הירשמו למבצע החדש של מועדון IHG Rewards

לשהיות בין ה-15 לינואר וה-15 לאפריל. הרשמה למבצע נדרשת עד ה-15 למרץ. כרגיל עם מבצעי המועדון בשנים האחרונות גם כאן מדובר ב׳מבצע מותאם אישית׳ במסגרתו כל חבר מועדון זוכה לאוסף משימות שכביכול נתפר למידותיו (בהתאם לפעילות שלו במועדון בתקופה האחרונה ופרמטרים נוספים) עם התחייבות לבונוס מינימלי של 40,000 נקודות. ההצעה הנדיבה שאני קיבלתי, לדוגמה, מאפשרת לי לצבור עד 100,000 נקודות בונוס במסגרת המבצע. מה ההצעה שלכם?

הלך לעולמו מייסד הלואוקוסט הרב קלהר (Herb Kelleher)

קלהר, עו״ד בהכשרתו, הקים את חברת הלואוקוסט האמריקנית סאות׳ווסט בסוף שנות ה-60 במטרה להציע טיסות מוזלות בין ערים מרכזיות במדינת טקסס. קלהר כנראה לא העריך בשעתו איזו השפעה אדירה תהיה לו על עולם התעופה – בארה״ב ובכלל – כשהוא לימים נודע כמייסד תחום הלואוקוסט (LCC). כיום סאות׳ווסט היא חברת הלואוקוסט הגדולה בעולם (וחברת התעופה הרביעית הגדולה בעולם) עם צי של יותר מ-750 מטוסים שמטיסים יותר מ-150 מיליון נוסעים בשנה. אבל הנתון המרשים ביותר של סאות׳ווסט: חברת התעופה הזאת רווחית שנה אחר שנה ב-45 שנים האחרונות, וזאת בזמן שכמעט כל חברת תעופה אמריקנית אחרת פשטה רגל לפחות פעם אחת. קלהר היה מנכ״ל החברה עד שנת 2008, ונפטר השבוע בגיל 87.

בספטמבר יסתיים שיתוף הפעולה בין אלעל ומועדון הצרכנות You

רבים ממחזיקי הפלייקארד צוברים עשרות ואולי מאות נקודות של אלעל בשנה בזכות השת״פ האטרקטיבי של אלעל עם מועדון הצרכנות של קבוצת דור-אלון. השת״פ הזה מאפשר למחזיקי הכרטיס לצבור כפל וטריפל נקודות ברכישות בסניפי מגה, בתחנות התדלוק של דור-אלון וברשת חנויות הנוחות אלונית. זאת ועוד, השת״פ מאפשר למחזיקי הכרטיס לרכוש בנקודות שוברים שווי-כסף לשימוש בבתי העסק הנ״ל. ובכן, כל הכיף הזה יבוא לקיצו ב-2 לספטמבר 2019.

חוק הגנת הצרכן לא יחול על כל עסקה עם סוכן נסיעות ישראלי

שינוי דרמטי בשוק המקומי שמשווק בתקשורת כברכה גדולה שתטיב עם הצרכנים (אם כי בפועל היא תטיב בעיקר עם סוכני הנסיעות). הכנסת אישרה תיקון לחוק הגנת הצרכן המאפשר לסוכני נסיעות ישראלים לשווק מוצרי תיירות של ספקים מחו״ל – לשימוש בחו״ל בלבד – מבלי שהלקוח יוכל לבטל את העסקה בתוך 14 ימים, כנהוג כיום, לאור העובדה שמדובר במוצר מוזל שהספק בחו״ל לא מאפשר לבטלו בחינם (non-refundable). כמובן שסוכני הנסיעות בישראל מחוייבים להציג עובדה זו ללקוח, אבל אפשר להניח שבתקופה הקרובה יהיו הרבה לקוחות מבולבלים שיבצעו הזמנות אצל סוכנים ישראלים – מתוך הנחה שהם נהנים מאפשרות ביטול נוחה – ובפועל יגלו שהם רכשו מוצר מוזל שלא מאפשר להם ביטול לאחר הרכישה.

כל טיסה שלישית של אלעל נוחתת ביעדה באיחור משמעותי

אתר מעקב-הטיסות הפופולרי FlightStats פרסם את נתוני הפעילות בחודש דצמבר של 41 חברות תעופה. אלעל הגיעה למקום ה-38 כששליש מטיסותיה נוחתות ביעדן באיחור, והאיחור הממוצע הוא כ-41 דקות. את המקום האחרון, אגב, תפסה חברת התעופה המצרית איג׳יפט-אייר.

השאר תגובה