תמונת הפוסט מוקדשת לחברת התעופה הפורטוגלית טאפ (TAP) שהחלה השבוע להפעיל את הקו החדש שלה מליסבון לת״א. בקו משרתים מטוסים מתקדמים מדגם A321neo של איירבאס הכוללים מחלקת תיירים נוחה עם מסך אישי לכל נוסע ומחלקת עסקים מצוינת (אחת הטובות שממריאות כעת מנתב״ג…). ברוכה הבאה טאפ!

הגיבו לפוסט ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

29 תגובות

  1. הנוסע

    לאחרונה חזרתי משתי טיסות יונייטד, אחת מניו יורק ואחת מסן פרנסיסקו, שתיהן במחלקות פרמיום. מכיון שאני מזמין את הכרטיס ולחברה שלנו יש גבול לעלות כרטיס במחלקות פרמיום, אני מחפש תמיד אפשרויות זולות. שמתי לב לתופעה מעניינת: אם הייתי חוזר מבוסטון במקום ניו יורק או חוזר מלוס אנג'לס במקום סן פרנסיסקו, מחיר הכרטיס היה זול יותר בכ- $400 מבוסטון וכ- 550$ מלוס אנג'לס. בשני המקרים, הטיסה הארוכה הייתה מתבצעת או מניו יורק או מסן פרנסיסקו. מה בדיוק גורם לירידת מחיר חדה זו? הרי העלות לחברת התעופה יותר גבוהה אם אני חוזר מבוסטון או לוס אנג'לס, מדוע שהם ייאפשרו מנגנון כזה? . בכל מקרה, למי שיש לימיט במחיר כרטיסי טיסה, תמיד כדאי לבדוק ערים קרובות

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ההסבר הפשוט הוא שכרטיסי טיסה מתומחרים בין מוצא ויעד בהתאם לביקוש והיצע. כלומר, ישנם לפעמים תעריפים שונים שמשרתים צמדי-שדות שונים. כשאתה מבקש לטוס לניו-יורק ולחזור מבוסטון ייתכן שנעשה שימוש בתעריף אחר, או שימוש בשני תעריפים שונים ביחד, וזה יוצר את ירידת המחיר. ייתכן, בעצם, שהתחרות בשוק TLV-NYC גדולה משמעותית מהתחרות בשוק TLV-BOS ולכן ישנם תעריפים שונים לשווקים השונים.

      אז הטיפ שלך נכון וטוב – לבדוק אפשרות לחזור משדות תעופה קרובים כדי אולי להנות מתעריפים מוזלים.

      הגב
  2. עודד

    אני מחפש טיסה למונטריאול לתקופה של חודש בחודשים הקרובים. יש דרך (חוץ מגוגל פלייטס) לדעת מה החודש הכי משתלם? (האם 1.5-1.6 או שאולי 7.5-4.6 וכו) ובכלל, מה הדרך הכי טובה למצוא טיסות כשהתאריכים גמישים לחלוטין.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הכי פשוט לחפש במטריקס. המנוע הזה מצטיין בחיפושים גמישים.

      אבל כיום לכל המנועים המובילים יש את היכולת לחפש בצורה חופשית לתקופה של עד חודש. קיאק, סקייסקאנר, גוגל-פליייטס… כולם טובים ושימושיים.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לגבי הכותרת בנוגע לטיסות של TAP לליסבון – טס בטיסה הזו בחמישי בבוקר בביזנס. לצערי נראה כאילו הם שולחים לארץ כרגע מטוסים עם קונפיגורציית ביזנס פנים אירופאית רגילה(בדומה לרב החברות ששלוחות מטוסים צרי גוף מאירופה לישראל) וללא מסכים או קונפיגורציה מיוחדת. זה מעט מבאס כי כאשר ביצעתי את ההזמנה, היה נראה כי אכן המטוס שישלח לארץ כולל מושבי מיטה במחלקת העסקים(בדומה ל-MINT של JETBLUE). כרגע נראה שזה לא המצב.

    הגב
  4. עידו

    רכשתי כרטיס בונוס בנקודות של אל על למינכן. הטיסה הלוך היא ב900 ולא ב738 אז חשבתי לשדרג לכיוון הזה. איך אפשר וכמה בערך אמור לעלות?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה לא יכול לשדרג כרטיס בונוס. כלומר, אתה יכול לבטל אותו ולרכוש במקומו כרטיס בונוס חדש במחלקת השירות הגבוהה יותר כרצונך – אבל זה על תקן ביטול/הזמנה ולא על תקן שדרוג.

      המחיר החדש לכרטיס בונוס בביזנס בכיוון-אחד הוא 510 נקודות למחזיקי כרטיס פלייקארד ו-600 נקודות לכל השאר.

      הגב
  5. שמואל ב

    אני קורא קבוע בבלוג ומאוד נהנה מהסיקורים המקיפים ומהנסיון העשיר, תודה רבה וברכות (באיחור) על המעבר לבלוג החדש.

    אני מתלבט איך לנצל באופן אופטימלי את ההוצאות בכרטיסי האשראי שלי.
    כיום אני מוציא:
    40000 שח בכרטיס וורלד אליט של מסטרקארד
    60000 שח בכרטיס פלייקארד פרימיום של אמקס
    80000 שח באמקס פלטינה
    10000 שח בכרטיס מיילס אנד מור של מסטרקארד כאל

    אני לא נוסע לצרכי עבודה (עובד קשה בארץ…) ואני אשמח לממש נקודות בטיסות מהארץ לחופשות (אני נוסע בכל חודשיים-שלושה פחות או יותר, בביזנס וגם באקונומי, הכל לפי עלות תועלת). אני תמיד שוהה במלונות בקטגוריה יוקרתית עם אשתי והילדים.
    יועיל לי מימוש בכטיסי ביזנס זמינים יחסית עם קונקשיינים טובים לטיסות ארוכות שגם הלג הקצר בביזנס אמיתי (בריטיש, סוויס, טאפ וכו)

    כיום מחזיק PL באלעל ודיי נהנה מההטבות הנלוות.
    אין לי סטטוס גבוה בשום מועדון נוסף. יש לי נקודות מפוזרות בין לופטהנזה ואאג'ין. בכמות מינורית של 30k יחד.
    רוצה לעשות סדר ולהעביר בקביעות את הנקודות למועדון אחד שימושי. אני מבין שאין לי מה לצפות לסטטוס גבוה מהמרת נקודות באמצעות שימוש בכרטיסי אשראי, חוץ מקיצור הדרך לPL באלעל?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      על בסיס מה שכתבת אני יוצא משתי נקודות הנחה: הסכומים שכתבת הן הוצאה חודשית ולא שנתית (לאור העובדה שיש לך כרטיסים יוקרתיים מאוד) ואתה אוהב לטוס עם אלעל או לפחות שלם עם הבחירה (לאור העובדה שאתה מחזיק סטטוס פלטינום ונהנה מההטבות – כלומר, טס בפועל).

      אי לכך,

      (א) כרטיס ה-WE הוא בחירה טובה בלי קשר, כל עוד אתה מוכן לשלם את דמי השימוש הגבוהים, כי הוא מציע גם הטבות מצוינות וגם צבירת נקודות גבוהה מספיק (אוויוס, בהנחה שיש לך את הכרטיס של ישראכרט). סה״כ אוויוס זה מטבע שימושי להחזיק בו ואתה יכול להשתמש בו כדי לרכוש מושבים של בריטיש, איבריה, קתאי ועוד חברות ששולחות לת״א מחלקת עסקים אמיתית.

      (ב) פלייקארד-פרימיום הוא כנראה הבחירה הטובה הבאה עבורך. הוא עדיין מציע קצב צבירת נקודות גבוה וסטטוס פלטינום באלעל על בסיס חיובים (מיליון ש״ח בשנה… אז תפנה יותר חיובים לכרטיס הזה כדי להגיע לרף). נקודות של אלעל הן שימושיות עבורך כמובן – ורק תקפיד להשתמש בהן אקסקלוסיבית לטיסות במחלקת העסקים.

      (ג) את כרטיס הפלטינום של אמקס אני אוהב בשל ההטבות שלו ולא בשל צבירת הנקודות שלו. אז אולי מוטב שהוא לא יהיה הכרטיס העיקרי שלך. אם ההטבות לא משמעותיות בעיניך, ובפרט לאור ההטבות של ה-WE, אז שקול לבטל את הכרטיס. בכל מקרה, את הנקודות של אמקס אולי תרצה להמיר למועדון FlyingBlue.

      (ד) את הכרטיס של M&M כדאי לך להחזיק רק כדי למנוע תפוגת מיילים בחשבון. דרוש מכאל פטור מדמי שימוש חודשיים ואל תשתמש בכרטיס לצבירה נוספת – אלא אם אתה מכוון ליתרת מיילים מסוימת בחשבון לטובת מימוש רצוי.

      הגב
      • שמואל ב

        אני מודה לך על התשובה. אכן השימושים המפורטים חודשיים.
        א) אני אכן נהנה מההטבת של WE ויש לי גם הנחה בדמי שימוש חודשי. נהנה בעיקר מהביטוח הנרחב לי ולבני המשפחה. הוא של ישרכארט. אני לומד מדבריך שכדאי לי להמיר ממנו אוויוס למועדון של בריטיש? אז כדאי לי להירשם שם למועדון : )
        ב) אני אכן מממש במחלקות פרימיום. עכשיו אפנה יותר חיובים כדי לשמור על סטטוס PL. בגלל שאני לא נוסע ליעדים קבועים, אלעל היא שחקן חזק בטיסות ישירות מהארץ במחלקות פרימיום (אירופה בעיקר) ככה שהשימוש איתם טוב לי.
        ג) אם ככה, אפנה חיובים מפלטינום לפלייקארד. אני מקווה להשתמש יותר בגולד של הילטון. FHR לא היו אטרקטיביים בבבדיקות האחרונות שלי אבל אני מתרשם שווה לי לבדוק אותם.
        ד)נניח ואני נפטר מהמיילים של לופטהנזה, אין שום עניין בכרטיס?

      • Lior@FlyingOut

        > נכון, אני מציע לך לפתוח חשבון במועדון של בריטיש ולהתחיל לבנות בנק של אוויוס. זה מטבע שימושי (ועדיף כמטבע משני ולא ראשי, כמו במקרה שלך).

        > בעיניי תוכנית ה-FHR אטרקטיבית מאוד למי שמעדיף מלונות יוקרה. שים לב שיש גם מבצעים ייחודיים לתוכנית ושווה לעקוב אחריהם. לרוב מדובר במבצעים של ׳לילה שלישי חינם׳ או ׳לילה רביעי חינם׳ אז הם מתאימים יותר לחופשות מאשר לשהייה קצרה בנסיעת עסקים. כאן: https://www.americanexpressfhr.com/fhr/offers

        > הכרטיס של M&M לא כ״כ אטרקטיבי אם החשבון שלך במועדון ריק. אז אני מציע שתצבור מיילים עד שתגיע למימוש טוב ואז תבטל את הכרטיס.

  6. שי

    שלום ליאור:. מספר שאלות:
    1. האם אפשר להירשם בגיל 14 למועדוני מלונות כלשהם?
    2.האם ניתן לצבור נקודות של ihg מטיול מאורגן?
    3. פחות שאלה יותר הצעה: אולי תעשה סקירה של הסטטוסים הגבוהים ביותר המומלצים?
    4.למה בעצם המועדונים של מאריוט ושל סטארווד פועלים ביחד ולא בנפרד?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      (1) למיטב ידיעתי מועדוני המלונות המובילים אכן מגבילים הצטרפות לבני 18 ומעלה. מסיבות ברורות – כי ע״פ חוק ברוב המדינות לא ניתן לתת חדר לקטינים שמתארחים לבדם, ולכן למועדון המלונות אין אינטרס לאפשר הרשמה לקטינים כי הוא יוצא מנקודת הנחה שעם הקטין יהיה בגיר כלשהו שיוכל לצבור את הנקודות.

      (2) בדר״כ לא. חברות נסיעות בדר״כ נהנות מתעריפים עסקיים מוזלים במיוחד שלא מאפשרים לאורחים לקבל קרדיט במועדוני לקוחות. אבל זה לא אבסולוטי ולפעמים נעשה שימוש בתעריף רגיל שאין עליו הגבלות מיוחדות. כמובן שיש מקרים בהם מדובר בתעריף ׳צד שלישי׳ – כלומר, בהזמנה דרך סוכן – ואז ממילא אין צבירת קרדיט.

      (3) אפשרי. צריך לחשוב איך להציג את המידע.

      (4) קבוצת סטארווד כבר לא קיימת. היא מוזגה לתוך קבוצת מאריוט. מבחינה מיתוגית היא עוד קיימת במובנים מסוימים. בכל מקרה, המועדון של קבוצת סטארוורד (SPG) מוזג לתוך המועדון של קבוצת מאריוט (MR) וכעת המועדון המאוחד קיבל מיתוג חדש (Bonvoy).

      הגב
  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    Tap תקבל את האיירבאס a321neo LR רק בהמשך השנה עד אז הטיסות במטוסי neoללא מחלקת עסקים אמיתית וללא מסכים

    הגב
  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום, אני מאד נהנה לקרוא את הבלוג.
    רציתי לשאול האם יש יתרון מסוים בחברות במועדון גולד שלunited על פני גולד במועדון של Aegean?
    אם אני זוכר נכון, כתבת פעם שבאייגן אין שדרוגים, מה זה אומר? ביונייטד כן יש? שדרוג למה?
    ממש תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ברוב המובנים כנראה עדיף גולד של יונייטד. במיוחד אם אתה נוסע תכוף של יונייטד עצמה. אבל קל יותר להגיע לסטטוס גולד של איג׳יאן – ולכן הוא מומלץ יותר לנוסעים תכופים. הסיכוי לשדרוג, כך או כך, הוא נמוך מאוד.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה.
        באיזה מובנים עדיף הגולד של יוניטד?

      • Lior@FlyingOut

        כאמירה כללית: אם אתה נוסע תכוף של חברת תעופה מסוימת אז יוטב לך להחזיק סטטוס גבוה במועדון שלה (לעומת סטטוס גבוה במועדוני תעופה שהיא שותפה שלהם).

        כלומר, לנוסעי יונייטד יהיה עדיף גולד של יונייטד מאשר גולד של איג׳יאן. זה מתבטא גם במספר הטבות נוספות (פטור מעמלות שונות, בחירת מושבים מועדפים וכו׳), גם בסיכויי שדרוג גבוהים יותר (יונייטד תעדיף את נוסעיה התכופים על פני אלו של הברית – גם כשהסטטוס זהה) וגם בטיפול בבעיות אם וכאשר יווצרו (שוב, יונייטד קודם כל תבוא לקראת נוסעיה התכופים).

        היתרון של המועדון של איג׳יאן הוא בדרך הקצרה לסטטוס. כלומר, הוא מתאים מאוד עבור נוסעים שדפוס הנסיעות שלהם די גבולי להשגת סטטוס גולד במועדונים אחרים בברית, כמו זה של יונייטד.

  9. יוסי

    ליאור,
    ברשותי אמקס פלטינום ואני בקרוב אטוס מס׳ טיסות עם חברות בברית sky.
    1- להיכן אתה ממליץ לקרדט את הטיסות? נוסע מזדמן / לרוב אקונומי.
    2- האם הכניסות ללאונג׳ים של דלתא (הטבת אמקס) מעניקות יתרון לבחירה בהם?
    3- רובם המוחלט של הטיסות הן ל us

    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אהלן יוסי,

      כנראה שיוטב לך לבחור במועדון FlyingBlue. גם לצבירה מהטיסות וגם לצבירה מכרטיס האמקס. שים לב שעד ה-30 ליוני יש מבצע המרה של אמקס וכדאי לנצל אותו.

      עם כרטיס הפלטינום תוכל להיכנס לטרקליני דלתא רק לפני טיסות של דלתא. בארה״ב הטרקלינים לא מפנקים במיוחד (רובם לפחות) אז לא הייתי עושה מאמץ מיוחד כדי להיכנס אליהם – אבל כשנותנים לך, וכשזה רלוונטי לך, ברור שכדאי. בכל מקרה לא הייתי מסווג את ההטבה הזאת כיתרון משמעותי לכרטיס.

      הגב
  10. דרור

    שאלה קצת מורכבת.
    אשתי עצמאית, ורושמת חלק מהטיסות שלה לחו"ל כהוצאה מוכרת (בנסיעות לצרכי עבודה).
    מה הדין לגבי כרטיסים שנרכשו במיילים? אם היא קונה מיילים ואז מנצלת אותם לכרטיס בונוס לנסיעה עסקית, האם ניתן להכיר ברכישת המיילים כהוצאה עסקית?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      האמת ששאלתי את הרו״ח שלי את אותה השאלה באיזו הזדמנות והוא לא ידע איך לענות עליה.

      להערכתי,

      אם אתה יודע לקשור בצורה ישירה בין רכישת הנקודות לבין כרטיס הבונוס לבין הנסיעה העסקית – ובכלל זה הכוונה לרכישת יתרת הנקודות המדויקת שאתה צריך לטובת כרטיס הבונוס ומימוש כל היתרה – אז לדעתי אפשר להרגיש בנוח מספיק כדי לדווח על רכישת הנקודות כהוצאה עסקית ולהסביר לרו״ח בדיוק את התהליך. זה כביכול שקול לרכישת קופון בגרופון ואז מימוש הקופון בבית-עסק כלשהו שרשום בקופון. כשהתהליך ישיר כ״כ אני חושב שלא תהיה בעיה לקבל את זה ולהסביר את זה. אבל ברגע שמעורבות בתהליך נקודות ׳ישנות׳, או כל קומבינה מעט מורכבת אחרת, אז הדברים מסתבכים מעט וההסבר לרשויות המס יהיה בעייתי יותר.

      רשויות המס, ככלל, נמנעות מעיסוק בנקודות, מהבנה בתחום ו/או ממתן ערך רשמי לנקודות כאלו ואחרות של מועדוני לקוחות.

      הגב
  11. ד

    יש לי טיסה מסיאטל לפרנקפורט בפרמיום אקונומי (E) שאני שוקל לשדרג בכסף לביזנס (P).
    באופן מוזר, לפי wheretocredit, אקבל פחות מיליים אחרי השדרוג (150% במקום 200% לגולד ביונייטד).
    זה הגיוני? אפשר לעשות משהו לגבי זה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה צודק, זה חריג מאוד שיש צבירה גבוהה יותר למחלקת כרטוס בפרימיום לעומת מחלקת כרטוס בביזנס. ב-99% מהמקרים זה הפוך, באופן טבעי. אבל – חברות תעופה בברית סטאר, או לפחות חלק מהן שטסות מעל האוקיינוס, משתמשות במחלקת כרטוס P כמחלקת כרטוס מוזלת במיוחד לתעריפי ביזנס ולכן מציעות צבירה נמוכה יחסית לטיסות אלו. חלק ממועדוני התעופה בברית כלל לא נותנים קרדיט על מחלקת הכרטוס הזאת. וכן, זה כפשוטו – אתה יוכל לרכוש כרטיס בביזנס בחברת תעופה א׳ ולקבל אפס קרדיט על הטיסות במועדון תעופה של חברת תעופה ב׳ (באותה ברית). חריג אבל קיים.

      האם אפשר לעשות משהו לגבי זה? תלוי בשיטת השדרוג. יש שדרוגים שלא משנים בפועל את הקרדיט שתקבל (כלומר, על אף שדרוג מחלקת השירות אתה תקבל קרדיט לפי מחלקת הכרטוס המקורית). אלו רוב השדרוגים, האמת. אבל אם אתה משלם בכסף כדי לשנות את הכרטיס ולשדרג בפועל את מחלקת הכרטוס ל-P אז כנראה שתקבל קרדיט לפי מחלקת הכרטוס החדשה.

      הגב
      • ד

        תודה.
        בסופו של דבר רצו 960 דולר על השדרוג וויתרתי על זה (מחיר הזוי בעיניי לשדרוג מפרמיום לביזנס עבור טיסה של 10 שעות).

השאר תגובה