בתור התחלה אני רוצה להדגיש:

  • הפוסט הזה לא נכתב לבקשת כאל, אלעל או מועדון הנוסע המתמיד. זה נכון לכל הפוסטים בבלוג, כי אין בבלוג תוכן ממומן בכלל, אבל רציתי להדגיש את זה בכל זאת. יתרה מכך – הפוסט הזה נכתב ללא ידיעת הגופים הללו וייתכן שהם לא יאהבו את הפרסום המוקדם.
    – – –
  • רוב הפרטים בפוסט הם וודאיים. חלקם הקטן עדיין תחת סימן שאלה.
    – – –
  • בשבועות האחרונים כאל הציעה את הכרטיס החדש ב׳השקה שקטה׳ ליודעי-דבר. ככל הנראה הייתה מכסה כלשהי וככל הנראה המכסה הזאת הושגה בינתיים. לפיכך – בהצלחה למי שמעוניין לנסות את מזלו בשיחה למוקד ההנפקות של פלייקארד, אבל צאו מנקודת הנחה שתקבלו סירוב ולא משנה כמה שנים אתם מחזיקים כרטיס פלייקארד כלשהו ולא משנה איזה סטטוס יש לכם במועדון של אלעל.

וכעת, לעסק…

הכרטיס החדש של כאל

הפוסט הזה נוגע לכרטיס הפלייקארד-פרימיום החדש. כנראה שנראה בקרוב גם כרטיס פלייקארד רגיל חדש, ואולי גם פלייקארד עסקי חדש, אבל בפוסט זה לא אתייחס אליהם.

כאמור, הכרטיס החדש כבר מוכן ומוצע ללקוחות נבחרים בשבועות האחרונים כחלק מ׳השקה שקטה׳. ב-14 לנובמבר, ככל הנראה, הוא יהפוך פומבי וכל אחד יוכל להתקשר למוקד כאל ולבקש אותו. סה״כ שבועיים מהיום.

להלן רשימה של מאפיינים, תנאים והטבות:

> מותג: מאסטרכארד

שדרוג משמעותי. כיום רוב כרטיסי הפלייקארד הם כרטיסי דיינרס. זאת בעיה כי המותג הזה לא מכובד בבתי-עסק רבים מאוד בארץ ובעולם. ישנם גם כרטיסי פלייקארד-פרימיום של אמקס, שסובלים פחות או יותר מאותה מגבלה, ויש גם כרטיסים של ויזה אבל הם זמינים כיום רק לבעלי חשבון בבנק לאומי. כמה טוב שהכרטיס החדש הוא מהמותג מאסטרכארד והוא חוץ-בנקאי כך שניתן להנפיק אותו עם חשבון בכמעט כל בנק בישראל.

> יחס צבירה: 190:1

כלומר, אין שינוי בהיבט הזה. כרטיס הפרימיום יצבור נקודה אחת לכל 190 ש״ח בחיוב.

> צבירה בענפים מוחרגים

לא לגמרי ברור אם הכרטיס יאפשר יחס צבירה של 500:1 או 380:1. מסמך שראיתי קובע 500:1 אבל אולי הוא לא מעודכן, בעוד נציגי שירות טוענים 380:1. בכל מקרה לא מדובר בהרעת תנאים. ישנה מגבלה של 30,000 ש״ח בחודש לעניין זה – אבל בעלי סטטוס גולד ומעלה במועדון של אלעל פטורים ממגבלה זאת. מדובר בעצם בהטבה דרמטית עבור בעלי חיובים גבוהים ובכללם בעלי עסקים שמשתמשים בכרטיס הפלייקארד-פרימיום לחיוב הוצאות העסק.

> דמי שימוש חודשיים

הכרטיס החדש יעלה 38.90 ש״ח לחודש. לא מעט אבל סביר. לכרטיסי הפלייקארד-פרימיום הנוכחיים יש דמי שימוש דומים. אבל הנה החידוש בכרטיס החדש: בעלי סטטוס גולד ומעלה במועדון של אלעל יקבלו פטור מלא מדמי השימוש כל עוד הסטטוס שלהם בתוקף! כלומר, עבורם הכרטיס החדש הוא בגדר ׳must׳ כי הוא חינמי והוא מקנה להם הטבות משמעותיות (אפילו אם הם לא משתמשים בו בפועל ולא צוברים נקודות…).

> חיוב חודשי מינימלי

כמו הכרטיס הנוכחי גם הכרטיס החדש מיועד ללקוחות שמוכנים להתחייב לחיוב חודשי של 10,000 ש״ח לכל הפחות. ככל הנראה מדובר בממוצע חודשי לאורך השנה ולאו דווקא בבחינת כל חודש בנפרד. בעלי סטטוס סילבר ומעלה במועדון המתמיד פטורים מתנאי זה ויכולים להחזיק בכרטיס גם ללא חיוב חודשי בכלל (כשבעלי סטטוס סילבר ייאלצו לשלם את דמי השימוש החודשיים…).

> עמלת המרת מט״ח

ככל הנראה העמלה היא 1.2% בלבד. אם כי ייתכן שהיא 1.4%.

> מתנת הצטרפות

כאל מציעה 50 נקודות של אלעל במתנה ללקוחות חדשים. ״לקוח חדש״ הוא כל מי שלא החזיק כרטיס פלייקארד כלשהו ב-18 החודשים האחרונים. ייתכן שכאל תהיה מוכנה להתגמש בעניין הזה או להציע מתנת הצטרפות מוגדלת (כיום ניתן לקבל 100 נקודות של אלעל בערוצים מסוימים…) אבל אין לי סיבה קונקרטית להאמין שזה המצב.

לסיכום

הכרטיס החדש הוא ברכה אמיתית לבעלי סטטוס גולד ומעלה בעיקר משום שהוא חינמי עבורם. הוא גם מאפשר צבירת נקודות מחיובים בענפים מוחרגים ביחס טוב יותר מכמעט כל כרטיס אחר בשוק – אבל זו הטבה משמעותית הרבה יותר לבעלי עסקים לעומת לקוחות פרטיים. בכל מקרה, אין ספק שהכרטיס החדש הוא שדרוג משמעותי על הכרטיסים הקיימים והוא ימשוך לכאל/לפלייקארד לקוחות חדשים וכאלו שהיו לקוחות פלייקארד בעברם וירדו מהרכבת לאורך הדרך.

מחכה לאירוע ההשקה.

33 תגובות

  1. ארז

    איזה יופי שאלעל וכאל מנגישים את הכרטיס הטוב הזה ללא עלות ללקוחות היוקרה.
    זה בהחלט יהיה הכרטיס העיקרי שאשתמש בו לחיובים בארץ!

    הגב
    • אורן

      האם למי שיש דיינרס פרימיום יוכל להנפיק מאסטרקארד פרימיום החדש ללא עלות ?

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        לא חושב שהכרטיסים תלויים אחד בשני.

        אם אתה בעל סטטוס גולד ומעלה באלעל – תקבל את המאסטרכארד ללא עלות. יכול להיות שכלקוח וותיק של כאל תקבל את אותה הטבה, אבל זה פורמלית לא בתנאים.

  2. Ifti

    האם גם בכרטיס זה יהיה ניתן לקבל מעמד באלעל על חיובים בגובה 40 ו 80 אלף בממוצע בחודש?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      להבנתי כן. לא ראיתי אינדיקציה אחרת.

      כחצי מיליון ש״ח בתוך שנה לקבלת סטטוס גולד וכמיליון ש״ח בתוך שנה לקבלת סטטוס פלטינום.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        חיפשתי את הנתון הזה באתר של כאל ושל אלעל ולא מצאתי. האם תוכל לפרסם לינק היכן פורסם שברכישות של חצי מיליון בשנה ניתן לקבל גולד?

      • Ifti

        תודה. יהיה מעניין……. נראה שלא תהיה שום סיבה להישאר עם אמקס פליי קארד שכן עלותו 40 שח(אין הנחות) ולא מקבלים אותו בהרבה מקומות בחו"ל.
        יצטרכו לשפר באמת את ההטבות שלהם באמקס בשביל שנשאר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ידוע אם יהיה ניתן להוציא אותו גם כבנקאי?? חוץ בנקאי זה חסרון אדיר מבחינתי מבחינת מסגרת אשראי. אין סיכוי שאקבל מסגרת כמו שנותנים לי בבנק

    הגב
    • ארז

      למה אין סיכוי? עם הצגת תדפיסי עו״ש עונתיים, ובהתאם לצורך, אפשר לקבל מסגרות מאוד יפות.

      הגב
  4. שאול

    בשיחה שאני קיימתי עם נציגת שירות (באל על, לא בכ.א.ל) אמרו לי שאפשר יהיה להנפיק גם כרטיס בנקאי והוא יהיה עם לוגו כפול דיינרס בארץ מאסטרכארד בחו"ל.

    הגב
  5. נוסע ותיק

    הדיווח של אל על לבורסה בנושא זה לפני כחודש ימים:
    .
    בהמשך לדיווחים המיידיים של החברה מיום 11 בדצמבר 2018 (מספרי אסמכתא 2018-01-120675 ו- 2018-01-120906) ומיום 3 במרץ 2019 (מספר אסמכתא 2019-01-018199), בדבר התקשרות חדשה עם דיינרס קלוב ישראל בע"מ וכרטיסי אשראי לישראל בע"מ (שתיהן ביחד: "קבוצת כאל") בעניין הנפקה ותפעול של כרטיסי אשראי ממותגים לחברי מועדון הנוסע המתמיד של החברה ("הסכם FlyCard") ואישור דירקטוריון החברה להתקדם לחתימה על הסכם עם חברת Mastercard Europe SA ("מאסטרקארד") על בסיס מכתב הכוונות המחייב שהתקבל ממנה, מתכבדת החברה לעדכן כי ביום 26 בספטמבר 2019 חתמה על הסכם משולש עם חברת מאסטרקארד וקבוצת כאל ("ההסכם המשולש"). ההסכם המשולש מסדיר את שיתוף הפעולה עם מאסטרקארד ביישום הסכם FlyCard: הנפקת כרטיסי Flycard (פרימיום וברונזה) במותג מאסטרקארד וכרטיסים משולבים במותג מאסטרקארד ודיינרס; תשלום מענק חתימה (הצפוי להתקבל בתוך מספר שבועות ומהווה את היתרה שטרם שולמה של המענקים שפורטו בדיווח המיידי מיום 11 בדצמבר 2018, מספר אסמכתא 2018-01-120675); הוספת בלעדיות חלקית למאסטרקארד ביחס לכרטיסי פרמיום מסוגים מסוימים; תמיכות של מאסטרקארד בתקציבי שיווק וכן תמיכות כספיות וייעוץ מקצועי, אשר היקפן תלוי בעמידה ביעדים לאורך תקופת ההסכם. תקופת ההסכם הינה לעשר שנים החל מיום 1 בספטמבר 2019, עם זכות יציאה הדדית לכל אחד מהצדדים לאחר שבע שנים.

    הגב
  6. מגהץ קיטור

    …"הכרטיס החדש הוא מהמותג מאסטרכארד והוא חוץ-בנקאי כך שניתן להנפיק אותו עם חשבון בכמעט כל בנק בישראל" – למה כמעט?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ראיתי במסמך כלשהו רשימה של בנקים אז הנחתי שעצם קיום הרשימה מוכיח שיש לפחות בנק אחד שכאל לא מכירה בו (כי אחרת היה כתוב פשוט ״ללקוחות כל הבנקים״). אז כסת״ח מצידי, בתכלס, ואולי בעצם לקוחות כל הבנקים יכולים להוציא את הכרטיס.

      הגב
  7. זיו

    ליאור שות…

    אז ככה בתור מחזיק של הכרטיס ביזנס של פליקארד של דינרס מסתבר ש ה מ ו ן בתי עסק לא מכבדים אותו…. גם בארץ ובמיוחד בעולם הגדול…

    ולכן לא ניתן להנות מיחסי ההמרה כפי שהם מציגים בכל הפרסומים

    אז כמו במערכון של הגשש הם המציאו כרטיס נוסף שמוכנים לתת אותו ללא עלות של מאסטרקארד שאותו כן מכבדים בעולם ובארץ אך יחס ההמרה ממש גרוע …

    אז כמו שאומרים .. אין ארוחות חינם אפילו לא בטיסות

    הגב
    • ארז

      זיו,
      אלו שני כרטיסים שונים.
      כרטיס הפלייקארד דיינרס העסקי מקביל מבחינת יחס הצבירה לפלייקארד הרגיל צובר ביחס של 1:250 בעסקאות רגילות, והוא כאמור דיינרס שלא מכובד מספיק. המשלים שלו, מאסטרכארד הוא עדיין פלייקארד רגיל שצובר ביחס גרוע פי 2 של 1:500.

      כאן ליאור הציג כרטיס חדש, פלייקארד *פרימיום* חדש ממותג מאסטרכארד, ובשל כך יכובד כמאסטרכארד, אבל יצבור כפרימיום ביחס הרגיל והטוב של 1:190.

      הגב
  8. Eyal Rabinovitch

    בשיחה שקיימתי עם נציגת אל על נאמר לי שלמרות שהוצאתי מעל מיליון שח בכרטיס פלי כארד פרימיום שלי לא אוכל לשמור על מעמד הפלסטיניים שלי מיכיוון שאני צובר נקודות למעמד רק על הוצאות רגילות ולא על תשלומים למוסדות
    לא ראיתי תנאי כזה בתקנון אל על
    האם ידוע לך על הנושא שצבירה למעמד לא כולל נקודות שנצברו מתשלומים למוסדות?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ההטבה הזאת לא מבוססת על סך החיובים בכרטיס אלא על מספר הנקודות שנצברו בחשבון כתוצאה מהחיובים בכרטיס.

      כדי לקבל סטטוס פלטינום יש לצבור לפחות 5,000 נקודות במהלך 12 החודשים האחרונים. בצבירה רגילה זה אומר חיובים בסך 950,000 ש״ח. אז לצורך השיח הכללי מעגלים למעלה ונהוג לומר שאם יהיו לך חיובים של מיליון ש״ח בשנה תהיה זכאי לסטטוס פלטינום (אם כי, כפי שהסברתי, זה לא מדויק בכלל). חיובים בענפים מוחרגים צוברים נקודות ביחס של 380:1 או 500:1 ולכן בפועל יכול להיות לקוח עם חיובים בסך 1.5 מיליון ש״ח אבל בלי שהם יצברו 5,000 נקודות.

      https://flying-out.com/2019/04/10/platinum-status-with-flycard/

      הגב
      • Eyal Rabinovitch

        בהחלט נכון – צברתי את מספר הנקודות הנדרש אך הנציגה הסבירה כי נקודות ממוסדות ביחס של 1:380 או 1:500 הם נקודות שניתן להשתמש בהם לטיסות / שידרוג וכיוצ׳ אך הן לא נספרות בנקודות לצורך מעמד
        וכי יש לצבור 5,000 נקודות ״רגילות״ (ללא מוסדות) ביחס של 1:190 לצורך קבלת מעמד פלטינום
        האם ידוע לך על כך?

  9. משה

    התקשרתי היום לכאל. טוענים שעדיין לא השיקו את הכרטיס החדש.
    לעומת זאת ראיתי היום פרסומת לכרטיס חדש של לאומי "sky max" טוענים שם ש160 שח מומר לנקודה.
    האם זה באמת יותר שווה מ flycard?

    הגב
    • משה

      חחחח
      אחרי שאמרתי לכאל שאני עובר לכרטיס של לאומי הם החליטו כן להנפיק לי את הכרטיס החדש.
      העניין הוא שעכשיו אני באמת שוקל לקחת את הכרטיס של לאומי

      הגב
  10. אילת

    האם יש פטור מעמלת כרטיס לבעלי מעמד פלטינה באלעל.בכאל מסרו שאין הטבה כזו

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן, חד משמעית. זה נכון לכרטיס הפלייקארד-פרימיום החדש. הפטור הוא לבעלי סטטוס גולד ומעלה.

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        ראיתי את זה בתקנון הכרטיס, כן, אבל אין לי את התקנון כרגע לצטט ממנו. זה גם נאמר ע״י ליאור טנר אתמול באירוע של אלעל.

  11. שאול

    למיטב הבנתי, הפטור מדמי כרטיס חל רק בכרטיס החוץ בנקאי ובבנקאי המונפק על ידי דיסקונט בלבד. כך לפחות נאמר באירוע אתמול.

    הגב
    • ישראל

      כל לקוח דיסקונט יכול לקבל את הכרטיס ללא דמי כרטיס? או שיש תנאים נוספים לכך?

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        כלומר האם הפטור בדמי כרטיס לחברי בנק דיסקונט הוא גם לבעלי סטטוס מסויים? או לאו דווקא?

      • Lior@FlyingOut

        הפטור הוא רק לבעלי סטטוס גולד ומעלה. אין פטור ללקוחות בנק מסוים.

השאר תגובה