השבוע תמונת הפוסט מוקדשת ליונייטד. חברת התעופה האמריקנית חוגגת השבוע שני עשורים לפעילותה בישראל, ומדובר בפעילות מצליחה במיוחד. ראשית, יונייטד מפעילה כיום שלושה קוים בין ארה״ב וישראל – בעוד דלתא מפעילה קו אחד בלבד ואמריקן תפתח בשנה הבאה את הקו הראשון שלה לת״א. שנית, יונייטד שולחת לת״א את המטוסים המתקדמים ביותר בצי שלה עם אחת ממחלקות העסקים הטובות ביותר שמגיעות לנתב״ג. שלישית, מנכ״ל החברה בישראל שיתף אתמול מספר נתונים מעניינים: יונייטד מציעה למעלה מ-15,000 מושבים להמראות מנתב״ג בכל שבוע, תפוסת המושבים היא כ-94% (נתון מטורף במובנים בינ״ל לשלושה קוים יחדיו) ובארץ יש למעלה מרבע מיליון חברי מועדון MileagePlus. מרשים מאוד.

הגיבו לפוסט ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

55 תגובות

  1. yochay doutsh

    היי!
    לפני כחודשיים טסנו לארהב עם בריטיש במסלול תל אביב – לונדון – ניוארק.
    הכרטיס כלל גם טיסה חזור ניוארק – לונדון (נקבעה לאוקטובר), שאנחנו לא מתכוונים לקחת ונרכשה רק כי זה הוזיל את מחיר הכרטיס הכולל.
    השאלה היא האם יש דרך אפקטיבית להסב את הכרטיס לכרטיס ליעד אחר, או שעלות השינוי תהפוך את הסיפור ללא משתלם?
    תודה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      מרבית הסיכויים שעלות השינוי תהיה גבוהה מאוד, אבל סביר להניח שזה אפשרי. אני ממליץ לוותר אלא אם אתם ממש רוצים לטוס עם בריטיש מעל האוקיינוס.

      הגב
      • עמית

        אתה מתאר מצב שנקרא בעגה מקצועית open jaw, – יציאה ליעד מסויים וחזרה מיעד אחר.
        אם תרצה להשתמש בכרטיס בחזרה מיעד אחר – בהנחה ובתוך עד שנה מתאריך השימוש במקטע ההלוך, וכל עוד הכרטיס בתוקף – ייתכן ותוכל, אך זה יהיה צריך להיות יעד הנמצא באותו איזור – צפון אמריקה, ואך ורק לכיוון חזרה לישראל(לא ניתן להפוך כיוון קופון). זה יכול להיות יעד הדומה במחירו לניו יורק, לדוגמה פילדלפיה, ואז תצטרך להוסיף רק דמי שינוי במידה ויש, או תוספת קלה במחיר ומיסי הנמל במידה והסהכ יוצא יקר יותר מניו יורק, ואם היעד מתומחר יקר יותר מניו יורק, למשל שיקגו או לוס אנג'לס, אז תצטרך לשלם גם את התוספת היחסית למקטע אחד שהיא ההפרש בין המחיר בין ניו יורק לת"א ובין היעד החדש לת"א. בכל מקרה אל תמהר לוותר לפני שיצרת קשר עם החברה וביררת את האופציה.

      • yochay doutsh

        תודה עמית,
        יש לי שתי בעיות עם הפתרון הזה – מאחר ועברנו לארה״ב (ולכן לא נשתמש בכרטיס חזור), אם אשתמש בכרטיס הזה בכיוון אחד נצטרך לקנות כרטיס כיוון אחד בחזור שכנראה יעלה כמעט (או יותר) כמו כרטיס הלוך – חזור.
        הבעיה השנייה היא שהכרטיס הוא ללונדון ולא לישראל, ולכן אצטרך להוסיף לכל הסיפור הזה כרטיס לונדון ישראל.
        אבל אולי באמת ארים טלפון ואברר את האופציות.

  2. שי

    2 שאלות:
    1. מי מפעילה יותר טיסות שבועיות לארץ: יונייטד או דלתא?
    2. האם היית אומר שMileagePlus הוא האטרקטיבי ביותר בברית סטאר?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      1. יונייטד. הרבה יותר.

      2. בין המועדונים הטובים בברית. אי אפשר באמת לדרג אותם בצורה אבסולוטית. לנוסע א׳ מועדון X יהיה עדיף ולנוסע ב׳ מועדון Y יהיה עדיף.

      הגב
      • שי

        תודה. ליתר דיוק, יונייטד מפעילה 27 טיסות בשבוע לעומת דלתא, המפעילה 14 טיסות בשבוע. כלומר, יונייטד פעילה בנתב"ג כמעט פי 2 מאשר דלתא. באשר לאלעל, 36 טיסות בשבוע, אז אלעל היא הפעילה ביותר בשוק ישראל ארצות הברית, אבל המוצר שלה נחות מהשתיים האחרות(אני מדבר על תיירים). אבל יונייטד במחיר. אז במידה ואני רוצה לטוס לניו יורק, לשלם את המחיר הנוסף(שאגב לא משמעותי) ולהעדיף את דלתא?או שמה המוצר של יונייטד עדיף?

      • Lior@FlyingOut

        באופן אישי אני נוטה להעדיף את דלתא על יונייטד, אבל, יונייטד שולחת לת״א את המוצר הטוב ביותר שלה שלדעת רבים הוא טוב יותר מהמוצר של דלתא. אז אין פה תשובה נכונה.

  3. ארז

    האם יונייטד מיצתה לדעתך את הפוטנציאל בוק המקומי לדעתך, או שנכונו לנו קווים נוספים איתה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      עם 94% תפוסה כנראה שהיא רחוקה ממיצוי הפוטנציאל. יש המון נוסעים בשוק ישראל-ארה״ב ורבים מהם טסים כיום דרך אירופה, אז לחברות התעופה האמריקניות ולאלעל יש עוד הרבה נתח שוק לתפוס. יונייטד עושה את זה בצורה מחושבת ונכונה, בעיניי, והקהל הישראלי מצביע ברגליים (ובפרט הנוסעים העסקיים שעבורם פתיחת הקו ל-SFO היה חגיגה אמיתית שעליה חתומה יונייטד).

      הגב
  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רואה פרימיום אקונומי ב808 דולר לניו יורק. עם אופציית השדרוג לא מדובר במציאה אמיתית?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כרטיס של בריטיש?

      כן, אחלה תעריף, ואכן אפשר לשדרג עם אוויוס במחיר הוגן מאוד.

      הגב
  5. איתן

    שלום ליאור,

    יש לך רעיון למימוש יצירתי (ומשתלם) לנקודות של אלעל?

    תודה רבה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בדר״כ המימוש הטוב ביותר הוא בכרטיסי בונוס במחלקת העסקים. עם יתרת נקודות מוגבלת, נגיד 1,000 נקודות ומטה, אפשר לשקול כיוון-אחד מ/אל יעדים אירופיים שאלעל שולחת אליהם מטוסים רחבי-גוף (פריס, לונדון, ברצלונה…).

      הגב
  6. Chai Ozeri

    היי,
    במקרה של שינוי בטיסה קיימת הרבה זמן מראש (למשל: ביטול טיסת החזור), איזו דרכים יש כדי "לשכנע" את חברת התעופה להציע אלטרנטיבה ראויה?

    במקרה שלי, הזמנתי טיסה דרך אל על: הלוך מת"א לניו יורק (ישיר) וחזור מפונטה קאנה לתל אביב, עם קונקשן במיאמי, כשהחלק הראשון הוא של אמריקן.
    היום אל על התקשרו להודיע לי שהטיסה חזור מבוטלת בגלל שאמריקן דחו את הטיסה שלהם לשעה שלא מסתדרת עם הטיסה של אל על ממיאמי. האלטרנטיבות שהם הציעו לי היו רק: לטוס יום קודם מפונטה קאנה למיאמי עם אמריקן ולהמשיך עם אותה טיסה ממיאמי, או לטוס עם אל על ממיאמי 3 ימים מאוחר יותר (הטיסה הבאה של אל על ממיאמי).
    נראה שאל על לא התאמצו מדי לבוא לקראתי, ולמעשה הציעו לי כאלטרנטיבה רק את אותו מסלול בדיוק, עם אותה חברת תעופה שותפה, בימים אחרים לגמרי.

    חיפשתי בגוגל פלייטס וראיתי שיש טיסה של דלתא מפונטה קאנה לניו יורק, כך שסך הכל הטיסה מפונטה קאנה לת"א תצא מאוד דומה. גוגל פלייטס המליץ להתקשר לאל על להזמין- מה שאומר שזה כנראה כרטיס שמשווק על ידם: https://www.google.com/flights?esrch=GooglerCorporateFares%3A%3ADisableGooglerCorporateFares#flt=PUJ./m/07qzv.2019-11-14.PUJJFK0DL944~JFKTLV0LY8;c:USD;e:1;sd:1;t:b;tt:m;sp:2.USD.311928

    למרות זאת, הנציגה של אל על אמרה ש"לא ניתן לשנות לטיסה הזו". זה מצב מאוד מתסכל. הטיסה הלוך בעוד קצת יותר משבועיים וכבר תוכננו תוכניות, הוזמנו מלונות ואין אלטרנטיבה ראויה לטיסה חזור.
    האם יש דרך "לשכנע" את אל על להציע את הטיסה הזו? אני מניח שאם הטיסה של אמריקן הייתה מתבטלת ברגע האחרון אל על היו מוצאים לי פתרון ולא אומרים לי "תמתין 3 ימים לטיסה הבאה ממיאמי".

    אני נוסע מתמיד באל על, אמנם בלי סטטוס, אבל יש לי פלייקארד, כ-600 נקודות ואני נוסע עם אל על לא מעט. רעיונות?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ההצעה שאלעל נתנה לך היא שיגרתית. לא הייתי מצפה להצעה אחרת אם השינוי נעשה שבועות מראש, עם כל הצער שבדבר. שינוי של הרגע האחרון זה עניין אחר. מבחינת החוק הישראלי, אאל״ט, אלעל צריכה לאפשר לך לבטל את הכרטיס בחינם אם תרצה – אבל אני מניח שזו האופציה הכי גרועה מבחינתך כרגע.

      הסיכוי שלך לשכנע את אלעל לרכוש עבורך מושבים בטיסת דלתא (זה אפקטיבית מה שנדרש) הוא פשוט אפסי בעיניי. לאלעל אין שת״פ עם דלתא כמו שיש לה עם אמריקן. אתה יכול לרכוש בעצמך את טיסות דלתא ולבקש מאלעל לשנות את הכרטיס כדי שתהיה לך חזרה ממיאמי, אם תרצה, ואולי זה פתרון, אבל צריך לבדוק כמה עולה טיסת דלתא ואם הקונקשיין במיאמי יהיה מתאים.

      הגב
      • Chai Ozeri

        תודה על התגובה 🙂 אז בסוף הפתרון שמצאנו היה לנסוע כשעתיים לשדה תעופה אחר- סנטו דומינגו (משם טיסת איבריה למדריד, והמשך עם אל על). החוכמה הייתה לא לבקש מהם לשנות את הטיסה- אלא לבטל ולהזמין מחדש, כי מחיר הטיסה הזה היה נמוך בכ-150$ מהטיסה שלנו (שבעקבות השינוי שנכפה עלינו, אכן יכלנו לבטל ללא עלות). זה מימן את המונית מהמלון לשדה התעופה המרוחק, עם קצת עודף 🙂

        טיפ כללי למצב של שינוי שכזה- גם אם חברת התעופה מציעה פתרון נוח ומתאים, תמיד לבדוק את המחיר העדכני של הטיסה שהיא מציעה- אולי זו הזדמנות לחסוך כסף.

      • Lior@FlyingOut

        אחלה פתרון, ותודה על השיתוף.

        נסיעה טובה!

  7. שמואל

    מעתיק את השאלה מהפוסט הקודם:

    שלום, אני עוקב זמן מה אחרי הבלוג והגיע הזמן לשאול שאלה.
    אני מעוניין לטוס בקיץ הבא ללונדון (יורו 2020) ולאחר מכן לארה"ב ומשם חזרה לישראל – מטרת הנסיעה היא טיול.
    אני מתלבט מתי להזמין ואיך להזמין את כרטיסי הטיסה כדי למקסם על המחיר.
    המקטעים הם:
    1. תל אביב – לונדון – הגעה עד ה-6.7 בצהריים
    2. לונדון – מערב ארה"ב (סיאטל, סן פרנסיסקו, אורגן) – יציאה ב-9-10-11.7
    3. לאס וגאס \ לוס אנגלס – ניו יורק והאיזור – כשבועיים אחרי
    4. ניו יורק – תל אביב – כשבוע אחרי

    חשוב לציין – מחלקות תיירים.
    איך כדאי לחפש את הכרטיסים? חיפוש של ארבעת המקטעים יחד במטריקס עובר את ה-2000$.
    יש לי גם תחושה אולי כדאי להזמין רק את מקטעים 2 ו-4, ואת 1 ו-3 לדחות למועד מאוחר יותר?

    הגב
    • Uri Goren

      סיכוי טוב שהזמנה של קטע 3 לחוד תהיה זולה יותר. זה יפתח אפשרויות לטוס בחברות נוספות. אם אתם גמישים לגבי עיר היציאה בכלל יש שפע אפשרויות.

      כדאי גם לבדוק הזמנת 2, 4 בכרטיס אחד, ולהוסיף טיסת לואו קוסט ללונדון. אולי יצא יותר זול, אולי לא.,

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני מתפלא שלא הצלחת למצוא תעריף מתאים של בריטיש/וירג׳ן שיאפשר לך את המסלול שאתה רוצה. נסה אולי להתייעץ עם סוכן, כי זה אמור להיות אפשרי ולא בסכום של 2000$.

      אם כבר נסה להסיר רק את מקטע מספר 3.

      הגב
      • שמואל

        הצלחתי להשיג את מקטע 1 דרך איזיגט ב160 דולר (כולל מזוודה).
        עכשיו צריך לתכנן את ההמשך.
        א. אם חוזרים לתל אביב משיקגו, תיתכן הוזלה משמעותית?
        ב. איך כדאי לחפש את טיסת הפנים בארהב (מקטע 3)?

      • Lior@FlyingOut

        א. לא יודע, אבל סביר להניח שלא.

        ב. גוגל פלייטס. הכי פשוט והכי נוח.

  8. גיא

    נתוועדתי לאתר המדהים הזה
    https://www.expertflyer.com
    לדעתי זה יכול לעזור המון בשידרוגים וכרטיסי בונוס
    וכמו כן תפוסה ומחלקות כרטוס ומפת המושבים המעודכנת לייו

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בהחלט, אתר מצוין, והמלצתי עליו בבלוג פעמים רבות.

      ראוי לציין שהשימוש באתר מצריך מנוי בתשלום עם דרגות מחיר שונות. אפשר להנות מחמישה ימי ניסיון בחינם.

      הגב
  9. Bucket List

    אם כבר מדברים על יונייטד, לאחרונה הגעתי לסטטוס פלטינום במועדון. אחת מההטבות לסטטוס היא שני שוברי שדרוג אזוריים. איך אתה ממליץ לנצל אותם?
    הטיסה הכי נפוצה שלי היא ת.א. סן פרנסיסקו בטיסות ישירות, כך ששובר אזורי לא רלוונטי (וממילא מדובר בנסיעה עסקית).
    שוקלת להצמיד נסיעת פנאי, נגיד ת. א. – סן פרנסיסקו – עיר נחשקת כלשהי בארהב – סן פרנסיסקו/ניו יורק – ת. א., ואז אוכל לנצל את השוברים בשתי הטיסות הפנימיות.
    האם ניתן לנצל את השובר לטיסה מסן פרנסיסקו לוונקובר/קלגרי, או רק בתחומי ארה"ב?

    אשמח לרעיונות יצירתיים. תודה מראש!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      שוברי ה-RPU תקפים לטיסות בתוך צפון-אמריקה (כולל קנדה, הוואי, מקסיקו, אלסקה…), מרכז-אמריקה, דרום-אמריקה (טיסות קופה איירליינס בלבד) ואפילו יעדים בפסיפיק (לא כולל הונולולו-גואם). ניתן לשדרג כל כרטיס למעט בתעריף בייסיק-אקונומי.

      אז כן, התוכנית שלך לשלב נסיעת-פנאי כזאת, עם חזרה לסן-פרן או לניו-יורק, היא ריאלית מאוד. יש לך מגוון רחב של יעדים לבחור מתוכם אבל כמובן עדיף לבחור ביעדים/טיסות עם סיכויי שדרוג גבוהים יותר או אפילו כאלו שאפשר להבטיח את השדרג כבר בעת ההזמנה. חשוב לזכור שבעלי סטטוס GS מקבלים קדימות בשדרוגים לעומת מי שמשתמש בכלים לשדרוג, כמו שוברי RDU, ולכן עדיף להימנע מקוים עם תנועה עסקית משמעותית ובפרט בימים שני ושישי.

      הגב
  10. יואב

    למה גוררים מטוסים עם גוררים בשדה התעופה? האם למטוסים אין הילוך אחורי? 🙂

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      מעבר לזה שאין רוורס למטוסים, מן הסתם, זול יותר למטוס להיגרר מאשר להשתמש במנועים שלו על הקרקע וכמו כן זה בטיחותי יותר. אידיאלית – ואולי זה יקרה בעתיד הקרוב יחסית – מטוסים צריכים להיות מחוברים לגורר (אוטומטי ואוטונומי) מהרגע שהם נוחתים ועד הרגע שהם ממריאיים חזרה.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        למטוסים יש רוורס, ומשתמשים בו באופן קבוע בכל נחיתה. המנועים הופכים את הכיוון שלהם על מנת להאט את המטוס מה שמקצר את מרחק הנחיתה באופן משמעותי. מבחינה תיאורטית המטוס יכול לדחוף את עצמו אחורה מהטרמינל אלא שלא עושים את זה מכמה סיבות: קודם כל לטייסים אין שדה ראייה אחורה ולכן פרקטית זה בלתי אפשרי. חוץ מזה זה מחייב להפעיל את המנועים כשהמטוס עדיין מחובר לשרוול וזה מסוכן לאנשים וכלי רכב בקרבת המטוס. למעשה, לעתים במטוסים מסחריים בעלי מדחפים קורה שהטייסים מסיעים קצת לאחור בעזרת היפוך המנועים, אבל זה נעשה רק כאשר המטוס לא מחובר לשרוול. לעתים נדירות, בשדות תעופה עם מסלול קצר, הטייסים מסיעים טיפה לאחור כדי ״להאריך״ את המסלול שעומד לרשותם.

      • Lior@FlyingOut

        מעניין מאוד!

        ידעתי כמובן שניתן להפוך את פעולת המנוע כדי ליצור דחף אחורה, ולקצר את מרחק הבלימה לאחר נחיתה, אבל לא חשבתי שהדחף הזה הוא חזק מספיק כדי להזיז את המטוס אחורה מעמדת חנייה כאילו מדובר ברוורס לכל דבר ועניין. מן הסתם ההערות הגיוניות מדוע זה לא פרקטי גם אם אפשרי.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        הנה דוגמא למטוס צבאי (הסוג שנקרא בחיל האוויר הישראלי הרקולס) מסיע לאחור בדיוק כך 🙂

  11. יואל

    מתי אפשר להשתמש בתקנות האירופאיות לפיצוי בגין טיסה שהתעכבה?

    כ-4 וחצי שעות לפני ההמראה, אלעל הודיעה על עיכוב של 3:30 שעות בטיסה שהיא מפעילה לזאגרב. בפועל הטיסה התעכבה בלמעלה מ-4 שעות.
    אם אני מבין נכון, החוק הישראלי לא מציע פיצוי עבור טווח זמן זה, אבל האם ניתן לדרוש פיצוי בהתבססות על התקנות האירופאיות? האם מספיק שהיעד הוא אירופה או שפיצוי ניתן רק במקרה שהמוצא הוא מאירופה?
    אני זוכר שבעבר ראיתי פוסט בנוגע לפיצויי, אבל לא הצלחתי למצוא אותו.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בהמשך לתגובתו הנכונה של אורי,

      (א) זמן האיחור נמדד ע״פ זמן הנחיתה בפועל (לעומת הזמן המתוכנן) ולא ע״פ שעת ההמראה.

      (ב) צריך לדעת מדוע הטיסה המריאה/נחתה באיחור. יש סיבות שיוצרות פטור לחברת התעופה.

      (ג) התקנה האירופית אכן לא מכסה את המקרה הזה כי מדובר בטיסה לאירופה ולא מאירופה.

      הגב
  12. שי

    ליאור, במידה ואני רוצה לטוס לניו יורק בתיירים, לשלם את הפרמייה הקטנה מאוד ולטוס עם דלתא או להישאר עם יונייטד? אני לא רואה את אלעל מתחרה בשוק לאור המחירים הגבוהים.

    הגב
      • הנוחת מבוסטון

        אלמנט אחד ששווה הסתכלות הוא השדה שאתה נוחת בו , השעה בה הטיסה מגיעה, ואלו טיסות מגיעות בסמוך. ניוארק וגפק שניהם בעיתיים, אבל בגפק פעם אחת נתקעתי כמעט שלוש שעות בתור לדרכונים, בזמן שבניוארק המקסימום היה שעה (וגם היתה פעם אחת שיצאתי תוך 10 דקות). זה כמובן לא מדע מדויק אבל עוד פרמטר לשקול

      • Lior@FlyingOut

        האמת שמאז שמכונות ה-APC נמצאות בכל שער כניסה לארה״ב, ובכמויות גדולות משמעותית מבעבר, אני מוצא את הכניסה לארה״ב מהירה מאוד ברוב המכריע של המקרים. בהסתכלות של שנתיים אחורה, נגיד, אני מעריך שב-9 מתוך 10 מקרים עברתי את ההגירה והמכס בתוך פחות מעשרים דקות.

  13. Roy Shahaf

    אני מנסה לברר מול Hainan ולא לגמרי מצליח לקבל מענה.
    איך אני מוודא שהטיסה שלי לשנגחאי לא בוטלה? (באתר של החברה כשאני בודק את מספר הכרטיס נראה שהטיסה עומדת לקרות)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הכי נכון לבדוק באתר חברת התעופה. אתה יכול לנסות לרכוש מושב לאותה טיסה ולראות אם מערכת ההזמנות מאפשרת לך את זה. אם חברה מבטלת טיסה היא כמעט תמיד מתחילה מלחסום את האפשרות להזמין מושבים לאותה טיסה.

      הגב
  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני צפוי לשהות 5 לילות בחו"ל.
    אני חבר גולד בהילטון.
    אני מכיר שיש לחברי גולד הטבה של לילה בונוס חמישי חינם.
    יש לי כמות נקודות המספיקה לכ-2 לילות אבל לכאורה אוכל לרכוש במבצע הקיים את היתרה.
    השאלה היא האם אני צריך יתרה של 4 לילות או 5 לילות בונוס?
    תודה!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      שאלה מצוינת.

      (א) אכן המועדון של הילטון מציע הטבה של ׳לילה חמישי בחינם׳ במימוש נקודות. ההטבה ניתנת לכל בעלי הסטטוס הגבוה במועדון – החל מסילבר – וכמובן גם לגולד.

      (ב) אתה צריך מספיק נקודות ל-4 לילות בלבד. אם תתחבר לחשבון שלך באתר הילטון ותבצע חיפוש, תוכל לראות איך הלילה החמישי ׳מתאפס׳ במקור. זה לא מימוש רגיל ואז החזר אלא הנחה במקור.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        טוב. אז אולי זה לא ממש אטרקטיבי.
        5 לילות במלון הספציפי עולים במחיר רגיל 923 דולר בחיפוש קליל שערכתי בטריוגו.
        מימוש בונוס עומד על 50,000 נקודות ללילה ו-4 לילות יצריכו מימוש של 200000 נקודות בשווי של בערך 860 דולר (תחת ההנחה ששווי 1,000 נקודות שווה כ-4.3 דולר).
        אלא שיש לי רק 80,000 נקודות כלומר אני צריך לרכוש 120,000 נקודות (תחת מבצע רכישת נקודות הבונוס מדובר על הוצאה 600 דולר). כלומר כל התסבוכת הזו כדי לקבל הנחה של 63 דולר? ולא להנות מצבירה של נקודות…
        מה אני לא מבין?

      • Lior@FlyingOut

        אין הרבה הגיון למימוש נקודות במקרה הזה, אלא אם יש לך הר של נקודות ולא מתחשק לך להוציא את הארנק (אבל זה מימוש אמוציונלי ולא כלכלי).

        המלון מוכר חדרים בפחות מ-200$/לילה או ב-50,000 נקודות (עם שווי ריאלי של מעל 350$/לילה). זה פער משמעותי, אז לא משנה כמה נקודות יש לך ואיך תרכוש את הנקודות, ואפילו בשקלול לילה חמישי בחינם, לא סביר שתצליח להגיע לכדאיות של שימוש בנקודות במקרה הזה.

        מה גם שבהזמנה ישירה במלון אתה גם תצבור נקודות נוספות וקרדיט לסטטוס. אגב, יש לך אפשרות למצוא את הלילה היקר ביותר מבין החמישה ולשלם עליו בנקודות ועל ארבעת הלילות האחרים לשלם בכסף – ואז אתה בעמק השווה, אולי.

  15. יגאל

    שלום,
    קיבלתי מייל מהמועדון של מריוט עם ההטבה הבאה לקניית נקודות ורציתי לדעת האם היא משתלמת לדעתכם?
    אפשר לקנות עד 100000 נקודות(בשתי קניות נפרדות של 50000)
    כל 1000 נקודות אחרי הנחה עולות 8.75$

    Save 30% on purchases of 2,000+ points through October 18, 2019.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זו לא עסקה משתלמת כ״כ, אבל נדמה לי שזו הפעם הראשונה שהמועדון מוכר נקודות בהנחה (כמו שנהג לעשות מועדון SPG ז״ל).

      נקודה של מאריוט שווה באופן גס 7.5-7.0 סנט אז לשלם עליה 8.75 סנט זה לא כדאי באופן כללי. אם אתה צריך השלמה קטנה לטובת הזמנה בנקודות אז עוד הגיוני, כן.

      הגב
  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מעונין לטוס בטיסה לאירופה ולא אכפתי לי מעצירת ביניים ארוכה.
    ישנן הצעות מאיר פראנס קבוצת לופטהנזה וטורקיש שכוללות קונקשין של מעלה 9 שעות.
    האם לקבוצות אלו יש הסדר ללינה שכלול במחיר הכרטיס? היכן אפשר לברר את זה לפני ההזמנה?

    הגב
  17. עמית

    היי,
    2 שאלות:
    1. יש לאן לקרדט טיסות ארקיע?
    2. יש סיכוי שטיסה שאמורה לצאת מטרמינל 3 תצא מטרמינל 1? במקרה כזה כל תהליך הנוסע יהיה בטרמינל 1?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      1. לא.

      2. זה לא אמור לקרות. לא נתקלתי במקרה כזה, אבל זה אפשרי. במידה וטיסה מתוכננת להמריא מטרמינל 1 אז כמובן שיש להגיע לשם כי בטרמינל 1 יש מסלול מלא לנוסעים יוצאים.

      הגב

השאר תגובה