עד 30% הנחה במלונות רשת קיפטון – בתעריף גמיש!

להזמנות עד ה-21 לינואר ולשהיות עד ה-30 לאפריל. ההנחה משתנה בהתאם למלון ואינה זמינה בכל התאריכים. במבצע משתתפים 60 מלונות (כלומר, כמעט כל מלונות הרשת). באופן לא-שיגרתי התעריף המוזל במסגרת המבצע, שמקנה הנחה של עד 30%, הוא תעריף גמיש המאפשר ביטול עד שבוע לפני הצ׳ק-אין – מה שהופך את המבצע כולו לאטרקטיבי הרבה יותר, אפילו לנוסעים עסקיים. רק כתזכורת: רשת קיפטון היוקרתית והצבעונית היא חלק מקבוצת IHG ועל כן שהיות במלונות הרשת מאפשרים צבירת נקודות וקרדיט מלא לסטטוס במועדון IHG Rewards (ובהתאם ניתן להשתמש בנקודות כדי לרכוש לילות-בונוס במלונות הרשת).

אייר-פראנס סוגרת את החברה-הבת ג׳ון (Joon)

לפני כשנתיים הודיעה אייר-פראנס על כוונתה להשיק ׳חברת תעופה לצעירים׳ (קראו: Millennials, כביכול אלו שהגיעו לבגרות במאה ה-21). החברה יצאה לדרך בקיץ 2017 עם רשימה קצרה של יעדים אקזוטיים ומיתוג צבעוני במיוחד. השבוע הגיע הניסוי המשעשע הזה אל סופו הצפוי וחברת התעופה הצרפתית נאלצה להודות בכישלון. זאת על רקע שנה שבה נסגרו מספר חברות תעופה נוספות באירופה. במקביל, וללא כל קשר, הודיעה וירג׳ן אטלנטיק שהיא השתלטה על חברת התעופה הבריטית פלייבי (Flybe) שהייתה בקשיים כלכליים חמורים מזה זמן מה. אם לא די בכך – מצבה של חברת התעופה הגרמנית גרמניה (Germania), המפעילה מספר קוים בין גרמניה לישראל, נמצאת בסכנה אמיתית של פשיטת רגל.

כ-700 מלונות משנים קטגוריה במועדון IHG Rewards

כ-550 מתוכם עולים לפחות בקטגוריה אחת בעוד כ-150 מתוכם יורדים לפחות בקטגוריה אחת. כלומר, סה״כ, מדובר בשינוי שלילי למדי במועדון ובאפשרויות מימוש הנקודות בו. במהלך עצמו ייכנס לתוקף ב-25 לינואר ועד אז ניתן לרכוש לילות-בונוס במחירים הנוכחיים בכל מלונות קבוצת IHG. אי לכך הורדתי את הערכת השווי שלי לנקודות של המועדון ב-10% מ-0.5 סנט/לנקודה ל-0.45 סנט/נקודה.

העולם התהפך? אתיהאד מקצצת בהוצאות…

ספק רב אם חברת התעופה של אבו-דאבי הייתה אי פעם ריווחית. היא רוכשת מטוסים חדשים באופן שיגרתי, מציעה מוצרי פרימיום יוקרתיים במיוחד שכנראה לא מצדיקים את עצמם כלכלית, משקיעה בחברות תעופה כושלות במטרה לבנות לעצמה ׳ברית עצמאית׳ ובאופן כללי מפזרת כסף כאילו לחשבון הבנק שלה אין תחתית (ואין לו, שהרי היא נמצאת בבעלות האמירות העשירה). ובכן, נראה שיש מידה של אחריות באזור המפרץ הערבי כי השבוע הודיעה אתיהאד על פיטורם של כ-50 מטייסיה וביטול הזמנת מטוסים חדשים לאייר-סרביה (בה אתיהאד מחזיקה 49%). למחלקה הראשונה במטוסי ה-A380 שלום.

קבוצת לופטהנזה הפכה לקבוצת התעופה הגדולה באירופה

מדובר במהפך בשוק לאחר 14 שנים בהן הקבוצה הצרפתית-הולנדית של אייר-פראנס וק.ל.מ החזיקה במקום הראשון. הצלע השלישית בתחרות הזאת היא קבוצת IAG. קבוצת לופטהנזה כוללת את חברות התעופה: לופטהנזה, לופטהנזה סיטי, לופטהנזה קרגו, סוויס, אדלוויס (חברה-בת של סוויס), אייר דולומיטי, אוסטריאן ויורווינגס. לקבוצה יש גם אחזקות משמעותיות בחברות התעופה סאן אקספרס, בריסל איירליינס וארולוג׳יק (חברת מטענים בשיתוף DHL). רבים חושבים שגם חברת התעופה הפולנית לוט היא חלק מהקבוצה, ובפרט משום שהיא משתמשת במועדון התעופה Miles&More, אך זה לא נכון.

רשות שדות התעופה פרסמה את הדו״ח המסכם לשנת 2018

דו״ח מעניין השווה קריאה לחובבי תעופה, לפחות בעיניי. הנה לכם מספר נתונים מעניינים מתוך הדו״ח: בנתב״ג עברו קרוב ל-23 מיליון נוסעים מתוכם כ-2 מיליון בטרמינל 1. מרבית הנוסעים בטרמינל 1 היו נוסעי חברת הלואוקוסט הפופולרית וויזאייר. הקו העמוס ביותר ליציאה מנתב״ג הוא לשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול (IST) כשיותר ממיליון נוסעים טסו אליו/ממנו (ועבור מעטים מאוד מהם איסטנבול היה היעד בכרטיס). חברות התעופה הישראליות, יחדיו, מחזיקות בפחות משליש מתעבורת הנוסעים בשדה (כ-31% בלבד).

חברת התעופה הסינית היינאן סוגרת קו לנתב״ג ופותחת אחר במקומו

באוגוסט האחרון, לפני כחצי שנה בלבד, פתחה היינאן את הקו השלישי שלה לנתב״ג: מגואנגז׳ו (CAN), בדרום סין. מאז הודיעה אחת ממתחרותיה, צ׳יינה סאות׳רן, על השקת קו משלה מגואנג׳זו לת״א. ככל הנראה במטרה להימנע מתחרות ישירה החליטה היינאן לסגור את הקו שלה, כבר ב-20 לפברואר, ויומיים אח״כ לפתוח במקומו קו חדש משנז׳ן (SZX). כלומר, בקרוב יהיו טיסות ישירות מת״א ל-5 ערים מובילות בסין.

5 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאלה לגבי סין:
    האם אין לממשלה הסינית איזשהו חוק שלפיו רק לחברת תעופה מקומית אחת מותר להפעיל קו תעופה כדי למנוע תחרות? אם כן, איך זה מסתדר עם הקו לגואנגז'ו?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זה לא בדיוק חוק במובן הקשיח… אלא יותר כמו נורמה כלכלית שכמעט תמיד נאכפת. ייתכן שהממשלה ׳עודדה׳ את היינאן לוותר על הקו שלה מהסיבה הזאת. בכל מקרה, יש קוים בהם פועלות שתי חברות תעופה סיניות או יותר (PEK-BKK, לדוגמה).

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לגבי היינאן זה ממש לא מקרי, לפי החוקים בסין אסור לרוב שתהיה שתי חברות המתחרות באותו קו…לכן ויצרו לציינה סאוטרן שזה נמל הבית שלה

    הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טיסה לשנז׳ן יכולה להוזיל את ההגעה להונג קונג? זו אופציה מעשית ?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הממ… בגדול כן, אבל זו טירחה נוספת.

      נגיד ככה – מי שמכיר היטב את המעבר בין הונג-קונג לשנזן (ערים שכנות, אבל בכל זאת מעבר) סביר להניח יהיה מוכן לקחת טיסה לשנזן כדי להגיע להונג-קונג אם זה יחסוך לו כמה מאות דולרים. אבל לנוסע הממוצע, לתחושתי, הטירחה הנוספת של ההתמצאות, הכניסה לסין, היציאה מסין, הרכבת וכו׳ היא פשוט לא שווה את זה. אלא אם החיסכון משמעותי מאוד או שאין ברירה אחרת בלו״ז.

      זו הראייה שלי. אשמח אם אחרים יגיבו גם כן ויתנו דעתם.

      הגב

השאר תגובה