הזדמנות לרכוש מיילים של אוויאנקה ב-1.2 סנט/מייל

מועדון התעופה LifeMiles מציע באופן שיגרתי מבצעים לרכישת מיילים עם בונוס מקסימלי של 140%-125%. בדר״כ יש לרכוש יתרה גבוה של מיילים על מנת להנות מהמחיר הזול ביותר שיכול להגיע עד כ-1.4 סנט/מייל. כעת מציע המועדון בונוס נדיב של 125% על העברת מיילים מחשבון לחשבון, עד למקסימום של 75,000 מיילים, ובעצם בדרך זו מאפשר לחברי מועדון לרכוש מיילים במחיר של 1.2 סנט/מייל בלבד לאור עלות העברה של 15$ לכל 1,000 מיילים. כלומר, המעביר משלם 15$ על מנת להפיק 1250 מיילים חדשים בחשבונו של המועבר (לצד 1,000 מיילים שהוא מעביר לו ישירות). המבצע הזה גם מציע הזדמנות מצוינת לאחד חשבונות במידת הצורך. בתוקף עד ה-3 לאפריל בלבד וסה״כ עסקה מצוינת אם יש לך כבר מיילים של המועדון.

אייר ניו-זילנד (NZ) מציעה אינטרנט אלחוטי בחינם בטיסות בינ״ל

אני מאמין שבשנים הקרובות יתחזק הטרנד שיגרום לחברות התעופה להציע אינטרנט אלחוטי בטיסותיהן בחינם. אולי באופן מלא לכל הנוסעים, אולי רק לחברי מועדון התעופה של החברה ואולי החיבור החינמי יהיה מוגבל בקצב/נפח – אבל סה״כ אני חושב שנראה יותר ויותר חברות תעופה מתקדמות בכיוון הזה. ובכן, חברת התעופה הניו-זילנדית הנהדרת – שהיא בעיניי אחת הטובות בעולם – הודיעה כעת שהיא מציעה אינטרנט בחינם בכל הטיסות הבינ״ל שלה לכל הנוסעים בלי תנאים ובלי מגבלות.

קתאי רכשה את חברת הלואוקוסט Hong-Kong Express

סכום הרכישה הוא כ-290 מיליון דולר בלבד (כי לחברת הלואוקוסט קיימים חובות לא מבוטלים). מדובר ברכישה לא מפתיעה במיוחד, כי קתאי פזלה לכיוון רכישה כזאת בשנים האחרונות, אבל עדיין זוהי עסקה שיכולות להיות לה משמעותיות רבות ומעניינות. הונג-קונג אקספרס היא חברת הלואוקוסט היחידה שבסיסה בהונג-קונג והיא משרתת יעדים רבים שאליהם קתאי לא טסה כיום (גם לא תחת החברה-הבת קתאי-דרגון). אני בספק שנראה בקרוב מיתוג חדש לחברת הלואוקוסט או שילוב פעילותה עם זו של קתאי, אבל ייתכן בהחלט שניתן יהיה לצבור נקודות במועדון של קתאי (Asia Miles) מטיסות של הונג-קונג אקספרס.

עיצוב חדש ונוח לאתר ולאפליקציה של מועדון World of Hyatt

אני אהבתי. בכלל, אני חושב שקבוצת הייאט ומועדון הלקוחות שלה נמצאים בשנה של שיפורים פנטסטיים שממשיכים לבסס את הקבוצה בחזית השוק ואת מועדון הלקוחות שלה כמועדון המלונות הטוב ביותר לנוסעים תכופים (או לפחות זו דעתי, למרות שאני לא מחזיק כיום סטטוס משמעותי בו).

חברת הלואוקוסט וואו-אייר חדלה פעילות

אחרי חודשים רבים בניסיון נואש למצוא השקעות שיצילו אותה הודיעה חברת הלואוקוסט האיסלנדית שהיא מפסיקה לפעול. פורמלית כותבת החברה כי נוסעים המחזיקים בכרטיס תקף יהיו זכאים לפיצוי, או כביכול החזר על הכסף ששילמו, אם כי בפועל נוסעים כאלו יכולים לצפות לקבל כלום ושום דבר. ראוי לציין שבכל התקופה האחרונה, שבה הייתה בסכנת קריסה ממשית ביותר, החברה לא הפסיקה למכור כרטיסים תחת ההבטחה-לכאורה שהם יכובדו והטיסות יופעלו. ארגוני סוכני הנסיעות הבינ״ל כשלו בעבודתם ולא כפו על החברה לספק בטוחות כספיות למכירת הכרטיסים מתוך הנחה שסוכני הנסיעות יוכלו כרגיל לגלגל את האחריות על חברת התעופה (שאז לא תוכל להחזיר את הכסף). בהצלחה עם השיטה הזאת.

בשעה טובה הושק כרטיס תחבורה ציבורית לתיירים (רב-קו)

אחת הבעיות הכי גדולות של נתב״ג הוא הקישור התחבורתי הלקוי שלו לרוב חלקי הארץ. במיוחד בסופ״שים ובחגים – כשרכבת ישראל לא פועלת (וזה כבר חלם מסוג אחר). רב השנה הושק קו אוטובוס מנתב״ג לירושלים, רק החודש הושק קו אוטובוס מנתב״ג לאזור המלונות בת״א ורש״ת כבר חודשים רבים גוררת רגליים (כנראה במכוון) כדי להשאיר את שוק המוניות בנתב״ג פרוץ לגמרי. תיירים שנוחתים בנתב״ג מוצאים את עצמם במצב לא אידיאלי בלשון המעטה. אז כמה טוב שמישהו במשרד התחבורה קיבל שכל והשיק כרטיס רב-קו ייעודי לתיירים שאף מאפשר כניסה למספר אתרים תיירותיים מובילים ברחבי ישראל. הכרטיס ניתן כעת בהנחה של 20%. עכשיו שמישהו יסביר לי מדוע המוצר הזה הושק באתר אינטרנט בסיומת ״biz״.

פורסם דירוג סקייטרקס לשדות התעופה הטובים בעולם לשנת 2019

אסיה ממשיכה לשלוט בתחום ביד רמה. צ׳אנגי (SIN), שדה התעופה הבינ״ל המרהיב של סינגפור, שומר על המקום הראשון ברשימה בפעם השביעית ברציפות. הישג יוצא דופן. אחריו בעשירייה הפותחת לפי הסדר: טוקיו הנדה (HND), סיאול אינצ׳ון (ICN), דוחא (DOH), הונג-קונג (HKG), נאגויה (NGO), מינכן (MUC), לונדון הית׳רו (LHR), טוקיו נאריטה (NRT) וציריך (ZRH). כלומר, בעשירייה הפותחת ישנם שישה שדות תעופה מאסיה, שלוש שדות תעופה מאירופה ושדה תעופה אחד מהמזרח-התיכון. שזה מאוד כמו לומר שאין בעשירייה הפותחת אפילו שדה תעופה אחד מצפון-אמריקה, דרום-אמריקה או האזור הפסיפי. מעניין. בפרסים משניים: טרמינל 5 בהית׳רו זכה בפרס טרמינל הנוסעים הטוב בעולם (?!?!), שדה התעופה אינצ׳ון בסיאול שדה בפרס שדה התעופה הטוב בעולם לקונקשיין (סביר ביותר) ומלון קראון-פלאזה בשדה התעופה של סינגפור זכה בפרס כמלון הטוב ביותר בשדה תעופה בעולם (ולא בפעם הראשונה, המלון הזה מוצף בפרסים).

אייר-צ׳יינה סיכמה את שנת 2018 עם רווח נקי של מעל מיליארד דולר

אחת משלושת חברות התעופה הסיניות הגדולות ביותר, לצד צ׳יינה-סאות׳רן וצ׳יינה-איסטרן, ממשיכה להראות צמיחה יפה לקראת המעבר לשדה הבית החדש שלה בשדה התעופה החדש של בייג׳ינג. הכנסות החברה בשנת 2018 עלו ביותר מ-12% לעומת השנה הקודמת, וזה נתון די מרשים, אבל מחירי דלק שזינקו והמטבע הסיני שנחלש הובילו לגידול משמעותי בהוצאות שהסתכם בהגדלת הרווח ב-1.3% בלבד. מישהו צריך לעשות משהו לגבי השמות של שלושת חברות התעופה הסיניות – כי מהצד זה נראה כמו עבודה של הקופירייטר הכי עצלן בעולם (ואגב – לא נשכח את צ׳יינה איירליינס, החוליה הרביעית בפיגוע הלשוני הזה, אבל היא בכלל חברת תעופה טיוואנית).

2 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייב להגיד שלא התרשמתי כל כך מהשדה בסינגפור.
    כן, הוא יעיל, מהיר לרוב, אבל יש הרבה שדות כאלו.
    לא מיוחד בשום צורה

    הגב
  2. גיא

    לגמרי לא ברור מה חשבו עם סיומת הbiz, נותן לכל העסק תחושה מפוקפקת בעיניים של תייר.
    היו לי גם טענות כלפי צורת הניסוח באתר, שהזכיר שוב ושוב את המשפט "free public transport" שמבחינתי מהווה שקר חסר בושה – אי אפשר למתג את זה כ"תחבורה בחינם" ואחרי זה לומר "…במידה וטענתם חופשי חודשי". אבל אני רואה שמאז שהאתר עלה לאוויר העלימו כל זכר למילה "free", כנראה קיבלו צעקות.

    הגב

השאר תגובה