השבוע תמונת הפוסט מוקדשת לוירג׳ן אטלנטיק. החברה הבריטית החלה להפעיל את הקו לת״א כבר בחודש שעבר, אומנם, אבל רק הסופ״ש הגיע מייסד החברה סר ריצ׳ארד ברנסון לביקור קצר למדי בישראל לצד מנכ״ל החברה (הישראלי) שי וויס. ברנסון ידוע כדמות צבעונית במיוחד, ונחשב לאחד האנשים היצירתיים בתעשיית התעופה, ובהתאם חברת וירג׳ן צבעונית ויצירתית גם כן. כדאי לשים לב לתעריפים האטרקטיביים של החברה במחלקת פרימיום מישראל לארה״ב (החל מ-850$…).

הגיבו לפוסט ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

29 תגובות

  1. שי

    לאחר שנתיים, הצלחת לקבוע איזה טרקלין הוא הטוב ביותר בT3 בהיתרו?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      קתאי פירסט, אמירטס פירסט, וירג׳ן, קוונטס או בריטיש פירסט. גם קתאי ביזנס הוא אחלה.

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        על טעם וריח. סביר להניח שהפירסט של קתאי הוא הטוב ביותר, אבל הוא גם הקטן ביותר.

      • נעם

        היי ליאור
        יש לך כוונה לפרסם הסברים בנוגע לשינוי הנוכחי במועדון יונייטד ?

      • Lior@FlyingOut

        כן, ואני פשוט מתעכב עם זה. /:

        לבינתיים כתבתי את ההערות הבאות במסגרת אחד הפוסטים:

        ״נכון להיום על מנת להגיע לסטטוס גבוה יש לצבור מיילים לסטטוס (PQM) או טיסות (PQS). חברי מועדון שכתובתם בארה״ב צריכים גם לעמוד בתנאי של הוצאה כספית (PQD). החל מה-1 לינואר, כלומר לשנת הסטטוס 2021 והלאה, יהיה מודל שונה שבבסיסו צבירת נקודות סטטוס (PQP) לצד מספר טיסות של יונייטד (PQF). ככל הנראה עדיין נשאר התנאי המחייב לפחות ארבע טיסות של יונייטד כדי להגיע לסטטוס גבוה. המודל החדש מטיב מאוד עם נוסעים עסקיים שמעסיקם רוכש עבורם כרטיסים יקרים במיוחד וזאת משום שצבירת ה-PQP נגזרת ממחיר הכרטיס בכרטיסים המשווקים ע״י יונייטד – ולעומת זאת המודל החדש יאריך קלות/משמעותית את הדרך לסטטוס גבוה עבור הנוסע הממוצע שטס בעיקר במחלקת התיירים ובתקציב מוגבל״.

  2. borisdan

    בשבוע שעבר הזמנתי מלון זול בבריסל דרך club1hotels. כשהגעתי למלון, גיליתי שקיבלתי מיטה ב- dorm, למרות שבמפורש כתוב Standard room. הפקידה במלון הייתה נערה חביבה שניסתה לעזור, אך בבירור לא מישהי מההנהלה. שוחחתי עם club1hotels שאמרו לי שזה תפקיד המלון לספק לי חלופה, ולאחר שהם דיברנו מעט עם הפקידה בטלפון, הבנתי שאני צריך שהם יבטלו לי ועדיף שאזמין מלון אחר לעצמי אחרת לא אלך לישון.

    ביום למחרת שלחתי מייל ל- club1 ולמלון גם יחד בבקשת פיצוי. club1 הסבירו שזו אחריות המלון. המלון פשוט לא ענה. פניתי ל- club1 שאמרו שהסטנדרט בתעשיה זה שבמקרה שהמלון עשה אוברבוקינג, המלון אחראי לפתרון, ושאין להם יותר מה לעשות. הם הציעו לי 25 דולר, ומחקו את המלון מהרשימות שלהם.

    האם לדעתך יש עוד משהו לעשות בסיטואציה הזו?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      חוץ מלהגיש תביעה נגד המלון ולכתוב עליו ביקורת נוראית בטריפאדוויזור וכל פלטפורמה אחרת? לא ממש, לצערי. מדובר בעסק שלקח את הכסף שלך ולא נתן לך את התמורה שהוא הבטיח.

      האם C1H הציעו לך לבטל את ההזמנה ולקבל את הכסף חזרה, באותו יום של הצ׳ק-אין? או הטענה הייתה שאין אפשרות ביטול? מלבד הקרדיט הנוסף שהציעו לך אח״כ (אלא אם ההזמנה כולה עלתה פחות מ-25$, ואז אפקטיבית הציעו לך את כל הכסף חזרה…). כי הטיעון שיש אחריות לסוכן ולא רק למלון הוא נכון.

      הגב
      • Boris Danilovich

        כן, הם ביטלו לי את ההזמנה והחזירו את הכסף במקום.

      • Lior@FlyingOut

        אז לדעתי C1H היו 110% הוגנים איתך מהצד שלהם. שמח מאוד לשמוע שכך קרה. חבל מאוד שהמלון היה לא הוגן ולא עזר.

    • Lior@FlyingOut

      החלטתי לרכוש אייפון חדש, שהוא בעל מצלמה איכותית מאוד, במקום לרכוש מצלמת פוקט שתהיה בנוסף למכשיר סלולרי. ממתין למבצעים שיהיו בשבועות הקרובים כדי לקבל עסקה טובה.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראיתי שיש טיסות לניו יורק ביזנס של וורגין צד אחד ב850000 דלתא מיילים
    האם ידוע איך אפשר להזמין מתל אביב ללונדון בוורגין

    הגב
    • עמרי

      מה דעתך לגבי כרטיסי RTW?
      אילו אפשרויות בכלל יש, מה המגבלות, האם זה כדאי? ומה לגבי מימוש במיילים? ראיתי שקוריאן מאפשרים כרטיס ביזנס ב220 אלף מיילים, שנשמע לי לא מעט אבל גם לא המון.

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        זו שאלה קשה.

        יש עדיין מועדוני תעופה שמציעים כרטיסי RTW אטרקטיביים מאוד. אבל צריך לקרוא המון אותיות קטנות ולהתחשב בהמון פרמטרים כדי להבין אם ההצעה כדאית לך (מספר עצירות בדרך, מספר יבשות, אפשרויות שינוי, זמינות מושבי בונוס ועוד…). לצערי אין לי מועדון תעופה אחד להמליץ עליו כטוב יותר מכל האחרים בצורה מובהקת. השאלה גם אם יש לך אפשרות ריאלית להשיג מספיק נקודות במגוון מועדוני תעופה.

    • Lior@FlyingOut

      אין בעיה לרכוש מושבים בטיסות וירג׳ן עם מייילים של דלתא. גם בקו ת״א-לונדון בלי להמשיך לארה״ב. המחיר הוא 25,000 מיילים לאקונומי ו-42,500 מיילים לביזנס – לכיוון אחד.

      הגב
  4. Elad

    אולי פירסמת איזה בלוג למשתמש המתחיל.
    איפה כדי לפתוח חבר מועדון ולצבור מיילים.
    משהו מאפס…

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ראית את המדריכים של הבלוג? ״לחץ כאן״ בתפריט הראשי באתר של הבלוג. יש גם את מילון המונחים ועמודים ייעודיים למועדוני תעופה מובילים. כמובן שיש גם פוסטים בקטגוריית ׳מדריכים שימושיים׳. בהתחלה.

      https://flying-out.com/start-here/

      הגב
  5. גל

    תופעה מוזרה ומאוד מתסכלת שנתקלתי בה בחיפוש טיסות בגוגל פלייטס שגורמת לי לחשוב שאני מפספס משהו.
    אני מחפש טיסת כיוון אחד מישראל ליעד ובנפרד טיסה בכיוון אחד מהיעד לישראל ובוחר את התאריכים והשעות שמתאימים לי ורושם בצד.
    עכשיו אני מחפש הלוך ושוב מישראל ליעד לפי התאריכים שבחרתי, בוחר את טיסת ההלוך הרצויה ומשום מה טיסת החזור הרצויה לא מופיעה.
    זה גורם לי לחשוב שכשאני מחפש רק הלוך ושוב אני מפספס הזדמנויות טובות יותר וזה מוזר כי בדרך כלל גוגל יודע להציע כרטיסים נפרדים.
    אני תוהה, האם התופעה מוכרת, ואם כן מתי זה קורה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אם הבנתי נכון, אתה אכן מתאר מצב חריג.

      ישנם מקרים בהם צמדי-טיסות מסוימים לא יכולים להשתלב תחת תעריף הלוך/חזור אחד ואז כשאתה בוחר טיסת הלוך X אתה לא יכול לבחור טיסת חזור Y. אבל זה מאוד מאוד מאוד נדיר, ולא סביר שתיתקל במקרה כזה מספר פעמים אלא אם אתה מחפש שעות ביום בגוגל-פליייטס.

      הגב
  6. בועז

    היי ליאור….בטח ראית את הפרסומים, תהיתי מה דעתך על הנ"ל :
    Transfer Hotel Points To British Airways Avios And Get A 35% Bonus!
    ובהנחה שיש לך נקודות גם במריוט וגם IHG….מאיפה יהיה כדאי לעשות זאת ( חשבתי לשלב עם הפרומו של IHG קבלת בונוס על רכישת נקודות שגם פורסם בימים האחרונים )
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בגדול זו דרך לא משתלמת לרכוש/להשיג אוויוס. בטח דרך IHG כי יחס ההמרה הוא 5:1. כלומר, תצטרך לרכוש נקודות ב-25$ כדי שתוכל להמיר אותן ל-1,000 אוויוס ולקבל 350 אוויוס נוספים – ובעצם תשלם בדרך זו 18.5$ לכל 1,000 אוויוס. יקר מאוד.

      אם יש לך 60,000 נקודות של מאריוט זה כבר נהיה חצי משתלם. כי אותן אתה ממיר ל-25,000 אוויוס במקור ומקבל 35% בונוס על זה ובעצם מקבל יחס טוב יותר מ-2:1 (על נקודות של מאריוט ששוות כ-0.75 סנט האחת).

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      כאמירה כללית אני ממליץ לקרדט טיסות של וירג׳ן למועדונים אחרים ובפרט למועדון של דלתא. המועדון של וירג׳ן מצוין למי שטס בתכיפות עם וירג׳ן אז נגיד 4+ טיסות ישראל-ארה״ב בשנה והייתי אומר לך שזה שווה את זה כדי שתגיע לסטטוס גולד בקלות.

      הגב
  7. hemedr

    אם יש לי אוויוס באיבריה ופג תוקפם בקרוב ואני בוחר להעבירם לבריטיש האם האוויוס יעברו עם התוקף הישן שלהם ויעלמו מהבריטיש גם או שיקבלו תוקף חדש עפ החשבון בבריטיש?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בשני המועדונים הנקודות נמחקות כשהחשבון הופך לא-פעיל (36 חודשים אחרי הפעילות האחרונה). כלומר, קל מאוד לשמור על הנקודות תקפות וזאת בעצם ההמלצה הראשונה. אני מאמין שהעברת נקודות נחשבת לפעילות בשני החשבונות, המעביר והמקבל, אבל לא יודע בוודאות. בכל מקרה די קל ליצור פעילות בחשבון כי כל הכנסה או הוצאה של נקודה זה פעילות.

      הגב

השאר תגובה