קוראים יקרים, אני שמח לחלוק אתכם חדשות מרגשות: הבלוג FlyingOut, אותו אני כותב כבר למעלה מחמש שנים, נבחר להצטרף לרשת הבלוגים BoardingArea! מדובר בפלטפורמה המובילה בעולם הטרוול כיום ו-FlyingOut יהפוך לבלוג הישראלי הראשון והיחיד שלה. מבחינתי, כבלוגר, זוהי מחמאה ענקית והכרה מקצועית מהמעלה הראשונה. זהו צעד גדול לשיפור התכנים בבלוג והגדלת קהל הקוראים.


מכיוון שמדובר בצעד שלא נעשה בקלות דעת, על אף שזו הייתה החלטה קלה למדי, חשוב לי לספר לכם קצת על BoardingArea ועל המשמעות הדברים בפועל.

הכל התחיל ב-1986…

רנדי פיטרסן, שכבר אז נחשב לגורו של עולם הטרוול, הקים בשנת 1986 את Frequent Flyer Services. החברה חרטה על דגלה ליזום, ליצור, לפתח ולשווק מוצרים, תכנים ושירותים בתחום הנסיעות הבינ״ל בדגש על מועדוני לקוחות. את הנישה הזאת היא כבשה די מהר והיא שולטת בה עד היום.

ב-1988 ייסדה החברה את האירוע השנתי ׳פרסי פרדי׳ (Freddie Awards) שנחשב לאוסקר של מועדוני הלקוחות מתחום הנסיעות. הטקס מתקיים כל שנה בחודש אפריל במוזיאון התעופה בסיאטל ומגיעים אליו מנהלים בכירים של מועדוני הלקוחות המובילים בעולם וכמובן גם אנשי תקשורת רבים. לתוצאות הטקס האחרוןלחצו כאן.

ב-1995 השיקה החברה את האתר WebFlyer שהיה למקור המידע המקיף ביותר באינטרנט על מועדוני לקוחות, שימוש בנקודות, מבצעים תקופתיים וכיוצ״ב. באותה שנה הוקמה גם מערכת הפורומים הפופולרית FlyerTalk שממשיכה להוביל עד היום. מערכת הפורומים המתחרה שלה, InsideFlyer, גם היא שייכת ל-FFS (במקור זה היה מגזין מודפס אבל ב-2015 הוא הושק מחדש כרשת של אתרי אינטרנט במגוון שפות עם מערכת פורומים).

החברה הייתה מעורבת, או עדיין מעורבת, במספר רב של פרוייקטים נוספים לרבות אתרים פופולריים ופעילים מאוד כמו Prior2Boarding ,SeatExpert ו-Milepoint.

Randy Petersen 1

Randy Petersen

בלוגים

ב-2008 הוקם BoardingArea שמהווה בית חם לכמה מהבלוגרים הטובים בעולם. מי למשל? הנה לכם רשימה חלקית של כמה מהשמות הגדולים ביותר בתחום שאני אישית נהנה לקרוא בקביעות:

מספיק דוגמאות. סה״כ יש ברשת של BoardingArea כמה עשרות בלוגרים מובילים כשרובם המכריע כותבים באנגלית (ולא כולם אמריקאים). בשנתיים האחרונות נוספו לרשת המרשימה הזאת גם בלוגרים שכותבים בשפות מובילות אחרות כמו יפנית, גרמנית, רוסית והולנדית. אבל באמת שלא חשבתי שאראה את היום שיהיה ברשת גם בלוג ישראלי בעבריתועוד הבלוג שלי.

הצוות של BoardingArea מספק את כל השירותים והפתרונות שיכול להידרש להם בלוגר והכל במטרה לאפשר לבלוגרים של הרשת להתמקד בכתיבה.

את ההזמנה קיבלתי באופן אישי מרנדי פיטרסן. מדהים כמה הוא אדיב, חברותי ומחובר לשטח. בהתאם גם אנשי הצוות שלו, או לפחות אלו שאיתם אני בקשר, מקצועיים להפליא והופכים את כל ׳חוויית המעבר׳ לקלילה ונוחה.

BoardingArea Logo

מה צפוי מכאן והלאה?

ראשית, הרשו לי להבהיר דבר אחד: הבלוג ימשיך להתקיים, ובינתיים גם להיראות, בדיוק כמו היום. בעברית, ללא אופי מסחרי וללא מימון שמשפיע על התוכן בדרך כלשהי. ל-BoardingArea אין כל התערבות בתוכן של הבלוג ו/או כל בעלות על התוכן של הבלוג. אין כאן ׳מסחור׳ כלשהו ואין כאן קאצ׳. כל ההחלטות לגבי הבלוג ימשיכו להיות שלי בלבד.

אני כן מעוניין לנצל את ארגז הכלים שניתן לי כדי לשדרג את הבלוג והאתר. התהליך יחל כבר הלילהאם כי הצעד הראשון הוא טכני בלבד. בהמשך יהיו שינויים נוספים. בפרט:

  1. הלילה, החל מחצות, האתר יעבור לשרתים של BoardingArea. לצורך המעבר תתבצע חסימה זמנית של יצירת תוכן חדשלרבות כתיבת תגובותאבל זה אמור להימשך זמן קצר בלבד (שעהשעתיים, ככל הנראה). כתובת האתר, עיצוב האתר ותוכן האתר לא ישתנו.
    – – –
  2. בהמשך השבוע תוכלו לראות שינוי ויזואלי ראשון באתר כשתתווסף שורה עליונה המקשרת אל אתר BoardingArea וכמו כן לשונית קטנה בפינה הימנית התחתונה. זה הכל.
    – – –
  3. במקביל החל תהליך של עבודה משותפת על עיצוב, מיתוג ושדרוג האתר. לא אפרט בשלב זה, כי זה עוד חזון למועד, אבל כמובן שהמטרה היא לשפר את הניראות של הבלוג, את נוחות הקריאה וחיפוש המידע בו, את התוספים ועוד. זה תהליך שייקח לא מעט זמן אבל אנחנו בדרך הנכונה.
    – – –
  4. כחלק מהשינויים העיצוביים באתר כנראה שיתווספו גם שטחי פרסום (שלא קיימים כיום). חשוב לי להדגיש שזו החלטה שלי ולא דבר שנכפה ע״י BoardingArea. לא תהיה לכך כל השפעה על התוכן באתר שימשיך להיות מקצועי, חופשי ולאממומן.

יהיה מעניין, ובהצלחה לכולנו.

לסיכום

אמרתי תודה לרנדי ולצוות הנהדר שלו כבר עשרות פעמים בשבועות האחרונים. אבל בהזדמנות זו אני רוצה לומר תודה גם לכם, קוראיי הבלוג, שאתם ממשיכים לקרוא, להגיב, לשתף, להמליץ ובעצם ליצור את הקהילה שמסביב. בלוג זה לא רק הבלוגר.

כולי תקווה שההצטרפות לרשת של BoardingArea תביא חשיפה חדשה לבלוג ואולי גם תחשוף את קוראיי הבלוג לבלוגים אחרים מרחבי העולם.

אשמח אם תגיבו, תעשו לייק ובעיקר אם תשתפו את הפוסט הזה עם בנימשפחה, חברים וקולגות כדי שגם הם, אולי, יהפכו לחלק מקהילת הבלוג.

43 תגובות

  1. בני

    מזל טוב!
    מגיע לך ובצדק….
    עוד הרבה שנים של תוכן איכותי ותועלתי!

    הגב
  2. Elad

    ברכות. זו תהיה גם הזדמנות מעולה להודות לאכסניה הנוכחית של הבלוג, wordpress.com

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      בהחלט. וורדפרס תמשיך להיות הפלטפורמה, ומרבית הסיכויים שגם אשמור על התמה, אבל האתר יאוחסן בשרתים של BoardingArea.

      הגב
  3. ערן

    כל הכבוד! באמת הישג יוצא דופן ומוצדק בהחלט.
    איך קיבלת את ההזמנה מרנדי וכמה הוא מכיר את הבלוג והתכנים ,הרי הוא בעברית… מה הקריטריון להצטרף לרשימה המכובדת הזו?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      האמת היא שאני לא יודע…

      הוא זה שפנה אליי,להפתעתי, וכתב שהוא התרשם מהיקף התוכן, סוג התוכן, ניראות הבלוג, התגובות המרובות וכיוצ״ב. אני מניח שהוא השתמש בתוכנת תרגום לטובת הקריאה. אין לו קשר מיוחד לישראל אבל הוא מכיר היטב את אלעל ומועדון הנוסע המתמיד.

      אני לא יודע אם יש קריטריונים פורמליים של BoardingArea. אולי כן. אני פשוט הוזמנתי להצטרף.

      הגב
  4. יאיר

    ראשית ברכות!
    אני נהנה לקרוא וללמוד דברים חדשים גם אם אינני נוסע מתמיד (לצערי).
    מחכה בקוצר רוח לאירוח בשרתים החדשים.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      תודה!

      אני בהחלט מעוניין להנגיש את הבלוג לקהל רחב יותר של קוראים. אולי באמצעות כותבים-אורחים ואולי בהגדלת כמות הפרסומים.

      הגב
  5. רובי

    ליאור,
    בהצלחה במעבר לאכסניה החדשה וברכות על הבחירה !!
    אני כל כך נהנה לקרוא את הפוסטים השונים ( ולהצליח לטוס במחלקת עסקים להודו עם מיילים של יונייטד 🙂
    תודה רבה על כל ההשקעה,
    ולעוד שנים רבות של טיולים

    הגב
  6. עוז

    כל הכבוד! הבלוג שלך מקצועי ורהוט לא פחות ואף יותר מחלק מהחברים המכובדים שם

    הגב
  7. רונן

    מצטרף לברכות!
    הבלוג שלך ממש פתח את עיני לכל נושא השימוש במיילים ובקאשבק – כל הכבוד!

    הגב
  8. yoel

    מה שמגיע מגיע!
    כקורא (בדרך כלל) שקט
    אני עוקב אחריך מספר שנים ונהנה מתוכן מצוין
    אאחל לך שתמשיך בדרכך בהצלחה מרובה

    אגב
    תבדוק את נגישות השרתים החדשים מהארץ (אני מניח שרוב הקוראים מישראל)
    למרות שאני מניח שפלטפורמה מקצועית כמו Boarding area תשתמש בCDN

    הגב
  9. Avishay

    thumb up. כל הכבוד לך ליאור על בלוג איכותי שבהחלט ראוי להצטרף לרשת הבלוגים של Boarding Area

    הגב
  10. יוחי

    וואו, כבוד.
    אין ספק שאתה ראוי לעמוד בשורה הראשונה עם הבלוגרים המעולים האלו.
    בהצלחה

    הגב
  11. Yoav H

    סחתיין!
    אם כבר הזכרת כמה ידוענים, אז אפשר להזכיר גם באותה הזדמנות את thepointsguy.
    הצטרפת לליגה של הגדולים.
    בהחלט מוצדק!
    בהצלחה!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      תודה רבה.

      אגב, TPG הוא לא חלק מ-BoardingArea. ובכל מקרה, TPG כבר מזמן לא נחשב לבלוגר עם תוכן חדשני והוא בכלל לא כותב את הרוב המוחלט של הפוסטים שמתפרסמים באתר שלו. ל-TPG כיום יש צוות של כ-20 עובדים וה׳בלוג׳ שלו הוא למעשה אתר תוכן חדשותי/שיווקי שתכליתו להפוך קליקים לכסף (ובמקרה הנושא הוא טרוול). הבלוג שלו בכלל לא בבעלותו יותר (הוא מכר אותו כמותג כבר ב-2012). וזה עם כל הכבוד לתוכן שמפורסם באתר שלו שחלקו הגדול בהחלט איכותי ושימושי.

      הגב
  12. נוסע ותיק

    לכבוד גדול הוא לנו ההזמנה הבינלאומית הזו, הייתי מציע לשקול את השתתפות משרד החוץ והמשרד לעניינים אסטרטגיים בהוצאותיך שיוכרו ע"י המדינה כאות הוקרה על מאמציך שכעת מוכיחים את שידרוג קרנה ומעמדה של ישראל בעולם (:

    תודה רבה על כל

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      המון תודה על המילים הטובות!

      נראה לי שמשרדי הממשלה מעט עסוקים כרגע, ושר חוץ אין לנו, אבל אולי בהמשך הם ייקבלו ממני מייל. P:

      הגב
  13. רמי

    ליאור
    ברכות וכבוד רב
    הבלוג היחיד שאני לא מרשה לעצמי לפספס
    קיבלת הכרה בליגת העל ובצדק

    הגב

השאר תגובה