נחת בנתב״ג מטוס אלעל החדש, ׳ירושלים של זהב׳ שמו, עם צביעה ייחודית

מטוסי אלעל נושאים שמות ערים בישראל וכמובן שאין כבוד גדול יותר למטוס מלשאת את שמה של עיר הבירה. המטוס החדש לא רק זכה לשם המבוקש ביותר אלא גם לצביעה ייחודית, ובעיניי יפה מאוד, אשר כוללת בין השאר את המילה ׳אלעל׳ בצבע זהב (לצד עיטורים אחרים בצבע זהב). המטוס החדש, מדגם 787-9, הוא המטוס ה-12 מסדרת הדרימליינר שמגיע לצי של אלעל. בטקס קבלת המטוס נכחו מנכ״ל אלעל, שר התחבורה, ראש עיריית ירושלים ועוד בכירים נוספים. המטוס חלף בשמי ירושלים לפני נחיתתו בנתב״ג – כמחווה יפה לעיר. קרדיט לתמונת הפוסט: Yochai Mossi.

30% הנחה ברכישת נקודות של מאריוט

מועדון המלונות Bonvoy מאמץ את המבצע שהיה שיגרתי במועדון SPG לפני המיזוג של סטארווד לתוך מאריוט. במסגרת המבצע, שיימשך עד ה-18 לאוקטובר, ניתן לרכוש עד 100,000 נקודות (הכפלה של המכסה השנתית) בהנחה של 30% כדי להגיע למחיר מינימלי של 8.75$ לכל 1,000 נקודות. המחיר הזה גבוה מהערכת-השווי שלי לנקודות של מאריוט ולכן רכישה ספקולטיבית אינה מומלצת. בכל מקרה לא ניתן לרכוש נקודות לחשבונות חדשים במסגרת 30 ימים מפתיחתם (אם יש בהם פעילות) או 90 ימים מפתיחתם (ללא התנייה של פעילות). כדאי גם לציין שהמועדון מציע כעת בונוס של 25% בהמרת נקודות למיילים של אמריקן, ובכך, בעצם, נוצרת אפשרות מעניינת לרכישת מיילים של אמריקן במחיר מוזל: יש לרכוש 60,000 נקודות של מאריוט תמורת 525$ ולהמיר את הנקודות למיילים כשבשקלול הבונוס מהמבצע, ובשקלול הבונוס הקבוע של 5,000 נקודות לכל 60,000 נקודות, ייתקבלו בסופו של דבר 31,250 מיילים של אמריקן (או, בתרגום: עלות של 16.8$ לכל 1,000 מיילים).

שדה התעופה של אטלנטה (ATL) שומר על תוארו כשדה התעופה העמוס בעולם

כבר 21 שנים ברציפות. ב-2018 עברו בשדה התעופה של אטלנטה לא פחות מ-107 מיליון נוסעים. רובם בטיסות-פנים בארה״ב, אומנם, אבל עדיין מדובר במספר מרשים מאוד. רק בשדה תעופה אחד נוסף בעולם עברו יותר מ-100 מיליון נוסעים בשנה שעברה, וכמובן שמדובר בשדה התעופה של בייג׳ינג (PEK) שבקרוב תנועת הנוסעים בו תצטמצם משמעותית לאור פתיחתו של שדה תעופה בינ״ל חדש בעיר. את המקום השלישי העולמי קיבל שדה התעופה של דובאי (DXB) בו עברו קרוב ל-90 מיליון נוסעים בשנה שעברה והוא שדה התעופה העמוס בעולם בתעבורת נוסעים בינ״ל בלבד. מבחינת תנועת מטוסים – נתון משמעותי נוסף לשדות תעופה – את המקום הראשון קיבל שדה התעופה של שיקגו (ORD) שראה יותר מ-900,000 המראות ונחיתות במהלך 2018.

קבוצת הילטון תנהל שני מלונות באשדוד שצפויים להיפתח ב-2022

חדשות משמחות מאוד לשוק המלונות המקומי וכנראה גם לישראלים החברים במועדון של הילטון. נראה שהחלו העבודות לבניית שני מלונות חדשים, בחוף לידו באשדוד, שאחד מהם ישתייך לרשת Curio והאחר ישתייך לרשת Garden Inn. המלונות מתוכננים להיפתח ב-2022 אבל יש כל סיכוי שהם ייפתחו מאוחר יותר. קבוצת הילטון מפעילה כיום שני מלונות בישראל (או שלושה, בספירה ישראלית, כי מלון הילטון בחוף ת״א החליט שהוא בעצם שני מלונות שונים, אחד על השני, בקומבינה מקומית יוצאת מן הכלל).

המועדון של בריטיש מציע כפל אוויוס ל-10 טיסות

נדרשת הרשמה עד ה-13 לדצמבר וכרטיסים שיירכשו לפני ההרשמה אינם תקפים. הבונוס יינתן לצבירת הבסיס מ-10 טיסות ראשונות עד סוף יוני, אז סה״כ תקופה של יותר מתשעה חודשים, כשהבונוס חל על טיסות של בריטיש וטיסות בקוד של בריטיש המופעלות ע״י אמריקן, איבריה או פינאייר בין אירופה וצפון-אמריקה (כמו כן על טיסות בריטיש בתוך בריטניה ובתוך דרום-אפריקה). בנוסף יש גם בונוס בצבירת אוויוס משהיות במלונות (לא כ״כ כדאי), בונוס בצבירת אוויוס מהזמנה באתרי הזמנות כמו בוקינג.קום והוטלס.קום (לא כ״כ כדאי) ובונוס נוסף לצבירת אוויוס מהזמנות של BA Holidays (שילוב של טיסות עם מלונות או השכרות רכב).

100% בונוס ברכישת נקודות של מועדון IHG Rewards

מבצע שיגרתי שמתקיים מספר פעמים בשנה. הפעם בתוקף עד ה-24 לספטמבר בלבד. כל חבר מועדון יכול לרכוש עד 100,000 נקודות בשנה קלנדרית (לא כולל בונוסים). כדי להגיע למחיר הנמוך ביותר במסגרת המבצע יש לרכוש לכל הפחות 26,000 נקודות (לפני הבונוס) וכך המחיר מגיע ל-0.5 סנט/נקודה או, בתרגום, 5$ לכל 1,000 נקודות. סה״כ זה מחיר הוגן לשלם על הנקודות של המועדון לאור המימושים האפשריים. כך, לדוגמה, מלונות קראון-פלאזה בת״א הם בקטגוריה 5 ודורשים 30,000 נקודות ללילה (150$) בעוד מחירי החדרים בכסף גבוהים משמעותית מהמחיר בנקודות.

חברת התעופה קטאר איירוויס הפסידה 639 מיליון דולר בשנה הפיסקלית האחרונה

פורסם השבוע הדו״ח המסכם את מצבה הפיננסי של חברת התעופה הקטארית לשנת הכספים שהסתיימה ב-31 למרץ. היה צפוי שיהיו הפסדים כבדים לחברה אבל אני לא בטוח כמה אנליסטים צפו סכום כ״כ גבוה בדו״ח. ההפסדים של החברה נגמרו מסיבות שונות וביניהן השקעות כושלות במספר חברות תעופה זרות וכמובן גם המשבר הפוליטי החמור בו נמצאת קטאר שהכריח את קטאר איירוויס לסגור קוים אזוריים רבים למדינות במזרח-התיכון וכמו כן לטוס במסלולים ארוכים משמעותית כדי להימנע המהמרחב האווירי של מספר מדינות שמטילות כעת חרם כלכלי על קטאר.

לילה שלישי/רביעי בחינם במלונות קבוצת הייאט בניו-יורק

להזמנות עד ה-6 לדצמבר ולשהיות עד ה-19 לדצמבר. התעריף המוזל אינו זמין בכל המלונות ובכל התאריכים והוא כמובן תעריף לא-גמיש שדורש תשלום מלא מראש – אז כדאי להשתמש בו אך ורק אם תאריכי השהייה וודאיים וסיכויי הביטול נמוכים (או שיש ביטוח חיצוני). במבצע משתתפים 21 מלונות של הקבוצה בעיר לרבות מלון הייאט סנטריק ברחוב 39 שטרם נפתח.

פוסט מעניין בבלוג Live and Lets Fly על המבצעים של מועדון IHG Rewards

אחד הבלוגים האהובים עלי. את הפוסט הזה כתב קייל, אבל כאמירה כללית אני ממליץ לקרוא דווקא את הפוסטים של מת׳יו שהוא הכותב הראשי בבלוג ואדם מעניין למדי. בכל מקרה, קייל כתב פוסט-דעה מעניין שמציג יפה את ההיסטוריה והשינויים שחלו במועדונים התקופתיים של IHG שהחלו כרעיון חדשני ואטרקטיבי לעידוד לקוחות להזמנות נוספות והפכו למשהו כמעט סתמי שרוב הנוסעים התכופים מתעלמים ממנו. אני שותף לתחושה הזאת ופשוט מעולם לא הקדשתי פוסט לנושא.

10 תגובות

  1. דרור

    האם היית אומר שכדאי לבצע רכישה ספקולטיבית למיילים של אמריקן ב1.68 סנט למייל? אוכל לקושש 20 אלף נקודות של מריוט די בקלות, ואז מדובר על להוסיף 1050 דולר בשביל לקבל 62.5 אלף מיילים. אין לי שום תוכנית שמתאימה לזה כרגע, אבל מניח שיהיה שימוש למיילים האלו.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      16.8$ זה אחלה מחיר לשלם ל-1,000 מיילים של אמריקן, כן. אבל לא בטוח שכדאי רק כי אפשר.

      עם 62,500 מיילים אין הרבה מה לעשות אולי למעט הלוך/חזור בביזנס לתת-היבשת ההודית (60,000).

      הגב
    • אסף.

      יש הצעת רכישת נקודות כדאית כרגע עבור לינה בבודפשט בשבוע הקרוב? הבנתי שהיה מבצע בהייאט שהסתיים בסוף אוגוסט. האם ללא המבצע הרכישה עדיין כדאית? מנסה למצוא לינה (במלון ברמה גבוהה) בשווי של פחות מ 120 יורו ללילה (זה המחיר ששריינתי כרגע)

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        בתקציב הזה כנראה שלא.

        גם במסגרת המבצע של היייאט, עם הבונוס המקסימלי, נקודה עלתה 1.7 סנט. בשביל לילה במלון של הייאט בבודפשט אתה צריך 20,000 נקודות שהיו עולות לך 340$.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה זאת אומרת "המלון של הילטון החליט שהוא שני מלונות בקומבינה ישראלית"? אתה יכול לפרט קצת?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בקצרה,

      מלון הילטון בת״א הבין שיש לו לקוחות שמוכנים לשלם פרמיה עבור חדרים משודרגים ועבור כניסה לקלאב – אבל לקוחות אחרים שרוצים פשוט להתארח במלון של הרשת מבלי לקרוע את הארנק (וגם ככה המחירים בת״א גבוהים בצורה הזויה). אז המלון מצא פתרון יצירתי שאין כמותו בעולם: הוא שיפץ חלק מהקומות, כולל הקלאב, והחליט שאותן קומות הן מלון אחר (Vista at Hilton). על חדרים באותן קומות הוא כמובן דורש מחיר גבוה הרבה יותר וכביכול משווק שני מלונות למרות שמדובר בבניין אחד עם אותו צוות ואותם חסרונות. זו פשוט קומבינה מגוחכת בעיניי.

      הגב
      • ארז

        מבין מה מגוחך, אבל תוהה למה להתעסק בזה בכלל. מעבר להיבט הטכני –
        למה לא לראות בזה פשוט כאותו מלון (על חסרונותיו, יתרונותיו וכו׳) כמו שהוא באמת, פשוט עם כמה רמות חדרים?
        גם מלון דן אילת מציע חדרים משופצים וכאלו שאינם, למשל. יש הבדל?

      • Lior@FlyingOut

        בדייוק הנקודה שלי.

        יש הרבה מלונות שבחרו לשפץ/לשדרג רק חלק מחדריהם, ולמכור אותם בפרמיה, אבל הם לא שיווקו את אותם חדרים כמלון נפרד. הילטון ת״א החליט שהוא ממציא שיטה חדשה ועושה צחוק מהלקוחות.

  3. החסכן

    אם הבנתי נכון, המבצע של בריטיש כולל רק טיסות לצפון אמריקה, וטיסות פנים בבריטניה ודרום-אפריקה

    הגב

השאר תגובה