הירשמו כדי לצבור פי שלוש נקודות של הילטון לשהייה הבאה

מבצע מזדמן שכדאי לנצל. פורמלית המבצע מיועד רק לחברי מועדון שקיבלו את המייל הפרסומי ישירות אבל נראה שניתן להירשם בכל מקרה. המבצע מקנה בונוס נדיב של 20 נקודות נוספות לכל 1$ בחיוב לשהייה הקרובה (על תעריף הבסיס, לא כולל מסים). לפי התנאים נראה שהמבצע תקף לשהיות עד ה-30 ליוני בלבד אבל לאחר ההרשמה ניתן למצוא את תנאי המבצע בחשבון האישי באתר המועדון ושם כתוב שהמבצע תקף לשהיות עד ה-30 למרץ 2020 – אז לא יודע לומר מה נכון.

15% הנחה על טיסות אליטליה ליעדים באירופה

קופון חדש, לכבוד יום העצמאות, שתקף להזמנות עד ה-13 למאי ולטיסות בין ה-1 ליוני וה-15 לדצמבר. ככל הנראה ההנחה תקפה לכל יעדי החברה באירופה ולטיסות במחלקת התיירים ובמחלקת העסקים. ההנחה תקפה לנוסע אחד בלבד בכל הזמנה אבל ניתן להנות ממנה מספר בלתי מוגבל של פעמים – ולכן, למעשה, מספר נוסעים שמעוניינים לטוס ביחד ייאלצו להיות על הזמנות נפרדות.

נוסעת הורדה מטיסה כי סירבה להקשיב להוראות הבטיחות לפני ההמראה

מקרה הזוי למדי בטיסת-פנים של אייר ניו-זילנד. הנוסעת ישבה בשורת יציאת החירום ובשעה שהוצגו הוראות הבטיחות לטיסה היא בחרה לקרוא ספר. דיילת ניגשה אליה וביקשה ממנה לעיין בחוברת הוראות הבטיחות – כי הנוסעת ישבה בשורת יציאת החירום – וכתגובה הנוסעת הוציאה את המכשיר הסלולרי שלה והתעלמה מבקשת הדיילת. נוסעים אחרים ניסו להתערב, מחשש שהאירוע ייעכב את הטיסה, אך הנוסעת סירבה לשתף פעולה. הקברניט שעודכן בינתיים בחר להחזיר את המטוס לטרמינל ולהוריד את הנוסעת. בנימה אישית: אני מאמין שהוראות בטיחות בטיסה הן דבר מיותר למדי, עם כל הכבוד, אבל באותה מידה אני מאמין שנוסעים מחוייבים להישמע להוראות הצוות במטוס – אז טוב עשה הקברניט שהחזיר את המטוס לטרמינל והוריד ממנו את הנוסעת הסוררת.

היכנסו להגרלה של שני לילות בסוויטה מפנקת של מלון יוקרה בלונדון

מלון קונראד סנט ג׳יימס הוא כנראה המלון היוקרתי ביותר של קבוצת הילטון בלונדון. זה לא מקרי שהחדר הזול ביותר שלו עולה לרוב מעל 500 פאונד ללילה וסוויטה עולה מעל 1,000 פאונד ללילה. במסגרת ההגרלה, שניתן להירשם אליה עד ה-24 למאי, תוכלו לזכות בחבילה הכוללת שני לילות בסוויטה במלון ל-2 מבוגרים ו-2 ילדים, ארוחות בוקר, תה של אחה״צ וסיור יוקרתי בלונדון. החבילה תקפה לשנה אחת אבל יש תאריכים מוחרגים. כל שעליכם לעשות הוא לענות על שאלה אחת בטופס ההרשמה (התשובה: Soho) ולמסור שם, מייל וטלפון. בהצלחה!

בונוס של עד 130% ברכישת מיילים של מועדון LifeMiles

כן, מבצע נוסף במועדון של אוויאנקה. בתוקף עד ה-5 ליוני. זהו בונוס מדורג, שמתחיל מ-100% (או 110% בחלק מהחשבונות, ככל הנראה), וכדי להנות מהבונוס המקסימלי יש לרכוש לפחות 101,000 מיילים (לפני הבונוס). המחיר המשוקלל תחת בונוס של 130% הוא 14.35$ לכל 1,000 מיילים. סה״כ זו עסקה טובה מאוד.

יותר משני מיליון נוסעים עברו בנתב״ג בחודש אפריל

מדובר בעלייה מרשימה של כמעט 10% לעומת השנה שעברה (אם כי בשנה שעברה ערב פסח חל בחודש מרץ). אלעל הטיסה למעלה מחצי מיליון מתוך אותם נוסעים – ובעצם עברה את רף ה-25% בנתב״ג. וויזאייר עקפה את טורקיש והגיעה למקום השני כשהטיסה כ-105,000 נוסעים (כ-8,000 נוסעים יותר מטורקיש).

קבלו 1,150 מיילים של יונייטד ברכישת כרטיס טיסה בסך 300$ ומעלה

המועדון של יונייטד, MileagePlus, מפעיל פורטל קניות. עד ה-19 למאי הוא מציע בונוס של 1,000 מיילים אם תעברו דרכו לאתר-שותף ותבצעו רכישה בסך 300$ ומעלה. כך, למשל, תוכלו לעבור לאתר אקספדיה ולרכוש כמעט כל כרטיס טיסה שתרצו כדי להנות מהבונוס – וזאת בנוסף לצבירה הרגילה של 0.5 מייל לכל 1$ בחיוב (כך שעבור כרטיס טיסה שעולה יותר מ-300$ תצברו בעצם 1,150 מיילים ומעלה). הקישור כאן הוא לפוסט של בן, מהבלוג המצוין OMAAT, שמסביר את התהליך בצורה מפורטת יותר.

אמירטס מדווחת על רווח נקי של 237 מיליון דולר לשנה שעברה

הדעה הרווחת היא שחברות התעופה מהמפרץ הערבי מפסידות כסף על בסיס קבוע. הרי הן מקפידות להציע מוצרים אולטרה-יוקרתיים, מפעילות קוים ליעדים משניים גם כשאין בזה הגיון כלכלי, מציעות תעריפים נמוכים במיוחד כדי למשוך נוסעים ועוד. אתיהאד, לדוגמה, מפסידה סכומי כסף אדירים בכל שנה בגלל ההתנהלות הפזרנית שלה אבל נראה שלנסיכות לא איכפת. אמירטס, לעומתה, היא חברת תעופה ענקית וגם רווחית – כי היא מתנהלת באופן שמרני יותר ועם אסטרטגיה ייחודית. אמירטס היא חברה רווחית מאוד, כבר שנים רבות, וכעת היא מדווחת על רווח של 237 מיליון דולר ׳בלבד׳ לשנה שחלפה וזאת לעומת רווח של קרוב למיליארד דולר בשנה הקודמת.

תאונה קטלנית: מטוס של חברת התעופה אירופלוט התרסק במוסקבה

״לפחות 41 בני אדם נהרגו […] כשמטוס נוסעים של חברת אירופלוט הרוסית עלה באש באוויר ונחת נחיתת חירום בנמל התעופה שרמטייבו במוסקבה – כך דיווחו סוכנויות הידיעות במדינה. בתיעוד מכלי התקשורת במדינה נראו המטוס, מדגם סוחוי סופרג'ט 100, נוחת בעודו עולו באש. נוסעים רבים נמלטו דרך יציאות החירום, שנפתחו עם הנחיתה הקשה״.

40% בונוס ברכישת נקודות של הייאט

המבצע בתוקף עד ה-11 ליוני. יש לרכוש לפחות 10,000 נקודות על מנת להנות מבונוס של 40% שמוריד את המחיר עד 17.1$ לכל 1,000 נקודות. סה״כ זהו מחיר הוגן לנקודות של הייאט אם כי אני לא ממליץ על רכישה ספקולטיבית לגמרי. לילות-בונוס במלונות הקבוצה מתחילים מ-5,000 נקודות (כלומר, כ-85$ ברכישת הנקודות הנדרשות) ומגיעים עד 30,000 נקודות במלונות היוקרתיים ביותר של הקבוצה (לדוגמה: פארק הייאט ניו-יורק, שמוכר חדרים באופן שיגרתי ב-900$ ומעלה). זיכרו שכעת ניתן להשתמש בנקודות של הייאט גם לרכישת לילות ביותר מ-200 מלונות של SLH.

דלתא בוחנת אפשרות של אינטרנט אלחוטי בחינם לכל הנוסעים

הפיילוט יחל ב-13 למאי כשנוסעים ב-55 טיסות-פנים בכל יום יהנו מאינטרנט חינם ללא הגבלה. אם הפיילוט יצליח ייתכן שדלתא תרחיב את השירות לכל טיסותיה בעולם. נכון להיום כמעט כל מטוסי החברה מצויידים במערכות מתאימות וכל הנוסעים נהנים משימוש חופשי ברשת לטובת אפליקציות למסרים מידיים כמו ווטסאפ (מה שלא צפוי להשתנות). מבין חברות התעופה האמריקניות דלתא תמיד הייתה החדשנית ביותר וזאת הוכחה נוספת. להערכתי בשנים הקרובות נראה חברות תעופה רבות שיהפכו את האינטרנט האלחוטי בטיסותיהן לשירות חינמי – לפחות בקצב גלישה סביר – כשלנוסעים עסקיים יוצעו שירותי פרימיום כאלו ואחרים (קצב גלישה גבוה יותר, שירות VPN מובנה, ביטול פרסומות ועוד רעיונות יצירתיים).

אתר FlightStats פרסם את נתוני הפעילות של 42 חברות תעופה באפריל

לאטאם הגיעה למקום הראשון כשיותר מ-90% מטיסותיה הגיעו ליעדן במסגרת 15 דקות מהזמן המתוכנן. נתון מרשים למדי. אול-ניפון היפנית הגיעה למקום השני עם 87.7% ואליטליה הגיעה למקום השלישי עם 87.5%. אלעל גם כן ברשימה – במקום 38 (מתוך 42), כשיותר מ-35% מטיסות החברה מאחרות ב-15 דקות או יותר (והאיחור הממוצע הוא כ-48 דקות). אין ספק שאלעל חייבת להשתפר בעניין הזה ויפה שעה אחת קודם.

5 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי ליאור,

    יש לי אירוע באחד ממלונות הילטון בדצמבר שאני מתחילה לשלם עליו משבוע הבא. מה עצתך כדי למקסם את הנקודות? אני במעמד פלטיניום (דרך הכרטיס האמריקני שלהם) מבצע מיוחד להירשם אליו? רעיון אחר?

    נגה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      (א) להילטון יש תוכנית ייעודית למארגני אירועים במסגרתה מארגן האירוע יכול לצבור נקודות מעבר למה שיצבור אם יהיה אחד האורחים (ומה שיצברו האורחים האחרים). כאן

      https://hiltonhonors3.hilton.com/en/events/planner/index.html

      (ב) פרסמתי היום לגבי מבצע חדש שכדאי להירשם אליו, אם כי הוא רלוונטי לשהייה הקרובה שלך במלונות הקבוצה – ואני מניח שתהיה כזאת לפני דצמבר.

      (ג) המבצע התקופתי הנוכחי לא תקף לשהיות בדצמבר. אז לקראת המועד עצמו הירשמי למבצע התקופתי שיהיה אז.

      (ד) כמובן שכדאי לך לשלם על האירוע עם הכרטיס האמריקני של הילטון. הוא מציע צבירת נקודות גבוהה על חיובים במלונות הקבוצה.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה רבה!
        האירוע אומנם בדצמבר אבל הם עומדים לחייב אותי מקדמה לא קטנה בשבוע הבא. האם יש סיכוי שאקבל נקודות (20 על כל דולר – לפי מה שכתבת) באופן מיידי?

        נגה

      • Lior@FlyingOut

        אני לא מכיר לעומק את התנאים של התוכניות הזאת של הילטון. ייתכן שהנקודות מגיעות לאחר כל חיוב, כן, או לפחות זה נשמע לי הגיוני שכך יהיה (בהנחה שאלו חיובים בלתי-חוזרים).

        את יכולה פשוט לכתוב לשירות הלקוחות ולשאול.

השאר תגובה