157 בני-אדם נהרגו בהתרסקות מטוס של אתיופיאן איירליינס

״מטוס נוסעים של חברת "אתיופיאן איירליינס" שהיה בדרכו לקניה התרסק היום (ראשון) וכל 157 הנוסעים, בהם היו שני ישראלים, נהרגו – כך מסרו הרשויות באתיופיה. על המטוס, שהתרסק שש דקות אחרי שיצא מנמל התעופה באדיס אבבה, היו 149 נוסעים ועוד שמונה אנשי צוות. סיבת התאונה אינה ידועה, אך היה זה מטוס חדיש של חברת בואינג שהחל לפעול לפני כמה חודשים״.

אתיהאד דיווחה על הפסד של 1.28 מיליארד דולר לשנת 2018

כבר זמן רב שחברת התעופה מאבו-דאבי נמצאת בקשיים כלכליים משמעותיים. זאת לאחר מספר השקעות כושלות בחברות תעופה זרות, פתיחת קוים אגרסיבית והפעלת מוצרי פרימיום יקרים מאוד. בשלוש השנים האחרונות עוברת החברה תהליך הבראה במסגרתו ה דגש הוא על יעילות מבצעית וחיסכון. בשנת 2016 הפסידה החברה קרוב ל-2 מיליארד דולר. בשנת 2017 הפסידה החברה קצת יותר מ-1.5 מיליארד דולר. בשנת 2018, כאמור, ההפסד הצטמצם אף יותר – וזאת על אף העלייה במחיר הדלק הסילוני.

מועדון AAdvantage (אמריקן) מוכר מיילים בהנחה משמעותית

במסגרת המבצע החדש, שיימשך עד ה-30 לאפריל, ניתן להנות מבונוס של עד 100,000 מיילים. הבונוס מדורג כך שעל מנת להנות מהבונוס המקסימלי יש לרכוש את היתרה המקסימלית של 150,000 מיילים (כלומר, כ-67% בונוס). תחת הבונוס המקסימלי המחיר הוא 19.2$ לכל 1,000 מיילים. סה״כ זה מחיר הוגן אם אתם באמת זקוקים לרכישת יתרה כ״כ גדולה של מיילים – אך במסגרת מבצעים אחרים המחיר יורד עד 17.2$ לכל 1,000 מיילים, אז אולי שווה לחכות אם הרכישה לא דחופה.

ק.ל.מ תפסיק למכור מוצרי דיוטיפרי בטיסותיה (לפחות במתכונת הנוכחית)

תמיד תהיתי אם מכירת מוצרי דיוטיפרי בטיסות זה עסק עד-כדי-כך כלכלי עבור חברות התעופה. אני מניח שכן, כי אחרת הן היו מפסיקות מזמן, אבל אני תוהה לגבי המתמטיקה של הדברים. הרי על מנת לקיים את העסק הזה חברת התעופה צריכה להעמיס על כל טיסה עשרות רבות של ק״ג עודפים עם מוצרים שונים שאת רובם הנוסעים לא יירכשו בפועל. כל זה בעידן האינטרנט שבו מרבית הנוסעים יכולים בקלות להזמין מוצרים במחיר מופחת מאתרי מכירות שונים ברחבי העולם ולא צריכים לחכות לנסיעה הבאה שלהם לחו״ל (מה שהיה נכון יותר פעם). אני בטוח שאפשר לקיים מודל אחר שיהיה כלכלי יותר לחברות התעופה – כמו למשל לאפשר לנוסעים להזמין מוצרים מראש לטיסה, מתוך קטלוג מקוון, ולא באמת להעמיס כל טיסה עם מאות מוצרים שלא יימכרו. על כל פנים – ק.ל.מ כנראה שותפה לספקות שהעלתי כאן והיא מתכננת להפסיק את מכירת מוצרי הדיוטיפרי בטיסותיה בהמשך השנה.

אמריקן אקספרס (אמקס) רוכשת את חברת LoungeBuddy

חברת LoungeBuddy, אחריה אני עוקב מאז תחילת דרכה בהערכה רבה, מספקת פלטפורמה מצוינת לחיפוש טרקלינים בשדות תעופה ואף להזמנת כניסה לחלק מאותם טרקלינים. ניתן לפתוח חשבון חינמי באפליקציה (וכעת גם באתר), להזין מאפיינים כמו כרטיסי אשראי וסטטוסים במועדוני תעופה, ואז בחיפוש מסלול טיסה המערכת יודעת להציג לאילו טרקלינים ניתן להיכנס בכל שדה תעופה. סה״כ כלי שימושי ונוח שאני משתמש בו בתכיפות. כעת חברת LoungeBuddy נרכשה ע״י אמקס העולמית – שהיא בעצמה שחקנית מובילה בתחום הטרקלינים – ונותר רק להמתין ולראות מה יהיו ההשלכות של הרכישה הזאת. אני אופטימי.

קבוצת לופטהנזה תרכוש 40 מטוסים רחבי-גוף חדשים

באופן מעניין ההזמנה החדשה של קבוצת התעופה הגדולה באירופה נחלקת שווה בשווה בין איירבאס לבואינג. הקבוצה הזמינה כעת 20 מטוסים מדגם 787-9 של בואינג ו-20 מטוסים מדגם A350-900 של איירבאס. לשתי ההזמנות יחד יש מחיר-מדף של כ-12 מיליארד דולר (אבל סביר להניח שהמחיר בפועל הוא בסביבות חצי המספר הזה). המטוסים צפויים להימסר בין השנים 2022 ל-2027.

סוויס מציגה את מחלקת הפרימיום-אקונומי החדשה שלה

בשעה טובה. חברת התעופה השוויצרית המצוינת הודיעה על תוכניתה להתקין מחלקת שירות חדשה, פרימיום, בחלק ממטוסי הצי שלה. בשלב ראשון המוצר החדש יותקן במטוסי ה-77W של החברה אשר משרתים גם בקו לת״א. במחלקה החדשה יהיו 24 מושבים בקונפיגרצי סטנדרטית של 2-4-2. אין כאן שום דבר יוצא דופן או ייחודי אלא רק יישור קו של סוויס עם חברות תעופה מתחרות. המחלקה החדשה תחל לפעול רק בעוד כשנתיים.

30% הנחה ו-3,000 נקודות בונוס בהזמנת מלונות של קבוצת רדיסון

לא מדובר במבצע חריג במיוחד – אבל כן מבצע שאולי תרצו להכיר, ובפרט אם אתם מחזיקים בכרטיס הפלטינום של אמקס (שמקנה סטטוס גולד במועדון Radisson Rewards). המבצע תקף להזמנות החל מה-7 למרץ ולשהיות בין ה-8 לאפריל וה-30 למאי. המבצע תקף בכ-350 מלונות של הקבוצה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה. במסגרת המבצע חברי המועדון נהנים מהנחה של 30% על המחיר הגשיש הגמיש הרגיל ובנוסף בונוס של 3,000 נקודות לכל שהייה (אפילו של לילה בודד).

הוארך ההסכם של אמקס עם קבוצת לופטהנזה לגבי כניסה לטרקלינים

במסגרת ההסכם יכולים מחזיקי כרטיסי הפלטינום והסנטוריון של אמקס להיכנס לטרקלינים שונים של קבוצת לופטהנזה לפני כל טיסה עם אחת מחברות התעופה של הקבוצה (ללא קשר למחלקת השירות, כמובן). מחזיקי כרטיס הסנטוריון היוקרתי אף יכולים להיכנס לטרקליני המחלקה הראשונה של קבוצת לופטהנזה בשדות הבית שלה במינכן ובפרנקפורט (אבל לא ל-FCT). ההסכם הוארך עד לסוף חודש אוקטובר.

7 תגובות

  1. שי

    שבת שלום. תוכל לתת המלצה ל5 מועדוני מלונות לנוסעים מזדמנים?

    הגב
  2. צבי

    שלום ליאור
    למה אתה מתכוון ב-קבוצת לופטהאנזה-האם רק חברות בנות או מסגרת אחרת
    .

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הקבוצה כוללת מספר חברות תעופה ובראשן לופטהנזה, סוויס, בריסל איירליינס, יורוווינס ואוסטריאן.

      להבנתי העסקה היא בשם הקבוצה כולה ולא בשם לופטהנזה לבדה. כלומר, ייתכן שחלק מהמטוסים יגיעו לחברות תעופה אחרות בקבוצה ולאו דווקא ללופטהנזה.

      הגב

השאר תגובה