אתחיל ממספר הערות קצרות:

  • שוק האשראי הישראלי מוגבל יחסית לשווקים גדולים כמו האמריקני, הבריטי או הגרמני. רוצה לומר, השוואה לכרטיסים שמוצעים מעבר לים אינה פרודוקטיבית כי השווקים האלו שונים מהשוק הישראלי בצורות מהותיות כמו רגולציה ועמלות מפוקחות. בקבוצת הלאונג׳ עולים דיונים מרתקים ומועילים על איך כל ישראלי יכול לפתוח חשבון בנק בארה״ב ובהמשך הדרך להנות מכרטיסי אשראי אמריקניים עם בונוסים מרשימים – אז מי שבאמת מעוניין למקסם ערך באופן הזה כנראה שיוטב לו בדרך זו.
    – – –
  • משום מה מרבית הלקוחות נותנים דגש מיוחד ליחס צבירת הנקודות מהחיוב החודשי. בעיניי הדגש הזה מוגזם, שלא לומר מוטעה, כי בשורה התחתונה כל כרטיסי האשראי הישראלים מאפשרים צבירת נקודות שמהווה החזר של פחות מ-1% על ההוצאה החודשית (כפי שאציג בהמשך הפוסט). כלומר, לקוח ממוצע עם חיוב חודשי של 5,000 ש״ח יצבור נקודות בעלות ערך ריאלי של פחות מ-50 ש״ח (ולפעמים גם פחות מ-25 ש״ח). לעומת זאת הטבות אחרות של אותו כרטיס יכולות להיות בעלות ערך ריאלי גבוה יותר – אבל משום מה הן מוצגות לפעמים כאגביות.
    – – –
  • הערת תוכן קצרה: אני לא מומחה לכרטיסי אשראי. רמת ההיכרות שלי עם הכרטיסים הישראלים היא סבירה, אפשר לומר, מסיבות ברורות, אבל אני בהחלט לא מחשיב את עצמי למומחה או ליועץ פיננסי. אי לכך – המידע בפוסט הזה הוא עדכני ונכון, ואובייקטיבי ככל הניתן, אבל כל הפועל על פיו עושה זאת על דעת עצמו בלבד. ייתכן שחלק מהנתונים בפוסט אינם מדויקים – אז אשמח לתיקון. כך או כך, ההמלצה הגורפת שלי היא תמיד לקרוא את תנאי הכרטיס המלאים.

בבחירת כרטיס אשראי נסו להסתכל על התמונה הרחבה ולבחון את כל ההטבות וכל היתרונות של הכרטיס ולא רק את צבירת הנקודות שהוא מציע. נסו לתמצת את מאפייני הכרטיס ומולם להציב את עלותו החודשית. באופן זה, למשל, כרטיס הפלטינום של האמקס יכול להיות כדאי עבור לקוחות רבים על אף עלותו החודשית הגבוהה (כ-100 ש״ח בחודש).

פוסטים נוספים שאולי תרצו לקרוא:

וכעת, הנה סקירה של 10 כרטיסי אשראי ישראלים ללא סדר מסוים…

הכרטיס הממותג של Miles&More

חברת אשראי: כאל (CAL). לפרטים לחצו כאן.

מותג וסוג: מאסטרכארד פלטינום (קיים גם ככרטיס גולד, פרטי ועסקי).

קהל לקוחות: הכרטיס מיועד לקהל הרחב.

דמי שימוש: 19.90 ש״ח לחודש. ניתן בקלות לקבל פטור מלא או חלקי מדמי השימוש ע״י פנייה לשירות הלקוחות. ניתן גם פטור מלא לבעלי הסטטוסים הגבוהים ביותר במועדון Miles&More.

הטבות בולטות: צבירת מיילים בהמרה ישירה בכל חודש למועדון התעופה של קבוצת לופטהנזה, מניעת תפוגת המיילים בחשבון ומתנת הצטרפות ללקוחות חדשים.

מתנת הצטרפות: 5,000 מיילים באופן רגיל ועד 15,000 מיילים במסגרת מבצע.

צבירת מיילים: 1 מייל לכל 17 ש״ח בחיוב. לפי שווי ריאלי של 1.3 סנט/למייל (לחצו כאן) מדובר בהחזר יחסי של 0.28% על ההוצאה.

עמלת המרת מט״ח: 2.8%.

הערות: בהנחה שניתן לקבל אותו בלי דמי שימוש חודשיים הכרטיס מתאים במיוחד לאלו שרוצים למנוע את תפוגת המיילים מהחשבון שלהם במועדון של קבוצת לופטהנזה. אין סיבה שלא להחזיק את הכרטיס ללא עלות. ללקוחות חדשים מוטב להמתין עד מבצע ההצטרפות הבא שיציע בונוס של 15,000 מיילים.

כרטיס מולטי-עזריאלי

חברת אשראי: מקס (לאומיקארד). לפרטים לחצו כאן.

מותג וסוג: מאסטרכארד פלטינום (קיים גם ככרטיס רגיל וגולד).

קהל לקוחות: הכרטיס מיועד לקהל הרחב.

דמי שימוש: 19.90 ש״ח לחודש. פטור מלא בשנה הראשונה וניתן לקבל פטור מלא או חלקי גם לאחר מכן.

הטבות בולטות: אין.

מתנת הצטרפות: כרטיס מתנה בשווי 100 ש״ח.

צבירת מיילים: 10 מיילים של יונייטד לכל 150 ש״ח בחיוב. כלומר, 15:1. לפי שווי ריאלי של 1.5 סנט/מייל (לחצו כאן) מדובר בהחזר יחסי של 0.36% על ההוצאה. ניתן לחילופין לצבור נקודות של אלעל.

עמלת המרת מט״ח: 3.0%.

הערות: בעבר הכרטיס היה אטרקטיבי כי הוא הציע יחס משופר לצבירת מיילים/נקודות והטבות נוספות שבינתיים נעלמו להן. במצבו הנוכחי הכרטיס לא מעניין במיוחד.

כרטיס מאסטרכארד פלטינום

חברת אשראי: ישראכרט. לפרטים לחצו כאן.

מותג וסוג: מאסטרכארד פלטינום.

קהל לקוחות: הכרטיס מיועד לקהל הרחב.

דמי שימוש: 20 ש״ח לחודש. ניתן להנות מפטור חלקי או מלא בהתאם לחיוב החודשי.

הטבות בולטות: אין.

מתנת הצטרפות: אין.

צבירת נקודות: 17 אוויוס לכל 250 ש״ח בחיוב. כלומר, 14.7:1. לפי שווי ריאלי של 1.4 סנט/מייל (לחצו כאן) מדובר בהחזר יחסי של0.35% על ההוצאה. ניתן לחילופין לצבור נקודות של אלעל.

עמלת המרת מט״ח: 2.3%.

הערות: כרטיס ׳אנמי׳ למדי אבל מצוין עבור מי שמעוניין לצבור אוויוס במועדון Executive Club (בריטיש) או בכל מועדון אחר שאוויוס הוא המטבע שלו (איבריה, אייר לינגוס…). כדאי גם לדעת שישראכרט מציעה לפחות אחת לשנה מבצע המרת נקודות במסגרתו ניתן להבנות מבונוס נדיב בהמרה – אז כדאי להמתין.

אמקס פלטינום

חברת אשראי: אמריקן אקספרס (ישראכרט). לפרטים לחצו כאן.

מותג וסוג: אמקס פלטינום.

קהל לקוחות: הכרטיס זמין לקהל הרחב אך מיועד לבעלי הכנסה גבוהה.

דמי שימוש: 27$ לחודש (כ-98 ש״ח כיום). ניתן להנות מהנחה של 50% בשנה הראשונה באמצעות שיוך לקהילת ׳אנשים ומחשבים׳.

הטבות בולטות: כרטיס נוסף לבן/בת-זוג ללא עלות, סטטוס גולד במועדוני הלקוחות של הילטון ורדיסון, מוקד הטרוול של אמקס לרבות גישה לתוכנית ה-FHR, כרטיס פריוריטי פאס עם שלוש כניסות ראשונות בחינם, תוכנית טרקלינים מהטובה בסוגה בעולם, ביטוח נסיעות מורחב לחמישה ימים ראשונים בכל נסיעה.

מתנת הצטרפות: אין.

צבירת נקודות: 1 נקודת אמקס לכל 40 ש״ח בחיוב (ע״פ בקשת מיוחדת, במקום 60 ש״ח בחיוב, בויתור על צבירה מענפים מוחרגים). לפי שווי ריאלי של 3 סנט/נקודה (לחצו כאן) מדובר בהחזר יחסי של 0.27% על ההוצאה. את הנקודות של אמקס ניתן להמיר למגוון של מועדוני לקוחות.

עמלת המרת מט״ח: 2.3%.

הערות: אולי הכרטיס הטוב ביותר לנוסעים תכופים, וזאת בזכות ההטבות הרבות והייחודיות שהוא מציע (ולא רק יחס צבירת הנקודות). תוכנית ה-FHR לבדה יכולה לייצר חיסכון של מאות דולרים משהייה אחת במהלך השנה – וזה מספיק כדי להצדיק את הכרטיס – אבל התוכנית הזאת רלוונטית בעיקר ללקוחות שמעדיפים להתארח במלונות יוקרה (לפחות מדי פעם). גם סטטוס גולד של הילטון הוא הטבה מצוינת עם ערך ריאלי גבוה למדי (גם לנוסעים מזדמנים שלא מבקרים במלונות יוקרה באופן שיגרתי…).

כרטיס פלייקארד

חברת אשראי: דיינרס (כאל). לפרטים לחצו כאן.

מותג וסוג: דיינרס פלטינום.

קהל לקוחות: הכרטיס מיועד לקהל הרחב.

דמי שימוש: 20 ש״ח לחודש. לקוחות מסוימים זכאים לפטור חלקי (לרוב 50% הנחה).

הטבות בולטות: צבירת נקודות של אלעל ביחס גבוה, הטבות מועטות בטיסות אלעל, מבצעים ייחודים, כרטיסי בונוס מוזלים של אלעל, גישה לתוכנית הטרקלינים של דיינרס.

מתנת הצטרפות: 100 נקודות של אלעל (בהצטרפות באינטרנט).

צבירת נקודות: 1 נקודה של אלעל לכל 250 ש״ח בחיוב. לפי שווי ריאלי של 35 סנט/נקודה (לחצו כאן) מדובר בהחזר יחסי של 0.51% על ההוצאה.

עמלת המרת מט״ח: 1.4%.

הערות: ככל שעוברות השנים כרטיסי הפלייקארד מאבדים מכדאיותם. זאת לצד ירידת ערך הנקודות של אלעל כתוצאה מהרעת התנאים במועדון. העובדה שהכרטיס מגיע עם דמי שימוש חודשיים הופכת אותו ללא כדאי עבור הלקוח הממוצע – למעט עבור לקוחות שמרבים לטוס עם אלעל ומעוניינים לצבור נקודות במועדון של החברה.

כרטיס פלייקארד פרימיום

חברת אשראי: אמריקן אקספרס (ישראכרט). לפרטים לחצו כאן.

מותג וסוג: אמקס פרימיום (לא פלטינום). הכרטיס זמין גם כדיינרס פלטינום לכלל הלקוחות או כויזה פלטינום ללקוחות בנק לאומי.

קהל לקוחות: הכרטיס זמין לקהל הרחב אך מיועד לבעלי הכנסה גבוהה ו/או לנוסעים התכופים של אלעל.

דמי שימוש: 40 ש״ח לחודש.

הטבות בולטות: כל ההטבות של כרטיס הפלייקארד הרגיל, אפשרות להשיג סטטוס גולד וסטטוס פלטינום על בסיס החיוב החודשי בלבד, בונוס לצבירת נקודות מטיסות אלעל.

מתנת הצטרפות: 100 נקודות של אלעל (בהצטרפות באינטרנט).

צבירת נקודות: 1 נקודה של אלעל לכל 190 ש״ח בחיוב. לפי שווי ריאלי של 35 סנט/נקודה (לחצו כאן) מדובר בהחזר יחסי של 0.67% על ההוצאה.

עמלת המרת מט״ח: 1.15% לאירו, 2.3% לשאר המטבעות.

הערות: הכרטיס עדיין מתאים מאוד לבעלי עסקים שיכולים להשתמש בו להוצאות העסק ולבכך להגיע לסטטוס גבוה במועדון של אלעל מבלי לעלות על מטוס (ההטבה בתוקף עד שרשויות המס יקבלו שכל). ראוי לציין שהכרטיס דורש התחייבות להוצאה חודשית של 10,000 ש״ח – בהיעדר סטטוס גבוה במועדון של אלעל – אבל זו בעיניי מגבלה ׳פתירה׳ גם ללקוח הממוצע באמצעות שירותים כמו ביט ופייבוקס.

כרטיס פירסט

חברת אשראי: מקס (לאומיקארד). לפרטים לחצו כאן.

מותג וסוג: ויזה פירסט.

קהל לקוחות: הכרטיס זמין לקהל הרחב אך מיועד לבעלי הכנסה גבוהה.

דמי שימוש: 60 ש״ח לחודש.

הטבות בולטות: מוקד טרוול ושירותי קונסיירג׳, כניסה חינם לטרקליני דן בנתב״ג, כרטיס פריוריטי פאס עם שתי כניסות חינם בכל שנה קלנדרית, יחס המרה מועדף למיילים של יונייטד.

מתנת הצטרפות: אין.

צבירת מיילים: 10 מיילים של יונייטד לכל 75 ש״ח בחיוב. כלומר: 7.5:1. לפי שווי ריאלי של 1.5 סנט/מייל (לחצו כאן) מדובר בהחזר יחסי של 0.72% על ההוצאה. ניתן לחילופין לצבור נקודות של אלעל.

עמלת המרת מט״ח: 2.0%.

הערות: כרטיס מצוין לבעלי חיוב חודשי גבוה שמעוניינים לצבור מיילים של יונייטד ובכלל להנות מיחס ההמרה הגבוה ביותר בשוק כיום (!). החיסרון הוא כמובן בעלות החודשית הגבוהה, אבל, כאמור, העלות הזאת מוצדקת עבור בעלי חיובים גבוהים. לאומיקארד לא מחלקת את הכרטיס הזה לכל לקוח שמבקש. ההטבות של הכרטיס, לעומת זאת, מעט מוגבלות ביחד – לפחות ביחס לכרטיסים יוקרתיים מתחרים.

כרטיס ׳כזה אני רוצה׳ (I Need It)

חברת אשראי: מקס (לאומיקארד). לפרטים לחצו כאן.

מותג וסוג: ויזה גולד/פלטינום ומאסטרכארד גולד/פלטינום.

קהל לקוחות: הכרטיס מיועד לקהל הרחב.

דמי שימוש: אין.

הטבות בולטות: אין.

מתנת הצטרפות: אין.

צבירת מיילים: 10 מיילים של יונייטד לכל 250 ש״ח בחיוב. כלומר: 25:1. לפי שווי ריאלי של 1.5 סנט/מייל (לחצו כאן) מדובר בהחזר יחסי של 0.21% על ההוצאה. ניתן לחילופין לצבור נקודות של אלעל.

עמלת המרת מט״ח: 1.0%.

הערות: כרטיס ׳אנמי׳ מבחינת הטבות, ולכן לא מתאים לנוסעים תכופים או לבעלי חיוב חודשי גבוה, אבל יש לו שני יתרונות בולטים: הוא חינמי והוא מציע עמלת המרת מט״ח נמוכה מאוד. צבירת הנקודות של הכרטיס נמוכה ולא אטרקטיבית.

כרטיס סוסייטי (Society)

חברת אשראי: מקס (לאומיקארד). לפרטים לחצו כאן.

מותג וסוג: ויזה פירסט.

קהל לקוחות: הכרטיס מיועד ליזמים שגייסו בהצלחה כסף ולבכירים בתחום הייטק.

דמי שימוש: 60 ש״ח לחודש. ניתן פטור מלא בשנה הראשונה.

הטבות בולטות: כל ההטבות של כרטיס הפירסט (לעיל) והטבות טרוול ייחודיות.

מתנת הצטרפות: אין.

צבירת מיילים: 10 מיילים של יונייטד לכל 75 ש״ח בחיוב. כלומר: 7.5:1. לפי שווי ריאלי של 1.5 סנט/מייל (לחצו כאן) מדובר בהחזר יחסי של 0.72% על ההוצאה. ניתן לחילופין לצבור נקודות של אלעל.

עמלת המרת מט״ח: 2.0%.

הערות: בעצם מדובר בכרטיס פירסט משודרג שהוא חינמי לשנה אחת. כמו כרטיס הפירסט גם הסוסייטי מציע את יחס צבירת הנקודות הטוב ביותר בשוק. הבעיה – הכרטיס לא זמין לקהל הרחב. אם יש לכם את האפשרות להשיג את הכרטיס אז בהחלט מומלץ שתנסו.

כרטיס הוורלד-עילית

חברת אשראי: ישראכרט. לפרטים לחצו כאן.

מותג וסוג: מאסטרכארד וורלד-עילית.

קהל לקוחות: האחוזון העליון של האוכלוסיה, בגדול.

דמי שימוש: 63.3$ לחודש (כ-230 ש״ח כיום).

הטבות בולטות: ביטוח נסיעות מורחב במיוחד (עד 60 ימים בכל נסיעה!), כרטיס פריוריטי פאס ללא עלות עבור כניסות, חברות במועדון הלקוחות של רשת ישרוטל ללא עלות, מוקד טרוול ושירותי קונסיירג׳, הנחות ייחודיות עם מגוון חברות בתחום הנסיעות לרבות מלונות ומסעדות בארץ.

מתנת הצטרפות: אין.

צבירת נקודות: 25 אוויוס לכל 250 ש״ח בחיוב. כלומר: 10:1. לפי שווי ריאלי של 1.4 סנט/מייל (לחצו כאן) מדובר בהחזר יחסי של0.51% על ההוצאה. ניתן לחילופין לצבור נקודות של אלעל.

עמלת המרת מט״ח: 2.3%.

הערות: ככל הנראה הכרטיס הטוב ביותר בשוק הישראלי לנוסעים תכופים שלא איכפת להם לשלם את דמי השימוש החודשיים הגבוהים (או יכולים לגלגל את ההוצאה על העסק, אם הם בעלי עסק). הטבת ביטוח הנסיעות לבדה שווה לא מעט כסף בראייה שנתית, לנוסעים תכופים, ולצידה גם הטבה ייחודית של כרטיס פריוריטי פאס בלתי מוגבל (למיטב ידיעתי זהו הכרטיס הישראלי היחיד שמציע את ההטבה). כמובן שהכרטיס הזה לא ניתן לכל לקוח שמבקש.

לסיכום

קשה לדרג את הכרטיסים לעיל בסדר כדאיות משום שכל אחד מהם מציע יתרונות שונים ומגבלות גם כן. כל לקוח, לפי צרכיו והעדפותיו, יכול לבחור בכרטיס אחר שמתאים לו.

כהמלצה כללית וגסה:

  • בעלי חיוב חודשי נמוך/ממוצע שלא מעוניינים לשלם דמי שימוש חודשיים כנראה יעדיפו את הכרטיס של Miles&More, כרטיס המולטי-עזריאלי או כרטיס הפלטינום של מאסטרכארד (אם יוכלו לקבלו ללא דמי שימוש) – בהתאם להעדפת צבירת הנקודות שלם. סה״כ שלושת הכרטיסים נותנים יחס צבירה דומה.
    – – –
  • אלו שאוהבים לטוס עם אלעל ומעוניינים לצבור נקודות של אלעל כנראה יעדיפו את כרטיסי הפלייקארד על אף העלות החודשית שלהם. לכרטיסים האלו עדיין יש יתרון גדול בכל הנוגע לאלעל.
    – – –
  • בעלי חיוב חודשי גבוה ו/או נוסעים תכופים כנראה יעדיפו את כרטיס הפלטינום של אמקס או את כרטיס הפירסט של מקס (לאומיקארד). לשני הכרטיסים יש עלות חודשית לא מבוטלת, אומנם, אבל הם מציעים הטבות משמעותיות לנוסעים תכופים והטבות אלו יכולות להצדיק את העלות די בקלות. כרטיס הפירסט מציע כיום את יחס צבירת הנקודות הטוב ביותר בשוק – ואפילו טוב יותר מכרטיס הפלייקארד פרימיום.
    – – –
  • בעלי הון כנראה יעדיפו את כרטיס הוורלד-עילית היוקרתי שמציע הטבות שאין להן אח ורע בשוק שלנו. אבל בהתאם גם דמי השימוש החודשיים של הכרטיס גבוהים במיוחד. נוסעים אולטרה-תכופים, שמבלים למשל 20 ימים בכל חודש בחו״ל, יכולים אולי להצדיק חלק מעלות הכרטיס עם הטבת ביטוח הנסיעות המורחב (שגם היא ייחודית לכרטיס).

בהצלחה!

64 תגובות

  1. שמחה

    מה אני צריך לעשות כדי להתפטר מדמי עמלה בכרטיס של mails & more? מה לבקש? ומתי לדעתך יהיה מבצע של 15,000 נקודות ? האם תוכל לעדכן בבלוג כשיהיה מבצע כזה?

    הגב
    • Oren Pashrni

      פשוט לבקש פטור מדמי שימוש כי אחרת לא שווה לך להחזיק בכרטיס. עשיתי כך וקיבלתי כל פעם פטור לשנה. כבר פעמיים.

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      פנה לשירות הלקוחות ושאל איך לבטל את הכרטיס כי אתה לא מעוניין בכרטיס עם דמי שימוש חודשיים. סביר מאוד להניח שהם יציעו לך פטור.

      מבצע ל-15,000 נקודות יש בדר״כ בסוף השנה. אני תמיד מעדכן.

      הגב
  2. משה

    תיקון קטן : בכרטיס i need it יחס ההמרה ליונייטד זהה ליחס במולטי פלטינה של עזריאלי
    כלומר 10 מיילים על כל 150 שח.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה משוכנע? כי המידע באתר מקס (לאומיקארד) קובע אחרת.

      יש לך את הכרטיס? אתה בוודאות צובר 10 מיילים לכל 150 ש״ח בחיוב?

      הגב
      • משה

        טרם השתמשתי בו, אך הוא מסוג מולטי ויחס ההמרה נגזר מהתנאים של מולטי. כמו מולטי עזריאלי.

      • Lior@FlyingOut

        אה, מעניין, העובדה שהכרטיס הוא ׳מולטי׳ אינה מוזכרת באתר מקס. לפחות לא שראיתי.

  3. איתי

    עד כמה שאני יודע ולפי שיחת טלפון שעשיתי עם מוקד אמקס לפני מספר שבועות, אין יותר 50% הנחה בשנה הראשונה לאנשים ומחשבים. אשמח אם מישהו יתקן אותי 🙂

    הגב
    • דרור

      קיבלתי את ההנחה הזו על אמאקס פלטינום חדש לפני שלושה שבועות.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        האם על כרטיס האמקס פלטניום של אנשים ומחשבים מוטבע הלוגו של המועדון The people ?

    • Lior@FlyingOut

      מעניין. הפרסום עדיין מופיע באתר של ׳אנשים ומחשבים׳.

      הגב
      • איתי

        אז בעקבות העדכון של דרור פניתי שוב לאמקס ואכן הזמנתי את הכרטיס עם 50% הנחה עוד סוף פבואר 2020.
        כנראה שלא כל הנציגים שלהם מעודכנים בנושא ובגלל זה קיבלתי תשובה שלילית

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחלה סקירה. אפשר להוסיף גם את הסנטוריון של אמק"ס, שמקנה את אותם תנאים של פלייכארד פרימיום והרבה הטבות נוספות.
    מידע נוסף שיכול להועיל לגבי יונייטד ובריטיש, אם מאפשרים לצבור מיילים למעמד לבעלי חיוב חודשי גבוה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא סקרתי את כל הכרטיסים. הסנטוריון, בדומה לוורלד-עילית ואולי אפילו מחמיר ממנו, הוא כרטיס ׳בהזמנה אישית׳ כביכול שאינו זמין לקהל הרחב. אמקס אפילו לא מפרסמת מידע עליו באתר שלה. בהיעדר מידע רשמי קשה מאוד להכניס אותו לסקירה כזאת.

      לגבי יונייטד ובריטיש – צבירת הנקודות היא לא לסטטוס. ולא משנה מה מחזור החיוב.

      הגב
      • Elad P

        לגבי וורלד עלית. יש גם לחברת "מקס" (לאומי קארד) וורלד עלית עם תנאים בהרבה יותר טובים לאלעל מאשר של חברת "ישרכארט"

        ישרכארט נותן יחס של 1/300 אלעל
        מקס נותן יחס של 1/190 אלעל

        בנוסף למקס יש ביטוח מורחב מאוד של פספורטכארד חינם לבעל הכרטיס ומשפחתו
        העלות חודשית דומה מאוד בין שתי החברות….אבל התאי הסף בהרבה יותר קשים לקבל WE מקס מאשר ישרכארט

    • Lior@FlyingOut

      לא הבנתי איפה מצאת את המידע. במסמך אליו קישרת בכלל לא מופיעות המילים ״אקזקיוטיב״ או ״Executive״. להבנתי הכרטיס צובר ככרטיס ׳פלטינה שאינו מולטי׳.

      הגב
  5. חן

    מוסיף עוד קצת פרטים על וורלד-עילית.
    ניתן לקבל הטבה לשנתיים ראשונות במחיר מופחת ו/או 2 כרטיסים במחיר חודשי של 64$ לשניהם.
    שאר ההטבות מעבר למה שרשמת, כרטיסים חינם למוזיאונים, הנחות בהשכרת רכב, פינוקם במסעדות יוקרה וכו'…. לא דיל בריקר

    הגב
  6. שי

    בוורלד עלית של מקס ניתן להמיר למיילג פלוס. האם הדבר נכון גם בישראכארט?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא. כרטיסים של ישראכרט ממירים לאלעל ובריטיש בלבד.

      הגב
  7. שי

    2 שאלות:
    מועדון השמש גולד הוא נחשב לטוב?
    מה אתה חושב על פשיטת הרגל של וואו אייר?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      1. לא יודע.

      2. חבל… קיוויתי שהחברה תחזיק מעמד.

      הגב
  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי ליאור,
    תודה על הסקירה המקיפה.
    כרגע אני עם אמקס פלייקארד פרמיום, עם הוצאה חודשית יפה, ועדיין צברתי באזור כ-1000 נקודות אל על בשנה וחצי – כיוון אחד באקונומי לניו יורק. בחרתי בו כי הוא נתן את היחס הטוב ביותר מכל הכרטיסים, אבל מאוכזב, וזה לפני השינויים.
    אני בעיקר טס ביונייטד ואמריקן.
    נראה לי שהכי טוב עבורי זה אמקס פלטינום, פחות מעניין הכניסה לטרקלינים, אבל יחס ההמרה לא מאוד נמוך???
    אשמח לעצתך,
    תודה רבה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן, יחס צבירת הנקודות בכרטיסים של אמקס הוא יחסית נמוך. זה מה יש. היתרונות של כרטיס הפלטינום הם אחרים, כפי שהסברתי בסקירה.

      בעיניי כרטיסי הפלייקארד ירדו מגדולתם, אם אתה מסכים שהייתה להם גדולה עד כה, והם כיום מתאימים בעיקר לנוסעי אלעל התכופים או לאלו שאוהבים לטוס אלעל באופן כללי ומשתמשים בנקודות שלהם בהתאם. לפי הערכות השווי שלי יש כיום כרטיסים שנותנים החזר גבוה יותר אפילו מהפלייקארד פרימיום – אבל לצד צבירת הנקודות יש גם פרמטרים אחרים שצריך לשקול.

      הגב
  9. נתי

    בכרטיס מקס של. I need it עמלת המרת מט"ח היא 1% רק בגיהוץ/קנייה אונליין. במשיכה בכספומט היא 3% כמו כל כרטיס. חבל..
    יש כרטיס של מקס שבו העמלה היא 1% גם במשיכה, אבל לא פתוח לקהל הרחב

    הגב
    • איתי

      יש דרכים להוציא כרטיסים כאלה. חברות האשראי היום רוצות להנפיק כרטיסים ולא ממש מבצעות בדיקה האם אתה זכאי לכרטיס או לא….

      הגב
  10. בר

    תודה, מעניין מאד. לגבי הערתך על "הוצאות העסק" בפלייקארד פרימיום, האם כוונתך היא שאפשר להשתמש בזה ככרטיס של חברה ולשלם בו הוצאות של הרשויות? (מיסים וכו)? זה משהו שאפשר לעשות בעוד כרטיסים?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא כל כרטיס אשראי אפשר להנפיק לחברה בע״מ. יש מגבלות. מאלו שכן אפשר – לא כל כרטיס יאפשר צבירת נקודות על חיובים של מוסדות מדינה, חברות ביטוח ועוד גופים ׳מוחרגים׳. הפרטים האלו הם גלויים באתרי חברות האשראי (בלית ברירה רגולטורית, כמובן, שלא תהיה הטעייה צרכנית). אמקס, לדוגמה, מאפשרת לבחור בין שני ערוצים לצבירת נקודות – באחד יש צבירת נקודות על החיובים לעיל תחת יחס צבירה מיוחד ובאחר אין צבירת נקודות על חיובים לעיל אבל אז יחס צבירת הנקודות לחיובים האחרים הוא גבוה הרבה יותר (נקודה ל-40 ש״ח במקום נקודה ל-60 ש״ח בכרטיס הפלטינום).

      הגב
  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי

    לגבי הפלייכארד של אלעל למיניהם (אמקס, דיינרס וויזה בבלל): בהנפקה פנים בנקאית יחס ההמרה הנו 1:190 למעט בתשלומים למוסדות (תשלומי מעמ ביטוח לאומי ועוד שם זה ההמסרה היא חצי) הוא מאוד משתלם לבעלי עסקים שמשלמים איתו. הבעיה שעסקים רבים לא מעוניינים בדדינרס ובתשלומי חול צריך להצמיד אותו לחשבון מטח אחרת יש עמלת המרה של כ 3% וגם אז בויזה ההמרה אפשרית רק לדולר בבנק לאומי. באמקס בהפועלים גם אירו וגם דולר

    במקרה שמוציאים הרבה בחודש וביחס 1:190 זה עדין משתלם וצוברים לא מעט נק׳.

    בהוצאה של כמעט מליון ₪ בשנה משמרים מעמד פלטינום באלעל שנותן הטבות רבות כמו שדרוגים אוט׳ וכו

    יתרון שיש לדיינרס הוא שאיתו ניתן להכנס לשלל טרקלינים בחול בתשלום. אבל אחרת אי אפשר למעט אם יש פריוריטי פס או שטסים עסקים

    הכרטיס הטוב ביותר לדעתי (שאינו זול כ 230-250₪ לחודש) הנו ה Master card Elite בהנפקת Max לשער לאומי כארד. נותן הטבות בדיוק כמו פליי כארד ביחס ההמרה עם פריוריטי פאס מרובה כניסות, כניסה חופשית חינמית לטרקליו דן בנתבג (עדיף לשבת בחוץ ולשתות קפה בתשלום מאשר להצטופף שם) וביטוח מורחב חינמי ועוד. הם דורשים בקנאות יתרה של 4 מליון ₪ בחשבון ולא ניתן להנפיקו דרך רוב הבנקים

    מקווה שעזרתי

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      תודה על הסקירה. אני בהחלט מסכים עם הפסקה האחרונה – כרטיס מצוין, למי שיכול לקבל אותו.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        השבוע נעלם כרטיס Mastercard Elite היוקרתי מאתר Max מוזר. משהו יודע משהו על זה?

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאלה קצת לא קשורה, אבל לא הצלחתי למצוא תשובה חד משמעית,
    כרטיס האמאקס פלטינום המונפק בארץ ( פועלים אקספרס) עשוי ממתכת או פלסטיק?

    הגב
  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הי, אתם יודעים איזה מהכרטיסים נותן אשראי אוטומטי (30/60/90) על חיובים בחו"ל? וגם – איזה מהכרטיסים מתאים להיות של חברה. תודה!

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      כרטיס ישראכרט CORPORATE נותן אשראי שוטף + 30

      הגב
  14. רועי

    היי,
    ישראכארד הוציאו כרטיס אשראי חדש ביחד עם טורקיש איירליינס.
    לפי החישובים שלי מדובר בכרטיס שמחזיר יותר בסדר גודל של לפחות 30% יותר מהלאומי פירסט של יונייטד.
    האם יש מצב לעדכן את הסקירה כדי שאדע אם אני צודק בחישובים?

    הגב
  15. מתן

    היי,
    יש לי אמריקן אקספרס גולד ביזנס של אנשים כבר כמה שנים וצברתי במועדון flying blue, כמות נחמדה של נקודות.
    בזמן האחרון אני צובר כמות נכבדת של נקודות במועדון miles &more של לופטנזה ושוקל לעבור לכרטיס miles & more פלטינום של כאל.
    יש יתרון משמעותי לאחד מהכרטיסים האלה על האחר?
    תודה מראש על העזרה

    הגב
  16. רועי

    האם היו שינויים בשנה האחרונה שמצדיקים סקירה חדשה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      היו בהחלט. תעלה סקירה חדשה ל-2020, פשוט אני לא יודע להבטיח מתי.

      הגב
      • רועי

        אהלן,
        יש איזה תחזית לסקירה חדשה?

        למרות שאי אפשר כל כך עדיין לטוס למקומות, אבל יהיה נחמד להתחיל את השנה עם כרטיסי אשראי חדשים שנכונים לצבירה.

      • Lior@FlyingOut

        כן, אפרסם סקירה נוספת בקרוב. היו יחסית מעט שינויים אבל בכל זאת עבר הרבה זמן מאז הסקירה האחרונה.

      • Lior@FlyingOut

        אתה צודק, צריכה להיות. אטפל בזה.

    • רועי

      יש מצב לסקירה חדשה לפני 2022? שנתחיל לצבור טיפה יותר נורמלי.

      הגב
  17. רועי

    השתנה משהו בעולם כרטיסי האשראי וצבירה לאלעל?
    יש סקירה חדשה בקרוב?

    הגב

השאר תגובה