תמונת הפוסט מוקדשת למלון אינטרקונטיננטל ליון שנפתח מוקדם יותר החודש. זהו למעשה מלון Grand Hôtel-Dieu האייקוני בעיר שעבר שיפוץ מקיף שארך כ-4 שנים. מדובר בפרוייקט הפרטי הגדול ביותר בתולדות צרפת לשחזור מבנה היסטורי. לרשת הבכירה של קבוצת IHG יש נוכחות מרשימה מאוד בצרפת עם שישה מלונות אייקונים ויוקרתיים (בורדו, קאן, ליון, מרסיי ושניים בפריס).

הגיבו לפוסט ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

35 תגובות

  1. רותם

    שאלה מוזרה האם אני יכול לקנות לי שני כרטיסי טיסה לאותה טיסה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      דווקא שאלה מעניינת.

      רוב חברות התעופה מאפשרות את זה, כן, ויש חברות תעופה שאפילו מציעות את האפשרות לרכוש ׳מושב סמוך׳ בעלות מופחתת משמעותית אבל זה לרוב מוצע רק בימים שלפני הטיסה. נדמה לי שחברות תעופה בארה״ב עושות קצת בעיות בעניין הזה ויכולות לבטל את אחד הכרטיסים. התחכמות אפשרית אחת היא לרכוש בעצם כרטיס לשני נוסעים – אחד מהם פיקטיבי, או נכון יותר מישהו שלא איכפת לו להירשם כנוסע – לעשות צ׳ק-אין לשני הנוסעים, לבחור מושבים, ואז להגיע לבד לטיסה. בספק רב שחברת התעופה תרצה לרדוף אחר הנוסע השני לאור העובדה שהוא לא מסר מזוודה ושילם מחיר מלא.

      הגב
      • ראובן

        היי ליאור .
        אני רשום בפליי בלו של איר פראנס וגם אישתי והילדה אנחנו מתכננים טיסה למקסיקו איך אני ממקסם את הטיסה הזו בעזרת שימוש בנקודות או מקבל בצורה הנכונה את כל הנקודות של שלושת הנוסעים?
        תודה

      • Lior@FlyingOut

        המועדון לא מציע תוכנית משפחתית – אז אין לכם אפשרות להכניס את כל הנקודות לחשבון אחד. אתה יכול להשתמש בתוכנית של קוריאן לטובת העניין, אם זו המטרה.

        אין אפשרות להוזיל את העלות עם נקודות מהחשבון.

  2. אלי

    הי שלום רציתי לשאול, בטיסת קודשייר האם אני זכאי לנקודות מטעם הטיסה המפעילה או לחברת התעופה שמכרה לי את הכרטיס? לדוגמא כרטיס שנקנה מאל על והמטוס הוא של סוויס. האם אני מקבל את נקודות של אל על או של סטאר אליינס.
    עוד שאלה, אם יש לי סטטוס גולד בסטאר אליינס ,אני זכאי בכל החברות שלהם למושב מועדף בחינם?
    ממש תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לגבי הקרדיט,

      לרוב הוא נקבע לפי הקוד, כלומר החברה המשווקת, אבל זה בתנאי שהחברה המפעילה היא שותפה גם כן. אלעל אינה שותפה של מועדון M&M ולכן לא תוכל לצבור מיילים במועדון אם הטיסה מופעלת ע״י אלעל. לעומת זאת, למיטב ידיעתי, אלעל תמיד מאפשרת צבירת נקודות אם הטיסה היא שלה ולא משנה הקוד. יש מועדוני תעופה שנותנים קרדיט לפי החברה המפעילה בלבד וללא קשר לקוד – אבל זה חריג.

      לגבי הסטטוס,

      כן, סטטוס גולד בברית סטאר מבטיח הטבות בטיסות כל השותפות בברית. אני מאמין שכולן מציעות גישה בחינם למושבים מועדפים לבעלי סטטוס גולד – אם כי לא בהכרח לכל המושבים המועדפים אלא רק לחלקם. כל חברת תעופה ותנאיה.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי ליאור

    בקרוב עומדים לפוג ה 3 שנים מאז הטיסה האחרונה שלי בברית OneWorld ואני רוצה לשמר את הנקודות שלי במועדון של BA
    מה הדרך הכי פשוטה (וזולה) לצבור AVIOS לחשבון על מנת להאריך את תוקף הנקודות

    המון תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה יכול להשתמש בפורטל הקניות של בריטיש:

      https://www.shopping.ba.com/

      אתה גם יכול להמיר נקודות ממועדון מלונות כלשהו (יחס לא אטרקטיבי אבל לא נורא), להמיר נקודות מישראכרט (אם יש לך כרטיס שלהם) או לרכוש אוויוס.

      הגב
      • שי

        ליאור, אפשר השוואה בין הסטטוס הגבוהים של בריתות התעופה?

      • Lior@FlyingOut

        לבריתות סטאר וסקיי יש שני סטטוסים גבוהים ׳בלבד׳. הראשון לא נותן כלום והשני נותן הטבות כמו מושבים מועדפים, פריוריטי וכניסה לטרקליני מחלקת העסקים. אלו סה״כ סטטוסים שקולים מבחינת ההטבות שלהם. אין טעם אמיתי לערוך השוואה מסודרת ביניהם. לברית וואן-וורלד יש שלושה סטטוסים גבוהים ובעצם הסטטוס השני מביניהם מקביל לסטטוס הגבוה של שתי הבריתות האחרות. הסטטוס הגבוה של וואן-וורלד מציע מספר הטבות עודפות כשהעיקרית מביניהן היא כניסה גם לטרקליני המחלקה הראשונה ולא רק לטרקליני מחלקת העסקים. למספר חברות תעופה בברית עדיין יש מחלקה ראשונה (קתאי, ג׳אל, בריטיש, אמריקן, קוונטס…) אז הטרקלינים האלו די נפוצים ודי יוקרתיים. כלומר, סה״כ, במובן הזה ברית וואן-וורלד מנצחת את השתיים האחרות בנוק-אאוט.

      • ארז

        ליאור, לאילו סטטוסים גבוהים התכוונת בסטאר?
        כי יש סילבר (שבאמת לא נותן המון, אבל כן נותן כניסה לטרקלינים ומזוודה נוספת – לפחות בלופטהנזה), אבל בכל מקרה יש גם גולד ופלטינום (סנאטור והון, למשל) שעל אף אחד מהם אני לא חושב שאפשר להגיד שהם כלום…

      • Lior@FlyingOut

        בברית סטאר יש שני סטטוסים גבוהים בלבד – סילבר וגולד. אין פלטינום. סילבר לא שווה כמעט כלום. גולד מקביל לסטטוס-הביניים של וואן-וורלד (ספיר) אבל לא לסטטוס הגבוה (אמרלד).

        סטטוס FT של לופטהנזה (סילבר בברית סטאר) מבטיח כניסה לטרקליני העסקים של לופטהנזה בלבד לפני טיסות של לופטהנזה בלבד. זו הטבה מוגבלת למדי. בעל סטטוס FT שיטוס לדוגמה עם תאי מבנגקוק לסינגפור לא יוכל להיכנס לאף טרקלין. יש חברות תעופה אחרות שנוהגות באופן דומה ומציעות הטבות-עודפות כלשהן גם לסטטוס הנמוך שלהן – ובפרט אם תנאי הסף שלו יחסית גבוהים (כמו במקרה של לופטהנזה).

  4. דרור

    בשביל טיסות ליפן/קוריאה בביזנס של קתאי, עדיף לי לרכוש מיילים של אלסקה או של אמריקן? מה ההבדלים מבחינת מחירים, מסים, וזמינות מקומות? תודה!

    הגב
      • דרור

        סבבה, תודה. בדיוק מסתדר עם המבצע הנוכחי של אמריקן…
        דרך מומלצת לחפש זמינות?

      • Lior@FlyingOut

        באתרים של בריטיש וקוונטס.

        אתה גם יכול לפתוח חשבון באתר ExpertFlyer ולנסות את שירות הפרימיום בחינם ל-5 ימים. צריך קצת ללמוד איך לבצע את החיפוש הנכון, אבל סה״כ יש מידע בגוגל וזה לא מסובך מדי.

      • דרור

        שאלות אחרונות (מבטיח!):
        הזמינות לאמריקן זהה לבריטיש, או שיש מגבלות כמו באלסקה? את ההזמנה עצמה אפשר לעשות אונליין או שחייבים נציג?

      • Lior@FlyingOut

        אותה זמינות שיש לבריטיש תהיה גם לאמריקן. כדי לבצע את ההזמנה, אחרי שמצאת מושבים באתר של בריטיש, תצטרך להתקשר לשירות הלקוחות של AAdvantage.

      • ירדן

        היי ליאור
        כרטיס הבונוס בביזנס של קתאי לאסיה במיילים של אלסקה זה 30,000 לכיון ובאמריקן 40,000 אני טועה?
        לא הבנתי מדוע המלצת על אמריקן שזה פחות מיילים .
        אודה לתגובתך

      • Lior@FlyingOut

        30,000 מיילים של אלסקה יביאו אותך רק עד הונג-קונג. אם תרצה להגיע ליעד אחר באסיה תצטרך לרכוש כרטיס בונוס נוסף מהונג-קונג לאותו יעד.

        40,000 מיילים של אמריקן יביאו אותך לכל יעד באסיה (כולל הונג-קונג, אבל לשם זול יותר להגיע עם מיילים של אלסקה כאמור).

      • ירדן

        תודה על התשובה,
        אתה יודע מה העלות של ביזנס קתאי לדוגמא ליפן עם מיילים של אלסקה?
        והאם אפשר לעשות עצירה ארוכה?

        תודה רבה.

      • Lior@FlyingOut

        105,000 מיילים הלוך/חזור בטיסות קתאי. 110,000 מיילים הלוך/חזור אם אתה מעדיף את הטיסות של ג׳אל בין הונג-קונג לטוקיו. אתה יכול לעשות עצירה בהונג-קונג בכל כיוון לכמה זמן שתרצה כי אתה אפקטיבית רוכש שני כרטיסי בונוס נפרדים (הלוך/חזור מת״א להונג-קונג והלוך/חזור מהונג-קונג לטוקיו).

  5. איתן

    שלום ליאור,
    איך אפשר לדעת מה הזמן המינימלי לקונקשיין? כלומר, אני מניח שזה שונה בין שדות תעופה וטרמינלים שונים, אז האם יש איזה אתר שמאפשר לדעת את זה?
    תודה רבה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני לא מכיר אתר חינמי שמציע את המידע הזה. בטח לא בחיפוש קל. יש שירותים בתשלום כמו ExpertFlyer שמנגישים את המידע. אתה יכול גם לבקש מסוכן נסיעות שיבדוק עבורך או לשאול בקבוצת הלאונג׳. כמובן שגם גוגל יודע את התשובה במקרים רבים.

      ואתה צודק – ה-MCT מושפע ממשתנים רבים כמו השדה, הטרמינל, הטיסה הנכנסת והטיסה היוצאת.

      הגב
  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום ליאור,
    האם אתה מכיר אתר טוב לחישוב צבירת מיילים בכל מועדון?
    תודה!

    הגב
  7. שי

    ליאור שלום, קניתי כרטיס לטיסת אייר אירופה ״המדוברת״ ב 31.5.19 למדריד, עקב תקלה במטוס ולאחר דחיות רבות הטיסה יצאה ביום שלמוחורת כ 20 שעות מאוחר יותר, שלחתי מייל מסודר לאייר אירופה עם בקשה להחזר כספי מאחר והטיסה כבר לא הייתה רלוונטית עבורי ולא עליתי עליה מכוון שכבר פספסתי את הפגישה שלי. בנוסף ביקשתי פיצוי על התשלום למלון אשר היה ללא אפשרות ביטול.
    במייל חוזר ״נפנפו״ אותי לגבי המלון, לגבי הטיסה הציעו לי לפנות לנציג בשדה התעופה ולבקש שובר לטיסה חליפית.
    האם זה החוק? האם יש לי עילה לתביעה? והאם יש למישהו המלצה ל עו״ד מתמחה בתחום.
    בברכה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      טיסה שהמריאה באיחור של כ-20 שעות דינה כדין טיסה שבוטלה. אני מבין שלא הייתה על כך הודעה מראש. אם כך –

      (א) ע״פ החוק הישראלי אתה זכאי להשבת הסכום ששילמת על הכרטיס או כרטיס חלופי. לבחירתך. לכאורה חברת התעופה יכולה לטעון שהוצע לך כרטיס חלופי – לטיסה ביום למחרת – וברגע שלא הגעת לטיסה בעצם בחרת את הבחירה שלך ואיבדת כל זכות נוספת. אתה מצידך יכול וצריך לטעון שלא הוצעה לך בחירה כלל ועובדה שלא עשית צ׳ק-אין לטיסה החלופית (רוצה לומר: לא הסכמת לקבל אותה, כי אחרת היית טס). בשורה התחתונה אתה זכאי להחזר כספי ע״פ סעיף 6 לחוק שירותי תעופה.

      (ב) אם הטיסה בוטלה מסיבה שבשליטת חברת התעופה – לרבות תקלה במטוס – אתה זכאי גם לפיצוי כספי. טיסה מת״א למדריד היא באורך של כ-3550 ק״מ ועל כן אתה זכאי לפיצוי בסך 2080 ש״ח.

      הגב
      • שי

        תודה רבה, האם אני יכול לתבוע גם בעבור המלון אותו שילמתי מראש, ולא ניתן היה לבטלו?
        האם החוק הישראלי חל על אייר אירופה?

      • Lior@FlyingOut

        לא סביר שתקבל החזר על המלון. אולי בבית-משפט.

        אייר-אירופה בהחלט כפופה לחוק הישראלי.

  8. שי

    ליאור, רק ברית OW מאפשרת לבעלי הסטטוס הגבוה ביותר שלה גישה לטרקליני מחלקה ראשונה?

    הגב
  9. Ben

    היי ליאור
    טיסת לילה מניו יורק לתל אביב באל על, הצעתי 900$ במכרז לשדרוג לעסקים. מה הסיכויים שאקבל? רוצה לציין שאין לי סטטוס המועדון וסתם בדיקה כללית במושבים נראה שהמטוס די ריק (לא יודע אם זה קשור).

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בקבוצת הלאונג׳ יש הרבה שמדווחים על הצלחות יפות על מערכת השדרוגים של אלעל. הטענה קובעת שבדר״כ מספיק להציע את הסכום המינימלי כדי לזכות. זה בטח פחות נכון בקו לניו-יורק, שהוא קו עם אחוזי תפוסה גבוהים ובפרט במחלקת העסקים, אבל אני מניח ש-900$ לא הייתה ההצעה המינימלית אז מצבך טוב.

      הגב

השאר תגובה