השנה ביקרתי בסרי-לנקה בפעם הראשונה. מדינה מעניינת. כמו הודו, אבל לא הודו. לשמחתי לטיול הזה נטע הצטרפה אלי והיה תענוג אמיתי עם נהג/מדריך מצוין, אוסף של מלונות טובים, מז״א נוח ונופים מגוונים.

ניו-יורק

איזה ישראלי לא אוהב לקפוץ לביקור בתפוח הגדול? בשבילי ניו-יורק היא יעד מרכזי לעתיד הנראה לעין אחרי ששלושה חברים עברו לגור בעיר בשנה האחרונה – ובאופן מקרי הם אפילו גרים במרחק של כמה מאות מטרים אחד מהשני. ב-2018 ביקרתי בניו-יורק שלוש פעמים למשך סופ״ש ארוך בכל פעם.

ריו דה ג׳נרו

ריו דה ג׳נרו – אחת הערים היפות בעולם, לפחות לטעמי. זו גם עיר עם המון אופי, והמון שכונות שונות שלכל אחת אופי משלה. החופים מושלמים, כמובן, ולא חסרות אטרקציות לתייר הממוצע.

טוקיו

טוקיו לא יודעת לאכזב. עמוסה, גדולה, אבל נעימה וידידותית. בכלל יפן היא מדינה מדהימה שכל מטייל אמיתי חייב לבקר בה – ובין השאר לעזוב את תחומי טוקיו הבירה כדי לראות גם ערים נהדרות אחרות במדינה ובראשן, רבים יסכימו, קיוטו.

מנדוזה

נוף הרים מושלגים, יין מצוין בשפע ומחירים נמוכים – אז איך אפשר לבקר במנדוזה ולא להנות? השנה הזדמן לי לבלות כשבוע במנדוזה, וזה היה הביקור השני שלי בעיר. אומנם לא העיר הכי צבעונית בעולם, או הכי ׳חיה׳, אבל נעים לשוטט ברחובותיה ולהנות ממה שיש לה להציע. חובביי יין כמובן יירצו לצאת לסיורים בייקבים הרבים בסביבת העיר.

חמישה מלונות בלתי נשכחים

מלון מדהים של רשת הריטאג׳ היוקרתית בלב סרי-לנקה. המלון שוכן במבנה ששימש בעבר כמפעל תה, ומכאן שמו: Heritance Tea Factory.

מזהים את המגדל היחיד בשדרת הבניינים בחוף קופקבנה הנודע בריו דה ג׳נרו? זה ההילטון, ושם אתם רוצים להיות (אם אין לכם תקציב לחדר במלון קופקבנה היוקרתי, מרשת בלמונד, השוכן במרכז החוף).

לרשת אינטרקונטיננטל יש שני מלונות במנהטן – והברקלי, באזור המידטאון, הוא הטוב מביניהם. לפחות לדעתי. מומלץ בחום, ורצוי עם כניסה לקלאב.

מכירים את המלונות האלו שיש להם מיקום טוב בצורה בלתי סבירה? אז הפארק-הייאט במנדוזה הוא בדיוק אחד כזה, אבל לצד יתרון המיקום תזכו גם לאיכות גבוהה ושירות פנטסטי. כדאי!

המלון של רשת אמאיה (Amaya) ליד מפלי הונאס, במרכז סרי-לנקה, הוא אולי המלון המבודד ביותר שאי פעם ביקרתי בו. דרושה נסיעה של בערך 45 דקות באמצע שום-מקום כדי להגיע אליו – אבל אוי כמה הנסיעה הזאת מוצדקת. גם השירות היה נהדר, ונטע ואני זכינו להנות משירותו של באטלר (!) שהיה חלק מההטבות שלו כי הזמנו סוויטה. מדהים!

חמש טיסות מפנקות

בשעה טובה זכיתי לנסות השנה את המחלקה הראשונה של לופטהנזה. פעמיים. חוויה מדהימה שאני מתכוון לשחזר בכל הזדמנות.

באוקטובר החלה סינגפור איירליינס להפעיל (מחדש) את הקו הארוך בעולם מסינגפור לניו-יורק. הטיסה מכסה מרחק של מעל 9500 מייל במטוס חדש וייעודי לטיסות ארוכות במיוחד. זכיתי לטוס בטיסה הזאת כשבועיים לאחר פתיחת הקו.

אין כמו לדלג מעל האוקיינוס במטוס שכולו מחלקת עסקים. קל וחומר כשהוא חצי ריק והצוות נותן שירות מצוין. היה תענוג ומחכה לפעם הבאה.

מלזיה איירליינס קיבלה השנה את מטוס ה-A350 לצי שלה. במטוס יש גם מחלקה ראשונה, מעוצבת ומעניינת, אז כמובן שרציתי לנסות (כמו כמעט כל בלוגר אחר בתחום…).

יש משהו מיוחד בטיסות בכורה. אפילו כשלא מחלקים בהן מתנות. אז שמתי להיות השנה בטיסת הבכורה המעניינת ביותר שהמריאה מת״א (לדעתי) בקו החדש של לאטאם לדרום-אמריקה.

חמישה שדות תעופה יפים

אולי השדה היפה ביותר שיצא לי להמריא ממנו אי פעם: סנטוס-דומון (SDU) בריו דה ג׳נרו. יש בו אפילו טרקלין של אמקס.

שדה התעופה של ציריך (ZRH). מעוצב, נקי, מסודר, נוח ועם הרבה חנויות שוקולד. בדיוק מה שהייתם מצפים מהשוויצרים.

את לונדון משרתים חמישה שדות תעופה בינ״ל. רק אחד מהם נמצא ממש במרכז העיר – אז ממנו הכי תרצו להמריא. אבל המסלול שלו קצר מדי למטוסים ארוכים – אז תוכלו לטוס ממנו רק ליעדים קרובים יחסית באירופה, או, אם יש לכם מזל, לניו-יורק. לרוב תוכלו להנות מנוף מצוין של לונדון בהמראה ובנחיתה.

לשדה התעופה צ׳אנגי בסינגפור (SIN) כבר נגמרו הפרסים שהוא יכול לקטוף. הוא כאילו מתחרה בליגה משל עצמו, והוא ממשיך להשתפר משנה לשנה. ביקור בו הוא בגדר חובה לכל חובב תעופה.

שדה התעופה של סלוניקי (SKG). כן, הוא ברשימה השנה. לא השדה הכי יפה, לא השדה הכי נוח, בטח לא השדה הכי גדול, אבל סה״כ מעניין להמריא ממנו ובין השאר כי חציו על המים.

חמישה טרקלינים אקסקלוסיביים

טרמינל המחלקה הראשונה של לופטהנזה (FCT) הוא ללא ספק אחד ׳הטרקלינים׳ המדוברים ביותר בעולם ולדעת רבים הטוב שבהם. עברתי בו השנה פעמיים. המלצה: אל תפספסו את השניצל הוינאי במסעדה.

טרקלין המחלקה הראשונה של מלזיה איירליינס הוא אחד האהובים עלי בעולם. הוא נעים, מעוצב, לא גדול ויש לו מסעדה טובה מאוד. שמחתי לעבור בו גם השנה ולראות שהוא קיבל שדרוג קל. המסעדה עדיין שם.

שדה התעופה של הונג-קונג (HKG) עמוס בטרקלינים טובים. עמוס. בפרט שהוא ביתם של כמה טרקלינים של קתאי – והיא אלופת העולם בתחום. אבל בין אלו יש גם את הטרקלין של קוונטס – והוא פשוט מעולה.

השנה יצא לי לטוס יותר מדי פעמים עם לאטאם. וזה אומר שיצא לי לעבור יותר מדי פעמים בשדה הבית של החברה בסנטיאגו (SCL). אז את הטרקלין של החברה בשדה אני מכיר היטב, ולשמחתי הוא טוב מאוד.

יונייטד יצרה את המותג ׳פולאריס׳ כדי להציג עידן חדש של מחלקת העסקים שלה. זה לא היה תהליך נקי מאתגרים אבל את הטרקלינים הם עשו כמו שצריך לדעתי. ניסיתי השנה, בין השאר, את הטרקלין ביוסטון (IAH).

6 תגובות

  1. יותם

    פוסט מצוין לסיכום השנה, כיף לקרוא ורק שתמשיך ככה.

    הגב

השאר תגובה