מהדורה עדכנית למבצע של מאריוט למצטרפים חדשים

השבוע שינה מועדון הלקוחות של קבוצת מאריוט את שמו ל-Bonvoy. לא לגמרי ברור למה. תחת ׳המועדון החדש׳ נמשך המבצע למצטרפים חדשים: שובר ללילה-חינם לאחר שתי שהיות בתוך ארבעה וחצי חודשים. כלומר, אם תרשמו היום תצטרכו להשלים שתי שהיות עד ה-28 ליוני. השובר תקף לשנה אחת וניתן להשתמש בו בכל מלון עד קטגוריה 4.

אלעל תפעיל טיסות לאורלנדו בחודשי הקיץ

השבוע התקיימה בת״א תערוכת התיירות הגדולה בישראל. אלעל ניצלה את ההזדמנות כדי להודיע חגיגית על פתיחת קו חדש לאורלנדו. הקו יפעל רק בשיא עונת הקיץ, בין ה-2 ליולי וה-27 לאוגוסט, עם טיסה שבועית אחת במטוסי בואינג 777 ו-787. ראוי לציין ששדה התעופה של אורלנדו (MCO) נמצא פחות מ-200 מייל משדה התעופה של מיאמי (MIA) שאליו מפעילה אלעל קו סדיר. כלומר, אלעל בחרה לטוס לאורלנדו במקום לטוס ליעדים מרכזיים יותר כמו שיקגו, וושינגטון, דאלאס, אטלנטה, פילדלפיה, סיאטל ועוד. בהצלחה עם זה.

בונוס של 50% ברכישת אוויוס

באופן שיגרתי ניתן לרכוש עד 100,000 אוויוס (תקרה שנתית) במחיר של החל מ-1.8 אירו-סנט לנקודה. במסגרת המבצע הנוכחי ניתן לרכוש עד 200,000 אוויוס (לפני בונוס) והמחיר, בשקלול הבונוס, הוא כמובן החל מ-1.2 אירו-סנט לנקודה. סה״כ מחיר הוגן אבל לא מדובר במבצע יוצא דופן. המבצע בתוקף עד ה-24 לפברואר.

קבוצת אינטרקונטיננטל רוכשת את רשת מלונות היוקרה Six Senses

עסקת ענק בשוק מלונות היוקרה. Six Senses נחשבת לאחת מרשתות המלונות היוקרתיות ביותר בעולם כשרבים ממלונותיה לא מוכרים חדרים בפחות מ-1,000$ ללילה באופן שיגרתי. הרשת מנהלת כיום 16 מלונות ועוד 18 מלונות נמצאים בשלבים שונים של פיתוח (כולל אחד בישראל). כלומר, רכישת הרשת ע״י קבוצת IHG מהווה שדרוג משמעותי להיצע המלונות של הקבוצה במדף העליון.

איירבאס מפסיקה את קו הייצור של מטוסי ה-A380 ׳סופר ג׳מבו׳

יום עצוב, אך צפוי, לעולם התעופה. המטוס הענק המריא לראשונה באפריל 2005 ומאז לא הפסיק לסקרן/לשגע את חובבי התעופה. אחרי הכל מדובר במפלצת מעופפת שיכולה, תיאורתית, לכלול קרוב ל-1,000 מושבים (בקונפיגרציה של מחלקת תיירים בלבד). אבל הביקוש בשוק בפועל מעולם לא הדביק את התחזיות של איירבאס, עם מכירות נמוכות מהצפוי והרצוי, ובשנים האחרונות היה ברור שקו הייצור יסתיים בקרוב. חברת התעופה שהחזיקה את קו הייצור פעיל, הלכה למעשה לבדה, הייתה אמירטס. אבל לא עוד. השבוע הודיעה אמירטס על ביטול הזמנות קיימות למטוס ה-A380 ובמקביל על הזמנת מטוסים חדשים, מדגמים אחרים של איירבאס ושל בואינג, בעלות כוללת של יותר מ-21 מיליארד דולר.

מבצע חדש של מועדון World of Hyatt

להרשמה עד ה-31 למרץ ולשהיות עד ה-15 למאי. המבצע מקנה בונוס של 1,000 נקודות לכל לילה – ובונוס נוסף של 500 נקודות לכל לילה במלונות של הרשתות הייאט-האוס והייאט-פלייס – החל מהשהייה השניה בתקופת המבצע ועד למקסימום של 50 לילות. כלומר, ניתן פוטנציאלית לצבור מקסימום של 75,000 נקודות בונוס במסגרת המבצע. סה״כ מבצע סביר – אבל לא כזה שאמור להניע מישהו לבחור במלון של הייאט על פני מלון מתחרה.

החל מאוקטובר לאומיקארד לא תציע את כרטיס הפלייקארד-פרימיום

״החל מ-15.10.19 לא יתאפשרו הטבות תעופה וצבירת נקודות הנוסע המתמיד על רכישות בכרטיס FLY CARD PREMIUM, בשל סיום ההסכם עם אל על. ניתן ליהנות מהטבות אל על עד 14.10.19, חברותך במועדון לא תיפגע והנקודות שתצבור עד תאריך זה יישמרו לזכותך, בהתאם לתקנון הנוסע המתמיד באתר אל על. בקרוב נעדכן בהטבות לאומי בתחום התעופה״.

אתיהאד בצרות? חברת התעופה מאבו-דאבי מבטלת הזמנות למטוסים

מסתבר שגם חברות התעופה מהמפרץ הערבי מעסיקות רואי-חשבון. מי ידע. ובכן, אתיהאד כנראה מפסידה כ״כ הרבה כסף בשנים האחרונות שמישהו לחץ על הברקס ובין השאר ביטלה החברה הזמנה של 42 מטוסי A350-900 מאיירבאס ומספר לא ידוע של מטוסי 787 מבואינג.

לילה שלישי בחינם במלונות נבחרים של רשת אינטרקונטיננטל

להזמנות עד ה-10 למרץ ולשהיות בין ה-1 למרץ וה-31 לדצמבר. המבצע תקף לכמה עשרות מלונות נבחרים באסיה, אפריקה, המזרח-התיכון והאזור הפסיפי. להזמנה של חדרי קלאב וסוויטות בלבד. ועדיין – פוטנציאלית מדובר במבצע אטרקטיבי למדי.

אלעל מאבדת נתח שוק בנתב״ג – וזה עלול לעלות לה ביוקר

״במהלך ינואר ירד מספר נוסעי חברת התעופה אל מתחת ל-25% מכלל הנוסעים בנתב"ג. הבעיה: רק מעל רף זה היא זוכה להנחות במיליוני שקלים מרשות שדות התעופה״.

8 תגובות

  1. משה

    ככל הנראה כתוצאה מההסכם החדש גם כרטיס הפרימיום במותג אמריקן אקספרס אמור להתבטל באותו האופן …

    הגב
    • משה

      טעיתי. מסתבר שרק לאומי קארד מפסיקים להנפיק פלייקארד פרימיום.

      הגב
  2. אסף

    שווה לעקוב אחרי התביעה של לופטנזה שתובעת אזרח שרכש כרטיס ליעד קצה , כמובן במחיר זול יותר, אבל ירד ביעד הקונקשן ולא ניצל את הכרטיס עד תומו. אם תזכה לופטנזה בתביעה הזאת (מה שכרגע היא לא מצליחה) ייטרפו הרבה קלפים בעולם כרטיסי הטיסה, ובטח אל-על כחלוצה בכל דבר שיש בו הרעת תנאים ישר תתקוף את רוכשי הכרטיסים (לא שכרגע יש לה כרטיסים זולים כתוצאה מכך).

    https://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3756276,00.html

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לדעתי זו שגיאה. לא רק שלופטהנזה כנראה לא תזכה – היא מסתכנת בפסיקה נגדה שעלולה להוות תקדים נגד הפרקטיקה של חברות התעופה לבטל כרטיסים לאחר שנוסע מפסיד טיסה.

      לופטהנזה, כמו יונייטד לפנייה, פשוט רצתה ליצור הד תקשורתי נגד התופעה ולהפחיד נוסעים מלנסות דברים כאלו בעתיד. לתחושתי הם יפרשו מהתביעה ברגע האחרון כדי לא לקבל החלטה.

      הגב

השאר תגובה