פרטים טכניים

אמריקן מפעילה טיסה יומית מניו-יורק למילאנו. בקו משרתים מטוסי בואינג 777-200 בתצורה של שלוש מחלקות שירות (אקונומי, פרימיום וביזנס). הלו״ז משתנה מעט בין העונות, אבל הטיסות בכיוון מילאנו תמיד ממריאות מ-JFK בשעות אחה״צ ונוחתות ב-MXP בשעות הבוקר המוקדמות בעוד הטיסות בכיוון ניו-יורק ממריאות מ-MXP בשעות הבוקר ונוחתות ב-JFK בשעות הצהריים. בעיניי לו״ז נוח מאוד.

אמריקן משתמשת במספר תעריפים בשוק הזה. הזול ביותר הוא ״PLX3T8M4״ (מחיר בסיס 183 אירו לכיוון). התעריף המסוים הזה תקף לטיסות בחודשי החורף, נובמבר עד מרץ, אבל תעריפים אחרים מאפשרים טיסות גם בחודשים אחרים.

בריטיש משווקת את הטיסות האלו בקוד שלה. בגלל הברית הטרנס-אטלנטית, ששתי החברות מובילות, המחיר באתר של בריטיש כמעט תמיד יהיה זהה למחיר באתר של אמריקן – אבל, כאמור, קוד הטיסה יהיה שונה (לטוב ולרע).

כשהטיסה בקוד של אמריקן – AA199 בכיוון ניו-יורק ו-AA198 בכיוון מילאנו – מחלקת הכרטוס תהיה P. כשהטיסה בקוד של בריטיש – BA1583 בכיוון ניו-יורק ו-BA1582 בכיוון מילאנו – מחלקת הכרטוס תהיה T. זו מחלקת הכרטוס המוזלת בפרימיום.

במסגרת התעריפים האלו ניתן גם לבחור בטיסות דרך לונדון – ולפעמים זה אפילו מוריד מעט את המחיר. אז הטיסות הפנים-אירופיות יהיו במחלקת התיירים (לרוב במחלקת כרטוס K) והטיסות מעל האוקיינוס יהיו של אמריקן או של בריטיש. בעיניי יש יתרון ברור לטיסות הישירות.

איך לחפש את הכרטיסים?

גוגל-פלייטס מוצא את התעריפים המוזלים בקלות (758$) בחיפוש של טיסות נון-סטופ בלבד. בתאריכים רבים בהמשך השנה זמינים מחירים מעט גבוהים יותר אבל מתחת לרף ה-800$. מנועי השוואת מחירים אחרים, כמו קיאק וסקייסקאנר, אמורים לספק תוצאות דומות.

כמובן שניתן גם לחפש באתרים של אמריקן ובריטיש.

מי שמעוניין להשתמש במטריקס, וזו כמובן אפשרות מצוינת, אז כדאי לסנן את התוצאות בדרך הזאת:

האם יש חשיבות לקוד הטיסה?

בגדול – לא. אבל יש סיבות להעדיף קוד אחד על האחר. לדוגמה:

  • חברי המועדון של בריטיש המעוניינים להגיע לסטטוס גבוה נדרשים לקרדט לפחות ארבע טיסות בריטיש לחשבונם במהלך שנת החברות כתנאי סף. טיסות של אמריקן בקוד BA ייספרו לטובת הדרישה הזאת.
    – – –
  • חברי המועדון של אמריקן המעוניינים להשתמש בשוברי שדרוג שברשותם, או לשלם על שדרוג במיילים, יכולים לעשות זאת רק במידה והטיסות הן בקוד AA. זאת ועוד, אם הכרטיס משווק ע״י אמריקן (כלומר, הטיסות בקוד AA והכרטיס מהסטוק של אמריקן) אז צבירת המיילים במועדון של אמריקן תהיה נמוכה יותר לעומת כרטיס שמשווק ע״י בריטיש.

כמה נקודות אפשר לצבור?

ככלל – לעניין הקרדיט אין חשיבות אם הטיסות יהיו בקוד AA או בקוד BA. הקרדיט כמעט זהה בכל מועדוני התעופה.

להלן הקרדיט שאפשר לצבור במגוון מועדוני תעופה, לחברי מועדון ללא סטטוס, מכרטיס הלוך/חזור:

> מועדון Executive Club (בריטיש)

180 נקודות סטטוס (Tier Points) וכ-8,000 אוויוס. אין חשיבות לקוד הטיסה. כלומר, שני כרטיסים כאלו יספיקו כדי להגיע לסטטוס ברונזה במועדון.

> מועדון AAdvantage (אמריקן)

כרטיס של אמריקן: כ-12,000 מיילים לסטטוס (EQM), כ-3,300 מיילים למימוש (RDM) וכ-660$ להוצאה (EQD).

כרטיס של בריטיש: כ-12,000 מיילים לסטטוס (EQM), כ-8,000 מיילים למימוש (RDM) וכ-1600$ להוצאה (EQD).

כאמור – לחברי המועדון של אמריקן חד-משמעית עדיף להזמין את הכרטיס באתר של בריטיש עם טיסות בקוד BA.

> מועדון MileagePlan (אלסקה)

כ-8,000 מיילים לסטטוס ולמימוש. אין חשיבות לקוד הטיסה.

יציאה ממילאנו

אז כן, צריך להגיע למילאנו וגם לחזור אח״כ. זה לא חינם – אבל גם לא יקר בדר״כ.

כיום רק אלעל ואיזיג׳ט מפעילות טיסות סדירות למילאנו מלפנסה (MXP). נאוס מפעילה טיסות למילאנו בלו״ז עונתי בלבד. אליטליה תחזור להפעיל טיסות בקו החל מסוף יולי. ראינאייר מפעילה טיסות מת״א לשדה התעופה של ברגאמו – אבל לפעמים משווקת את הקו כאילו מדובר בשדה תעופה נוסף של מילאנו, אם כי בפועל מדובר בשדה שמרוחק כמה עשרות ק״מ מהעיר.

החדשות הטובות הן שמילאנו הוא יעד די זול ליציאה מת״א. כלומר, מי שיכול לתכנן את הנסיעה מספר חודשים מראש יוכל לרכוש כרטיס הלוך/חזור מת״א למילאנו בפחות מ-200$, ואולי אפילו פחות מ-150$, כך שבתוספת הכרטיס של אמריקן ההוצאה הכוללת תהיה מתחת ל-1,000$. לא רע סה״כ, ועל הדרך גם אפשר להנות מביקור באיטליה.

מי שסובל מאלרגיה למחלקת התיירים יכול לרכוש כרטיס במחלקת העסקים של אייר-פראנס. החברה הצרפתית משווקת תעריפים זולים במיוחד לטיסות מישראל ליעדים באירופה, וביניהם מילאנו, החל מ-500$ בלבד. מחלקת העסקים הפנים-אירופית של אייר-פראנס אינה מרשימה, בלשון המעטה, כי מדובר במושבים של מחלקת התיירים עם מושב אמצעי חסום ושירות אחר, אבל זאת עדיין אפשרות נוחה יותר לטיסות והזדמנות לצבור הרבה נקודות נוספות.

ליד שדה התעופה מלפאנסה (MXP) יש מגוון רחב של מלונות זולים למדי מרשתות בינ״ל. אני בדר״כ חוזר למלון של רשת קראון פלאזה, אם כי אין לי משהו טוב במיוחד לכתוב עליו.

3 תגובות

  1. אייל

    Moxy של מריוט בטרמינל 2 מומלץ. מלון מעוצב היטב ומיטה נוחה מאוד. (קצת יקר אלא אם מדובר בסייל או תעריף חברה)

    הגב
  2. הנוסע

    בדוגמא שאתה נותן, אם אני מוסיף את הטיסות למילאנו וכן לילה במלון (בהלוך) סה"כ הכרטיס יוצא כ- 1170 דולר. אם אני בוחר טיסה ישירה מישראל (למשל יונטייד) ב- Premium Economy טיסת לילה ללא עצירת ביניים, המחיר הוא כ- 1868 דולר, כלומר הפרש משוער של כ- 700 דולר. אמנם הפרש לא זניח, אבל טיסה ישירה ללא עצירה וולא צורך בטיסת לאו-קוסט

    הגב

השאר תגובה