הצוות של ׳טיסות סודיות׳ לא מפספס אף תעריף שווה להמראה מנתב״ג. ב-25 לספטמבר פורסם הפוסט עם כל הפרטים על התעריף החריג הזה שתקף גם היום. ניתן לרכוש כרטיסי הלוך/חזור ליעדים שונים בארה״ב, גם בחוף המזרחי וגם בחוף המערבי, בפחות מ-400$. את ההצגה גנבו הכרטיסים ללוס-אנג׳לס וסן-פסנסיסקו.

התעריף זמין לטיסות בחודשים נובמבר-מרץ. אפשר למצוא את הכרטיסים באתרים כמו סקייסקאנר, קיאק, גוגל-פלייטס והמטריקס. אני ממליץ על הזמנה ישירה באתר חברת התעופה אבל נראה שהזמנה דרך סוכן יכולה להיות מעט זולה יותר.

הנה כרטיס לדוגמה:

קוד התעריף המוזל הוא ״VLXP99EU״ והבסיס שלו הוא סה״כ 50 סנט לכיוון. התעריף מאפשר לטוס מת״א ליעדים בחוף המערבי עם קונקשיין יחיד (אמסטרדם) או לכלול קונקשיינים נוספים אבל אז המחיר יהיה מעט גבוה יותר בגלל מסים עודפים מכל שדות התעופה במסלול. הטיסות יהיו במחלקות הכרטוס L ו-V. במסלול הישיר הטיסות הקצרות בין ת״א ואמסטרדם יהיו במחלקת כרטוס L והטיסות הארוכות מעל האוקיינוס יהיו במחלקת הכרטוס V (נמוכה יותר).

כך נראה הכרטיס לעיל במטריקס, במחיר גבוה יותר מהמחיר של אתר ק.ל.מ:

במסלול הישיר הטיסות מכסות מרחק של קצת מעל 15,000 מייל. זה המינימום. במסלול ארוך יותר, עם קונקשיינים נוספים, אפשר להגיע למרחק של קצת מעל 17,500 מייל – אבל כאמור במחיר שיהיה גבוה יותר בעשרות דולרים.

אך מעבר למחיר – מדוע בחרתי להקדיש פוסט לתעריף הזה בבלוג שכמעט לא מוזכרים בו תעריפים במחלקת התיירים?

מדיניות כבודה

רוב הנוסעים שולחים מזוודה כשהם טסים מ/אל ארה״ב. לפחות בנסיעותיהם הפרטיות שלרוב יימשכו מעל לשבוע. לכן יש חשיבות רבה למדיניות הכבודה של חברת התעופה.

בעוד חלק מחברות התעופה משווקות תעריפים ׳רזים׳ בין ישראל וארה״ב (ללא מזוודה), ובאופן טבעי אלו התעריפים הזולים ביותר שלהן, ק.ל.מ מציעה מזוודה אחת לכל נוסע בכל כרטיס. העובדה הזאת מגדילה את הפער בין התעריף של ק.ל.מ לכל תעריף מתחרה אחר.

בגלל שניתן לבחור בקונקשיין יחיד באחד משדות התעופה המתקדמים באירופה (סכיפהול, AMS) הרי שגם הסיכוי לאובדן מזוודה יורד משמעותית. אבל בכל זאת רצוי להימנע מקונקשיין קצר מאוד (90 דקות ומטה) לפחות בהלוך.

צבירת נקודות

אני ממליץ לקרדט טיסות של ק.ל.מ לאחד משלושת המועדונים הבאים:

  • מועדון SkyMiles (דלתא)
  • מועדון FlyingBlue (ק.ל.מ ואייר-פראנס)
  • מועדון Flying Club (וירג׳ן אטלנטיק)

במועדון SkyMiles טיסות במחלקת כרטוס L צוברות 50% מהמרחק כמיילים למימוש (RDM) ו-100% מהמרחק כמיילים לסטטוס (MQM). טיסות במחלקת כרטוס V צוברות 25% ו-100% בהתאמה. כלומר, הכרטיס לעיל, שמכסה מרחק של כ-15,000 מייל, יאפשר צבירה של כ-5,000 מיילים למימוש וכ-15,000 מיילים לסטטוס. על כך בהמשך הפוסט.

במועדון FlyingBlue צבירת המיילים מבוססת מחיר הכרטיס (בכרטיסים המשווקים ישירות ע״י החברות ק.ל.מ ואייר-פראנס). בכרטיס המוזל לעיל צבירת המיילים תהיה נמוכה מאוד – סביב 1,000 מיילים בלבד לחבר מועדון ללא סטטוס. בנוסף תהיה צבירה של 30 נקודות סטטוס (XP) כשנדרשות 100 נקודות סטטוס להשגת הסטטוס הנמוך ביותר של המועדון (סילבר). בחירה לא אטרקטיבית בעליל.

במועדון Flying Club תהיה צבירת המיילים הגבוהה ביותר. טיסות במחלקת כרטוס L צוברות 100% מהמרחק כמיילים למימוש ו-50 נקודות סטטוס, בעוד טיסות במחלקת כרטוס V צוברות 50% מהמרחק כמיילים למימוש ו-25 נקודות סטטוס. סה״כ הכרטיס יצבור קצת יותר מ-9,500 מיילים למימוש ו-100 נקודות סטטוס (רבע מהדרך לסטטוס סילבר). אפשר לטעון שלמיילים של וירג׳ן יש שווי ריאלי של יותר מ-1.5 סנט/מייל ומכאן שלצבירה הזאת יש שווי ריאלי של קרוב ל-150$ (בערך 40% מעלות הכרטיס…).

מסלול מהיר לסטטוס של דלתא

באפריל פרסמתי מדריך מסודר למסלול המהיר לסטטוס שמציע מועדון SkyMiles. זו הצעה שקיימת כבר שנים והיא מוסדרת לגמרי – אבל זכאים לה רק חברי מועדון המחזיקים בסטטוס גבוה במועדון מתחרה. מועדון הנוסע המתמיד של אלעל לא נכלל ברשימת המועדונים המתחרים, אומנם, אבל מכיוון שדלתא טסה לישראל ייתכן שבקשה כזאת תתקבל גם כן.

במידה ואתם זכאים למסלול המהיר – לאחר אישור הבקשה תקבלו את הסטטוס למשך 90 ימים כשבפרק זמן זה תצטרכו לצבור יתרה מסוימת של מיילים לסטטוס (MQM) על מנת לשמר את הסטטוס הלאה. השלמת דרישת המסלול המהיר לפני ה-30 ליוני 2020 תשמר את הסטטוס עד ה-31 לינואר 2021. פרטים נוספים ניתן למצוא בפוסט המקושר.

הכרטיס של ק.ל.מ לעיל מכסה מרחק טיסה של קצת יותר מ-15,000 מייל. כלומר, מי שזכאי למסלול המהיר לסטטוס גולד של דלתא יכול להשלים את דרישת המסלול המהיר בנסיעה אחת בכרטיס שעלותו פחות מ-400$. מי שזכאי למסלול מהיר לסטטוס פלטינום יכול להשיג בנסיעה אחת את רוב המיילים הדרושים לשימור הסטטוס ואולי עם מסלול ארוך במיוחד (בכרטיס יקר יותר) יוכל לצבור את כל המיילים הדרושים (18,750). הנה כרטיס לדוגמה, לספרטנים:

ראוי לציין: בניגוד למועדוני תעופה אחרים, המועדון של דלתא לא מגדיר כי רק מיילים שייצברו מטיסות דלתא ייספרו למסלול המהיר אלא מאפשר צבירה מכלל חברות התעופה השותפות של דלתא. לכן אפשרי להשלים את דרישת המסלול המהיר עם טיסות ק.ל.מ בלבד.

לסיכום

התעריף המוזל של ק.ל.מ הוא עוף מוזר, שאני מתקשה להסביר את קיומו, אבל אפשר וכדאי לנצל אותו כדי לטוס לחוף המערבי במחיר מצחיק ממש. על הדרך אפשר גם לצבור קצת מיילים ואולי אפילו להשיג סטטוס חדש במסלול מהיר.

8 תגובות

  1. Bucket List

    תודה על הניתוח המעמיק.

    שאלה לגבי השוואת סטטוס: האם בעל סטטוס במועדון מסויים יכול לבקש השוואה למועדונים אחרים כאוות נפשו או שיש איזו הגבלה או "רשימה שחורה" שחברות התעופה מנהלות? ככל הנראה לא יצליח לעמוד בדרישות הסף כדי לשמר את כל הסטטוסים האלה לאורך זמן, אבל יכול לשדרג מאד טיסה ספציפית.
    דוגמה: בעל סטטוס גבוה ביונייטד רוצה לטוס ליעד שאליו נוח יותר לטוס עם דלתא, בה אין לו בכלל סטטוס. הוא מבקש מדלתא השוואת סטטוס, מקבל אותו ל-90 יום, במהלכם מזמין את הטיסה ומקבל שלל הטבות שמשדרגות לו את הטיסה. נגמרו 90 הימים, לא עמד בדרישות לשימור הסטטוס, אז מן הסתם לא יוכל לשמור אותו. האם הנוסע ודלתא ייפרדו כחברים או שיהיו השלכות מסויימות, נגיד יחייבו את הנוסע בדיעבד על כניסה ללאונג'? האם יוכל להמשיך לצבור ליונייטד כרגיל?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אענה ע״פ הדוגמה שנתת.

      השוואת-הסטטוס של דלתא שקופה ליונייטד, אז לא יהיו השלכות מצד יונייטד בכל מקרה. היא לא מודעת בכלל שאותו אדם ביקש השוואה ממועדון אחר. דלתא מציעה השוואת-סטטוס, במסגרת המסלול המהיר כפי שתיארת, אבל זה חד-פעמי. כביכול הם טוענים שזה ׳פעם אחת לחיי החשבון׳ – רוצה לומר, פעם בחיים – אבל בפועל הם כנראה יאשרו בקשה נוספת בחלוף מספר שנים (הדעה הרווחת מצביעה על חמש שנים של ׳תקופת צינון׳ בין בקשות). מעבר לזה לא יהיו השלכות כלשהן וכמובן שדלתא לא תרדוף אחרי אף אחד בגלל שהוא ביקש השוואת-סטטוס ולא השלים את המסלול המהיר.

      הגב
      • Bucket List

        אחלה הסבר, תודה.
        נשמע שאם השגת סטטוס בחברה אחת, ובאופן חריג מזדמן לך לטוס ליעד שעדיף אליו לטוס עם חברה אחרת, אז כדאי לבקש השוואת סטטוס ולהינות מההטבות הנלוות לסטטוס לאותה טיסה. אפילו אם מותר לעשות זאת רק פעם בחיים, זה משהו שניתן תיאורטית לעשות מול כל חברה שמציעה השוואת סטטוס.
        לא שאני מתכננת לעשות את זה מעכשיו, הרי צבירת המיילים תיפגע אם כל טיסה תקורדט לחברה אחרת, אבל זה יכול להיות TRAVEL HACK נחמד במקרה של טיסה מיוחדת.

      • Lior@FlyingOut

        כן, בגדול זה כלי שימושי שכדאי להכיר.

        בפרט כדאי לנצל כל מיני הזדמנויות אקראיות לגמרי של השוואת-סטטוס מכל מיני מועדוני תעופה פחות מוכרים. ככה אפשר לקבל סטטוס בברית למשך תקופה מסוימת (שלושה חודשים או שנתיים…) בלי שיהיה איכפת כשהתקופה תיגמר. כלומר, לשרוף קלף שבכלל לא ידעת על קיומו קודם לכן. לקבל השוואת-סטטוס ממועדון מוביל זה לא מסוכן או בעייתי, כמובן, אבל עבור נוסע תכוף זה פחות מומלץ כי זה סוגר עבורו את האפשרות לקבל את אותה השוואת-סטטוס בהמשך במידה והוא באמת יצטרך אותה (נגיד אם דפוס הנסיעות שלו ישתנה ופתאום אותו מועדון תעופה יהפוך להיות המטרה הראשית).

        חשוב גם להבדיל בין ניצול הטבות סטטוס לבין צבירת נקודות. נגיד קיבלת השוואת-סטטוס מהמועדון של אייר ניו-זילנד, ועכשיו אתה גולד בברית סטאר, אתה עדיין יכול להמשיך לקרדט טיסות למועדונים אחרים בברית אבל לנצל את ההטבות של הסטטוס החדש כדי לבחור מושבים מועדפים בטיסות, להיכנס לטרקלינים וכו׳. עד שיפוג תוקפו כמובן.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצאתי כרטיס לתאריכים הנל באתר klm ב 395$ ויש בעוד שלל תאריכים. בלי קודים וטובות. מה קורה פה?

    הגב
  3. ישראל בר

    בעניין השוואת הסטטוס
    בעל מעמד גולד באלעל, גם לו ניתנת האפשרות של השוואת סטטוס מול דלתא? גולד מול גולד?
    והאם טיסה לניו יורק הלוך ושוב מכסה מספיק בשביל להגיע לרף שמצריך קבלת גולד בדלתא?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      פורמלית לפחות דלתא לא משווה-סטטוס של אלעל. בפועל אני מאמין שכן. גולד של אלעל הוא סטטוס די נמוך, אז סיכוי טוב שלא יתייחסו לזה ברצינות, אבל עם פלטינום למשל אני חושב שהסיכויים גבוהים יותר ובפרט עבור מי שיכול להוכיח שיש לו פעילות משמעותית בשוק ישראל-ארה״ב (שבו דלתא מתחרה עם אלעל כמובן). בכל מקרה שווה לנסות כי אין מה להפסיד.

      כרטיס הלוך/חזור לניו-יורק יכול להספיק למסלול מהיר לסטטוס גולד, כן, אבל רק במידה והוא לא במסלול הישיר ביותר. לדוגמה: כרטיס של ק.ל.מ עם קונקשיין יחיד באמסטרדם יכסה מרחק של כ-11,400 מייל בלבד, וזה לא מספיק. לעומת זאת כרטיס שכולל קונקשיין נוסף באטלנטה כן יספיק.

      הגב

השאר תגובה