תמונת הפוסט השבוע מוקדשת לארקיע שהודיעה כי תשלח את מטוסי ה-A321LR החדשים שלה לשני יעדים בהודו.

הגיבו לפוסט ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

33 תגובות

  1. בוריס

    עקב נסיעה קרובה לארה"ב בשילוב של בריטיש ואמריקן, אני תוהה איפה בברית שווה לי לפתוח חשבון. בפועל יש לי חשבונות באמריקן ואיבריה, אבל הם כוללים רק מאות נקודות מפעולות עבר כלשהן.
    אני מבוסס כרגע בפריז, טס הרבה, בעיקר בתעריפים זולים באירופה. המטרה שלי היא לצבור נקודות אט אט עד שיביאו לכרטיסי בונוס מדי פעם, ללא שאיפות סטטוס.
    הבנתי מקריאה שהמועדון של בריטיש מספק אפשרויות טובות לטיסות בתוך אירופה, וגם שניתן עם קצת עבודה לצבור מטיסות של Vueling, שאיתם אני טס מדי פעם. האם זה המועדון בשבילי?

    הגב
    • ZOD

      OW מספק אפשרויות עלובות בתוך אירופה עבור ישראלים. הסיבה לכך היא העדר שותפה מרכז או מזרח אירופאית וכל כרטיס לאירופה אתה חייב לטוס לקצה השני של היבשת (מדריד, הלסינקי או לונדון) – 5 שעות טיסה ולקחת קונקשן. כך שטיסה ליעד יחסית קרוב כמו ברלין "תעלה לך" במסע של 8-9 שעות. שלא לדבר על מחירים מטורפים להיטל דלק בבריטיש. לדעתי המועדון שווה לטיסות ארוכות בעיקר.

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      הממ…

      אם אתה טס בכרטיסים יקרים בדר״כ, על חשבון המעסיק, אז שווה לך לבחון את מועדון FlyingBlue שבו צבירת הנקודות מבוססת-עלות (לכרטיסים של אייר-פראנס ושות׳). המימוש גם יהיה נוח מאוד, כל עוד אתה בפריס. זה כמובן לא פותר לך את עניין בריטיש/אמריקן.

      המועדון של בריטיש הוא בחירה טובה לברית וואן-וורלד. אפשרויות המימוש בתוך אירופה יהיו מוגבלות, אלא אם אתה אוהב לבלות בלונדון/מדריד. מטיסות וולינג תוכל לצבור אוויוס במועדון של איבריה ואז להעביר את הנקודות בחופשיות לחשבון שלך במועדון של בריטיש.

      הגב
      • בוריס

        תודה ליאור, Flying Blue הוא אכן המועדון הראשי שלי.

  2. ארז

    היי ליאור, אשמח לרעיונות יצירתיים, אם יש לך, לניצול כ- 5000 נקודות אלעל וכ- 160 אלף מיילים של לופטהנזה לכרטיסי בונוס בעסקים, עדיף לפני ההחמרות הקרובות במימושים באפריל ומאי בהתאמה.

    יש לך רעיון למסע שיכלול אולי שילוב קטעים משני המועדונים (/מועדון וברית) כדי להגיע ליעדים יותר אקזוטיים?
    יש לי דרך ריאלית ומעניינת להקיף את העולם או שזה מעט מדי? כמובן שאני יכול גם להוסיף בכסף.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הממ… זה דורש תכנון אמיתי. אבל על רגל אחת:

      > כרטיס בונוס של אלעל ליעד כלשהו שמעניין אותך באירופה (כמה מאות נקודות בביזנס).
      > כרטיס בונוס של לופטהנזה מאירופה לחוף המערבי של ארה״ב (52K בביזנס).
      > כרטיס בכסף, או באוויוס, מהחוף המערבי להונולולו.
      > כרטיס בונוס של לופטהנזה מהונולולו להונג-קונג (35K בביזנס).
      > כרטיס בונוס של אלעל מהונג-קונג לת״א (2300 נקודות בביזנס, לבעלי פלייקארד).

      פוטנציאלית היתרות שלך יספיקו לשני נוסעים.

      הגב
      • ארז

        תודה רבה – גרמת לי להבין שזה אפשרי!
        לא כדאי לי לטוס עם לופטהנזה מהארץ כדי לנצל את התעריפים מערבה שעדיין בתוקף? ניתן במצב כזה לעצור בפרנקפורט, למשל, או בעיר שאינה בגרמניה?
        האמת שלאירופה אין לי בעיה לטוס בתיירים (בכסף? בכלל טיסות במשך כזה), אבל בעיקר אין לי דחיפות לבקר באירופה – אני מגיע לשם לא מעט.
        יותר מעניין אותי לבקר בחוף המערבי של ארה״ב כמו שהצעת, והוואי בהחלט!

        אתה רואה אותי מצליח לבקר באוסטרליה/ניו-זילנד ויפן בסיבוב כזה?
        האמת שגם במרכז/דרום אמריקה עוד לא הייתי. ומתגבר לי התאבון…

        הזכרת אוויוס- יש לי כ- 46 אלף, ואין לי בעיה לבזבז את היתרות על עצמי כי אני מתכנן לנסוע לבד.

        כל(!) הצעה נוספת שלך תתקבל בשמחה.

        בנוסף, האם מסלול כזה יכול לעבוד, וכמה יעלה:
        כרטיס בונוס בביזנס לארגנטינה או הסביבה עם לופטהנזה או חברת סטאר אחרת (כמה עצירות ניתן לעשות באירופה?), או שיש דרך עם אלעל?
        המשך בביזנס (אבל איך…?) לחוף המערבי ומשם להוואי, לאוסטרליה/ניו-זילנד, יפן, ולסין/הונג קונג כדי לחזור בביזנס של אלעל לארץ.
        מבין עכשיו שאולי עדיף לי במסלול כזה לטוס קודם עם אלעל לחוף המערבי של ארה״ב כדי לנצל את אלעל, הרי אותם לא אוכל לנצל לטיסות שלא אל או מישראל.

        אשמח לכל הכוונה נוספת. תודה!

      • Lior@FlyingOut

        יש הרבה אפשרויות.

        אני מניח שנסיעת-RTW אתה רוצה גם עצירות (של יותר מ-24 שעות). לפחות שלוש-ארבע כאלו. אז אפשר, לדוגמה, לבחור בכרטיס בונוס של לופטהנזה מת״א עד לוס-אנג׳לס אבל אז אתה מוותר על עצירה באירופה. לכן התחלתי, בדוגמה שלי, עם כרטיס בונוס לאירופה.

        אתה יכול להמשיך מהחוף המערבי או הוואי לאוסטרליה. יש עניין של זמינות מושבים אבל בגדול זה אפשרי. שחק עם המחשבון של M&M כדי להבין כמה יעלה כל כרטיס. אני מאמין שהיתרה שלך מספיקה בהחלט. את הדילוג בין החוף המערבי להוואי באמת כדאי לך לעשות עם אוויוס (בטיסות של אמריקן או אלסקה).

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אהה. ויש לי פלייקארד. בכלל, ממליץ לכל מי שחושב להזמין בונוס של אלעל להנפיק פלייקארד ומקסימום לבטל אותו מיד אח״כ (אחרי קבלת מתנת ההצטרפות). לדעתי שווה את המאמץ

  3. שי

    היי ליאור. שאלה שמעסיקה אותי זמן רב: איזה סטטוס מתגמל יותר: אקזקיוטיב פלטינום או גולד של בריטיש?

    הגב
  4. דרור

    היי,
    אנחנו מתכננים חופשה זוגית רחוקה (עוד שנה וקצת) לאזור מזרח אסיה (בייג'ין + יפן, אולי נוסיף גם את סיאול).
    בהנחה שאין לנו מספיק מיילים כרגע לאף מימוש נורמלי (כולם בוזבזו בשמחה על החופש השנה…), איך כדאי להיערך מבחינת רכישת מיילים? האם יש משהו יותר מוצלח מאשר 40K/50K מיילים של אמריקן לכיוון לאזור הזה בביזנס/פירסט? אלסקה אולי? האם יש מבצעים מסויימים לרכישת מיילים שכדאי לחכות להם?
    תודה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      המימוש האטרקטיבי ביותר של אלסקה הוא מת״א להונג-קונג ב-30K בביזנס. אבל: (א) זה מימוש שעלול להיעלם, ואתה הרי מתכנן רחוק. (ב) זה מביא אותך רק עד הונג-קונג, ואם היעד שלך הוא טוקיו/בייג׳ינג, לצורך העניין, אז לא רלוונטי כ״כ.

      הכי שימושי לך זה המיילים של אמריקן. ואולי גם אוויוס לטובת טיסות קצרות בתוך האזור (ג׳אל, למשל).

      הגב
      • דרור

        מעולה, תודה רבה!
        אני רואה שיש מקומות בונוס בביזנס של קתאי רק כשמחפשים לזמן הקרוב, זה משהו רגיל? אני מניח שהם האופציה הכי נוחה לטיסות למזרח.
        כמה אמריקן נדיבים בתדירות המבצעים שלהם? ראיתי לפני חודש בערך מבצע של 120K+150K שמגיע ל-1.77 סנט למייל, זה משהו סטנדרטי?
        שוב תודה.

      • Lior@FlyingOut

        (1) כן, זה שיגרתי למדי, קתאי נוהגת לשחרר מושבי בונוס נוספים במסגרת שבועיים ממועד הטיסה. גם בקו לת״א.

        (2) אמריקן מציעה מיילים במחיר מוזל מספר פעמים בשנה. אבל המחיר משתנה בין מבצע למבצע. 1.77 סנט זה הקו התחתון, ומחיר כזה מגיע לרוב פעם בשנה לכל היותר.במבצעים אחרים המחיר בדר״כ נע בין 1.9 ל-2.1 סנט/מייל.

    • הנוסע

      אני כבר מספר שנים United 1K ואני מאוד מאוכזב. כל שנה אני שוקל לעבור לתכנית אחרת, אבל לבסוף נשאר. ככלל האכזבה הגדולה שלי היא שאין שום יחס מיוחד ל- 1K. למשל, אני מקבל בשנה למעלה מעשרה שוברי שדרוג אבל זורק אותם לפח מפני שאין אפשרות לממש אותם. הסיכוי לשדרוג מ/אל תל-אביב שואף לאפס שכן יונטייד מוכרת כמעט כל יום את כל המושבים במחלקות הפרמיום, ולא אחת הטיסה מלאה כבר שבוע לפני. כנ"ל לגבי שוברי השדרוג בטיסות פנים-ארציות בארה"ב, מבחינתי אין להם ערך מפני שכל טיסה של יונטייד המתבצעת מה- HUB שלה ל יעד אחר, היא במרבית המקרים טיסה מלאה.

      האוכל במחלקת פרמיום מזעזע, אני טס בביזנס ומביא אוכל מהבית. מה הם מגישים בלילה באמצע הטיסה, או לארוחת בוקר, פשוט הזוי. שבוע שעבר חזרתי בטיסה ישירה מסן פרנסיסקו לתל-אביב. בשעה 06:00 בבוקר (לאחר כ- 8 שעות טיסה), היצע האוכל היה צ'יפס בטעם בצל, ביסקויטים, ועוגיות שנותרו מארוחת הערב שהוגשה עם ההמראה… פשוט מדהים. נכון, הטרקלין של פולאריס הוא נחמד, אבל זה רק חוייה לשעה-שעתיים לפני הטיסה מכיון שאני טס עם סויס, לופטאנזה למזרח, אין בכלל מה להשוות, עולם אחר. הבעיה שהתכנית שלהם לא טובה למי שטס מישראל. בקיצור הרבה חסרונות וכל שנה התנאים משתנים לרעה (השנה למשל הצבירה במחלקת P קטנה ב- 25%).

      הגב
      • יואל

        באותו עניין. לראשונה קיבלתי שוברי "שידרוג מחלקה" של יונייטד. איך בודקים זמינות מושבים לשידרוג? האם יש אפשרות דרך האתר? אני לא ממש הצלחתי.
        אגב, השידרוג הגלובלי של יונטייד מתאים גם לשדרוג בטיסות ANA וגם בלופטהנזה

    • Lior@FlyingOut

      הממ… אלו שאלות מאוד מאתגרות כי התשובות תלויות במשתנים רבים.

      בהשוואה גסה, מבחינת ההטבות בפועל, כנראה שהסטטוס של אמריקן הוא הטוב ביותר, אח״כ של דלתא ואח״כ של יונייטד. אבל יש שיגידו שהסדר בדיוק הפוך.

      הגב
  5. אלעד

    היי ליאור,
    התלבטות שעלי להחליט בקרוב.
    כרגע אני פלטינום באמריקן, וכלום באלסקה.
    יש לי בקרוב 2 טיסות ארוכות טווח בפרמיום של קתאי – יניבו יחד כ-80 אלף מיילים באמריקן (עם 60% בונוס), ו-100 אלף באלסקה (אין בונוסים) – כך אגיע השנה למעמד פלטינום פרו באמריקן, ו-75k באלסקה.
    אני טס הרבה לארהב, ושאר העולם, אך ללא הרבה טיסות פנימיות בארהב.
    ההתלבטות האם בגלל זה עדיף כבר להשאר באמריקן, או לעבור בסיכון שלא אוכל לחדש בהמשך.
    תודה מראש!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אולי לא הבנתי נכון, אבל אני רק להבהיר משהו: בשני המועדונים, כמו גם במועדונים אחרים, יש מיילים לסטטוס ומיילים למימוש – ואלו דברים שונים.

      לפי המספרים שציינת נראה שאתה מתייחס רק למיילים למימוש. על בסיס אלו לא תקבל סטטוס כמובן. שתי נסיעות ליעדים רחוקים עם קתאי – אפילו לאוסטרליה – לא יניבו מספיק מיילים לסטטוס כדי להגיע ל-Gold 75K של אלסקה. מחלקת הכרטוס בפרימיום-אקונומי של קתאי צוברות 110% ממרחק הטיסה במועדון של אלסקה – אז תצטרך לטוס מרחק של כמעט 70,000 מיילים כדי להגיע לסטטוס הגבוה ביותר (לצורך האומדן: ת״א להונג-קונג זה כ-4,500 מייל).

      הגב
      • אלעד

        זה מיילים שאני טס אז להבנתי זה לסטטוס ומימוש.
        מדובר בטיסה בפירסט שלהם מאסיה לארהב – נותן באלסקה 350%
        וטיסה בביזנס מאירופה לפסיפיק – באלסקה 225%
        כך באלסקה זה 60 +40, ובאמריקן 40+40- נטו ללא תוספת סטטוס 50 (הטיסה בפירסט קצרה יותר).
        בגלל היחס המצויין באלסקה עבור טיסות קתאי, אחרת לא הייתי חושב על זה בכלל

      • Lior@FlyingOut

        במועדון של אלסקה – פירסט של קתאי זה 150% ממרחק הטיסה לסטטוס וביזנס של קתאי זה 125% ממרחק הטיסה לסטטוס.

        כך, לדוגמה, כרטיס מניו-יורק לבנגקוק, עם פירט בטיסות הארוכות וביזנס בקצרות, יצבור בערך 26,500 מיילים לסטטוס ׳בלבד׳. תצטרך ארבע נסיעות כאלו בשביל להגיע לסטטוס MVP Gold 75K.

  6. אלעד

    קלעת בול
    אז אם אני טס ה"ח מניו יורק לבנגקוק בפירסט a class, ולפי where to credit זה 350% ויוצא 30 אלף לכיוון זה רק למימוש? ובהמשך טיסה דומה. אם כך באמת אשאר באמריקן…
    תודה רבה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הממ… יש המון טובים.

      טרקליני הבית של איבריה, פינאייר, מלזיה איירליינס, ג׳אל, לאטאם ואפילו אמריקן. רוב הטרקלינים של קוונטס וכל הטרקלינים של קתאי.

      הגב
  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בהנחה שצבירת נקודות ברשתות מלונות פחות מעניינת אותי- האם יש כלל אצבע למחיר הטוב ביותר: אתר המלון או OTA? האם במלונות קטנים יש עדיפות? בעבר פניתי למלונות והם נתנו לי מחירים יותר זולים בהשוואה ל- OTA, האם זה תקף תמיד?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אין כלל אצבע לצערי…

      ישנם אתרים, כמו LMT ו-C1H, שמתמחים בשיווק תעריפים לא-פומביים שהם בדר״כ נמוכים משמעותית מתעריפים פומביים. לכן האתרים האלו לרוב ׳סגורים׳ (דורשים הרשמה) ולרוב פורמלית בתשלום שנתי (כי זו כנראה דרישה משפטית כדי שהם יוכלו לפרסם תעריפים לא-פומביים). האתרים האלו מצוינים אם אתה מעדיף מלונות בדרגת אירוח גבוהה – כי אז ההבדלים במחיר משמעותיים.

      אפשר גם לפנות למלון בבקשה ל׳הצעה אישית׳ אבל רוב המלונות נוטים לוותר על התענוג הזה. השיטה הזאת פועלת טוב בעיקר לנוסעים תכופים שחוזרים לאותם מלונות פעם אחר פעם ויש להם כבר איש קשר כלשהו במלון שמוכן לתת להם הצעות מיוחדות בערוץ פרטי.

      הגב

השאר תגובה