34$ הנחה על כרטיסים של אייר-פראנס וק.ל.מ

להזמנות עד ה-14 לפברואר, לטיסות עד ה-31 לדצמבר. ההנחה תקפה ל-200 כרטיסים של כל חברה, רק במחלקת התיירים, רק לטיסות לאירופה ורק במידה ותעריף הבסיס של הכרטיס הוא 57$ ומעלה. סה״כ תנאים הוגנים למדי – אז נסו את מזלכם. אייר-פראנס וק.ל.מ משווקות מלכתחילה תעריפים נוחים מאוד ליציאה מת״א בכל מחלקות השירות. לעמוד המבצע באתר ק.ל.מ – לחצו כאן.

ברית וואן-וורלד תפעיל טרקלינים בעצמה כבר השנה

חדשות מעניינות שפורסמו במסגרת חגיגות ה-20 לברית. שתי הבריתות המתחרות, סטאר וסקייטים, מפעילות טרקלינים עצמאיים של הברית כבר שנים כך שברית וואן-וורלד רק מיישרת קו. סה״כ מדיניות הטרקלינים של ברית וואן-וורלד היא הטובה ביותר לאור העובדה שהברית מאפשרת לנוסעים התכופים ביותר שלה, בעלי סטטוס אמרלד, להיכנס גם לטרקליני מחלקה ראשונה (וזו הטבה שלא קיימת בשתי הבריתות האחרות).

אלעל החלה לשווק שירות פריוריטי-בורדינג חדש

עוד טעות מבית היוצר של נושאת הדגל שממשיכה לפגוע בהטבות של לקוחותיה הנאמנים ביותר (אלו שעוד מחזיקים מעמד…). הפעם: תמורת 6$ בלבד יוכל כל נוסע בטיסת אלעל לרכוש את הזכות לעלות מוקדם למטוס. שירות דומה מוצע ע״י חברות תעופה רבות בעולם, כמובן, אבל תנאיו מוגדרים כך שלא תהיה פגיעה בלקוחות אחרים. לשירות החדש של אלעל יש שתי בעיות משמעותיות: (1) רוכשי השירות זכאים לעלות מוקדם למטוס ביחס עם נוסעי מחלקת העסקים ובעלי הסטטוס הגבוה – ולא אחריהם, כנהוג ע״י חברות תעופה אחרות. (2) ידוע שסוכני הקרקע של אלעל כמעט ולא עושים מאמץ כדי לנהל תהליך בורדינג מסודר ומפוקח, והבלאגן חוגג באופן שיגרתי, אז השירות החדש רק יחמיר את המצב. אבל בהצלחה.

מלונות משנים קטגוריה במספר מועדוני מלונות

זה קורה באופן שיגרתי ברבעון הראשון של כל שנה (ולפעמים בהזדמנויות נוספות לאורך השנה). הפעם: קרוב ל-100 מלונות משנים קטגוריה במועדון רדיסון ריוורדס (קבוצת רדיסון) וקרוב ל-300 מלונות משנים קטגוריה במועדון מאריוט ריוורס (קבוצת מאריוט) שייקרא Bonvoy החל מה-13 לחודש. השינויים הם בעיקר שליליים אבל שום דבר דרמטי בעיניי. לצפייה במסמך המלא שפרסם המועדון של מאריוט, בקובץ PDF, לחצו כאן.

חברת התעופה Germania הודיעה פתאומית על פשיטת רגל

החברה הגרמנית, שהפעילה גם קו לנתב״ג, הייתה במצב כלכלי בעייתי כבר זמן רב. בדומה למספר חברות תעופה אירופיות נוספות. אבל הכותרות היו מעודדות בזמן האחרון עם הבטחות למשקיעים חדשים שיבטיחו את המשך פעילות החברה. ובכן, נראה שלא הייתה הצלחה אמיתית להבטיח השקעות נוספות ו-Germania נאלצה להודיע על הפסקת פעילותה באופן מיידי. בתוך כך לקוחות רבים, וביניהם לקוחות ישראלים, איבדו את כספם. סוכני נסיעות לצערנו לא מבטחים את כספם של הלקוחות במקרים האלו – על אף שבעיניי זוהי בהחלט חובתם שצריכה להוות יתרון שלהם בעיניי ציבור הלקוחות.

אתר חדש למועדון התעופה הפופולרי LifeMiles (אוויאנקה)

הטקסט בגודל עצום, והעיצוב קצת מוזר בעיניי, אבל סה״כ מדובר בשדרוג כי כעת מנוע החיפוש של המועדון פועל טוב יותר (ואחרת לגמרי). סה״כ מדובר במועדון תעופה שכדאי להכיר וכדאי להשתמש בו – ושדרוג האתר רק מחזק את הטענה הזאת.

וירג׳ן-אטלנטיק תפעיל קו מלונדון לת״א החל מה-25 לספטמבר

כתבתי בעבר על כוונתה של חברת התעופה הברטית הצבעונית לפעול בישראל. הכותרות אז דיברנו גם על טיסות מיוחדות לכבוד הארוויזיון שייערך בת״א בחודש מאי. כעת נודע כי הטיסה הראשונה בקו החדש תמריא מלונדון הית׳רו (LHR) ב-25 לספטמבר. המטוס ייבלה את הלילה בנתב״ג וימריא חזרה ללונדון ב-7:50 בבוקר למחרת. ככל הנראה ישרתו בקו מטוסי איירבאס A330 ויהיו חמש טיסות שבועיות בשלב ראשון.

סנדור תפעיל לראשונה טיסות-שכר בין ת״א לטוקיו

לא מדובר בקו טיסות סדיר – ולא כדאי למהר לקפוץ למסקנות. סה״כ מספר חברות תיירות יפניות ביקשו שתי טיסות-שכר לת״א בחודש ספטמבר, בהפרש של שבוע אחת מהשנייה, וסנדור הרימה את הכפפה. זאת בזכות הסכם תעופה שקיים בין ישראל ויפן כבר מספר שנים. הטיסות ככל הנראה יופעלו ע״י מטוסי בואינג 777 של אלעל, וזה דווקא מעודד כי פרוש הדבר שנוסעים בשדה התעופה נאריטה ליד טוקיו (NRT) יזכו לראות מטוס כחול-לבן חונה בשדה באופן חריג מאוד.

עד 25% הנחה ברכישת נקודות של מועדון FinnairPlus (פינאייר)

כדי להנות מההנחה המקסימלית יש לרכוש 40,000 נקודות ומעלה (ועד לתקרה השנתית המותרת של 120,000 נקודות). תחת ההנחה המקסימלית המחיר הוא כ-11$ לכל 1,000 נקודות – וזה סה״כ מחיר אטרקטיבי. המימוש הטוב ביותר לנקודות של פינאייר הוא לשדרוג כרטיסים ממחלקת התיירים למחלקת העסקים וזאת משום שניתן לשדרג גם כרטיסים מוזלים במחלקות כרטוס נמוכות. שדרוג בקו ת״א-הלסינקי עולה 10,000 נקודות לכיוון בלבד.

14 תגובות

  1. דרור

    היי ליאור,
    כמה שאלות לגבי שדרוגים של פינאייר.
    לפי האתר שלהם, אני מבין שהמחיר לשדרוג הוא 10K מת"א להלסינקי, ועוד 50K מהלסינקי ליעדים הרחוקים (אסיה, צפון אמריקה). האם זה אכן כך, סכימה פשוטה של שני הלגס? 60K לשדרוג של שני הלגס זה לא רע במחיר של 660 דולר, אפילו שהטיסה להלסינקי בביזנס אירופאי. אגב, האם אפשר לשדרג רק את הלג הארוך ברכישה של כרטיס כזה?
    תוכל להעיר לגבי איכות המוצר ובעיקר זמינות השדרוגים בטיסות הארוכות? בחיפוש קצר (HEL-NRT) לספטמבר אני לא מוצא זמינות בכלל, למרות שהמחיר מפתה אם הייתה כזו (1000$ + 1200$ לשדרוג במיילים בשביל הלוך חזור בביזנס לטוקיו).
    האם ניתן באותו אופן לשדרג כרטיסים שנרכשו מפינאייר אבל הטיסות הן של חברה אחרת, למשל Japan Airlines?
    תודה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      א. המחירים שציטטת נכונים. 50K לשדרוג בטיסה ארוכה.

      ב. ניתן לשדרג כל מקטע בכרטיס בנפרד.

      ג. שים לב שהטיסה מת״א להלסינקי היא טיסת לילה. אני ממליץ בחום כן לשדרג אותה במידת האפשר. שווה את הכסף.

      ד. לגבי הזמינות – לא ערכתי סקר אז לא יודע לענות, אבל בפעמים שכן בדקתי לא הייתה בעיה אמיתית. זה היה מזמן. מצ״ב קישור:

      https://www.finnair.com/in/gb/finnair-plus/view-upgrade-availability

      ה. לא ניתן לשדרג בנקודות טיסות של חברות שותפות.

      הגב
      • דרור

        סבבה, תודה רבה.
        שתי שאלות המשך ברשותך:
        בהנחה שאני לא מתכוון להזמין בזמן הקרוב, האם יש טעם לחכות למבצע טוב יותר, או שבאופן רגיל זה המחיר הכי טוב שהם מציעים למיילים?
        איך לדעתך המוצר שלהם בביזנס בטיסות הארוכות?
        שוב מלא תודה.

      • Lior@FlyingOut

        מבצע כזה מגיע לרוב פעמיים-שלוש בשנה. לרוב בצורה של בונוס של 50% ברכישת נקודות – ולא הנחה – אבל זה היינו הך בשורה התחתונה. ההבדל הוא שבמבצע המקנה הנחה ניתן לרכוש מקסימום 120,000 נקודות (התקרה השנתית) בעוד שבמבצע המקנה בונוס ניתן אפקטיבית לקנות יותר נקודות (כי נקודות הבונוס לא נספרות בתקרה השנתית). המחיר שקיים כרגע הוא לא חסר-תקדים.

        פינאייר מציעה מוצר טוב מאוד במחלקת העסקים בטיסות ארוכות.

  2. שי

    הרי לow יש טרקלינים נהדרים. מדוע הם צריכים להקים טרקלין נוסף?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כיום אין טרקלינים של הברית עצמה. יש טרקלינים של חברות התעופה השונות.

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      איפה נתקלת במונח הזה? ה-DSU הם שוברי השדרוג של הייאט בשמם הקודם. כיום אלו שוברי השדרוג לסוויטה שמקבלים בעלי סטטוס גלובליסט (מחליפו של סטטוס דיימונד).

      בכל מקרה זה לא רלוונטי עבורך. כדי להשיג סטטוס גלובליסט צריך לבלות 60 לילות בשנה קלנדרית במלונות קבוצת הייאט.

      הגב
  3. שי

    האם לדעתך הדירוג 5 כוכבים של סקייטרקס מוצדק?
    הרי יש שם חברות מעולות(קתאי) וחברות לא מעולות(לופטהנזה)

    הגב
  4. דרימליינר

    האם כרטיסי בונוס שהוזמנו במיילים, מזכים במיילים?
    ההגיון אומר שלא, מצד שני – ההגיון ישן צהריים כשזה מגיע לעולם מועדוני התעופה.
    האם יש מצב באיזשהו מועדון לתחזק יתרת מיילים מכח האינרציה של הזמנת כרטיסי בונוס?

    הגב

השאר תגובה