השבוע תמונת הפוסט מוקדשת להונג-קונג ותושביה. בשבועות האחרונים מתקיימים אירועי מחאה דרמטיים ברחבי העיר, וגם בשדה התעופה שלה, כנגד המשטר הסיני שממשיך להתערב בצורה בוטה בהתנהלות הטריטוריה (שעצמאותה מוגנת בהסכם לפחות עד שנת 2047). הקמפיין הנוכחי של סין הוא אחד הקשים והמכוערים ביותר עד כה. כל הכבוד להונג-קונגים שמתנגדים לפגיעה באורח חייהם, בתרבותם ובזכויותיהם. שדה התעופה של העיר נסגר פעמיים במהלך הימים האחרונים וייתכן שייסגר פעמים נוספים בשבועות הקרובים – אז היו עירניים במידה ואתם טסים ברחבי אסיה בעתיד הקרוב.

הגיבו לפוסט ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

21 תגובות

  1. איתן

    אמנם לא חמשיר, אלא ארבע שורות, אבל דווקא מתאים לבלוג הזה לדעתי:

    עם קומץ שמיים ביד
    הייתי עובר את חיי
    הייתי חוצה את הים ברגלי
    עם קומץ שמיים ביד

    (אברהם חלפי)

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      לא צריך קומץ שמיים, אפשר גם עם קומץ מיילים

      הגב
  2. עמרי

    מה הדין לגבי צבירת מיילים כאשר יש שינוי בנתיב הטיסה ביוזמת חברת התעופה? לצורך העניין, נניח אם למשל חברה עושה אוברבוקינג או ביטלה טיסה, ומעבירה לטיסה באמצעות חברה אחרת בברית, וכעת המסלול מהמוצא ליעד ארוך יותר, האם יש שינוי בחישוב המיילים לצבירה, כאשר מדובר בצבירה מבוססת מרחק?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בדר״כ הנוסע ייקבל קרדיט מלא ע״פ הכרטיס החדש והטיסות שטס בפועל. זה ייקרה אוטומטית. לפעמים לא – ואז אפשר לבקש קרדיט על בסיס כרטיסי העלייה למטוס שניתנו (תמיד כדאי לצלם אותם).

      אם הנוסע מעדיף את הקרדיט המקורי – כלומר, הקרדיט שהיה אמור לקבל אם היה טס את הטיסות שתכנן לטוס – הוא יכול לפנות למועדון התעופה הרלוונטי ולבקש מה שנקרא ORC (ר״ת: Original Routing Credit). מועדוני תעופה מכירים את הבקשות האלו ונותנים קרדיט בהתאם. זאת משום שלפעמים המסלול החדש כולל טיסות עם חברות תעופה שאינן מאפשרות קרדיט כלל או כולל טיסות שיניבו קרדיט נמוך יותר.

      הגב
    • עמית

      מניסיון עם מקרה דומה שאירע לי לאחרונה, טיסתי עם אייר פרנס נדחתה למועד שלא אפשר לי להספיק לטיסת ההמשך, והועברתי לטיסות חלופיות בחברת תעופה שאינה בברית SKYTEAM, מיד עם שובי לארץ יצרתי קשר עם FLYING BLUE, שפעלו במהירות ויעילות, בדקו מיד את הזמנתי וזיכו את חשבוני במלוא המיילים ונקודות הסטטוס אותן הייתי אמור לקבל על פי המסלול המקורי.

      הגב
  3. רועי

    לפני כחצי שנה קניתי כרטיס במיילים של אמריקן לקוריאה עם אתיחאד. לפני כמה ימים ראיתי שהטיסות בין עמאן לאבו דאבי (וחזור) שונו מ787 לa330. בהנחה שאני לא מעוניין לשנות את התאריכים אני מניח שאני לא זכאי לפיצוי כלשהו על זה, נכון?
    בעקבות כך התחלתי לחשוב אולי עדיף לי לקחת טיסה מאוחרת יותר מאבו דאבי לעמאן. אמנם אני עובר מa330 עם מיטה לa320 בלי מיטה, אבל גם ככה זאת טיסת יום קצרה (3 שעות) וזה יוסיף לי 3 שעות בטרקלין מחלקה ראשונה באבו דאבי (8 שעות במקום 5) ויקצר לי את השהות בעמאן (שם כבר הייתי מספר פעמים) מ4.5 שעות לשעה וחצי. מה דעתך?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      > לא תהיה זכאי לפיצוי כלשהו. זה גם לא שינמוך משמעותי בפועל.

      > מבין את הדילמה. אישית הייתי לוקח את ה-A320 ומבלה יותר שעות ב-AUH על חשבון AMM.

      הגב
  4. רמי

    מעניין מה היו עושים בשדה התעופה של מדינה מערבית מתוקנת אם מפגינים אלימים היו משתלטים על השדה ומונעים בכוח המראות. בוודאי כוחות הבטחון בIAD, או בFRA, או בTLV היו מכילים ומאפשרים כמו השוטרים המסכנים בהונג קונג.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      תלוי על מה המחאה, ואם זו מחאה אלימה או לא, ואם המחאה תואמה מראש עם השדה (שמנהליו לבטח מסכימים עם המחאה בעצמם).

      הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      מה שעושים אצלנו בשביתות פראיות של עובדי רשות שדות התעופה.

      הגב
  5. דייוויד

    מדי פעם עולים כאן בבלוג המלצות לאתרים לביצוע הזמנות לטיסות ובתי מלון. השאלה האם לרכוש מנוי ל VPN עם כתובות ב-60 מדינות ולהיכנס לאתר ההזמנות כל פעם דרך כתובת אחרת עשוי מבחינה פרקטית להתגלות כמשתלם? לציין כי עול חודשית של VPN היא 3$ בחודש.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כאמירה כללית ׳משחקי ה-IP׳ הם מיתוס. כלומר, קורה ששני לקוחות יראו מחיר שונה לאותו מוצר – אבל ברוב המוחלט של המקרים יש לזה הסבר קונקרטי וסביר (ולא ״המערכת זיהתה לקוח שמוכן לשלם יותר״) ורק במיעוט קטן מהמקרים זו באמת מניפולציה של האתר (ואז לרוב מדובר באתרי הזמנות קטנים). זה לפחות הניסיון שלי.

      לאחרונה הייתה כתבה בערוץ ישראלי שניסתה ׳להוכיח׳ שגושלים שונים מקבלים מחירים שונים. היו צילומי מסך והיו טענות לצידם. מה שהיה מביך זה שבצילומי המסך ראו הבדלים, כי צילמו הצעות של ספקים שונים, ובעצם כל הטיעון של הכתבה הלך לפח בהוכחה עצמית.

      הגב
      • Yohi Axelrad

        אני לא בטוח שאכן מדובר במיתוס. קרה לי בעבר שמערכת של ספק נסיעות (אמריקאי ) זיהתה שאני "לקוח עיסקי" ואשתי "לקוח מזדמן". אני והיא קיבלנו הצעות שונות לגמרי לאותה טיסה. הבדיקה נעשתה בו זמנית ובמקביל בשני מחשבים שונים. פנייה אליהם עם צילומי מסך זכתה להתעלמות .
        תופעה מעניינת דומה קרתה לי במיוחד בהשכרות רכב שמבוצעים במעבר דרך אתרי קש בק. המערכת מזהה זאת ונותנת מחיר גבוה יותר שמבטל את הקש בק ואף עולה יותר מפנייה ישירה. לכן אני תמיד מקפיד לבצע את הבדיקה בשני מחשבים עם כתובות ip שונות במקביל.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה מטוסים נגררים בשדה תעופה עד למסלול ולא נוסעים בכוחות עצמם?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ראשית – מטוסים לא יכולים לנסוע לאחור. אין רוורס. אז כדי להתנתק משער הטיסה הם ממילא נדרשים לכלי שימשוך אותם, יסובב אותם ויעמיד אותם במצב נסיעה קדימה. בחלק מהשדות הגורר עושה בדיוק את זה ובעצם הפעולה שלו מסתיימת בשתי דקות. במקרים אחרים הגורר יכול לקחת את המטוס רחוק יותר – אולי מטעמים של יעילות אנרגטית, כי הגורר חסכוני יותר לעומת הדלק של המטוס.

      השאיפה היא שבעתיד הנראה לעין רוב השדות הגדולים במערב יצויידו בגוררים אוטומטיים ללא-נהג שיובילו מטוסים מ/אל מסלול ההמראה/הנחיתה. זה אידיאלי. זה גם מקטיין משמעותית את הסיכוי להתנגשות בין מטוסים על הקרקע (מה שקורה לצערנו לעיתים), גם מהיר יותר, גם מקל על הטייסים, גם חוסך דלק לחברות התעופה (והשדה יכול לקחת על כך עמלה נוספת) ועוד ועוד.

      הגב
  7. עידן

    שלום לכולם,
    אני מחפש מלון במנצ'סטר באוקטובר מרכזי אך בלי לקרוע את הכיס.
    יש לי יתרה כמה עשרות אלפי נקודות בהילטון ובמאריוט אבל לא ראיתי אפשרות למימוש מעניין.
    יש המלצה על מלון או רשת מעניינת? חשבתי על CITYSUITE או משהו בסגנון.
    האם יש אפשרות לקאשבאק כלשהו בנסיבות בהן שוכרים דירה באמצעות AIRBNB
    כל רעיון יתקבל בברכה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לצערי אני לא מכיר את שוק המלונות של מנצ׳סטר.

      פנה לישראל, סוכן שאני עובד איתו, ואולי הוא יוכל למצוא לך מלון מתאים במגבלות התקציב. זה המייל שלו: israel@tripanda.co.il

      הגב
  8. שמואל

    שלום, אני עוקב זמן מה אחרי הבלוג והגיע הזמן לשאול שאלה.
    אני מעוניין לטוס בקיץ הבא ללונדון (יורו 2020) ולאחר מכן לארה"ב ומשם חזרה לישראל – מטרת הנסיעה היא טיול.
    אני מתלבט מתי להזמין ואיך להזמין את כרטיסי הטיסה כדי למקסם על המחיר.
    המקטעים הם:
    1. תל אביב – לונדון – הגעה עד ה-6.7 בצהריים
    2. לונדון – מערב ארה"ב (סיאטל, סן פרנסיסקו, אורגן) – יציאה ב-9-10-11.7
    3. לאס וגאס \ לוס אנגלס – ניו יורק והאיזור – כשבועיים אחרי
    4. ניו יורק – תל אביב – כשבוע אחרי

    חשוב לציין – מחלקות תיירים.
    איך כדאי לחפש את הכרטיסים? חיפוש של ארבעת המקטעים יחד במטריקס עובר את ה-2000$.
    יש לי גם תחושה אולי כדאי להזמין רק את מקטעים 2 ו-4, ואת 1 ו-3 לדחות למועד מאוחר יותר?

    הגב

השאר תגובה