טיסת וירג׳ן אטלנטיק ראשונה נחתה בנתב״ג

אחרי חודשים של המתנה, מאז ההכרזה המפתיעה על פתיחת הקו, נחתה ביום רביעי בערב טיסת וירג׳ן אטלנטיק ראשונה בקו החדש של החברה לת״א. הקו ישרתו מטוסי איירבאס A330 בתדירות של טיסה יומית. הטיסה מלונדון נוחתת בנתב״ג בשעה 20:30 וממריאה חזרה ללונדון למחרת בבוקר בשעה 7:15. כלומר, המטוס של וירג׳ן מבלה את הלילה בנתב״ג כדי להציע לנוסעים ישראלים טיסת בוקר נוחה ללונדון שתתחרה ישירות עם טיסת הבוקר של בריטיש וטיסת הבוקר של אלעל. במטוסי וירג׳ן – חברה צבעונית בצורה יוצאת דופן – קיימת גם מחלקת פרימיום אקונומי. כדאי לשים לב לתעריפים האטרקטיביים של החברה.

ישראכרט השיקה כרטיס אשראי בשיתוף מועדון התעופה Miles&Smiles

לכאורה מדובר בצעד משמעותי בשוק האשראי הישראלי לאור יחס הצבירה הגבוה שמציע הכרטיס וכמו כן האפשרות לצבור מיילים גם מעסקאות ב׳ענפים מוחרגים׳ (רלוונטי לבעלי עסקים בעיקר). אבל חשוב לזכור מספר חסרונות: הכרטיס אינו חינמי, עמלת המרת המט״ח בו אינה מוזלת ובסופו של דבר הוא צובר מיילים של טורקיש שלהם ערך נמוך יחסית בגלל חוסר נוחות השימוש בהם. כאמירה כללית אני ממליץ לוותר על הכרטיס הזה.

מהלך מבריק של דלתא לרכישת שליטה בחברת התעופה הדרום-אמריקנית לאטאם

דלתא, ברוב המובנים, ובפרט מבחינת ניהול, נחשבת לחברת התעופה המתקדמת בארה״ב. היא מפעילה מערך תחזוקה מתקדם שמוביל לביצועי פעילות טובים ממתחרותיה, היא משקיעה בחברות תעופה זרות שאיתן יש לה שיתופי פעולה רחבים, היא בוחרת בקפידה את הקוים שהיא פותחת ואת תדירות הטיסות בהם, היא שואפת למוצר אחיד ככל האפשר במטוסי הצי שלה והיא חדשנית. כעת היא מוכיחה את זה שוב עם רכישת 20% מהבעלות על חברת התעופה לאטאם ששותפה כעת בברית וואן-וורלד. כתוצאה מהרכישה לאטאם הודיעה מיד על עזיבת הברית וזאת כמובן מכה כואבת במיוחד משום שלאטאם היא האחיזה העיקרית של הברית בדרום-אמריקה. אפשר להניח שלאטאם תצטרף בהתאם לברית סקיי, בהזמנת דלתא, אבל בינתיים הודעה כזאת לא יצאה. לאטאם מפעילה קו מסנטיאגו לת״א (דרך סאו–פאולו) בתדירות של שלוש טיסות שבועיות.

IHG Rewards הודיע על שיתוף פעולה מסקרן עם מועדון הלקוחות Mr&Mrs Smith

מועדון הלקוחות, שהתחיל של דרכו ב-2003, מכוון לקהל את נוסעים אמידים שאוהבים את החיים הטובים ורוצים להנות ממלונות יוקרתיים במיוחד עם אופי מקומי (לרוב מלונות בוטיק בדרגת חמישה כוכבים). המועדון בעצם בוחר בקפידה את המלונות האלו, משווק אותם, מנגיש אותם לקהל שלו ומציע לרוב הטבות ייחודיות לחברי המועדון. שיתוף הפעולה עם IHG Rewards יאפשר לחברי המועדון של קבוצת IHG לצבור נקודות משהיות במלונות האלו וכמו כן להשתמש בנקודות כדי לרכוש לילות במלונות האלו (ככל הנראה בתמחור דינמי/ישיר ולא בשיטת הקטגוריות כמו במלונות הקבוצה). לבינתיים אין מידע מלא על השותפות החדשה אבל היא תחל כבר בעוד מספר חודשים.

נפתח שדה התעופה הגרנדיוזי החדש של בייג׳ינג

מדובר ביצירת אומנות של ממש מבחינה עיצובית שהיא מעשה ידה של האדריכלית האולטרה-מוערכת זאהה חדיד (שאחראית לאינספור מבנים שזכו להערכה עצומה ברחבי העולם). השדה החדש, שנמצא מעט רחוק ממרכז בייג׳ינג אבל נועד לשרת את העיר, נפתח בתזמון מושלם לקראת חגיגות 70 שנים להקמת סין הקומוניסטית (חג ה-1 לאוקטובר). השדה יפעל במקביל לשדה הבינ״ל הקיים של בייג׳ינג (PEK) ויוכלו לעבור בו עד 70 מיליון נוסעים בשנה בשנת 2025. השדה ניתן להרחבה כדי שיוכל להתמודד עם כ-110 מיליון נוסעים, אבל הרחבה כזאת לא צפויה להסתיים בשני העשורים הקרובים.

האקרים סינים ממשיכים לנסות לגנוב מידע טכנולוגי מאיירבאס

סין מנסה כבר שנים להקים תעשיית תעופה מקומית לאור הגידול המתמשך בביקוש למטוסים בקרב חברות התעופה הסיניות. הממשלה תומכת במספר חברות ייצור אבל הן מתקשות לספק את הסחורה מבחינה טכנולוגית. אז מה עושה הממשלה הסינית? ככל הנראה, ע״פ מומחי אבטחה שכמובן חוששים להצביע ישירות על הענק האדום, סין מממנת האקרים שינסו לפרוץ לחברות אשר מספקות חלקים וטכנולוגיה ליצרנית המטוסים איירבאס. בחודשים האחרונים תועדו מספר מתקפות ענק על חברות כאלו במטרה לגנוב מידע טכנולוגי/מסחרי. מיותר לציין שסין מכחישה אך ממשיכה עם המאמצים האלו. אפשר להניח שסין מעדיפה לנסות לגנוב מאיירבאס האירופית ולא מבואינג האמריקנית, מסיבות ברורות.

אייר-פראנס קיבלה מטוס ראשון מסדרת A350

אפשר היה לצפות שחברת התעופה הלאומית של צרפת תהיה הראשונה בעולם לקבל את מטוס הדגל של יצרנית המטוסים הצרפתית-אירופית, אבל לא כך הדבר. רק השבוע, לקראת סוף 2019, קיבלה החברה לצי שלה את המטוס הראשון מסדרת ה-A350. עד 2025 צפויים להיות בצי החברה 28 מטוסים מסדרה זו, ככל הנראה כולם מדגם A350-900. במטוס החדש 324 מושבים סה״כ, מתוכם 34 מושבים במחלקת עסקים חדשה לגמרי.

לכבוד השנה החדשה: 20% על טיסות אליטליה לאירופה

בפעם המי-יודע-כמה השנה מציעה חברת התעופה האיטלקית הנחה של 20% בהזמנה באתר שלה. המבצע הנוכחי בתוקף עד ה-1 לאוקטובר (כולל). לטיסות עד ה-20 למרץ עם תאריכי החשכה מסוימים. ההנחה לא תקפה לכרטיסים בתעריף לייט. כל הפרטים באתר החברה.

מועדון התעופה MileagePlus (יונייטד) משנה את שיטת השדרוגים שלו

כיום בעלי סטטוס גבוה במועדון זוכים לשוברי שדרוג אזוריים (RPU) וגלובליים (GPU). כעת הודיעה יונייטד שבמקום שוברי השדרוג בעלי הסטטוס הגבוה יצברו ׳נקודות שדרוג׳ (PlusPoints) שיוכלו לשמש אותם בצורה גמישה יותר. סה״כ מדובר במהלך חיובי בעיניי, ועוד לפני שהתעמקתי בו כמו שצריך, אבל כמובן שיש גם חסרונות לצד היתרונות. אחד היתרונות הגדולים הוא באפשרות לשדרג כרטיסים במחלקות כרטוס נמוכות יותר מבעבר.

6 תגובות

  1. החסכן

    טיסה שממריאה ב- 0715 בבוקר יום א' היא "נוחה"? למשכימי קום מושבעים אולי… 0915 היה יכול להיות עדיף.

    הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך לדעתך יגיבו באיירולינאס ארחנטינאס לידיעה על צירוף של לאטאם לברית סקיי? נכון שהחברה הזו די פח מלכתחילה וכנראה שאין להם כוח, אבל בכל זאת לא נראה לי שזה ישמח אותם מאוד

    הגב
  3. F

    לגבי וירג׳ין; שעת היציאה מישראל תואמת לקונקשנים בלונדון לטיסות הטרנסאטלנטיות. החברה מצוינת רק היא לא בברית כלשהי אם אינני טועה לידיעת אוגרי הנקודות

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      היא לא בברית אבל אפשר לצבור נקודות מטיסותיה במספר מועדוני תעופה כולל המועדון שלה עצמה (שהוא בסדר סה״כ ויש לו אפשרויות מימוש סבירות).

      הגב
      • קורא חדש

        קורא חדש והבלוג סופר מעניין:)
        שנה שניה ב 1K של יונייטד, עם 3 טיסות עסקים לסן פרנסיסקו, בשנה הבאה זה לא יספיק, אפילו 4 טיסות לא בטוח יספיקו. לאיזה מועדון כדאי לי להחליף שנה הבאה 1-3 טיסות עסקים לארהב, ועוד כמה טיסות תיירים/עסקים לאירופה?

השאר תגובה