הגיבו לפוסט הזה ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר בתחום הנסיעות.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית לחלוטין. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

47 תגובות

  1. סועד ראשים

    היי לליאור ולכולם.
    האם ידוע אם ניתן לשדרג כרטיס של אירפלוט בקומפורט לביזנס כשמחלקות הכירטוס הן S ו-A?
    אונליין הוא לא נותן לי – לא בנקודות ואף לא בכסף. האם זה אומר שתנאי הכרטיס לא מאפשרים או שסתם הם רוצים שאעביר חצי שעה במוקד שירות לקוחות?
    תודה רבה

    הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאלה לגבי M+B.
    כמדומני המיילים בחשבון נשארים כל עוד החשבון פעיל, וחשבון פעיל רק אם נעשתה בו פעילות בחמש השנים האחרונות. נניח שאני מתקרב לסוף הפעילות שלי ואין לי יתרה מספקת טיסות לכרטס למועדון, או מספיק כדי לרכוש כרטיס בונוס, האם יש משהו שאפשר לעשות כדי לשמור על החשבון פעיל?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      חיפשתי ולא הצלחתי למצוא תשובה לכך ב-T&C של המועדון. מוזר מאוד.

      למיטב זכרוני, ע״פ מקור שראיתי פעם, חשבון של איג׳יאן הופך לא-פעיל אם חלקו 60 חודשים מאז שנצברה בחשבון נקודה אחת מפעילות תעופתית (לא בהכרח של איג׳יאן, אם אני לא טועה). כלומר, רכישת נקודות או כל צבירה אחרת לא תתפוס.

      הגב
  3. יניב

    העניין קצת אישי וכואב, ולכן אשאל רק את השאלה הספציפית.
    האם ניתן להגיע מתל-אביב לניו-יורק במחלקת עסקים במחיר של 1000$ לאדם (הלוך וחזור)? האם קיימת חיה כזאת?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא באמת. אלא אם אתה משתמש בנקודות שמבחינתך אין להן ערך (למרות שיש להן ערך שוק, שחורג מה-1000$).

      הכי קרוב זה לטוס עם אליטליה בכרטיס שנותן ביזנס עד רומא ופרימיום משם לניו-יורק. במסגרת מבצעים אפשר למצוא כרטיסים כאלו החל מ-780$ בלבד. בשיגרה סביב ה-1000$.

      הגב
  4. נועם

    גרמניה (החברה) איכשהו הצליחו לשרוף לי את המזוודה בטיסה חזרה ארצה, והיא כבר לא שמישה בעליל, והפסיקו לענות במייל שניתן לי בשדה ליצירת קשר.
    יש עילה לפנייה לחברת טל תעופה (הנציגים שלהם בארץ) גם אם קניתי כרטיס ישירות מגרמניה? יש עילה גם לתביעה במקרה הצורך?
    תודה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני לא חושב שטל-תעופה מציעים שירות לקוחות ישיר בשם חברות התעופה אותן הם מייצגים ואני לא חושב שיש לך עילה לתבוע את טל-תעופה במידה ואתה מעוניין. הטענה שלך היא כלפי חברת התעופה המסוימת. אם אתה לא מקבל מענה במייל אז שקול ברצינות לפנות לעו״ד (אולי גרמני) שיינסח עבורך מכתב תקיף, ויחתום עליו, או לפנות לארגון צרכני/משפטי המתמחה בתחום כמו ׳תעופה נבונה׳. כמובן שלפני כן נסה מספר כתובות מייל של חברת התעופה.

      בכל מקרה, נשמע סיפור מעצבן לגמרי… מקווה שיבואו על סיומו באופן חיובי.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        למה לא תביעה בבית משפט לתביעות קטנות בישראל?

      • Lior@FlyingOut

        יכול להיות שזה באמת האפיק הנכון. צריך להתייעץ עם עו״ד המתמחה בתחום או עם ארגון המתמחה בתחום.

  5. רונן

    ברוכים השבים…
    טס למלדיביים בחודש הבא עם נקודות של אמריקן בעסקים במסלול הבא:
    תל אביב-עמאן – (רויאל)
    עמאן-דוחא: (קטאר)
    דוחא-קולמבו-קטאר קיו סוויט)

    מנהלת באמריקן סירבה להוסיף את הטיסה הקצרה מקולמבו למלדיביים עם סרי לנקן בתואנה שזה חורג מהמסלול המותר. (דרשו 17.5 אלף נקודות נוספות מעבר ל-30).

    שתי שאלות:

    1. האם היא צודקת?
    2. אם אקנה כרטיס בנפרד לטיסה הזו במחלקת תיירים, האם אוכל לשלוח את המזוודות מתל אביב עד ליעד הסופי? (הטיסה מדוחא נוחתת ב2 לפנות בוקר והטיסה למלדיביים עוזבת באחת בצהרים), ואם כן, האם יתנו לי לשלוח בהתאם לטיסות במחלקת עסקים או רק כבודה של מחלקת תיירים?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      יופי של כרטיס ויופי של מימוש לנקודות. סחטיין! השאלה מאתגרת, אז אענה בנקודות:

      (א) לכאורה הצדק איתך כי המלדיביים וסרי-לנקה נכללים באזור תת-היבשת ההודית. אתה בעצם מבקש קונקשיין נוסף (קולומבו) בדרך ליעד, ומותר לך מקסימום של שלושה קונקשיינים (עמאן, דוחא וקולומבו).

      (ב) העניין הוא שיש תנאי נוסף: צריך שיהיה תעריף מפורסם (Published Fare) בין המוצא ליעד של חברת התעופה שאיתה אתה מבקש לטוס (לצורך העניין RJ או QR, או אפילו UL). עשיתי חיפוש זריז ומצאתי תעריף של RJ מ-TLV ל-MLE אבל הוא לא מתיר קונקשיין ב-CMB אלא רק ב-DOH. אולי זו הסיבה שהמערכת של אמריקן מסרבת למסלול שביקשת.

      (ג) נסה להתקשר שוב ולדבר עם סוכן אחר, או אפילו מספר סוכנים, ולבקש מהם את המסלול שאתה רוצה. תסביר שיש תעריף בין המוצא ליעד (אמת), שמותר לך עד ארבע קטעי טיסה בכרטיס בונוס (אמת), שלו״ז הטיסות דרך CMB מתאים לך יותר מכל חלופה אחרת (שקר לבן) ולכן אתה מבקש שיאשרו לך את המסלול הזה. לתחושתי אפשר לכפות את זה.

      (ד) אתה יכול, כמובן, לוותר על העצירה ב-CMB ועל המוצר המצוין של QR ופשוט לטוס ישירות מ-DOH ל-MLE. נוח מספיק.

      (ה) אם אתה נחות לעבור ב-CMB אז תוכל לרכוש בנפרד את הכרטיס CMB-MLE. קונקשיין לא-מוגן, אומנם, אבל סיכון נמוך. קל וחומר אם אתה משאיר לילה בין הטיסות. אתה יכול לרכוש כרטיס כזה עם אוויוס, במידה ויש לך, או להשתמש בעוד מיילים של אמריקן (ראה את זה כפרמיה כדי לטוס במוצר של QR). או בכסף, כמובן.

      (ו) אם הקונקשיין ב-CMB יהיה קצר – נגיד עד 6 שעות ובמהלך שעות היום – אז כמעט בוודאות שתוכל לשרשר את הכבודה ל-MLE. הרי כל הטיסות הן טיסות של הברית. אם הקונקשיין ארוך, או לאורך הלילה, צא מנקודת הנחה שהכבודה תעצור איתך. על כל המשתמע מכך. בכל מקרה היתר הכבודה של כל כרטיס יתפוס לקטעי הטיסה הכלולים בו. כלומר, אם הכרטיס ל-CMB הוא בביזנס וכרטיס ההמשך הוא באקונומי אז בטיסה CMB-MLE יהיה לך היתר כבודה של אקונומי בלבד.

      הגב
      • רונן

        תודה על התשובה המפורטת!
        דיברתי שוב עם מנהלת והטענה הנוכחית היא שהמסלול שאני מבקש חורג ממקסימום הקילומטרים המותרים במסלול הזה.
        נאלמתי דומיה.

      • Lior@FlyingOut

        מה… הם אשכרה שלפו את קלף ה-MPM…

        זה מגוחך. המסלול שאתה מבקש הוא בערך 20% יותר מטיסה ישירה (תיאורתית, כי אין) ופחות מ-20$ ביחס למסלול המתבקש TLV-AMM-DOH-MLE.

      • רונן

        אכן

        האם אתה מציע לוותר ופשוט לשלם 400 דולר לשני כרטיסים?

      • Lior@FlyingOut

        אני מתלבט על התגובה.

        מצד אחד – זה מרגיז שהם מסרבים לבקשה שלך, כי על פניו היא בקשה לגיטימית והמסלול הזה צריך להיות מאושר. אז אם יש לך כוח נסה לפנות שוב ולדבר עם נציג אחר. אולי אפילו לשים על הולד את הכרטיס עד CMB ואז להתקשר שוב ולבקש מנציג אחר להוסיף מקטע רביעי קצר להזמנה כי התחרטת לגבי היעד הסופי (שקר לבן).

        מצד שני – אולי זו אפילו הזדמנות לעצירה קצרה בקולומבו. נגיד ליומיים, ולנסוע ישר לריזורט נחמד כלשהו כשעתיים מהעיר (יש אחד של מאריוט על החוף).

  6. חיים

    מה הפרמרטים לפיהם אתה ושאר הבלוגרים מדרגים חברות תעופה?!
    יש דברים ספציפיים שאתה בודק כל פעם בכל טיסה? (ומה הם?) או שזה ציון די כללי לפי ההרגשה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      שאלה מורכבת מאוד.

      כמו שאני רואה את זה – אין פרמטרים אחידים ולא יכולים להיות. ביקורת, או סקירה, היא בהכרח סובייקטיבית. אפשר לנסות להגדיר פרמטרים כאלו ולהפעיל כביכול ׳מבחן אחיד׳ – וזה נשמע מדעי ומצוין – אלא שעצם בחירת הפרמטרים ׳הנכונים׳ היא כבר סובייקטיבית. איזה משקל לתת לחווויה הקולינרית? האם נוחות המושב חשובה יותר במצב ישיבה או שכיבה? אפשר לשאול אלף שאלות מאתגרות מהסוג הזה.

      בסופו של יום זה הכל עניין השוואתי. בלוגרים רציניים משתדלים לנסות כמה שיותר מוצרים – חברות תעופה, מחלקות שירות, שדות תעופה, טרקלינים ועוד – במטרה להסתכל על המוצר הבא בראייה השוואתית לכל קודמיו. עם מספיק ניסיון אפשר להסתכל על מוצר ולבחון אותו במידה ראשונית אפילו בלי לנסות אותו, או להסתכל על מוצר עתידי ולהעריך את איכותו ביחס למוצרים אחרים שדומים לו או ביחס למוצרים קודמים של אותו יצרן.

      יש כמובן פרמטרים יותר מקובלים מאחרים. ראשית – נהוג להתייחס בנפרד למוצר הקשה ולמוצר הרך של חברות התעופה. ההסכמה הכללית היא שאיכות המוצר הקשה היא קרדינלית, ובתוך כך חברת תעופה שמציעה מוצר קשה נחות לא תוכל לקבל ציון גבוה גם אם המוצר הרך שלה פנטסטי. לעומת זאת, אפשר ׳לשרוד׳ בקלות רבה יותר עם מוצר קשה מעולה ומוצר רך גרוע. שנית – תמיד חשוב להסתכל על הטרנדים בשוק, על הצרכים של הנוסעים בדור החדש ועל מה חברות תעופה מתחרות עושות כאשר בוחנים חברת תעופה אחת. כך, לדוגמה, הסטנדרט כיום הוא למוצר במחלקת העסקים עם גישה ישירה למעבר מכל מושב ורמת פרטיות גבוהה – אז חברת תעופה שמציגה מוצר חדש שלא נותן מענה לשני הפרמטרים האלו אוטומטית חורצת את גורלה בעיניי הבוחנים.

      אז, כאמור, הכל נעשה בהשוואה מתמדת למה שקיים בשוק והכל לעולם סובייקטיבי. בסוף גם יש איזשהו X-פקטור למוצרים ולחברות תעופה. כלומר, איזושהי תחושה שאתה מקבל כנוסע מהחוויה כולה, לטוב או לרע, שפשוט קשה להסביר במילים או בציונים.

      הגב
  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי ליאור,
    אתה מרבה להמליץ על המועדון של בריטיש כמועדון מועדף בברית וואןוורלד. אני כרגע פלטינום באמריקן, בבדיקה בסיסית שערכתי מקבלים על רוב כרטיסי ביזנס אותם כמות מיילים. האם יש הטבות נוספות בבריטיש?
    אני טס לרוב בברית זו ולכן חשוב לי להבין את ההבדלים.
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הדרך לסטטוס גבוה, כאמירה כללית, קצרה יותר במועדון של בריטיש. בפרט למי שטס במחלקות הפרימיום.

      מצד שני, המועדון של אמריקן עדיף אם אתה יכול להגיע ל-EXP. למרות שגם הטבות הגולד של בריטיש טובות מאוד.

      סה״כ אני המועדונים האלו טובים. זה של בריטיש ׳פשוט יותר׳, ולכן אולי מתאים יותר לנוסעים מזדמנים, וגם למשפחות (בזכות התוכנית המשפחתית שאין לאמריקן), אז אני ממליץ עליו כברירת מחדל בברית. זה הכל.

      הגב
  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אהלן,

    זאת תהיה פעם ראשונה שאני טס עם כבודת יד בלבד (ויז אייר), ולכן אני תוהה איך להתנהג עם התיק רחצה שעד היום הייתי פשוט שם בchecked bag בלי דאגה.
    האם כל מוצר (בושם, קרם, וכו׳) שכתוב עליו 100ml ומטה זה בסדר לשים בתיק יד ללא בעיה? צריך לאטום? כמובן שאני מדבר על מוצרים משומשים ולא סגורים בקופסה.
    והאם ניתן גם להעביר סבון וכד׳ לבקבוקונים קטנים כאלה שלא רשום עליהם את הנפח אבל ניכר שהם פחות מ100ml.

    תודה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן, עדיף לשמור הכל בבקבוקונים של 100 מ״ל ומטה. לא צריך לאטום מעבר לזה. אין בעיה להשתמש בבקבוקונים ייעודיים ומלא אותם.

      בנתב״ג בכל מקרה אין בעיה כי אפשר להעביר גם נוזלים במכלים גדולים יותר. בשדות זרים יש נהלים אחרים אבל סה״כ 100 מ״ל עובר בכל מקום.

      הגב
      • אריק

        רק לציין שבשדה היתרו יש מגבלה נוספת.. לא מספיק בקבוקונים של 100 מ"ל, אלא הכל צריך להיכנס לשקית ניילון שלהם. 1 בלבד… כולל משחת שיניים

      • Lior@FlyingOut

        נכון, וזה מרגיז מאוד. אני לא סובל את הבידוק הביטחוני הבריטי.

  9. אסף

    אמנם כבר רביעי אבל רציתי לספר שבשיחה עם שירות לקוחות של בריטיש בארץ ידעו אותי שבסוף החודש הם סוגרים ולא יהיה שירות לקוחות בארץ.

    הגב
  10. אריה

    [ למה, ליאור, למה?
    למה הבלוג הפנטסטי הזה עלה אל הגרדום, עם 1-2 פוסטים בשבוע טוב?
    "תבוא אנחנו מחכים לך…"
    מאיתי, עוקב מושבע וקורא צמא. ]

    לונדון בכסף למיאמי (ומשם עם אביוס לקאריבים). מוכן להתמקם באירופה (המבורג, נניח), עבור כרטיס פרימיום/ביזנס בתעריף טוב.
    תוכל אולי להציע כמה רעיונות יצירתיים?
    בעייה נוספת היא שארצה לסיים את המסע (באופן בלתי רשמי) בלונדון, בלי להמשיך להמבורג/אמסטרדם או מה שלא יהיה. לא הצלחתי למצוא כרטיס מאירופה שבחזור יאפשר לי "לפספס" את הטיסה עקב טרנזיט קצר מהיתרו לגטוויק…

    תודה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      דרך המלך היא כנראה למצוא כרטיס בפרימיום (WTP) במחיר הוגן של פחות מ-900$. לשדרג אותו עם אוויוס לביזנס ולנסות לכפות קונקשיין ארוך בלונדון בחזור.

      הגב
  11. אלון

    היי ליאור. מה ההבדל בין ggl של בריטיש לבין exp של אמריקן ומי עדיף. תודה, אלון

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זו לא השוואה נכונה.

      ה-GGL של בריטיש הוא ׳סטטוס מיחד׳, נגיד ככה, למרות שיש לו תנאי סף פורמליים. הוא מקביל לסטטוס ׳Concierge Key׳ של אמריקן (שלו אין תנאי סף פורמליים אבל אפשר להסיק אותם אם ממש מנסים). שניהם מעולים.

      הגב
      • אלון

        אז בעצם ההשוואה היא בין גולד לאקזקיוטיב פלטינום?

      • Lior@FlyingOut

        נכון. ה-GGL הוא על תקן תוסף-גולד וה-CK הוא על תקן תוקף-EXP. ״תוסף״ במובן שמתקבלות הטבות נוספות, בעיקר בכל מה שקשור לשירותי קרקע וטיפול ב-IRROPS, אבל מרבית הטבות הסטטוס זהות לגולד/EXP בהתאמה.

      • אלון

        על כן, גולד או אקזקיוטיב פלטינום ומדוע?

      • Lior@FlyingOut

        קשה לבחור ביניהם בלי הבנה עמוקה של צרכיי הנוסע, חברות התעופה המועדפות עליו, היעדים השיגרתיים שלו ועוד. מי שטס בעיקר עם בריטיש עדיף לו כנראה הגולד, ולהפך למי שטס בעיקר עם אמריקן.

        יתרון גדול אחד של ה-EXP זה שוברי השדרוג (SWU). מה שייחודי באלו של אמריקן זה שניתן להשתמש בהם כדי לשדרג כל כרטיס בכסף, כמעט ללא הגבלות, ועד שלושה קטעי טיסה באותו כיוון (בטיסות אמריקן בלבד). מועדונים רבים נותנים שוברי שדרוג אבל בדר״כ המגבלות שלהם כ״כ משמעותיות שהערך שלהם מאוד מוגבל – כי הם בפועל מכריחים אותך לרכוש מראש כרטיסים יקרים ובמסלול טיסות שאולי לא רצית. אבל כל היופי הזה מתאים רק למי שיכול להגיע ל-100K מיילים לסטטוס במועדון של אמריקן וזה דורש לא מעט טיסות.

        יתרון גדול של הגולד זה שיחסית קל להגיע אליו, וקל לשמר אותו, אם אתה טס בעיקר במחלקות הפרימיום. צבירת הנקודות לסטטוס מהירה יחסית וגם קטעי טיסה קצרים צוברם לא מעט נקודות. זאת ועוד, בריטיש נותנת לא מעט הטבות לגולדים בטיסות שלה ובשימוש באוויוס.

      • אלון

        שאלה נוספת: האם טסת במחלקה הראשונה של סינגפור איירליינס? אם כן, מה ההתרשמויות שלך?

      • Lior@FlyingOut

        בעווני הרב טרם ניסיתי אותה. אולי בהמשך השנה.

      • יואב

        אני לא בטוח שזה נכון
        ה Concierge Key יותר מקביל ל Premier של בריטיש ולא ל GGL שהוא "סתם" לבל שאפשר להגיע אליו עם מספיק טיסות

      • Lior@FlyingOut

        כך או כך זו השוואה לא-ישירה. אפשר לטעון שה-GGL מקביל יותר לחבר מועדון בסטטוס EXP שקירדט לחשבונו 200K ונהנה מהטבות נוספות. זו אמירה הוגנת. ואז, כביכול, ה-CK מקביל יותר לפרמייר כמו שציינת. אני מסכים. באמירה אחרת ה-CK הוא איפשהו בין ה-GGL לפרמייר אם חייבים לעשות השוואה.

  12. אלון

    ושכחת לציין שהשדרוג הוא מתיירים לעסקים ומעסקים לראשונה

    הגב
  13. אורי

    היי ליאור,
    אני מנסה לתכנון חופשה לזוג – אופטימלית מבחינת ניצול נקודות, אני סנטור בלפוטי עם מעל 200K וDiamond בהילטון עם 400K. חשבתי על קונראד מלדיביים ואולי עצירה בסרי לנקרה. יש לך רעיון אחר למימוש? איך היית ממליץ לטוס?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן, זו אפשרות מצוינת.

      אתה יכול גם לבחור בדרום-אפריקה (אבל אין שם המון שימוש לנקודות של הילטון) או אפילו בצפון-אמריקה (אם כי זה ידרוש 210,000 מיילים לשני נוסעים).

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה! יש לך איזה המלצה איך לטוס? בייחוד עם השינוי שמגיע במאי לטבלת הניצול?

השאר תגובה