הגיבו לפוסט הזה ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר בתחום הנסיעות.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית לחלוטין. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

29 תגובות

  1. יחיאל

    האם מישהו יודע מה הלו״ז לפרישה של ה 747 של אל על?
    ספציפית שואל לגבי טיסה שכרגע מתוכננת לאוגוסט 2019 ב 747.
    ואפרופו לעניין אותה טיסה, כפי שזה נראה לא מוכרים מחלקה ראשונה עליה, אלא נותנים את המושבים האלו כביזנס (לא ברור לי אם קשור לסטטוס).

    הגב
  2. יואב

    מנסה להבין כמה מיסים+היטלים אצטרך לשלם על טיסה של פינאיר מתל אביב. האתר שלהם לא מראה לי את האפשרויות כי אין לי מספיק מיילים לטיסות שאני מחפש…. האתר של בריטיש מראה לי רק טיסות דרך לונדון של בריטיש (כי נמל היעד הוא תל אביב) – יש פתרון חינמי?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אתה יכול למצוא את הכרטיס במטריקס ולבחון את מרכיבי המחיר המדויקים. או פשוט להתקשר לשירות הלקוחות של המועדון ולשאול.

      אתה גם יכול לכתוב לי בפרטי אם הפרטים המדויקים ואנסה לבדוק עבורך.

      הגב
      • יואב

        סליחה לא הבנתי או שלא הייתי ברור. התכוונתי איך אני יכול לדעת כמה מיילים וכמה תשלום אני אצטרך לשלם על טיסות מתל אביב דרך HEL למקומות שונים בעולם.
        לדוגמה ל KEF לדוגמה ל JFK. דרך בריטיש אני מקבל רץ הצעות של BA ודרך האתר של פינאייר אני לא מקבל שום הצעה כי אין לי מספיק מיילים.

      • יואב

        כל זה על טיסות בונוס ולא על טיסוצ בתשלום רגיל.

      • Lior @ FlyingOut

        ראה את המחשבון בקישור הבא:

        https://www.finnair.com/il/gb/finnair-plus/use-points/finnair/award-flights

        המחשבון לא מציג את התוספת הכספית הדרושה בכרטיסי בונוס (מסים והיטל-דלק). בשביל זה צריך לבדוק עצמאית (למשל במטריקס כמו שהצעתי) או לפנות לשירות הלקוחות של המועדון שייבדקו הם. אתה יכול לפנות למועדון בטוויטר, בפייסבוק, במייל או בצ׳אט. ראה פרטים על הצ׳אט כאן:

        https://www.finnair.com/il/gb/faq/fly-connect-arrive/finnair/how-can-i-chat-with-customer-service

  3. ID

    יש טעם לחכות לבלאק פריידי/סייבר מנדיי להזמנת מלון?( ספציפית מריוט באירופה)

    הגב
  4. Ary

    שמתי לב שBA העלו משמעותית את המחיר עבור הfees וכו' כשמזמינים עם Avios. אני טועה?

    הגב
      • Ary

        גם בטיסות לארץ מהונג קונג העלו משמעותית (90$ נוספים) וגם בטיסות שבדקתי באסיה למשל מהונג קונג למנילה (כפול מהחיוב עד לא מזמן)

  5. Or

    היי ליאור
    יש לי סטטוס פלטינום באמריקן, אבל אני מעוניין להתחיל לקרדט טיסות לבריטיש(ללא סטטוס שם).
    איך אני יכול לקבל את הקרדיט לבריטיש, ועדיין לקבל את ההטבות של הסטטוס באמריקן?

    תודה

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      תלוי באילו הטבות מדובר. בכל מקרה תוכל להמשיך להנות מההטבות ולא משנה אם ולאן תקרדט את הטיסות.

      ישנן הטבות, כמו בחירת מושבים מועדפים, שכביכול דורשות שיהיה מעודכן בהזמנה שלך מספר החבר במועדון שבו יש לך סטטוס. כי רק ככה המערכת מזהה אוטומטית את הסטטוס שלך ומאפשרת לך גישה לאותם מושבים מועדפים. הגיוני סה״כ. במקרה כזה – אם אתה לא מעוניין לצבור את הקרדיט באותו מועדון – אני מציע שתעדכן במקור את ההזמנה עם אותו המועדון, וכך תוכל לבחור מושבים מועדפים וכו׳, וברגע האחרון לפני הטיסה (נגיד בצ׳ק-אין, אחרי שכבר קיבלת את ה-BP) תבקש לשנות את מספר החבר לזה של המועדון בו אתה מעוניין לצבור את הקרדיט. אפילו תבקש להדפיס מחדש את ה-BP כדי שיופיע עליו המספר המעודכן. זה טריק שעובד טוב, ואם הקרדיט מגיע בטעות למועדון הראשון אז אתה יכול בקלות לבקש את ביטולו ולבקש קרדיט מהמועדון ׳הנכון׳ (וכהוכחה להראות לו את ה-BP עם מספר חבר המועדון עליו).

      ישנן הטבות אחרות, כמו כניסה לטרקלין, שלא דורשת פרוצדורה מיוחדת. פשוט תגיע לטרקלין עם כרטיס החבר שלך במועדון של אמריקן וה-BP והם יתנו לך להיכנס. כמובן לא צריך את הכרטיס הפיסי אלא מספיק כרטיס וירטואלי באפליקציה או משהו דומה.

      הגב
  6. Sarah

    איך הכי כדאי/משתלם להטיס 2 בביזנס לניו יורק (ילדה בת 9 ובוגר) כשיש לך 47,700 מיילים ביונייטד ו5000 נקודות באלעל עם אופציה לקנות כרטיס אחד ולהזמין את השני בבונוס, ועם אופציה לטוס דרך אירופה בחברות סטאר השונות.
    תודה על העזרה

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      יתרת הנקודות באלעל תספיק לכרטיס אחד, אז על פניו האפשרות הטובה ביותר היא לרכוש כרטיס אחד בכסף ולצידו כרטיס בונוס. אני לא יודע אם אלעל מסוגלת לכרטס את שני הנוסעים באותה הזמנה במקרה כזה אבל אידיאלית זה מה שרצוי. אם הילדה תצטרך להיות בכרטיס נפרד אז תהיה פרוצדורה נוספת של ׳שידוך׳ הכרטיסים כדי בעצם לומר שיש לה מלווה מבוגר בטיסה. אידיאלתי, אם לסוכן של אלעל יש שכל ויכולת, עדיף שדווקא הילדה תטוס עם הכרטיס בכסף ותהנה מהנחה שמוצעת לילדים (לרוב 25% מתעריף הבסיס). לא ניסיתי דבר כזה בעצמי אבל אינטואיטיבית זה נשמע לי אפשרי בהחלט. אולי סוכן כלשהו יוכל להגיב כאן ולהאיר את הדברים.

      יתרת המיילים של יונייטד, לעומת זאת, אינה מספקת במקרה הזה. אפילו לכרטיס בכיוון אחד מאירופה לארה״ב.

      הגב
      • יחיאל

        ניסיתי, גם באל על וגם בויונייטד.
        רכשתי בונוס למבוגרים וכרטיסים משלמים (ב 25% הנחה) לילדים.
        תמיד עשיתי זאת ישירות במוקד של אל-עד או יונייטד והם יודעים בקלות לחבר בין ההזמנות (פנימית אצלם במערכת, הלקוח יקבל שתי הזמנות שונות ויבחר כסאות / ארוחות בהזמנות שונות).

  7. שחר

    שלום,
    (תגובה ראשונה בבלוג – שאפו! מעתה אעקוב באופן קבוע!)

    אתמול קיבלתי כרטיס אשראי של לאומי קארד שמזכה אותי בPriority Pass חינם.
    הבנתי שהכניסה לטרקלינים עולה כסף, אבל הזכרתי באחד הפוסטים (וראיתי בעוד מקור אחר) שמקבלים גם 10 כניסות חינם לטרקלינים ברחבי העולם (רק למחזיק הכרטיס).
    ידוע האם זה תקף גם לPriority Pass שמקבלים דרך חברת האשראי?

    תודה,
    שחר

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      פריוריטי-פאס משווקת באתר שלה שלושה מנויים כביכול. ״Standard״ הוא המנוי הבסיסי, שכביכול עולה 99$ לשנה, והוא זה שניתן במתנה ללקוחות כרטיסי אשראי בישראל. ״Plus״ הוא מנוי רגיל גם כן אבל מגיע בעצם עם 10 כניסות ראשונות בחינם. אני לא מכיר חברת אשראי שמציעה אותו. ״Prestige״ הוא המנוי הבכיר והוא כולל פטור מלא מתשלום עבור כניסה לטרקלינים – כלומר, חופשי שנתי. נדמה לי שרק כרטיס אשראי אחד בישראל מציעה את המנוי היקר ביותר (שהוא, אגב, הטבה מקובלת בקרב כרטיסי אשראי בארה״ב).

      אמקס בישראל, לדוגמה, מציעה ללקוחות הפלטינום שלה 3 כניסות ראשונות בחינם. כלומר, היא לא מציעה מנוי מיוחד אלא מנוי רגיל ופשוט פטור מחיוב עבור 3 כניסות ראשונות.

      כל כניסה לטרקלין עולה כיום 32$ (עם מנוי ישראל המחוייב ב-USD). נלווים גם משלמים כמובן. רוב הטרקלינים לא דורשים תשלום על ילדים מתחת לגיל 5 (אבל כל טרקליו ותנאיו).

      הגב
      • צבי

        שאלה בבקשה
        איזה כרטיס אשראי מאפשר כניסה חפשית לתמיד עם פריוריטי פס?

      • Lior @ FlyingOut

        כרטיס וורלד-עילית של לאומיקארד (מאסטרכארד). לכרטיס הזה יש ערמה של הטבות יוקרתיות ובין השאר המנוי המלא של PP כך שניתן להיכנס חופשי לטרקלינים ללא תשלום. הכרטייס גם מציע את כל ההטבות של הפלייקארד-פרימיום, כולל המרה לנקודות אלעל ביחס של נקודה לכל 190 ש״ח. אבל לאומיקארד לא מציעה את הכרטיס הזה לכל לקוח והוא מגיע עם דמי שימוש חודשיים של 270 ש״ח (בערך פי שלוש מהפלטינום של אמקס, לצורך השוואה). הנה הפרטים:

        https://onlinelc.leumi-card.co.il/cards/card/2261

        יכול להיות שגם כרטיס הסנטוריון של אמקס מגיע עם מנוי מלא ל-PP. אמקס עושה מאמץ שלא לחשוף בצורה פומבית את ההטבות של הכרטיס.

  8. Avi

    מישהוא יודע בויזה cal( כולל מותגי המשנה)
    מה הכרטיש אשראי שנותן את ההטבות הכי טובות בטרקלינים ומימושים ונקודות

    הגב

השאר תגובה