בסוף מאי פרסמתי פוסט בקבוצת הלאונג׳ בו הסברתי על האפשרות לטוס מת״א לניו-יורק ולחזור משם לבודפשט כדי לחסוך מאות דולרים במחיר הכרטיס (לעומת חזרה לת״א). כרטיסים כאלו אפשר היה למצוא במחיר של החל מ-1800$ בלבד. אז גם אפשר לשלם פחות וגם אפשר להוסיף ביקור בבודפשט בדרך הבייתה. עסקה לא רעה לטעמי.

(קבוצת הלאונג׳ בפייסבוק מונה מעל ל-1,400 חברים ומהווה במה מצוינת לשיתוף מידע, חוויות וטיפים של נוסעים תכופים. עדיין לא חברים בקבוצה? לחצו כאן).

רכשתי כרטיס כזה, עם מסלול מעט מתוחכם, במחיר של 2030$. הכרטיס כלל את הטיסות הבאות:

  • ת״א ללונדון בטיסה BA164 (המראה ב-16:40, נחיתה ב-19:55).
  • לילה במלון ליד שדה התעופה הית׳רו ונסיעה בבוקר לשדה התעופה סיטי.
  • לונדון לניו-יורק בטיסה BA001 (המראה ב-9:40, נחיתה ב-14:05).
  • שבעה לילות במלון במרכז מנהטן.
  • ניו-יורק להלסינקי בטיסה AY006 (המראה ב-19:05, נחיתה ב-10:10).
  • הלסינקי ללונדון בטיסה BA799 (המראה ב-14:10, נחיתה ב-15:15).
  • לילה במלון במרכז לונדון.
  • לונדון לבודפשט בטיסה BA868 (המראה ב-14:50, נחיתה ב-18:20).

את הכרטיס רכשתי באתר של בריטיש מטעמי נוחות. כל הטיסות הן בקוד של בריטיש (BA) לרבות הטיסה של פינאייר (שבכרטיס מופיעה כ-BA6006).

קרדיט במועדון של אלסקה

אני מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר במועדון – MVP Gold 75K – ולכן באופן טבעי מקרדט למועדון כל טיסה של בריטיש. בפרט במחלקות עסקים וראשונה משום שהמועדון של אלסקה נדיב מאוד בקרדיט שהוא נותן לטיסות במחלקות אלו של בריטיש ושל חברות תעופה שותפות אחרות (לרבות אלעל).

במקור עדכנתי בהזמנה את מספר החבר שלי במועדון של בריטיש. זאת משום שיש לי עדיין סטטוס סילבר במועדון זה ואחת מהטבות הסטטוס היא האפשרות לבחור מושבים בחינם. כן, בריטיש גובה עמלה עבור בחירת מושבים מראש גם במחלקת העסקים. בסמוך למועד הטיסה הראשונה עדכנתי שוב את ההזמנה עם מספר החבר שלי במועדון של אלסקה. לצערי, וסה״כ כצפוי, השינוי לא נקלט כמו שצריך וקיבלתי את הקרדיט על שתי הטיסות הראשונות לחשבון במועדון של בריטיש. היו ברשותי כרטיסי העלייה למטוס, עליהם מודפס בברירור מספר החבר שלי במועדון של אלסקה, אז לא הייתה לי בעיה לבקש את הסרת הקרדיט מהחשבון של בריטיש והוספת הקרדיט לחשבון של אלסקה (לאחר שקיבלתי מבריטיש אישור על הסרת הקרדיט כאמור).

בסופו של אירוע קורדטו כל חמשת הטיסות לחשבון שלי כהלכה. סה״כ צברתי:

  • 21,988 מיילים לסטטוס (כ-24% מהרף הדרוש לחידוש הסטטוס)
  • 48,763 מיילים למימוש (כולל בונוס לסטטוס – 125% מצבירת הבסיס)

לצורך ההשוואה: נוסע ללא סטטוס במועדון היה צובר את אותה יתרה של מיילים לסטטוס, כמובן, אבל בערך 15,000 מיילים למימוש פחות ממה שאני צברתי.

אני נותן למיילים שווי ריאלי של 2 סנט/מייל כך שאפשר לומר שצברתי מכרטיס זה מיילים בשווי ריאלי של כ-950$. כלומר, החזר של כ-47% מעלות הכרטיס. לא רע בכלל, וזאת לא הייתה ריצת-מיילים.

כרטיס בונוס מעניין

ממש באותו היום בו קיבלתי את הקרדיט על הטיסות האחרונות מאותה נסיעה התקשרתי למוקד שירות הלקוחות כדי להזמין כרטיס בונוס (שבעקרון ניתן להזמין עצמאית באתר המועדון).

כרטיס הבונוס כולל את הטיסות הבאות של ג׳אל:

  • דלהי לטוקיו במחלקת העסקים בטיסה JL740. המראה ב-19:35 ונחיתה ב-7:25. הטיסה אורכת בדר״כ כ-8 שעות בדיוק. בקו הזה ג׳אל מפעילה מטוסי בואינג 787-900 עם מחלקת העסקים המתקדמת ביותר בצי של החברה (1-2-1, Reverse Herringbone).
    – – –
  • טוקיו לשיקגו במחלקה הראשונה בטיסה JL010. המראה ב-10:50 ונחיתה ב-8:50. הטיסה אורכת כ-12 שעות. בקו הזה ג׳אל מפעילה מטוסי בואינג 777-300ER עם מוצר דגל במחלקה הראשונה.

לא אטוס את שתי הטיסות האלו ברצף אלא אבלה מספר לילות בטוקיו ביניהן. זה אחד היתרונות בכרטיסי בונוס של אלסקה: ניתן לכלול עצירה, לזמן בלתי מוגבל, גם בכרטיסים בכיוון-אחד. כבעל סטטוס גבוה אני גם יכול לשנות את הכרטיס בחופשיות, על בסיס זמינות מושבי בונוס כמובן, ללא עלות נוספת ובכל עת.

כרטיס הבונוס הזה עלה 70,000 מיילים ו-70$ במסים בלבד. מימוש פנטסטי עבור כ-20 שעות של טיסה במחלקות הפרימיום של אחת מחברות התעופה הטובות ביותר באסיה. טסתי עם ג׳אל בעבר אבל זאת תהיה הפעם הראשונה שלי במחלקה הראשונה של החברה.

כרטיס כזה בכסף יכול לעלות מעל 10,000$…

קשה לקחת ברצינות את הסכום לעיל, כי אני בספק שיש מי שמוכן לשלם אותו, אבל אין ספק שהכרטיס הזה שווה אלפי דולרים רבים ומימוש של 70,000 מיילים בלבד הוא פשוט מצוין.

דוגמה נוספת לכרטיסי הבונוס האפשריים במועדון של אלסקה.

21 תגובות

  1. דרור

    נשמע מעולה, המימושים האלה של אלסקה ממש עושים חשק.
    יש לי הרגשה שאני יודע איך תגיע לדלהי. תהנה מהשניצל 😉

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ניחשת נכון. בהנחה שתהיה זמינות. אחרת ביזנס ב-35K, שזה גם אחלה מימוש.

      הגב
    • Uri Goren

      האם ככלל כדאי להמנע מצבירה על בסיס הוצאה?
      בדוגמה הזאת קיבלת 47% החזר כמיילים.
      בטיסות יונייטד לעומת זאת, נוסע ללא סטטוס יקבל 7% (לפי 1.4 סנט למייל) ובעל סטטוס 1k יקבל 15%. אין שום סיכוי לצבירה טובה יותר (או פחות). זה בדיוק מה שקיבלתי בטיסת העסקים האחרונה שלי – 4000$, 20k מיילים.
      אז אולי אם אני טס ביונייטד עדיף לי לקרדט בכל חברה אחרת בברית סטאר (ולהיפך – לקרדט ליונייטד רק טיסות של חברות אחרות)? או שאני מכליל יותר מדי?

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        שאלה מצוינת.

        לכאורה צבירה מבוססת-הוצאה אכן נותנת Fixed-Return כמו שתיארת. אולי לפעמים יש מבצע, אבל סה״כ זה זה. השאלה היא: האם יש מועדוני תעופה, עם צבירה לא מבוססת-הוצאה, שנותנים באופן שיגרתי קרדיט נדיב יותר מאותו החזר קבוע של מועדונים אחרים.

        המקרה של אלסקה הוא חריג. זה אולי המועדון הנדיב ביותר בתעשייה לנוסעים שמעדיפים את מחלקות הפרימיום. אז קשה להסתכל על המקרה של אלסקה כמקרה בוחן כי הוא מייצג את קצה הסקאלה. המועדון של איג׳יאן, לעומת זאת, הוא אולי מצוין מסיבות שונות אבל הוא לא כ״כ נדיב בקרדיט שהוא נותן (אבל הוא גם לא לא-נדיב, כלומר, די סטנדרטי).

        אם תתחייל לקרדט טיסות יונייטד למועדונים אחרים, וטיסות אחרות של סטאר למועדון של יונייטד, אתה בעצם תתפזר. אם אתה טס הרבה אז זה לא קריטי כי בשני מועדונים יהיו לך יתרות אפקטיביות מספיק – אבל אם אתה רודף אחרי סטטוס גבוה זה כמובן יקשה עליך מאוד. לכן אני מציע בכל זאת להעדיף מועדון אחד בלבד ולקרדט אליו את כל הטיסות של הברית. אז אולי הוא לא יהיה המועדון הנדיב ביותר בקרדיט שהוא נותן (לטיסות מסוימות או בכלל) אבל הוא אמור להיות המועדון שמתאים ביותר עבורך ממכלול הסיבות (צבירה, מימוש, הדרך לסטטוס, שדרוגים אפשריים, שירות לקוחות, נוחות שימוש, תפוגת מיילים, חשבון משפחתי וכו׳). צבירה זה רק היבט אחד – ואולי בהיבט הזה המועדון של יונייטד לא מיוחד, אבל בהיבטים אחרים הוא מועדון טוב מאוד.

      • החסכן

        הרעיון שלך לגבי יונייטד הוא נכון בבסיסו אבל כפי שליאור הסביר כדאי להתפשר פה ושם על הצבירה כדי להגיע לסטטוס שיגביר את הצבירה בהמשך.
        אם טסים בתעריפים יחסית נוחים של פחות מ- 2500$ לכרטיס. לדעתי כדאי למי שאין לו בעיה לטוס ארבעה קטעי טיסה עם יונייטד עצמה בשנה אבל טס בעיקר לאירופה לקרדט את כל הטיסות ליונייטד ולהגיע שם לסטטוס וגם לצבור צבירה מכובדת בלופטהנזה ובנותיה. לעומת זאת אם טסים בעיקר עם יונייטד כדאי לקרדט למועדון אחר למשל miles and more ולהגיע שם לסטטוס.
        דרך אגב, מי שרוכש כרטיסים ב- 4000$ ממילא יצבור בשפע גם בשיטה המבוססת הוצאה …

  2. בן

    1.אם אלסקה מאפשרים עצירה ללא הגבלות בכרטיס בונוס, אז לצורך העניין אני יכול לעשות ת״א לניו יורק דרך הונג קונג עם קתאי? איך עושים דבר כזה במיוחד שקתאי לא מראים כרטיסי בונוס באתר של אלסקה.
    2. איך אפשר לעשות מקסימום שיהיה בעצירה בכרטיס בונוס? איך אני מחפש את זה באתר שלהם כי בתכלס זה מראה ברוב הפעמים עצירה של יום מקסימום ואני נגיד רוצה עצירה של שבוע
    3. אני עובר לגור בניו יורק בקרוב ומתלבט האם אלסקה יעזור לי שם כי יהיה לי טיסות פנים באמריקה ואלסקה ואמריקן שותפות וזה סבבה והכל אבל מבחינת נקודות לטיסות בתוך ארצות הברית היחס הוא סבבה או לא משו במועדון של אלסקה
    ממש מצטער על החפירה ותודה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      (1) אי אפשר לעצור ממש בכל קונקשיין, כי יש תנאים להטבה הזאת, אבל אתה כן יכול לעצור בשדה הבית של חברת התעופה השותפה בין טיסות שלה. הונג-קונג (HKG) במקרה של קתאי. ואתה אכן יכול להזמין כרטיס בונוס מת״א לניו-יורק עם עצירה בהונג-קונג (לכמה זמן שתרצה). כרטיס כזה עולה 62,500 מיילים בביזנס או 70,000 מיילים בפירסט. אתה יכול לבדוק זמינות מושבים של קתאי באתר של בריטיש – אבל דע שאלסקה מקבלת ׳מושב אחד פחות׳ לעומת הזמינות של בריטיש אז אתה בעצם צריך לחפש תאריך שבו זמינים לפחות שני מושבים. אחרי שמצאת את הטיסות אתה מתקשר לשירות הלקוחות של אלסקה כדי להזמין.

      (2) בהמשך לשאלה הקודמת – אתה מחפש כל טיסה בנפרד. האתר של אלסקה לא מאפשר לראות זמינות עם כל חברות התעופה השותפות, אבל כן מאפשר חיפוש מולטי-סיטי שעובד היטב גם בכרטיסי בונוס.

      (3) אי אפשר לצבור מיילים של אלסקה מטיסות פנימיות של אמריקן אלא אם הטיסות האלו הן בקוד של אלסקה או חברת תעופה שותפה אחרת. זו מגבלה משמעותית. אולי יוטב לך לקרדט טיסות אלו למועדון של בריטיש (או למועדון של אמריקן אם אתה צופה שיהיו לך עשרות טיסות בשנה).

      הגב
      • eladpelleg

        ליאור, האם ניתן לראות כרטיסי בונוסשל קתאי באתר של בריטיש גם אם אין לךי נקודות שם בבריטיש?

      • eladpelleg

        לא מצליח למצוא באתר שלהם איפה זה, יש אולי לניק שמפנה לחיפש באתר שלהם לבונוס של קתאי?

      • Lior@FlyingOut

        מנוע החיפוש הכללי לכרטיסי בונוס. אם יש מושב פנוי בטיסה של קתאי – אתה תראה אותו. רק שים לב שאלסקה מקבלת זמינות של ׳מושב אחד פחות׳ לעומת בריטיש אז אם המטרה שלך היא להשתמש במיילים של אלסקה אתה צריך לחפש טיסה עם זמינות של מושב אחד יותר ממה שאתה צריך בפועל.

        https://www.britishairways.com/travel/redeem/execclub/_gf/en_il

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לך כבר מחשבות מעניינות איך להגיע לדלהי?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אכן, החשודה המיידית היא הפירסט של לופטי. אני מרגיש שאני מתמכר. אבל – יש סיכוי בריא שלא תהיה זמינות, והפעם תהיה לי מעט מאוד גמישות בעניין.

      בין החלופות יש כמובן את סוויס ואולי אפילו אייר-אינדיה בטיסה הישירה. הייתי שמח אם אוסטריאן הייתה טסה לדלהי, אבל זה לא המצב. אני יכול גם לשרוף מיילים של אמריקן ולטוס דרך עמאן אבל זה מימוש די גרוע וכנראה שאוותר על זה.

      הגב
  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אה אוקיי, ראיתי עכשיו את התגובה למעלה 🙂 ה FCT הוא תמיד רעיון טוב

    הגב
  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חשבתי שאלסקה מאפשרת טיסות עם קוריאן וקתאי, יפה שהצלחת להשיג מקום בJAL!
    תהנה ונשמח לדיווח על המחלקה הראשונה שלהם

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      חשבת נכון. כרטיס בונוס ישראל-ארה״ב אפשרי עם קתאי, קוריאן, בריטיש ופינאייר. אבל העלות שלו תלויה בחברת התעופה הנבחרת כי לכל חברת תעופה יש טבלת מימוש נפרדת במועדון.

      בטיסות קתאי העלות מצוינת – 62,500 מיילים בביזנס או 70,000 מיילים בפירסט (המקטע HKG-US). בטיסות קוריאן העלות נוראית – 140,000 מיילים בביזנס. אז אפשר לטוס עם קוריאן, כן, אבל זה פשוט לזרוק מיילים לפח. מה גם שקוריאן שולחת לת״א מוצר גרוע למדי בעוד קתאי שולחת את המוצר החדש ביותר שלה.

      ג׳אל סה״כ משחררת לא מעט מושבי בונוס. בביזנס, בעיקר, ולא כ״כ בפירסט, אבל החברה גם ככה מפעילה פירסט במעט מאוד קוים. בכל מקרה שמח שהצלחתי לתפוס מושב בפירסט לטיסה ארוכה וכמה שבועות מראש בלבד. מה גם שהלו״ז של הטיסה מתאים לי בול.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        יפה מאוד. ותודה על ההסבר המפורט.
        פשוט אחרי הפוסט בדקתי באתר אלסקה אופציות מהודו לארהב והיו כמה חברות שציינת (קוריאן, קתאי, פינאייר, בריטיש, אמיטרס) אבל ג'אל לא היתה אחת מהאופציות, אף שמופיעה כשותפה של אלסקה. ברור שהם עדיפים על שאר האופציות. אתה חושב שזה התאפשר בגלל הסטטוס הגבוהה שלך במועדון, או שכל חבר יכול לפי זמינות?

      • Lior@FlyingOut

        קרא לזה באג, או טריק (Hack), שאני מכיר ויכלתי לנצל.

        זה לא מופיע באתר של אלסקה אבל כעקרון לכל חברת תעופה שותפה יש בנוסף לטבלת מימוש נפרדת גם טבלת הגדרת-אזורים נפרדת. בפועל כמעט כל טבלאות הגדרת-האזורים זהות ולכן לא שמים עליהן דגש כלשהו והן לא מופיעות באתר. אלא שבמקרה של ג׳אל היעד היחיד של החברה בתת-היבשת ההודית – כמובן דלהי (DEL) – מוגדר כיעד באסיה. ולכן כשאתה רוצה לטוס DEL-NRT-ORD אתה בעצם רוכש כרטיס בונוס Asia-USA. ולא רק זה – העלות היא 70,000 מיילים בלבד בעוד כרטיס בונוס דומה ליציאה מדרום-מזרח אסיה (טיסות קרובות יותר) יעלה 75,000 מיילים. במקום לקטלג את DEL כדרום-מזרח אסיה החליטו לקטלג אותו כחלק משאר אסיה אז המחיר נמוך יותר.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה רבה על ההסבר!
    אולי אנסה לנצל זטת

    הגב

השאר תגובה