אמריקן והייאט הודיעו של שת״פ חדש

מהלך מעניין מאוד שעשוי להתברר כהטבה נהדרת גם לחברי מועדון התעופה AAdvantage וגם לחברי מועדון המלונות World of Hyatt. במסגרת השת״פ יוכלו בעלי סטטוס גבוה במועדון של אמריקן לצבור מיילים בגין הוצאות במלונות קבוצת הייאט (מייל לדולר) ובמקביל בעלי סטטוס גבוה במועדון של הייאט יוכלו לצבור נקודות בגין הוצאות על כרטיסי טיסה של אמריקן (נקודה לדולר). סביר שנראה בהמשך גם מבצעים ייעודיים למועדונים אלו. זאת ועוד, בעלי סטטוס CK של אמריקן (סטטוס בהזמנה בלבד) ייקבלו במתנה סטטוס גלובליסט של הייאט (הגבוה ביותר במועדון). כמו כן, לבעלי סטטוס גבוה במועדון של הייאט יוצע מסלול מהיר לסטטוס במועדון של אמריקן. פרטים מלאים על השת״פ ייחשפו בהמשך השנה.

בריטיש משדרגת את המוצר הרך במחלקה הראשונה

החל מהחודש הבא יוכלו נוסעי המחלקה הראשונה של בריטיש להנות משיפורים שונים ביחס למוצר כיום. בין השאר: תפריט משודרג, פיג׳מות חדשות, ערכות נוחות חדשות, סכו״ם חדש וכוסות חדשות לארוחות, תפריט ייעודי ל׳שעת תה׳ בטיסות ארוכות, כריות ושמיכות חדשות ועוד. בריטיש מציעה מוצר די אחיד במחלקה הראשונה שלה אבל הקונצנזוס קובע שהמוצר הטוב ביותר הוא במטוסי ה-789 החדשים של החברה.

יו״ר וועד עובדי רש״ת, פנחס עידן, לא יהיה בכנסת הבאה

סה״כ חדשות טובות למדינת ישראל וחדשות טובות פחות לרש״ת. פנחס עידן, שזכה לכינוי ״האיש והשאלטר״ לאור יכולתו להשבית את נתב״ג כשהוא מעוניין לשפר תנאים לעובדיו, נחשב בעיניי רבים לאיש מפוקפק-משהו שעושק את קופת המדינה לטובת עובדי רש״ת שנהנים ממשכורות שאין כמוהן במגזר הציבורי. לאחרונה הוא דאג לקומבינה ׳בעייתית׳ במסגרתה הורד מיידית בשתי דרגות כדי שיוכל להציג מועמדות לכנסת (כעובד זוטר של חברה ממשלתית, כי לנושא תפקיד בכיר אסור) אבל למרבה השמחה התרגיל התגלה ומועמדותו כחלק מרשימת הליכוד נפסלה ע״י וועדת הבחירות. אפשר רק להניח שבדרך פלא הוא יעלה חזרה בשתי דרגות וייקבל את תפקידו כיו״ר וועד העובדים הכוחני (שאגב, את תפקיד זה הוא ׳הוריש׳ לבנו כשהחליט לרוץ לכנסת…).

ג׳ט איירוויס בצרות – אז הימנעו מלרכוש כרטיסים לטיסותיה

חברת התעופה ההודית ממשיכה לצבור הפסדים בדומה למתחרתה העיקרית אייר-אינדיה. בצי החברה יש כיום 121 מטוסים בלבד כש-49 מתוכם מקורקעים כעת. מתוכם 28 מטוסים מקורקעים משום שהחברה לא מצליחה לשלם את עלות החכירה שלהם מחברת הליסינג שהמטוסים בבעלותה. מטוסים אחרים של החברה מקורקעים מסיבות שונות ובפרט מסיבות טכניות (חוסר בחלקי חילוף, ככל הנראה). מדובר במצב חריג מאוד וקיים סיכוי בריא שג׳ט-איירוויס עומדת על סף פשיטת רגל. אני ממליץ להימנע מלרכוש כרטיסים לטיסותיה בעתיד הקרוב ולהעדיף חברות תעופה אחרות באזור.

הירשמו למבצע התקופתי של מועדון Bonvoy (קבוצת מאריוט)

במסגרת המבצע יהנו חברי המועדון מבונוס של 100% על צבירת נקודות הבסיס מכל שהייה החל מהשהייה השנייה. להרשמה עד ה-21 למאי ולשהיות בין ה-19 למרץ וה-4 ליוני.

קטאר איירוויס הציגה ביריד ה-ITB מושב אקונומי חדש

חברת התעופה, שבסיסה בדוחא (DOH), נחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות בעולם ומציעה מוצרים מעולים בכל מחלקות השירות. מחלקת העסקים החדשה של החברה – Qsuite – נחשבת בעיניי רבים למחלקת העסקים הטובה ביותר והחדשנית ביותר בעולם כיום. את ה-Qsuite הציגה קטאר איירוויס ביריד ה-ITB בברלין בשנה שעברה. השנה הציגה החברה את המושב החדש שלה למחלקת התיירים, שיותקן בתור התחלה במטוסי ה-A321neo החדשים של החברה, שמהווה שדרוג משמעותי לעומת כל מושב שקיים כיום בשוק. ניסיתי את המושב בעצמי ביריד ואכן מדובר במוצר טוב ונוח עם שדרוגים יצירתיים. גם מרווח הרגליים במטוסים החדשים יהיה גדול יותר – בניגוד למגמה הכללית בתעשייה להקטנת מרווח הרגליים במחלקת התיירים.

קטאר איירוויס מאיימת לעזוב את ברית וואן-וורלד

כבר מספר שנים שיש ׳חיכוכים׳ בין המנכ״ל האגדי והאקצנטרי של חברת התעופה הקטארית, מר אכבר אל-באקר, לבין המנהלים הבכירים של חברות תעופה שונות בברית. לטענת מר אל-באקר ישנה אפלייה כלפי קטאר איירוויס וחוסר שיתוף-פעולה כנה מצד חלק מחברות התעופה בברית. האיומים שלו לעזוב את הברית נשמעים אחת לתקופה, ובדר״כ עם נימוקים דומים, אם כי ההסכמה הכללית בתעשייה היא שקטאר איירוויס תספוג נזק כבד אם תבחר באמת לעזוב את הברית ולכן ההנחה היא שמדובר באיומי סרק. נחיה ונראה.

אלעל תגדיל את תדירות הטיסות בקו לבנגקוק ותשלח מטוסי 789

נראה כי בעונת החורף הבאה תדירות הטיסות בקו של אלעל לבנגקוק תגדל מ-8 בשבוע ל-11 בשבוע. כמו כן, הקו יחלו לשרת מטוסי בואינג 777 ו-789. הגדלת תדירות הטיסות היא מהלך מתבקש לאור העובדה שבקו יפסיקו לשרת מטוסי בואינג 744 שלהם קיבולת מושבים גבוהה משמעותית מהדגמים האחרים בצי של אלעל. כלומר, אלעל תצטרך לפצות על הירידה במספר המושבים בכך שתגדיל את מספר הטיסות השבועיות.

7 תגובות

  1. בני

    1. מועמדותו של פנחס עידן לא נפסלה, כי אם הוסרה על ידו בהמלצה חמה של (יו"ר) ועדת הבחירות.

    2. אם ג'ט לא משלמת לחברה המחכירה, למה המטוסים מקורקעים ולא עוברים ללקוח אחר? עניין של קבועי זמן ועלויות המעבר והביקוש, או…?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      1. תודה על התיקון.

      2. אני לא יודע. יש עניינים לוגיסטיים של צביעה וכו׳.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אותי מעניין איך אל על טסה עם רק 8 מטוסי 787 לככ הרבה יעדים – ניו יורק, ניוארק, מיאמי, טורונטו, לוס אנגלס, סן פרנסיסקו, הונג קונג, פריז, לונדון, לאס וגאס, וכעת בנגקוק…
    מדהים

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לרוב היעדים האלו אין תדירות גבוהה מדי. הלוך/חזור ליעד בארה״ב זה בפועל יממה מחייו של המטוס – אז כל מטוס יכול נגיד לעשות שש תדירויות לארה״ב. זה לא מעט. לפריס ולונדון רוב הטיסות הן לא ב-789.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין מאוד השת"פ בין אמריקן להייאט, בתור מי שנטש את שתי החברות הללו בשנתיים האחרונות אחרי נפח פעילות מאוד נרחב, אתה תשקול לחזור?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      שוקל לחזור להייאט יותר מאשר לאמריקן, אם להודות על האמת, אבל דעתי הנוכחית היא שהמועדון של הייאט מצוין לנוסעים תכופים מאוד (שיכולים להגיע לסטטוס גלובליסט) ופחות אטרקטיבי לנוסעים אחרים. דפוס הנסיעות שלי כיום יקשה עלי מאוד להגיע לסטטוס גלובליסט, אם זה בכלל אפשרי, ולכן אני נאלץ לוותר על המועדון של הייאט לבינתיים. מאוד הייתי רוצה לחזור לסטטוס גלובליסט אם הדבר יהיה ריאלי.

      הגב

השאר תגובה