מועדון AAdvantage מציע מושבי בונוס בפרימיום-אקונומי

את מחלקת פרימיום-אקונומי, כמוצר במטוס, השיקה אמריקן כבר ב-2016 עם מטוסי הבואינג 787-900 שהיא קיבלה בשעתו. מאז נוספו לצי מטוסים חדשים רבים ובמקביל המוצר הותקן במטוסים אחרים. אבל רק כעת החל מועדון התעופה של אמריקן לשווק את מחלקת השירות הזאת כמחלקה נפרדת לטובת כרטיסי בונוס. בתוך כך, לדוגמה, כרטיס בכיוון-אחד בין אירופה לארה״ב במחלקת פרימיום-אקונומי בטיסה של אמריקן עולה 40,000 מיילים וכמה עשרות דולרים במסים. סה״כ עסקה משתלמת בעיניי. שימו לב שבשלב זה לא ניתן להזמין את המושבים האלו, בטיסות אמריקן, עם נקודות של כל מועדון תעופה בברית וואן-וורלד.

מועדון IHG Rewards מצרף את מלונות רשת ריג׳נט

בשנה שעברה רכשה קבוצת IHG את רשת ריג׳נט היוקרתית (Regent) שהייתה עד אז בבעלות פור-סיזנס. לרשת יש כיום רק 6 מלונות ברחבי העולם – מה שהופך אותה לרשת קטנטנה וכמעט חסרת חשיבות – אם כי קבוצת IHG מתכננת להגדיל אותה משמעותית בשנים הקרובות עד כדי 40 מלונות. חזון למועד. בכל מקרה, החל מה-1 לפברואר מלונות הרשת ייכללו במועדון הלקוחות של הקבוצה ובתוך כך יוכלו חברי המועדון להשתמש בנקודות שלהם כדי לרכוש לילות במלונות הרשת וכמו כן לצבור נקודות משהיות במלונות הרשת. אפיק המימוש אטרקטיבי יותר כי סה״כ לקבוצת IHG יש נוכחות מוגבלת-משהו בשוק מלונות היוקרה.

מועדון Miles&More מעדכן את טבלאות המימוש שלו – לרעה

השינויים ייכנסו לתוקף ב-9 למאי. לא מדובר בשינויים דרמטיים מדי אבל אפשר למצוא עליות במחירים של כרטיסי בונוס רבים במועדון. כך, לדוגמה, כרטיס בונוס הלוך/חזור בין אירופה לארה״ב במחלקת העסקים יעלה 112,000 מיילים במקום 105,000 מיילים כיום. שינוי נוסף שהוא רלוונטי במיוחד לחברי מועדון בישראל: המועדון מסיר את ההטבה הקיימת לפיה כרטיסי בונוס שמתחילים בישראל נהנים מ׳מחירי אירופה׳. ההטבה הזאת הייתה משמעותית מאוד לכל מי שטס מערבה – לאירופה ואמריקה – ובשקלול ביטולה של ההטבה מחירם של כרטיסי בונוס שונים, ליציאה מישראל, יקפוץ בקרוב בעשרות אחוזים.

אלעל לא תוכל להתמחק מתשלום פיצויים ע״פ תקנה EU261

התקנה, שנכנסה לתוקף בשנת 2004, מסדירה את זכויות הנוסעים בתעבורה האווירית באירופה. לרבות החובות הנכפות על חברות התעופה הפועלות בתחום האיחוד (כולל חברות זרות) והפיצויים שחברות התעופה הללו חייבות לשלם לנוסעים במקרים שונים של איחורים וביטולים. על בסיס התקנה הזאת חוקק בישראל ׳חוק שירותי תעופה׳ שמסדיר גם הוא את התחום הזה. מבחינת גובה הפיצוי הפוטנציאלי החוק הישראלי עדיף על התקנה האירופית אבל התקנה האירופית מגינה על הנוסעים בצורה רחבה יותר ומקנה פיצויים גם במקרים בהם החוק הישראלי לא. עד כה אלעל מתעקשת שלא לכבד את התקנה האירופית לגבי טיסות שמכוסות ע״י החוק הישראלי. בטענה הזאת יש הגיון משפטי רק לכאורה, וזו הייתה התחמקות של אלעל לכל דבר ועניין, אז כמה טוב שבית משפט גבוה בפריס החליט לסגור את הברז וקבע שאלעל לא תוכל לשלול מנוסע את זכותו לתבוע ע״פ התקנה האירופית לגבי טיסות המכוסות על פיה. כלומר, בכל מקרה בו טיסה אחת מכוסה ע״פ התקנה האירופית והחוק הישראלי – הנוסע יכול לבחור ע״פ איזה דין לתבוע ולא נכסה עליו אחד או אחר.

בואינג השלימה ניסוי מוצלח במונית-מעופפת אוטונומית לחלוטין

לא מדובר במטוס נוסעים גדול – אנחנו עוד לא שם, גם אם הטכנולוגיה מאפשרת תאירותית. הניסוי האחרון כלל כלי טיס קטן יחסית, באורך של כ-10 מטרים, שטס מרחק של כ-50 מייל בסה״כ באמצעות המנועים החשמליים שלו. כלי הטיס פעל בצורה אוטונומית לחלוטין לאורך כל הדרך. הידיעה עשתה כותרות בעיקר על רקע ידיעות שונות בתקשורת בשבועות האחרונים על הצורך הגובר בטייסים אזרחיים ברוב אזורי העולם.

עד 40% בונוס ברכישת מיילים של מועדון MileagePlan (אלסקה)

המבצע בתוקף עד ה-22 לפברואר. תחת הבונוס המקסימלי מחיר המיילים יורד ל-21.1$ לכל 1,000. הבונוס הנ״ל הוא הגבוה ביותר שמציע המועדון באופן שיגרתי כשלפעמים – פעם בשנה בדר״כ – מוצע בונוס גבוה יותר של 50%. שימו לב לשינוי נוסף שנכנס לתוקף השנה במועדון: חברי מועדון ללא סטטוס מוגבלים כעת לרכישת 150,000 מיילים בשנה קלנדרית, כשעד כה לא הייתה כל הגבלה.

14 תגובות

  1. ארז

    היי ליאור, כ- 160 אלף במיילס אנד מור, ללא צורך מיידי במימוש, אבל עם כוונה כללית לנצלם לכרטיס בונוס מעניין ליעד רחוק במחלקת עסקים, אפשרי בהחלט בכיוון מערב (אבל לא כרטיס בכיוון אחד)- היית ממליץ לממש לפני ה- 9.5?
    כשכרטיס בונוס לישראלי מנתב״ג לארה״ב עולה כרגע בביזנס 105 אלף מיילים- כמה יעלה לאחר השינוי?

    בנוסף, האם במסגרת הרעת התנאים הכללית של מועדון הנוסע המתמיד מסוף אפריל יורעו גם אפשרויות המימוש ומומלץ לממש לפני, או שלא הוכרזו שינויים במימוש כרגע?

    ושאלה אחרונה- יהיה חכם לנצל גם מיילים של לופטהנזה וגם נקודות של אלעל באותה נסיעה ליעד רחוק בביזנס (אולי כדי לנצל את היתרון של לופטהנזה כשטסים מערבה, ולחזור עם אלעל)? זה יכול להוביל למימוש חכם יותר לדעתך?
    אני מדבר על כ- 5000 נקודות אלעל למימוש…

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      (א) בגדול, אם אפשרי, עדיף לרוקן את היתרה לפני ה-9 למאי. אפשר למצוא אגבית כרטיסי בונוס שיהיו זולים יותר אחרי התאריך הזה – אבל הרוב מתייקרים. מכיוון שאתה לא יודע בדוק מהו המימוש הרצוי לך אז עדיף מוקדם ממאוחר.

      (ב) כרטיס הלוך/חזור ישראל-ארה״ב יעלה 135,000 מיילים (ובדר״כ כמה מאות דולרים במסים, אבל זה תלוי בחברות התעופה שבכרטיס).

      (ג) אלעל לא משנה את טבלאות המימוש שלה.

      (ד) במקרים מסוימים בהחלט יש הגיון להשתמש במטבע נפרד לכל כיוון במסגרת אותה נסיעה. אין אמירה כללית שזה תמיד נכון – אבל לפעמים כן. זה בעיקר נותן לך את הכוח לגוון בין חברות תעופה שונות, בין יעדים שונים ובלו״ז שמתאים לך יותר.

      הגב
  2. שי

    שלום ליאור. אני קורא קבוע, בן 14 ומעוניין להתחיל במסע לסטטוס גבוה. אני טס לניו יורק 3-4 פעמים בשנה דרך לונדון ולרוב טס לערים אחרות עם אמריקן. יש לי גם כ 6 טיסות עם בריטיש ושתיים עם קתאי. איזה מועדון מומלץ לי?(אשער שהמועדון יהיה מOW לאור נתונים אלו)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בן 14…? מדהים. לא חשבתי שיש לבלוג קוראים בגילך – אז שמח ללמוד שכן!

      לשאלתך,

      אם תרצה אוכל לבחון מעט מקרוב יותר את הכרטיסים השיגרתיים שלך (נגיד אלו האחרונים שטסת) ולתת לך דעה מפורטת יותר בנושא. כדעה כללית, ע״פ מה שכתבת, נראה שהמועדון של בריטיש הוא הנכון ביותר. הוא יציע לך דרך מהירה יחסית לסטטוס גבוה (סילבר, לכל הפחות, זה המטרה) ונקודות שתוכל להשתמש בהן יחסית בקלות.

      הגב
      • שי

        תודה רבה. אכן ישנם, האמת היא שאחי בן ה13 הכניס אותי לעניין ובעיקר לבלוג.

      • שי

        בקשר להצעתך, הנה הכרטיס האחרון:
        TLV-LHRׁׂׂׂ עם בריטיש
        LHR-JFK עם אמריקן
        JFK-LAX עם אמריקן
        LAX-JFK עם אמריקן
        JFK-LHR עם אמריקן(די אכלתי את הלב שהטרקלין של קתאי במרחק הליכה ואין לי סטטוס אמרלד)
        LHR-TLV עם בריטיש
        בתכלס זו סגירת מעגל. אציין שאני טס במחלקת כרטוס Y.

      • שי

        תיקון, אחי גרם לי להתעניין בעולם התעופה, אבל גילוי הבלוג שמור לי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאור,

    נראה שהטאב של "חדשות ומבצעים" לא מעודכן דיי הרבה זמן.
    האם יש מקום לעקוב בו כדי לראות קופונים שאתה מעדכן שתקפים לזמן קצר?
    לפעמים עד סוף השבוע והסיכום השבועי שמגיע חלקם לא רלוונטים?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בקרוב יעלה אתר חדש ויהיה בו עמוד חדשות ומבצעים מעודכן. לכן אני לא מנסה אפילו לטפל בנוכחי. משהו בטעינה של העמוד הזה לא עובד כמו שצריך ולעדכן אותו הפך להיות סיפור לא סימפטי.

      אני מנסה לחשוב על פתרון מתקדם יותר להצגת מבצעים עדכניים אבל בינתיים זה כנראה יישאר בצורה של עדכונים בעמוד אחד.

      הגב
  4. שמואל

    בוקר טוב ליאור!
    טס בעיקר לאירופה (שוויץ לונדון אוסטריה ספרד גרמניה), וחבר מועדון של מיילז אנד מואר – לופטנזה, יש לי כיום 60000 נקודות, רציתי לשאול האם היית ממליץ לי להיות חבר במועדון אחר (טס גם פעם בשנה לארצות הברית, בפעם האחרונה טסתי עם חברות מהמועדון של מיילז אנד מואר (סוויס אייר קנדה יונייטד)). ומה המשמעות שישראל מפסיקה להנות ממחירי אירופה במחלקת תיירים בנקודות. והאם באמת היית ממליץ להשתמש בנקודות לפני 9 במאי או לחכות שיהיה יותר.
    תודה על הבלוג המדהים.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      (א) לאור דפוס הנסיעות שלך (ככה על רגל אחת), ובהנחה שאתה שואף לסטטוס גבוה במועדון תעופה, אולי יוטב לך לבחור במועדון של איג׳יאן. זאת בהנחה נוספת שבחלק מאותן נסיעות לאירופה תוכל לטוס עם איג׳יאן עצמה. ריאלית תוכל להגיע אפילו לסטטוס גולד ולשמר אותו בקלות. נקודה למחשבה.

      (ב) כיום חברי מועדון ישראלים נהנים מ׳מחירי אירופה׳ אם כרטיס הבונוס שלהם מתחיל מישראל. זה יתרון אם כרטיס הבונוס הוא לטיסה מערבה (אמריקה). החל ממאי זה ישתנה וכרטיסי בונוס שיצאו מישראל ייחשבו כאילו הם יוצאים מאזור המזרח-התיכון (בו ישראל מקוטלגת).

      (ג) בגלל השינוי לעיל מחירם של כרטיסי בונוס רבים ישתנה. אם המטרה שלך היא לטוס מערבה עם כרטיס הבונוס – מוטב לך להזמין אותו לפני השינוי.

      הגב
  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום ליאור!
    זה שוב אני שמואל, רציתי לשאול – היה לי כרטיס מוזמן מנקודת של MILES&MORE מתל אביב למלאגה דרך שוויץ, וממלאגה לפרנקפורט, ומפרנקפורט לתל אביב דרך ציריך, במחלקת עסקים, זה עלה לי 50000 נקודות, מסיבות אישיות נאלצתי לבטל את הכרטיס, ואני מעונין לטוס את אותו המסלול בעתיד,
    רציתי לדעת אחרי 9 במאי הקרוב שנכנס העדכון החדש במועדון כמה נקודות זה יעלה לי, והאם אחרי העדכון החדש אני יוכל להוסיף את הטיסה האמצעית ממלאגה לפרנקפורט והכל יחד יחשב כטיסת הלוך ושוב, והאם כבר כ לי להזמין עכשיו לפני 9 במאי והכי גרוע לשנות בעתיד ב-50 יורו.
    תודה רבה רבה!
    מחכה לשמוע ממך בקרוב מאד.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הכרטיס הזה יעלה 70,000 מיילים החל מה-9 למאי. אז בהחלט כדאי לך להזמין אותו לפני המועד ובהמשך הדרך, אם יהיה צורך, לשנות את מועד הטיסות תמורת העמלה.

      המועדון מאפשר עצירה בכרטיס בונוס הלוך/חזור, ולמיטב ידיעתי זו תהיה המדיניות גם אחרי ה-9 למאי. בכל מקרה, אם הכרטיס יוזמן לפני ה-9 למאי אני מאמין שהוא יהנה מכל התנאים החלים כיום גם במידה של שינוי תאריכי טיסות.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה רבה רבה!
        אין עליך! מש מהר!!

השאר תגובה