ראינאייר הקימה חברת תעופה חדשה: מלטה אייר

השבוע נחתם ההסכם הרשמי בין חברת הלואוקוסט הענקית ראינאייר לממשלת מלטה שיחדיו יהיו שותפות בחברת התעופה החדשה Malta Air. שלא להתבלבל עם חברת התעופה הלאומית של מלטה Air Malta. לחברה יהיו בהתחלה 6 מטוסים, שהם כיום חלק מהצי של ראינאייר, אך בהמשך הצי שלה אמור לכלול 15-10 מטוסים סה״כ. היא צפויה להתחיל לפעול בשנה הבאה. ראינאייר היא חברת לואוקוסט מצליחה מאוד אך נחשבת לקיצונית יחסית בשיטות העבודה שלה וסובלת ממוניטין גרוע מאוד (ובין השאר בגלל המנכ״ל הקולני שלה מייקל אולירי). אי לכך החברה החלה לפתוח באירופה חברות-בנות, תחת מותגים שונים, כדי לברוח במידה מסוימת מהמוניטין השלילי. כך פועלות חברות Buzz (פולין) ו-Laudamotion (גרמניה ואוסטריה).

עד 30% הנחה ברכישת נקודות של פינאייר

בתוקף עד ה-30 ליוני. ההנחה מדורגת כך שעל מנת להנות מההנחה המקסימלית יש לרכוש לפחות 60,000 נקודות. המחיר, בשקלול 30% הנחה, הוא כ-9 אירו לכל 1,000 נקודות (בערך 10.1$). סה״כ זה מחיר אטרקטיבי לרכוש בו נקודות של מועדון FinnairPlus אבל במבצעים אחרים המחיר היה אפילו מעט נמוך יותר (במבצע לפני חודשיים: 8.6 אירו לכל 1,000 נקודות). ככלל המועדון של פינאייר אינו מועדון שכדאי להתמקד בו, אבל יש בטבלאות המימוש של המועדון אפשרויות מעניינות. לדוגמה: כרטיס בונוס הלוך/חזור מישראל לאסיה במחלקת העסקים של קתאי עולה רק 120,000 נקודות! כמו כן כדאי להשתמש בנקודות של פינאייר לטובת שדרוגים בטיסות פינאייר – כי ניתן לשדרג כל כרטיס בהינתן זמינות.

אין קץ לשחיתות: פנחס עידן מעוניין לרוץ לכנסת, שוב…

יו״ר וועד עובדי רש״ת עשה קומבינה מלוכלכת לפני מספר חודשים וכמעט הפך לח״כ. הוראות החוק קובעות כי בעל תפקיד בחברה ממשלתית בדרגה מסוימת לא יכול להיבחר לכנסת לפני תקופת צינון – וזה הגיוני והוגן – אז כדי לעקוף את הוראות החוק, ולהימנע מתקופת צינון, דאג פנחס עידן שיורידו אותו פיקטיבית ורטרואקטיבית במספר דרגות שכר ויציגו אותו בפניי וועדת הבחירות כעובד זוטר. התעלול התגלה ונרמז לו שאם לא יסיר את מועמדותו מרשימת הליכוד יינקטו נגדו צעדים משפטיים. פנחס עידן התקפל וכמובן מיד אח״כ דאג שיחזירו אותו לתפקידו הקודם, כיו״ר וועד עובדי רש״ת, עם דרגת השכר שהייתה לו – והכל בטענה שהוא קיבל עצה משפטית שגויה וזו בכלל לא אשמתו. בספטמבר צפויות להתקיים בחירות נוספות – אז נחשו מי כבר הביע כוונה להיכלל ברשימת הליכוד, למרות שהוא לא יכול…

אמירטס תציע ׳תעריפים רזים׳ גם במחלקת העסקים

מהלך ראשון מסוגו בשוק התעופה. לפחות בקרב חברות התעופה המובילות. מעתה מציעה אמירטס ארבעה תעריפים למחלקת העסקים כשהזול מביניהם, שנקרא ״Special״, נעדר מאפיינים רבים שנחשבים טריוויאלים לכרטיסים במחלקת העסקים. מה הופך את התעריף הזה ל׳רזה׳ ומוגבל? לא תהיה בחירת מושב חופשית, צבירת הנקודות תהיה נמוכה משמעותית, לא תהיה זכאות להסעה חינמית מהשדה (שירות פופולרי שאמירטס מציעה), אין אפשרות לשדרוג למחלקה ראשונה, עמלות הביטול והשינוי מנופחות ואפילו לא תהיה אפשרות של כניסה לטרקלין אם לנוסע אין סטטוס גבוה במועדון של אמירטס. מטריד מאוד לחשוב שחברות תעופה אחרות עלולות ללכת בדרכה של אמירטס ולהציג תעריפים מהסוג הזה במחלקת העסקים.

הוחלפה ספקית שירותי הספא בטרקלין המלך דוד בנתב״ג

עד החודש ניתנו שירותי הספא ע״י ספא שיזן של מלון שיזן (מקבוצת מלונות טמרס). כעת ניתנים שירותי הספא ע״י ספא בראון של רשת מלונות בראון. אורחיי הטרקלין יוכלו עדיין לקבוע תור מראש באתר אלעל ולהנות מאחד מתוך שלושה טיפולים מוצעים. כל טיפול הוא באורך של 20 דקות וכמובן חינמי. הספא פתוח בימים ראשון עד חמישי מ-16:00 ועד חצות.

עיריית וינה במחאה יצירתית נגד אתרי הדירוגים ברשת

יש מספר בעיות משמעותיות עם אתרים דוגמת טריפאדוויזור המספקים דירוגי גולשים למלונות, אתרי תיירות, חברות תעופה ועוד. הבעיה הראשונה היא שכיום ניתן לרכוש דירוגים חיוביים – אם בתשלום ישיר לאתר ואם בתשלום לחברה חיצונית שמפעילה אנשים/בוטים שדואגים לטפח דירוג חיובי ללקוח – ומכאן שהדירוגים באתרים האלו אינם אמינים. ישנם מחקרים הטוענים שיותר מ-50% מכלל הדירוגים בטריפאדוויזור הם מזוייפים או לכל הפחות לא כנים. בעיה נוספת היא שלקוחות שלטענתם נגרם להם נזק, או כאלו שסתם מנסים לקבל פיצוי ללא סיבה טובה, יכולים לסחוט את המלונות או האתר המדורג כי ביקורות שליליות במיוחד הופכות בולטות יותר. במקרים רבים הביקורות השליליות פשוט חסרות שחר וחסרות הגיון. אז עיריית וינה החליטה להילחם בתופעה בדרך יצירתית במיוחד: היא תולה מודעות ברחבי העיר שלועגות לאותם ׳מדרגים׳ שרשמו הערות מטופשות באתרי הדירוג.

חברת התעופה הסקנדינבית סאס הופכת לירוקה יותר

בשנים האחרונות נוצרה תופעה פופולרית בסקנדינביה שתכליתה לפגוע בשוק התעופה מתוך טענה שהוא יוצר זיהום עצום לסביבה. סקנדינביים עושים שיימינג חברתי לחבריהם שטסים כשיש להם חלופה לנסיעה כמו אונייה או רכבת. סאס, חברת הדגל של הארצות הסקנדינביות וכמובן חברת התעופה הגדולה בצפון-אירופה, היא הנפגעת העיקרית מהתופעה ההזויה הזאת. ובכן, כדי לנסות לשקם את המוניטין שלה ושל שוק התעופה המקומי החליטה סאס על סדרת צעדים די רדיקלית שנועדה לצמצם את הפגיעה הסביבתית שיוצרת החברה. בין השאר שונו תפריטי האוכל, הוחלפו כלי הגשה מכלי פלסטיק לכלי עץ ולא יחולקו יותר מטליות לחות לנוסעי מחלקת העסקים. מטריד.

אלעל השיגה הלוואות נוספות כדי לממן את מטוס הדרימליינר העשירי

החברה תקבל 116 מיליון דולר מבנק יפני ו-29 מיליון דולר נוספים מחברה יפנית. המטוס החדש יירכש ישירות מבואינג, בדומה לשלושה מטוסים לפניו, בעוד שאר מי מטוסי ה-787 של אלעל מורכב ממטוסים חכורים שאינם בבעלות אלעל. לא ברור אם יש קשר בין ההודעה של אלעל על פתיחת קו חדש לטוקיו בשנה הבאה לבין ההסכם החדש בין גופים יפנים לרכישת המטוס החדש. להערכתי יש קשר בהחלט, ואולי הקו החדש היה תנאי להסכם הזה. בכל מקרה, משעשע שחברת תעופה בעלת שווי שוק נוכחי של 129 מיליון דולר בלבד רוכשת מטוס חדש בסכום של 145 מיליון דולר. בהצלחה עם החוב.

6 תגובות

  1. borisdan

    אני לא רואה את הבעיה בסה״כ בכך שחברת תעופה (או כל חברה) תהיה ירוקה יותר, לפחות במסגרת דברים פשוטים כמו כלי הגשה. השיטה אמנם מעט עקומה, אבל לראייה – אפקטיבית, וזה מה שחשוב.
    כמובן שהחשיבות של זה שולית לגמרי ביחס לשריפת הדלק, ולכן תאורטית השיימרים צריכים להמשיך אם הם יעשו את החישובים ויפעלו לפי הערכים שלהם.

    הגב
    • ערן

      לגבי נקודות פינאייר –
      1. האם יש מגבלה לרכישת הנקודות?
      2. בדוגמה לעיל ניתן למעשה לרכוש כרטיס בונוס בעסקים של של קתאי בכ 1200 דולר. נשמע טוב, אבל תמיד דובר על בעיית זמינות של מושבי בונוס בקו להונג קונג. או שמא מדובר בטיסה לאסיה דרך הלסינקי (עם קתאי מהלסינקי לאסיה)?

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        ניתן לרכוש עד 120,000 נקודות בשנה קלנרית. כשיש מבצע שמציע בונוס – ולא הנחה – אפקטיבית ניתן לרכוש יותר כי נקודות הבונוס לא נחשבות.

        120,000 נקודות יספיקו לכרטיס הלוך/חזור לאסיה בטיסות קתאי בלבד. לא בטיסות פינאייר או כל חברה שותפה אחרת. וכן, יש ׳בעיית זמינות׳ בביזנס בקו של קתאי להונג-קונג אז האפשרות הזאת מתאימה למי שיכול לתכנן נסיעה חודשים רבים מראש.

    • Lior@FlyingOut

      ההערה שלי לא התייחסה למטרה הראויה (הקטנת הנזק הסביבתי) אלא לפעולות שסאס בוחרת לנקוט בדרך לשם. את הסקנדינביים הרגישים זה אולי מעודד לראות את חברת התעופה שלהם פועלת בכיוון החיובי, ולכן הם יקבלו בהבנה כל צעד בכיוון הזה ולא משנה כמה הוא מוזר, אבל לא רק סקנדינביים טסים עם סאס ולכן לדעתי החברה קצת יורה לעצמה ברגל. להעלים את המטליות הלחות ממחלקת העסקים? זה מה שאמור להקטין את הפגיעה הסביבתית? זה כ״כ זניח וכ״כ שולי. שיוסיפו עוד דולר למחיר של כל כרטיס ויתרמו את הדולר הזה לארגון צדקה במדינה נכשלת – והאפקט כנראה יהיה חיובי יותר לעולם.

      הגב
  2. אלכס

    S7 הייתה הראשונה שהציעה מחלקת עסקים בדומה לאמירייטס. משם זה בא..

    הגב

השאר תגובה