אני זוכר את כל העצומות והתחנונים של קהילת ההייטק הישראלית לפתיחת קו בין ת״א לסן-פרנסיסקו. זה היה לפני שנים בודדות, ולא נמצאה אז חברת תעופה שתרים את הכפפה (בפרט אלעל, שאליה כוונו הקריאות בראש ובראשונה). לבסוף יונייטד הודיעה על פתיחת הקו, בספקנות מסוימת, ומאז היא סופרת את הכסף. יונייטד קנתה את ליבם של הנוסעים התכופים לארה״ב ובתוכם אנשי קהילת ההייטק. יונייטד טסה לת״א גם מניו-יורק ובקרוב גם מוושינגטון, ובקוים האלו היא מפעילה את המטוסים המתקדמים ביותר שלה לרווחת הנוסעים הישראלים. אלעל הבינה שהיא פספסה את הרכבת וכשהצי שלה יכל לתמוך במהלך היא הודיעה על כניסתה לקו המצליח בתחרות ישירה עם יונייטד.

אבל נוסעים עסקיים רבים כבר התרגלו לטוב. הם התרגלו למטוסים המתקדמים של יונייטד, הם התרגלו למחלקת העסקים הנוצצת עם הכריות הנוחות, הם התרגלו לצבור מיילים שאיתם ניתן לרכוש מושבים בטיסות של עשרות חברות תעופה, הם התרגלו לטיסות ההמשך הנוחות שמציעה יונייטד ועוד ועוד. הם רגילים ליונייטד, הם מרוצים מיונייטד ולאלעל יהיה קשה מאוד לשכנע אותם לערוק. אבל היא מנסה.

אוקיי, ״מנסה״ זה אנדר-סטייטמנט רציני לאור גל המבצעים שראו אור בתחילת השבוע. נראה שהפקודה ניתנה לצאת למלחמה ולא לחסוך באמל״ח. המטרה העיקרית של אלעל, כך נראה, הם נוסעים עסקיים תכופים המחזיקים בסטטוס גבוה במועדון של יונייטד – בהנחה שרבים מהם בכירים מספיק, או נוסעים מספיק פעמים בשנה, כדי שתהיה להם הגמישות לבחור את חברת התעופה שאיתה יטוסו. הימור הגיוני מצד אלעל.

אבל גם המבצעים פונה גם לקהל הפרטי הכולל נוסעים מזדמנים. גם עליהם אלעל לא רוצה לוותר.

לפניכם סקירה של המבצעים השונים:

כרטיס שני ב-100 נקודות

להזמנות עד ה-28 למאי, ליציאות עד ה-15 ליוני בלבד.

כדי להנות מהמבצע יש לרכוש כרטיס הלוך/חזור מת״א לסן-פרנסיסקו במחלקת התיירים. לכרטיס ניתן להוסיף כרטיס בונוס, לאותן טיסות, תמורת 100 נקודות ותשלום המסים (ככל הנראה ללא היטל-הדלק). אבל חייבת להיות זמינות מושבים במחלקת כרטוס E (מושבי בונוס) בטיסות הרצויות – ובפועל הזמינות הזאת נמוכה למדי. אלעל התחייבה להציע לפחות 130 כרטיסים בדרך זו, בהנחה שבכלל תהיה זמינות מספקת בתקופת המבצע.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

סטטוס גולד לאחר נסיעה אחת

בתוקף עד ה-30 לספטמבר. ליציאות עד ה-30 לאוקטובר.

מבצע חריג ביותר המיועד לכל מי שלא מחזיק סטטוס גבוה במועדון של יונייטד (רוב האוכלוסיה). כדי להנות מהמבצע יש לרכוש כרטיס הלוך/חזור לארה״ב, הכולל לפחות כיוון-אחד בקו החדש של אלעל לסן-פרנסיסקו, במחלקת כרטוס H (אקונומי) או מחלקת כרטוס גבוהה יותר. מחלקת כרטוס H אינה מוזלת, אז עדיף בתוספת כספית קטנה ניתן לרכוש כרטיס במחלקת כרטוס P (פרימיום). כרטיס מתאים, שיכול לעלות פחות מ-2,000$, ייזכה בסטטוס גולד לשנה וארבעה שוברי שדרוג (עליהם בהמשך). סטטוס גולד של אלעל אינו נוצץ כבעבר אבל הוא מציע שלל הטבות וכניסה לטרקלין לפני כל טיסה של החברה.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

השוואת-סטטוס לנוסעים תכופים של יונייטד

בתוקף עד ה-30 לספטמבר. ליציאות עד ה-31 לאוקטובר.

  1. בעל סטטוס גולד של יונייטד יוכל לקבל השוואה לסטטוס גולד של אלעל בצמוד לרכישת כרטיס לארה״ב, בכל מחלקת כרטוס, הכולל לפחות טיסה אחת בקו החדש (כלומר, ניתן לשלב יעדים בארה״ב). הסטטוס יהיה בתוקף לשנה אחת. בנוסף לסטטוס ייקבל חבר המועדון גם ארבעה שוברי שדרוג התקפים לשנה אחת גם כן.
    – – –
  2. בעל סטטוס פלטינום של יונייטד יוכל לקבל השוואה לסטטוס פלטינום של אלעל בצמוד לרכישת כרטיס לארה״ב, בכל מחלקת כרטוס, הכולל לפחות טיסה אחת בקו החדש (כלומר, ניתן לשלב יעדים בארה״ב). הסטטוס יהיה בתוקף לשנה אחת. בנוסף לסטטוס ייקבל חבר המועדון גם שישה שוברי שדרוג התקפים לשנה אחת גם כן.
    – – –
  3. בעל סטטוס 1K של יונייטד יוכל לקבל השוואה לסטטוס טופ-פלטינום (!) של אלעל בצמוד לרכישת כרטיס לארה״ב, במחלקת העסקים (בכל מחלקת כרטוס), הכולל לפחות טיסה אחת בקו החדש (כלומר, ניתן לשלב יעדים בארה״ב). הסטטוס יהיה בתוקף לשנה אחת. בנוסף לסטטוס ייקבל חבר המועדון גם שמונה שוברי שדרוג התקפים לשנה אחת גם כן.
    – – –
  4. בעל סטטוס GS של יונייטד נהנה מתנאים זהים לבעל סטטוס 1K.

על מנת להנות מהמבצע יש לפנות לאלעל ישירות או באמצעות סוכן נסיעות בצירוף צילום כרטיס מועדון של יונייטד (הוכחה לסטטוס) והזמנה לכרטיס טיסה של אלעל כאמור. לא נדרשת כל הוכחה להיסטוריית נסיעות. הסטטוס יעודכן בפועל שבועיים לפני הטיסה לארה״ב, וכמובן שהוא יבוטל במידה והנוסע יבטל את כרטיס הטיסה, ושוברי השדרוג ייתקבלו ב-5 לחודש הקלנדרי העוקב לאחר הטיסה הראשונה.

בעלי סטטוס גבוה במועדון של יונייטד ומעוניינים שסוכן מנוסה יטפל עבורכם השוואת-הסטטוס? שלחו לי מייל ואפנה אתכם לסוכן מתאים.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

שוברי שדרוג

כאמור, במסגרת המבצעים לעיל יכול חבר מועדון לצבור עד שמונה שוברי שדרוג. אלו התנאים העיקריים של השוברים:

  • השובר תקף ל-12 חודשים ולכל הקוים של אלעל לצפון-אמריקה.
  • השובר הוא לשימושו של חבר המועדון בלבד, ולא ניתן להעברה או למכירה, אך ניתן להשתמש בשובר גם לטובת נוסעים נלווים הטסים עם חבר המועדון באותה טיסה.
  • כל שובר תקף לטיסה אחת (כלומר, יידרשו שני שוברים כדי לכסות כרטיס הלוך/חזור) והוא מאפשר שדרוג של מחלקת שירות אחת: אקונומי לפרימיום או פרימיום לביזנס.
  • השובר תקף ׳ברגע האחרון׳, בשדה התעופה בלבד, ועל בסיס מקום פנוי. כלומר, במדרג הערוצים לשדרוג השובר נמצא בתחתית. אבל – יש להגיש בקשה לשדרוג באמצעות השובר לפחות 48 שעות לפני הטיסה בשליחת מייל לכתובת ״Info1@airtour.co.il״.
  • לא ניתן לשדרג כרטיסי בונוס באמצעות השובר. רק כרטיסים בכסף, בכל מחלקות הכרטוס (יתרון גדול).
  • לא ניתן להשתמש בשובר לשדרוג טיסות קודשייר או טיסות המשך.
  • במידה ושודרגה טיסה באמצעות השובר – צבירת הנקודות תהיה על בסיס הכרטיס המקורי, היתר הכבודה יהיה על בסיס הכרטיס המקורי ובטיסה לא מובטחת ארוחה של מחלקת העסקים (כמקובל בשדרוגים של הרגע האחרון).

סה״כ אלו שוברים שימושיים למדי לנוסעים תכופים אבל אני חושש שאחוזי ההצלחה לשימוש בהם יהיו נמוכים. נוסעים שנהנים מגמישות גבוהה, ויכולים להעדיף בכוונה טיסות בקוים פחות מבוקשים או במועדים פחות מבוקשים, יוכלו בהחלט להנות מהשוברים האלו. מהתנאי השוברים לא לגמרי ברור מהו הדין כאשר בטיסה מסוימת לא משווקת מחלקת פרימיום – והאם אז השובר יאפשר שדרוג ישיר ממחלקת התיירים למחלקת העסקים (אני מאמין שכן).

כרטיס אשראי פלייקארד בחינם לשנה

חברי מועדון שייקבלו השוואת-סטטוס, לרבות אלו שאינם מחזיקים בסטטוס של יונייטד וייקבלו סטטוס גולד של אלעל לאחר נסיעה אחת, יוכלו לקבל את כרטיס האשראי FlyCard Bueinss לשנה אחת בחינם. מדובר בכרטיס בדרג-ביניים בין הפלייקארד הרגיל לפלייקארד-פרימיום והוא שווק עד כה רק לעובדים של חברות בעלות הסכם מסחרי עם אלעל. באופן חריג ותמוה הכרטיס מוצע כעת לקהל הרחב, כך נראה.

לפרטים נוספים יש לפנות למוקד המכירות של אלעל בטלפון *6311.

בונוס נדיב לצבירת נקודות

תקף להזמנות חדשות בלבד, החל מה-12 למאי, ולטיסות עד ה-31 לאוקטובר (ככל הנראה). המבצע תקף לחברי מועדון שקיבלו השוואת-סטטוס.

במסגרת המבצע ניתן להנות מבונוס נדיב של עד 200% על טיסות בקו החדש לסן-פרנסיסקו, בשני הכיוונים, שהבונוס הוא מדורג ונגזר מצבירת הבסיס (לפני בונוסים אחרים). הבונוס מתייחס למספר הטיסות בקו הזה בלבד ולא למספר הכרטיסים. זהו המדרג:

  • טיסות 1 ו-2 = אין בונוס.
  • טיסות 3 ו-4 = 50% בונוס.
  • טיסות 5 ו-6 = 100% בונוס.
  • טיסות 7 ו-8 = 150% בונוס.
  • טיסות 9 ו-10 = 200% בונוס.

פוטנציאלית זהו מבצע אטרקטיבי מאוד לנוסעים תכופים שטסים לרוב בכרטיסים יקרים.

ניקח לדוגמה נוסע עסקי שייקבל סטטוס פלטינום וירכוש חמישה כרטיסי הלוך/חזור בפרימיום-אקונומי בקו החדש במהלך החודשים הבאים. נניח שכל כרטיס יעלה כ-2100$ (בערך 100$ במסים, עליהם אין צבירת נקודות). צבירת הבסיס לכרטיס היא 250 נקודות (1 נקודה לכל 8$ בעלות הכרטיס, ללא מסים, לבעל סטטוס גבוה במועדון) והבונוס של המבצע נגזר מצבירת-הבסיס. כלומר, בנסיעה הראשונה לא ייקבל הנוסע כל בונוס, בנסיעה השנייה ייקבל בונוס של 125 נקודות, בנסיעה השלישית בונוס של 250 נקודות, בנסיעה הרביעית בונוס של 375 נקודות ובנסיעה החמישית בונוס של 500 נקודות. הבונוסים האלו בלבד ייסתכמו ב-1250 נקודות ובעצם יכפילו את צבירת הבסיס לחמשת הכרטיסים יחדיו. בהנחה שנקודת אלעל שווה כ-35 סנט בלבד כיום – לפי הערכת השווי שלי לפחות – מדובר בבונוס בשווי של יותר מ-400$ לאחר חמש נסיעות. לא רע.

שימור סטטוס עם רף נמוך

באופן רגיל דרישות שימור הסטטוס זהות לדרישות השגת הסטטוס, והן: 1000 נקודות בסיס לסטטוס גולד, 2500 נקודות בסיס לסטטוס פלטינום ו-6500 נקודות בסיס לסטטוס טופ-פלטינום. או קצת פחות בשילוב מספר בריא של קטעי טיסה.

אלו שייקבלו סטטוס במסגרת המבצע יזכו להנות גם מרף נמוך במיוחד לשימור הסטטוס בתום שנה:

  • 400 נקודות בסיס יספיקו לשימור סטטוס גולד.
  • 1000 נקודות בסיס יספיקו לשימור סטטוס פלטינום.
  • 2500 נקודות בסיס יספיקו לשימור סטטוס טופ-פלטינום.

לא תהיה ׳נחיתה רכה׳ למי שלא יצבור מספיק נקודות בסיס. בחלוף 12 חודשים נוספים, כלומר בחלוף 24 חודשים מעת קבלת הסטטוס במסגרת המבצע, בחינת שימור הסטטוס תהיה ע״פ הדרישות הרגילות באותו מועד.

רישום בחינם למועדון הנוסע המתמיד

אין לכם חברות במועדון של אלעל משום מה? הירשמו בחינם.

באופן מסורתי ההרשמה למועדון באתר הישראלי של אלעל עולה 25$ (ומקנה 30 נקודות בעת פתיחת החשבון, כדי כביכול להצדיק את התשלום הראשוני המופרך). אבל תמיד היו דרכים לעקוף את זה, ובין השאר ע״י רישום באתר האמריקני של אלעל או תוך שימוש בקודים כאלו ואחרים. כעת, לכבוד המבצע החדש, אלעל מציעה קוד-רישום חדש שהופך את הרישום באתר הישראלי של אלעל לחינמי.

בונוסים גם לסוכנים

בתוקף עד ה-30 לספטמבר.

סוכנים מורשים של אלעל יהנו בחודשים הקרובים מבונוסים נדיבים לצבירת נקודות בתוכנית Sell&Fly עבור מכירת כרטיסים בטיסות לצפון-אמריקה. עד 100% בונוס (בקו לסן-פרנסיסקו ספציפית).

בנוסף יהנו הסוכנים מבונוסים נדיבים במיוחד עבור כל לקוח שינצל את אחד המבצעים לעיל וייקבל סטטוס גבוה של אלעל (גולד ומעלה). הסוכן ייקבל בונוס של 100 נקודות עד 1000 נקודות לכל לקוח. אז אם אתם רוצים לנצל את אחד המצעים ורוצים על הדרך לצ׳פר סוכן כלשהו – זו ההזדמנות.

לסיכום

אלעל לא חסכה בכלים, בונוסים והטבות כדי לעודד מכירת כרטיסים בקו החדש לסן-פרנסיסקו ובכלל בקוים השונים שלה לצפון-אמריקה. גל המבצעים פונה גם לקהל הרחב שרובו נוסעים מזדמנים, גם לקהל הנוסעים התכופים שרובו נוסעים עסקיים וגם לסוכני הנסיעות. מאמץ בכל החזיתות, במקביל. סה״כ אין מנוס אלא להתרשם מהיקף ואיכות המבצעים האלו – ובתקווה שהם יצדיקו את עצמם.

אם אתם חושבים לנצל את אחד המבצעים האלו – אני ממליץ לחשוב מהר ולקבל החלטות. גם אם רוב השוק יישאר במצבו, עם העדפה ליונייטד או אדישות, אין ספק שאלעל תראה גידול משמעותי בהזמנות השבוע ומושבים זולים ייעלמו מהר. במיוחד מושבי הבונוס, לאור המבצע הנדיב לכרטיס שני ב-100 נקודות בלבד שפתוח לכלל חברי המועדון ולעונת הקיץ המבוקשת.

וברקע הדברים חשוב לזכור שאלעל עושה פה מהלך אגרסיבי של שדרוג הסטטוס של מאות רבות ואולי אפילו אלפי חברי מועדון במכה אחת. לרבות כאלו שייקבלו את סטטוס טופ-פלטינום היוקרתי שכאמירה כללית לא ניתן בקלות. האם המהלך הזה יטיב עם אלעל? האם נראה עומסים נוספים בטרקליני החברה בחודשים הקרובים? שאלות קשות, וזאת לאחר שבשנים האחרונות נוספו למועדון אלפים רבים של בעלי סטטוס פלטינום בגלל כרטיס הפלייקארד-פרימיום (שבמידה רבה פגע משמעותית בחברי מועדון שהגיעו לסטטוס גבוה בזכות הפעילות התעופתית שלהם).

בהצלחה לאלעל עם מכירת הכרטיסים, וברכות לכל מי שייבחר לנצל את המבצעים האלו ולשדרג את הסטטוס שלו במועדון של אלעל. אשמח לשמוע מכם רשמים בחודשים שיבואו – ובפרט לגבי שוברי השדרוג והשימוש בהם.

13 תגובות

  1. ZOD

    ואני מוסיף, אל על הציעה להמון ועדי עובדים טיסות בחודש מאי לסן פרנציסקו ובחודש יוני ללאס וגאס ב- 299 $ הלוך ושוב! תאריכים מוגבלים וכו' אבל עדיין שווה.

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      משהו שפתוח גם לציבור הרחב?

      הגב
      • ZOD

        לא הזמנתי, כעקרון הציעו רק לעובדים, אבל לדעתי יכולת להזדהות כעובד ולקבל, אבל אני לא בטוח.

  2. יובל

    שאלה בנוגע לקרדיט נקודות:
    לאחרונה פרסמת שאלעל תהיה שותפה של מועדון התעופה של אלסקה.
    האם לדעתך ניתן יהיה לקבל סטאטוס גולד במסגרת המצבע הנ"ל אבל לקרט את הנקודות לאלסקה?

    הגב
  3. שמואל

    מי שמוריד את האפליקצייה של אל על לנייד יכול להירשם דרכו חינם למועדון אל על מאז ומתמיד!
    כתוב שם למטה מייד שפותחים את ה- app "רישום חינם למועדון"

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בהחלט. תודה על התזכורת!

      אני התייחסתי לרישום למועדון באתר הישראלי של אלעל שהוא, להערכתי, המקור העיקרי שדרכו נרשמים למועדון.

      הגב
  4. אמיר

    אהלן
    במידה ואני מזמין טיסה ודוחה אותה לשנת 2020
    האם עדין ישמר סטטוס גולד?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לפי התנאים הסטטוס מתעדכן רק שבועיים לפני הטיסה ומתבטל אם הכרטיס מתבטל. אני מניח שכרטיס שיידחה למועד מחוץ לתקופת המבצע ייחשב ככרטיס שבוטל.

      הגב
  5. אריק

    מקווה שיצליח להם ויעברו אליהם הרבה נוסעים… ככה יהיו יותר מקומות ושדרוגים בטיסות יונייטד 🙂
    ושייפתח גם הקו לוושינגטון, ישחרר לחץ מנוארק

    הגב
  6. אורי

    אני טס לסן-פרנסיסקו בערך פעמיים בשנה, ונראה שהמבצע ממש בשביל מישהו כמוני. אבל…
    ה"בעיה" היא שהמעסיק שלי משלם על מחלקת עסקים (אלא אם המחיר גבוה במיוחד), וזה כמעט מרוקן מתוכן את ההטבות.
    על מועדון הנוסע המתמיד אני לא בונה. כתבת שעדיף לקרדט לאלסקה, ואני מסכים. הסטטוס לא נותן כלום אם אני ממילא טס בעסקים. אני לא אצליח לשמר אותו (אם אקרדט לאלסקה), ולא נראה לי שהפליי קארד יעזור הרבה.
    אני לא רואה איך אנצל את השוברים. אני יכול לחסוך כסף למעסיק (כסף של המעסיק זה גם כסף), לקנות כרטיס במחלקה זולה יותר ולשדרג עם שובר, אבל אם סיכויי ההצלחה נמוכים אז אני נדפק מזה (ויש גבול לרצון שלי לחסוך כסף למעסיק).
    בנסיעות משפחתיות אני טס בתיירים, אבל אני לא אכנס לטרקלין לבד ולא אשב במחלקת עסקים לבד.

    בקיצור, לא רואה איך יצמח לי משהו מהמבצע.
    ובכל זאת אני מאמין שאתן צ'אנס לאל-על. הכי גרוע אחזור ליונייטד אח"כ.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      תודה על השיתוף בהתלבטות.

      אכן, המבצעים של אלעל אטרקטיביים מאוד אבל לא לכל הנוסעים. אני מסכים עם המסקנות שלך לאור הנסיבות שלך. למרות שסטטוס פלטינום של אלעל כן יכול להטיב איתך במעט – כניסה ל-KDL לפני כל טיסה והכנסת אורחים כמעט ללא הגבלה (קולגות, חברים, משפחה בנסיעות לחופשה…). זאת ועוד, אם תצטרך לטוס עם אלעל במהלך השנה הקרובה תוכל להנות מתנאים מועדפים וסיכוי לשדרוג מזדמן. אז נכון שלא הייתי הופך עולמות כדי לקבל השוואת-סטטוס, כשהמעסיק שלך רוכש לך כרטיסים בביזנס באופן שיגרתי, אבל אם יש הזדמנות אז אולי כדאי לנצל.

      הגב

השאר תגובה