איירבאס השיקה דגם חדש: A321XLR

זהו הדגם המתקדם ביותר בסדרת ה-A320 הפופולרית – כלומר, מטוס צר-גוף – בעל טווח טיסה גדול במיוחד. ה-XLR הוא למעשה קיצור של ״Extra Long-Range״. המטוס נהנה מטווח טיסה מקסימלי של 4700 מייל (כ-9.5 שעות באוויר), צריכת דלק נמוכה ויכולת לשאת עד 220 נוסעים בתצורת שתי מחלקות שירות. הדגם החדש הוצג בסלון האווירי שמתקיים בימים אלו בפריס ואיירבאס כבר קיבלה הזמנות ליותר מ-240 יחידות ממגוון רחב של חברות תעופה מובילות כמו קוונטס, אמריקן, קבוצת IAG, קבוצת אינדיגו, ג׳ט-בלו ועוד.

הולנד מאשימה קצינים רוסיים בהפלת המטוס המלזי ב-2014

לאחר חקירה מאומצת שנמשכה כ-5 שנים הגיש צוות החקירה את מסקנותיו המלאות על התקרית שבה צוות נ״מ רוסי שפעל בשטח אוקראינה יירט במכוון מטוס של חברת התעופה מלזיה איירליינס וגרם למותם של 298 נוסעים ואנשי צוות. רבים מהנוסעים היו הולנדיים, כי הטיסה הייתה בדרכה מאמסטרדם לקואלה לומפור. צוות החקירה מצא ארבעה אשמים – שלושה קצינים רוסיים וקצין אוקראיני אחד שפעל עבור רוסיה – כשהבכיר מביניהם פעל בחסות ובשירות המודיעין הצבאי הרוסי (GRU). רוסיה כהרגלה מכחישה כל קשר לאירוע, למרות שהמטוס יורט ע״י טיל קרקע-אוויר שרק היא מחזיקה, וכמובן לא מתכוונת להסגיר אף אחד מהאחראים לפיגוע הנוראי. אין ספק שרוסיה בהנהגת פוטין לא בוחלת בטקטיקות מזעזעות ושקרים גסים כדי לקדם את האינטרסים הבינ״ל שלה.

ניתן עתה לרכוש טיסות של אייר-לינגוס עם מיילים של אלסקה

חברת התעופה האירית אייר-לינגוס, שמפעילה מספר קוים מעל האטלנטי עם מחלקת עסקים טובה למדי, היא שותפה של מועדון MileagePlan (אלסקה) בשנים האחרונות. אבל עד היום חברי המועדון יכלו רק לצבור מיילים מטיסות החברה ולא להשתמש במיילים כדי לרכוש מושבים בטיסות החברה – וזה השתנה כעת. כרטיס בונוס בכיוון-אחד במחלקת העסקים בין אירופה לארה״ב עולה 60,000 מיילים ואין היטל-דלק. באופן חריג ומעניין המועדון גם מאפשר להשתמש ביתרת מיילים גבוהה הרבה יותר (עד 280,000 מיילים) כדי לרכוש מושבים גם כשאין זמינות של מושבי בונוס.

עד 35% הנחה במלונות רשת אינטרקונטיננטל ביפן והאזור הפסיפי

להזמנות עד ה-28 ליוני ולשהיות עד ה-13 לספטמבר. המבצע תקף להזמנות של שני לילות ומעלה. במבצע משתתפים שישה מלונות ביפן, חמישה מלונות בפולינזיה הצרפתית ומלון אחד בפיג׳י. חלק מהמלונות יציעו הנחה קטנה יותר בחלק מהתאריכים.

אבן דרך: כעת יש אינטרנט אלחוטי לוויני בכל מטוסי הצי של אמריקן

מדובר בצי ה-Mainline של החברה – כלומר, לא כולל מטוסים שנמצאים בבעלות חברות תעופה אזורית שמפעילות טיסות עבור אמריקן – וסה״כ בצי זה למעלה מ-700 מטוסים. החריג היחיד הוא צי מטוסי ה-MD80 שעתיד לסיים את שירותו בהמשך השנה. בכל המטוסים רחבי-הגוף הפועלים בקוים בינ״ל השירות יופעל באמצעות המערכת של פנסוניק ובטיסות-פנים השירות יופעל באמצעות המערכות של Viasat או Gogo2ku (במטוסים שהיו שייכים בעבר ליו-אס איירוויס). אמריקן לא מציעה אינטרנט אלחוטי בחינם בשלב זה אבל כן מציעה שירות מוזיקה בשת״פ עם AppleMusic.

שת״פ חדש ומתבקש בין מועדון FlyingBlue למועדון Le Club Accorhotels

והרי מדובר בשני מועדוני הלקוחות הצרפתיים הגדולים ביותר בתחום הנסיעות. כעת יוכלו נוסעי אייר-פראנס וק.ל.מ לצבור נקודות של אקור מכל טיסה, במקביל לצבירת הקרדיט במועדון FlyingBlue, ומנגד יוכלו לקוחות אקור לצבור מיילים במועדון התעופה הצרפתי מכל שהייה במלונות הקבוצה במקביל לצבירת נקודות רגילה. שת״פ דומה קיים בין יונייטד למאריוט. בניגוד לשת״פ האמריקני, השת״פ הצרפתי גם יאפשר המרת נקודות – ובתוכך כך יוכלו חברי מועדון FlyingBlue, באופן חריג, להמיר מיילים לנקודות של אקור (וכמובן שאפשר גם ההפך אבל זה לא חידוש).

אלעל קיבלה את מטוס הדימליינר העשירי שלה

המטוס החדש, שנושא את השם ״אילת״, נחת ביום חמישי אחרי טיסה ישירה ממפעלי בואינג בסיאטל. מספר הזנב של המטוס הוא ״4X-EDK״.

2 תגובות

  1. יצחק

    אלעל מתחדשת ואוו
    כמה מושבים הם היצליחו לדחוס באקונומי מגיע להם גינס על זה
    אני כבר מזמן טס לניורק עם חניה , האקונמי בלופטהנזה בA340 החדש
    יותר מרווח ונח מהפרימיום בדרימליינר החדש וכמובן עולה פחות עם שרות מחויך
    וסיכוי גדול למושב ריק לידי גליתי שזה כלל לא רע לחלץ עצמות לשעה שעתיים ולהמשיך הלאה במקום
    במקום לשבת כמו סרדין בקופסה רועשת 12 שעות
    אני כבר לא מדבר על המועדון המידרדר וחסר היחוד של אלעל
    לעומת סטאר ליינס

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      מבין אותך.

      ראוי לציין שהחל ממחר, ה-1 ליולי, ניתן לצבור מיילים של אלסקה מטיסות אלעל. זו התחלה.

      הגב

השאר תגובה