החלה מכירת הכרטיסים בקו של אלעל לשיקגו

הטיסה הראשונה תמריא ב-22 למרץ 2020 והקו יהיה בתדירות של שלוש טיסות שבועיות. בקו ישרתו מטוסי בואינג 789. המחירים בכסף באתר אלעל: החל מ-980$ במחלקת התיירים, החל מ-2480$ במחלקת פרימיום והחל מ-4350$ במחלקת העסקים. עד ה-14 לינואר בתוקף מבצע לרכישת כרטיסים במחלקת פרימיום: 1500$ או 2250 נקודות (בתוספת מסים). שיקגו היא אחת הערים האהובות עלי בעולם ואני שמח שאלעל (או כל חברת תעופה) מציעה טיסות ישירות מת״א.

קבוצת IAG תרכוש את אייר-אירופה במיליארד אירו

עסקת-ענק בשוק התעופה האירופי ובפרט בשוק התעופה הספרדי. קבוצת IAG כוללת כיום את חברות התעופה בריטיש, איבריה, אייר לינגוס, וולינג ולבל. כלומר, לקבוצה כבר היום יש נוכחות משמעותית בחצי-האי האיברי. השבוע פורסם בהפתעה שהקבוצה תרכוש במיליארד אירו את חברת התעופה הספרדית אייר-אירופה שהיא המתחרה הישירה של איבריה (גם בקו לת״א). לא ברור עדיין מה יהיה עתיד הפעילות של שתי החברות, אבל ברור שאייר-אירופה תעזוב בהקדם את ברית סקיי וככל הנראה תצטרף לברית וואן-וורלד בה חברות בריטיש ואיבריה.

דובאי עתידה להתיר כניסה של בעלי דרכון ישראל

באוקטובר 2020 ייפתח בדובאי האקספו שיימשך מספר חודשים. מדובר באחד האירועים הבינ״ל החשובים ביותר שמתקיים אחת לשניים-שלוש באופן שיגרתי (האחרון היה ב-2017ֿ והבא אחרי דובאי יהיה ב-2025). באקספו בדובאי יהיה ביתן ישראלי שעיצובו כבר נחשף והוא צפוי להיות אחד הביתנים המרשימים ביותר בתערוכה. ובכן, עתה נודע שבמהלך תקופת האקספו יוכלו להיכנס לדובאי גם בעלי דרכון ישראלי. ברקע נפוצה השמועה שלאחר האקספו ההסדר יהפוך לקבוע – אבל זה, כאמור, בגדר שמועה. באקספו צפויות להשתתף 135 מדינות.

עד 50% הנחה על כרטיסי בונוס של מועדון Executive Club (בריטיש)

מבצע מצוין התקף לטיסות מ/אל לונדון בכל מחלקות השירות. להזמנות עד ה-21 לנובמבר ולטיסות עד ה-30 לאפריל. כרטיסי בונוס במחלקות התיירים והפרימיום יוזלו עד 50% וכרטיסי בונוס במחלקות העסקים והראשונה יוזלו עד 10% בלבד. בנוסף ניתן להנות מהנחה של 20% על מימוש אוויוס לטובת הזמנת מלונות בערים נבחרות שאליהן בריטיש טסה. ניתן, לדוגמה, לרכוש כרטיס הלוך/חזור מלונדון לניו-יורק במחלקת פרימיום ב-26,000 אוויוס בלבד (בתוספת מסים).

מלון אלמה בזיכרון יעקב יעזוב בסוף השנה את קבוצת מאריוט

המלון מנוהל כיום ע״י הקבוצה תחת רשת Design Hotels, שמתמחה כמובן במלונות מעוצבים ואומנותיים, ויעבור בקרוב לניהולה של רשת מקומית קטנה שמנהלת שני מלונות נוספים בלבד. אפשר רק לנחש שבעלי המלון לא היו מרוצים מתוצאות הניהול הנוכחי או מהתשלומים שהם נאלצו להעביר לקבוצת מאריוט. המבנה האייקוני של המלון על הרכס מול הים, שעוצב ע״י האדריכל הנודע יעקב טרנר, הוקם במקור כבית-הבראה עבור קרן הפנסיה ׳מבטחים׳ בשנת 1968. ארבע שנים מאוחר יותר קיבל יעקב טרנר את פרס ישראל על עבודותיו ובפרט על המבנה הייחודי שלימים יהפוך למלון אלמה.

בסופ״ש הקודם נפרדה אלעל ממלכת השמיים אחרי כמעט 50 שנים של שירות בצי החברה

את מטוס ה-747 הראשון שלה קיבלה אלעל במאי 1971. מאז משרתים מטוסי הסדרה האגדית של בואינג בקוים החשובים ביותר של אלעל ולאורך השנים שברו שיאים מעניינים ברמה הבינ״ל. בסופ״ש האחרון התקיימו שתי הטיסות האחרונות בהחלט, הלוך/חזור לרומא, ואלעל עשתה עבודה נהדרת וסיפקה לכל הנוסעים חווייה בלתי נשכחת. אני מאושר שזכיתי להיות בטיסות האלו, ואני שמח שזכיתי לחלוק את החוויה עם כמה חברים וקוראיי הבלוג. תודה אלעל!

מיילים של אמריקן בהנחה – אם אתם מוכנים לרכוש יתרה ענקית של מיילים

מועדון התעופה AAdvantage, כמו מועדוני תעופה אחרים, מקיים מספר פעמים בשנה מבצעים לרכישת מיילים. הבעיה היא שעל מנת להנות מההנחה הגבוהה ביותר בדר״כ צריך לרכוש יתרת מיילים גבוהה במיוחד. המבצע הנוכחי, שיהיה בתוקף עד ה-28 לנובמבר, מציע בונוס מדורג של מיילים ברכישה של 10,000 מיילים ומעלה. כדי לקבל את הבונוס המקסימלי בסך 100,000 מיילים יש לרכוש 150,000 מיילים ובעצם לקבל יתרה כללית של רבע מיליון מיילים (בעלות של כמעט 5,000$). המחיר, בשקלול הבונוס המקסימלי, הוא כ-19.2$ לכל 1,000 מיילים. במבצע הטוב ביותר של המועדון בשנים האחרונות נמכרו מיילים במחיר מינימום של כ-17.2$ לכל 1,000 מיילים.

חודשי החורף הם הזמן הטוב ביותר לחדש דרכון

בין ה-1 לנובמבר וה-29 לפברואר (מועד התשלום) מציעה רשות האוכלוסין וההגירה הנחה משמעותית על אגרות מסוימות ובכללן האגרה לחידוש דרכון. במקום לשלם 250 ש״ח – המחיר לחידוש דרכון בחודשי הקיץ בתשלום באינטרנט – ניתן לשלם רק 155 ש״ח. זיכרו שיש הנחה של 50% לחיילים בשירות חובה ובשירות מילואים פעיל (ע״פ קריטריונים של צה״ל). כדאי!

מהדורה חדשה למבצע יום-הולדת של מועדון הנוסע המתמיד

אם אתם חוגגים יום-הולדת בחודש נובמבר תוכלו במהלך החודש לרכוש כרטיס בונוס מוזל במיוחד, עם פטור מהיטל-דלק, בצמוד לכרטיס בכסף לאותן טיסות. זו אחת ההטבות הטובות ביותר של המועדון. היעדים הפעם: פראג, רומא, ונציה, מומבאיי, הונג-קונג, סן-פרנסיסקו ולאס-וגאס (שלושת האחרונים לא השתנו מהחודש שעבר…). ליציאות עד ה-29 לפברואר.

50% בונוס ברכישת אוויוס ישירות מהמועדון של בריטיש

המבצע בתוקף עד ה-21 לנובמבר. ניתן לרכוש עד 200,000 אוויוס (לא כולל הבונוס). מחיר הבסיס לאוויוס הוא מדורג כך שעל מנת להגיע למחיר הנמוך ביותר – 12 אירו ל-1,000 אוויוס – יש לרכוש לפחות 100,000 אוויוס (התקרה הסטנדרטית). סה״כ מחיר אטרקטיבי למטבע שנוח להשתמש בו, אבל לרכוש ספקולטיבית יתרה של 150,000 אוויוס ומעלה זה כנראה רעיון פחות טוב.

145% בונוס ברכישת מיילים ממועדון LifeMiles

מבצע נוסף למועדון התעופה שחצי מהשנה מוכר מיילים בהנחה. כדי להנות מהבונוס המקסימלי יש לרכוש לפחות 100,000 מיילים ואז המחיר יורד עד 13.5$ בלבד לכל 1,000 מיילים. זה המחיר הנמוך ביותר שבו מוכר המועדון מיילים במבצעים כאלו, אבל היו מקרים בעבר במסגרתם ניתן היה להנות ממחיר כזה מבלי לרכוש יתרה כ״כ גבוהה של מיילים. סה״כ קל לקבל ערך גבוה יותר במימוש המיילים כך שכאמירה כללית אני ממליץ לרכוש מיילים של המועדון למי שמודע לאפשרויות המימוש. המבצע הנוכחי בתוקף עד ה-14 לנובמבר בלבד (לכאורה לכבוד יום הרווקים הסיני המתקיים ב-11 לנובמבר).

ארגון התעופה יאט״א יוצא למאבק בתנועת השיימינג לטיסות

״תנועת ה-Flight Shaming, הרעיון שטיסות פוגעות בסביבה, נמצאת במגמת עלייה. התנועה, ה”מביישת” את הטיסה, היא בצמיחה ברחבי אירופה, כאשר בתנועה תומכים במעבר מטיסות לשיטות תחבורה חלופיות ובהן רכבות ומכוניות. תעשיית התעופה אחראית רק ל-2.5% מפליטות CO2 העולמית ועם זאת, למרות שהיא משחררת לאוויר פחות פחמן דו חמצני מאשר תעשיות אחרות ומנסה לחולל שינוי חיובי, היא נהפכה לפנים של הפליטות ברחבי העולם״.

7 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מתוכננת כתיבת פוסט על הטיסה האחרונה של ה747?

    הגב
    • Uri Goren

      מהמשפט "ואני שמח שזכיתי לחלוק את החוויה עם כמה חברים וקוראיי הבלוג" משתמע שכבר פורסם פוסט. אבל אני לא ראיתי.
      מאוד אשמח לקרוא, לפי מקורות זרים היה קרנבל ממדרגה ראשונה.

      הגב
  2. נוסע ותיק

    בינתיים קח טעימה מוסרטת מהקרנבל שהיה שם- בטח כמה חברים כאן יזהו את עצמם בסירטון, צפיה מהנה

    הגב
    • סקרן סידרתי

      האם מישהו מהגולשים שהיה בטיסה הזו מזהה את עצמו כאן בסירטון?

      הגב
  3. דיוויד

    יש מידע באיזה שעה ממריאה הטיסה של אל על משיקגו?
    ישנם שעות מסויימות, בפרט אחה״צ, בהם ההמראות מנמל התעופה או׳הרה הן סיוט אחד לשמו. שעה וחצי בתוך המטוס על הקרקע בתור עד שמתקבל האישור להמריא.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ​זמני הטיסות בקו שיקגו:

      הלוך – המראה מתל אביב בימים ראשון, שלישי, חמישי בשעה 12:00, נחיתה בשיקגו כעבור 12:30 שעות, בשעה 16:30 (שעון מקומי).

      חזור – המראה משיקגו בימים ראשון, שלישי, חמישי בשעה 19:15 (שעון מקומי) ונחיתה בתל אביב בימים שני, רביעי, שישי (בהתאמה) כעבור 11:20 שעות, בשעה 14:35.

      הגב

השאר תגובה