גילוי נאות: באופן חריג בשוק האשראי המקומי מציעה מקס תגמול לבלוג עבור הפניית לקוחות. אז אודה לכם אם תבחרו להיכנס לאתר מקס באמצעות הקישורים בפוסט זה ואודה לכם אם תפיצו את הפוסט הלאה לחבריכם וקרוביכם במידה והם מעוניינים להכיר את הכרטיס שאולי יטיב איתם. משזה נאמר, התוכן בפוסט זה אינו-ממומן ונכתב על ידי בלבד ללא התערבות של מקס.


לבקשת הכרטיס באתר מקס לחצו כאן

 

ביום ראשון בבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים במשרדי מקס (לשעבר לאומיקארד) והכרטיס נחשף באופן רשמי אחרי שמועות שצצו לגביו בשבועות האחרונים (ורק חלקן היו נכונות). מקס הצליחה לשמור על פרטיי הכרטיס החדש בסוד עד אותו בוקר. בפרט לא הייתה ידועה זהותו של השותף של מקס להרפתקה – והרי זהו אתר סמארטאייר (Smartair) מבית תלמה.

הכרטיס מבקש להיות בשורה צרכנית של ממש. Game-Changer, כמו שאומרים שם בארץ כרטיסי האשראי. אבל האם כך הדבר באמת? האם זהו כרטיס האשראי הטוב ביותר לנוסעים לחו״ל? האם יתרונותיו מגמדים את חסרונותיו? בסקירה הזאת אנסה לענות על כל השאלות הללו, ואסביר מדוע כדאי לכם בכל מקרה להוציא את הכרטיס.

בפוסט זה:

  • החידוש של מקס
  • מאפייני הכרטיס
  • צבירת נקודות
  • מימוש נקודות
  • מחשבות נוספות
  • מתחרה לפלייקארד
  • לצבור נקודות מטיסות
  • ההמלצה שלי

פוסטים נוספים שאולי תרצו לקרוא:

כרטיסי האשראי הטובים ביותר לנוסעים (מהדורת 2019) (מרץ 2019)

סקירה: כרטיס האשראי הממותג של מועדון Miles&Smiles (אוקטבור 2019)

פרטים ראשונים על כרטיס הפלייקארד-פרימיום החדש (נובמבר 2019)

החידוש של מקס

באופן מסורתי כל כרטיס אשראי שמתוייג כ׳כרטיס טרוול׳ – כלומר, כרטיס שפונה בראש ובראשונה אל קהל הנוסעים – מבוסס על מודל של צבירת נקודות של חברת האשראי והמרתן לנקודות/מיילים של מועדוני לקוחות שונים (תעופה ומלונות בדר״כ). בגלל מגבלות שוק האשראי בישראל אף אחת מחברות האשראי המקומיות לא מציעה המרת נקודות ליותר משניים-שלושה מועדוני תעופה, ובפרט: ישראכרט מאפשרת המרה לנקודות של אלעל ולאוויוס של בריטיש ובנוסף השיקה לאחרונה את כרטיס האשראי הממותג של מועדון Miles&Smiles, מקס מאפשרת המרה לנקודות של אלעל ולמיילים של יונייטד וכאל מאפשרת המרה לנקודות של אלעל בלבד בעודה מחזיקה בחוזה עם המותג פלייקארד ומשווקת בנוסף את כרטיס האשראי הממותג של מועדון Miles&More.

מקס בעצם ביקשה לשבור את המודל הזה.

למה להגביל את הלקוח להמרת הנקודות שלו למועדון תעופה אחד או שניים כשאפשר לתת לו אפשרות להשתמש בנקודות שלו לרכישת כל כרטיס טיסה שירצה? אולי ניתוק ממודל ההמרה למועדוני תעופה בעצם ייתן ללקוח חופש גדול יותר והצעת-ערך טובה יותר?

זה הימור, אני מסכים, אבל אי אפשר לומר שזה לא חדשני.

חברות אשראי אמריקניות מפעילות פורטלים דומים בהם יכולים הלקוחות לרכוש מגוון שירותי נסיעות בנקודות. יחס ההמרה מנקודות לכסף הוא בדר״כ קבוע, ואפילו ישנים מקרים בהם מועדון לקוחות מאפשר המרת נקודות לקרדיט/כסף בחנויות מקוונות כמו השת״פ של הילטון ואמזון.

מאפייני הכרטיס

המילה הראשונה שהייתי משתמש בה כדי לתאר את הכרטיס הזה היא ״פשטות״. הכרטיס הזה מציע מסלול לא-מורכב, לא-מסובך ולא-מתוחכם לתרגום הוצאות לחיסכון. לא צריך להשתמש במחשבונים, לא צריך להכיר טבלאות מימוש, לא צריך להבין איזו חברת תעופה שותפה באיזו ברית, לא צריך לחפש זמינות לכרטיסי בונוס, לא צריך להתקשר כדי להמיר נקודות אחת לכמה חודשים/שנים לפני שיימחקו והכל בעצם נהפך יותר פשוט. זה אולי לא יתרון גדול ללקוח המתוחכם ששוחה בבריכת הנקודות אבל זה יתרון עצום ל-95%+ מלקוחות שוק האשראי.

ובכן, אלו מאפייני הכרטיס:

  • כרטיס חוץ-בנקאי במותג ויזה. זמין ללקוחות כל הבנקים. יש דרגות כרטיס – גולד, עסקי ופלטינום – אבל לכאורה אין להן שום משמעות. אני כמובן ממליץ לבקש כרטיס פלטינום כי הוא מאפשר שימוש בתוכנית המלונות של ויזה העולמית.
    – – –
  • דמי שימוש חודשיים: 20 ש״ח. לקוחות חדשים יהנו מפטור ל-6 חודשים ראשונים בלבד.
    – – –
  • מתנת הצטרפות: 100 נקודות. תוקף הנקודות הוא ל-3 שנים. 1 נקודה = 1 ש״ח במימוש בפורטל הייעודי, כך שבעצם מתנת ההצטרפות שווה 100 ש״ח (או 5 חודשים נוספים של דמי שימוש חודשיים, אם תרצו).
    – – –
  • יחס צבירה: נקודה לכל 160 ש״ח בחיוב. ענפים מוחרגים, כרגיל, צוברים נקודות בקצב מופחת בחצי – כלומר, נקודה לכל 320 ש״ח בחיוב (ללא הגבלה חודשית). אפקטיבית מדובר בהחזר של 0.62%.
    – – –
  • עמלת המרת מט״ח: 3%. זו העמלה הסטנדרטית של מקס ולכרטיס אין הטבה.
    – – –
  • הטבות נוספות: מנוי פריוריטי-פאס בסיסי (ללא כניסות), הטבה להזמנת מט״ח לאיסוף בנתב״ג (סניף בנק הפועלים), ביטוח נסיעות לחו״ל בחינם ל-5 ימים ראשונים (הטבה סטנדרטית) ותוכנית הפינוקים של מקס.

צבירת נקודות

נתחיל מהשורה התחתונה: הכרטיס מספק החזר של 0.62% על החיוב (160:1). לשם השוואה, אלו ההחזרים שמספקים כרטיסים מובילים אחרים שנחשבים מועדפים על הנוסעים התכופים והמזדמנים:

  • כרטיס פלייקארד רגיל: 0.49% (לפי שווי של 35 סנט/נקודה)
  • כרטיס פלייקארד-פרימיום: 0.64% (לפי שווי של 35 סנט/נקודה)
  • הכרטיס הממותג של לופטהנזה: 0.28% (לפי שווי של 1.3 סנט/מייל)
  • הכרטיס הממותג של טורקיש: 0.54% (לפי שווי של 1 סנט/מייל)
  • כרטיס מאסטרכארד פלטינום: 0.35% (לפי שווי של 1.4 סנט/אוויוס)
  • כרטיס הפלטינום של אמקס: 0.27% (לפי שווי של 3 סנט/נקודת MR)
  • כרטיס פירסט של מקס: 0.72% (לפי שווי של 1.5 סנט/מייל של יונייטד)

כלומר, סקיימקס לא תופס את המקום הראשון בשוק, אומנם, אבל הוא עוקף את רוב המתחרים העיקריים שלו. חשוב לזכור שכרטיס הפלייקארד-פרימיום וכרטיס הפירסט הם לא כרטיסים המשווקים לקהל הרחב אלא בעיקר לבעלי חיובים גבוהים. הם גם יקרים יותר מכרטיס סקיימקס.

לכרטיס של M&S יש יתרון בכך שהוא צובר מיילים בקצב זהה גם מחיובים בענפים מוחרגים. זה יתרון גדול לבעלי עסקים שמשתמשים בכרטיס הלא-עסקי כדי לחייב הוצאות של העסק, ויכולים להגיע לחיובים של עשרות אלפי ש״ח בחודש בענפים מוחרגים, אבל זה יתרון זניח מאוד ללקוח הפרטי הממוצע. שאר הכרטיסים, כמקובל, לא מאפשרים צבירת נקודות של חיובים כאלו או מאפשרים צבירת נקודות בקצב מופחת שעומד לרוב על 50% (כמו במקרה של סקיימקס).

הנקודות של כרטיס סקיימקס תקפות ל-3 שנים. אבל לאור העובדה שמימוש הנקודות כ״כ פשוט, ואפשר לממש כל יתרה של נקודות, הרי שלמגבלת התוקף יש משמעות מוגבלת למדי. זה בשונה מרוב מועדוני התעופה שלא מאפשרים רכישת כרטיס-בונוס לפני שיש את היתרה המלאה הדרושה לאותו מימוש, וזו לרוב יתרה גבוהה למדי של נקודות.

מימוש נקודות

כאן נכנס לתמונה אתר סמארטאייר (Smartair). האתר הזה קיים כבר מספר שנים ונחשב בין המובילים בשוק המקומי. יש לו כיום גם שת״פ עם אמקס תחת המיתוג ExpressFly.

בעצם מקס הקימה פורטל להזמנת טיסות – שבקרוב יוצעו בו גם מוצרי נסיעות נוספים – בו יכול הלקוח לרכוש כל טיסה שירצה ולהשתמש בנקודות מחשבונו על מנת לשלם חלק מהעלות או את כולה אם יש לו מספיק נקודות. זה פשוט כמו שזה נשמע. מתחברים לחשבון באתר, רואים את יתרת הנקודות ובתהליך ההזמנה ניתן לבחור בכמה נקודות להשתמש. החיסכון הוא ביחס ישיר וקבוע: נקודה אחת שווה לש״ח אחד (נכון להיום: 29 סנט).

חשוב לציין שהמחירים בפורטל זה זהים למחירים באתר סמארטאייר אבל בשלב זה אין כל עמלה נוספת (כשבאתר הרגיל יש עמלה של 12$ לכל הזמנה). לקוחות שיבחרו לבצע הזמנה טלפונית, במקום הזמנה מקוונת, ייאלצו לשלם עמלה של 13$. בתקנון מופיעה עמלה נוספת בך 5$ לכל הזמנה, אבל בשלב זה היא לא נדרשת בפועל. כך מופיע בתקנון: ״נוסף למחירי השירותים המופיעים באתר, תגבה חברת Smartair סך של 5 דולר להזמנה ללא קשר למספר הנוסעים בהזמנה כדמי טיפול, ומהזמנות אשר יטופלו טלפונית יגבו 13 דולר נוספים״.

לחצו כאן לכניסה לאתר סקיימקס


היתרון הגדול ביותר של הכרטיס, אם כן, הוא גמישות.
כלומר, הגמישות להשתמש בכמה נקודות שרוצים בכל הזמנה ולבחור כל כרטיס של כל חברת תעופה (כולל חברות לואוקוסט).

מקס מעניקה 100 נקודות כמתנת הצטרפות אך לא ניתן להשתמש בהן מיד לאחר הוצאת הכרטיס. יש תנאי לפיו הלקוח חייב לצבור בחשבונו מינימום של 200 נקודות (כולל מתנת ההצטרפות) לפני שיתאפשר לו לבצע הזמנה ראשונה. כלומר, הלכה למעשה, יש לחייב את הכרטיס במינימום של 16,000 ש״ח לפני שניתן להנות מהנקודות. בעיניי זו מגבלה סבירה, ומטרתה ברורה, ובאותה מידה יכלו להציע 100 נקודות בונוס לאחר הגעה לרף החיוב הזה (אותה הטבה בשם אחר).

מחשבות נוספות

עד כאן הסיפור נשמע טוב, ובפרט שהסקיימקס מציע רמת החזר גבוהה יחסית. אבל יש גם חסרונות.

החסרון הראשון הוא דמי השימוש. אומנם הכרטיס חינמי לחצי שנה, וזה מצוין, אבל אח״כ הוא יעלה 20 ש״ח בחודש ונראה שמקס לא מתכננת להציע פטורים. המשמעות בפועל היא שצבירת הנקודות מחיובים ראשונים של 3200 ש״ח בכל חודש תהיה שקולה לכיסוי עלות הכרטיס בלבד. אז לכל לקוח עם חיוב חודשי נמוך מרף זה – אין כל הגיון להחזיק את הכרטיס לאחר חצי שנה. חשוב גם לזכור שהכרטיס הזה לא מציע יתרונות משמעותיים אחרים מעבר לצבירת הנקודות.

יחד עם זאת, גם כרטיס הפלייקארד – הוא המתחרה הראשי – אינו חינמי. כרטיס הפלייקארד-פרימיום החדש מגיע עם דמי שימוש חודשיים כפולים לעומת סקיימקס והוא חינמי רק לבעלי סטטוס גולד ומעלה במועדון של אלעל (אחוז קטן מכלל הלקוחות בשוק – ואלו שממילא רוצים כרטיס של פלייקארד).

החסרון השני הוא היעדר ההטבה לעמלת המרת המט״ח. העמלה הרגילה של מקס – 3% – היא גבוהה יחסית בשוק. כרטיסים רבים אחרים מציעים עמלת המרה נמוכה משמעותית עד כדי 1% בלבד. זה אומר שפשוט לא כדאי להשתמש בכרטיס הזה לחיובי מט״ח. בפורטל של סקיימקס המחירים אומנם מוצגים בדולרים אך החיוב יהיה בש״ח, כך שעמלת המרת המט״ח אינה רלוונטית, וכך כתוב בתקנון: ״כל החיובים יבוצעו בשקלים לפי שער ההעברות וההמחאות (מכירה) כפי שפורסם ביום העסקים שקדם לביצוע ההזמנה. לקוח המעוניין בחיוב כרטיס האשראי שלו במט"ח יבחר בהזמנה טלפונית באתר ונציג Smartair יבדוק אפשרות זו יחד עם הלקוח״.

לתנאי השימוש המלאים בפורטל של מקס – לחצו כאן.

מתחרה לפלייקארד

את הפרק הזה ארחיב לפוסט נפרד שיעלה בהמשך השבוע. לבינתיים, התקציר:

הסקיימקס מתחרה בעיקר עם שלושה כרטיסים בשוק: הפלייקארד הרגיל, הכרטיס הממותג של M&M והכרטיס הממותג החדש של M&S. מבין שלושתם, בעיניי, כרטיס הפלייקארד הוא המתחרה האמיתי היחיד ושני האחרונים פשוט מזדחלים מאחור ובפרט הכרטיס הממותג של M&M. הכרטיס הממותג של M&S נותן הצעת-ערך טובה למדי לחברים פעילים של מועדון M&S שמגדילים בעזרתו את יתרת המיילים בחשבון ולבעלי עסקים עם חיובים חודשיים גבוהים בענפים מוחרגים – אבל אלו מיעוט מהלקוחות.

אם נערוך השוואה של ׳אורך הדרך׳ לכרטיס טיסה באמצעות חיוב האשראי – כאמירה כללית להערכתי הסקיימקס ינצח כמעט בכל השוואה של כרטיס במחלקת התיירים, ובפרט מול המחיר באתר אלעל בתעריף קלאסיק, וכנראה יפסיד כמעט בכל השוואה של כרטיס במחלקות גבוהות יותר. כאן נכנס הטיעון הפשוט והנכון: הרוב המוחלט של הלקוחות טסים במחלקת התיירים והרוב המוחלט של הלקוחות לא צוברים מספיק נקודות, בכרטיס כזה או אחר, כדי לאפשר לעצם לרכוש ללא תוספת כספית משמעותית כרטיס במחלקות גבוהות יותר. כלומר, סקיימקס מנצח היכן שחשוב לנצח.

אם נבחר בהשוואת תפוזים-לתפוחים – כלומר, השוואת כרטיס-בונוס בטיסות אלעל לכרטיס בכסף בכל חברת תעופה שמתחרה עם אלעל באותו קו – הרי שכרטיס הסקיימקס יינצח בקלות מהסיבה הפשוטה שאלעל אינה האפשרות הזולה ביותר בכל המקרים. זאת ועוד, כרטיס-בונוס לעולם כולל מזוודה ולפעמים פשוט אין צורך במזוודה כך שרכישת כרטיס בכסף, בעלות מופחתת, יכולה ליצור חיסכון נוסף.

לצבור נקודות מטיסות

זהו בעצם יתרון גדול לבעלי חיוב חודשי גבוה ולנוסעים תכופים/מתוחכמים. כלומר, לרוב קהילת הבלוג. מדוע?

נניח שאתם בעלי עסק עם חיוב חודשי ממוצע של 100,000 ש״ח. לצורך פשטות הדיון נניח שכל החיובים הם בענפים רגילים ולא מוחרגים. סה״כ מחזור חיוב שנתי של 1.2 מיליון ש״ח.

אם תבחרו בכרטיס פלייקארד-פרימיום תצברו כ-6,300 נקודות בשנה (וסטטוס פלטינום של אלעל). יתרת הנקודות הזאת תספיק לכרטיס הלוך/חזור במחלקת העסקים לניו-יורק שמחירו הרגיל 5,850 נקודות ו-99$ במסים. לצורך העניין נאמר, באופן גס, שיתרת הנקודות העודפת (כ-450) מתקזזת מבחינת שווי מול התוספת הכספית בגין המסים. סה״כ החזר לא רע ותוכלו להנות ממחלקת עסקים טובה יחסית במטוסי ה-789 של אלעל. כמובן שלא תצברו נקודות מהטיסות.

לעומת זאת, אותו מחזור חיוב שנתי עם כרטיס סקיימקס ייספק לכם נקודות בשווי 7500 ש״ח שכיום הם כ-2170$. מה אפשר לרכוש ב-2170$? למשל את הכרטיס הזה במחלקת העסקים של בריטיש, שמצאתי בפורטל של סקיימקס:

אלא שהכרטיס הזה של בריטיש גם צובר נקודות. הרבה נקודות. כמה הרבה?

  • במועדון של בריטיש: 17,000 אוויוס (בשווי כ-240$) ו-560 נקודות לסטטוס
  • במועדון של אלסקה: 28,400 מיילים (בשווי כ-570$) ו-17,000 מיילים לסטטוס
  • במועדון של אמריקן: 14,200 מיילים (בשווי כ-200$) ו-22,700 מיילים לסטטוס

כלומר, בשקלול ערך הנקודות שאפשר לצבור, והקרדיט לסטטוס שחשוב כ״כ לנוסעים תכופים, היתרון של כרטיס סקיימקס במקרה הזה ברור. בדוגמאות אחרות היתרון יהיה מובהק פחות, אומנם, אבל הוא שם. החוכמה היא לממש את הנקודות לכרטיס אטרקטיבי בכסף במחלקות גבוהות ע״פ הצורך בקרדיט. כמובן שלא צריך לצבור את כל הנקודות הדרושות ואפשר להשתמש בנקודות רק כדי להוזיל כרטיס שממילא רוצים לרכוש.

לגבי ההשוואה בין כרטיס של אלעל לכרטיס של בריטיש, שלכאורה אינה ׳תפוחים-לתפוחים׳, אבקש להדגיש שהפרק הזה מתייחס ליתרון של הסקיימקס עבור בעלי חיובים גבוהים ונוסעים תכופים/מתוחכמים אשר רבים מהם, אם לא רובם, יעדיפו את הכרטיס של בריטיש ברוב המקרים.

ההמלצה שלי

SKYMAX הוא בשורה אמיתית לשוק גם אם הוא לא מתאים ממש לכל הלקוחות. בששת החודשים הראשונים הוא כדאי במיוחד לאור מתנת ההצטרפות והפטור מדמי שימוש חודשיים – ולכן ההמלצה שלי היא להוציא את הכרטיס ולהשתמש בו ככרטיס ראשי במשך חצי שנה ואז לשקול מחדש את הפעילות אם אכן לא יינתן פטור מדמי שימוש.

לבקשת הכרטיס באתר מקס לחצו כאן

 

אגב, בארנק שלי אין כרטיס פלייקארד, אין כרטיס פלייקארד-פרימיום ואין את הכרטיס החדש של M&S. רוב החיובים שלי הם בכרטיס הפלטינום של אמקס אותו אני מחזיק בזכות ההטבות ולא בזכות צבירת הנקודות. יש לי גם את הכרטיס של M&M, עליו אני לא משלם דמי שימוש חודשיים, אבל אני מחזיק אותו רק כדי למנוע את תפוגת המיילים בחשבון שלי. עכשיו, לאחר הפוסט הארוך הזה, אגש להוציא כרטיס SKYMAX.

60 תגובות

  1. אבי

    אם הבנתי נכון, את כל ההזמנות אני חייב לבצע באתר של skymax.

    אבל מה קורה נניח ואני רוצה להזמין טיסה של wizzair ויש לי חבר מועדון שמקנה לי הנחה כלשהיא….
    במידה ואזמין באתר של Skymax אז אין לי אופציה לקבל את ההנחה של wizzair .
    ( כי רק באתר שלהם ניתן לקבל את ההנחה לאחר הזנת שם משתמש )

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן, את ההזמנות חייבים לבצע בפורטל של סקיימקס. אפשר להזמין שם טיסות של וויזאייר – אבל כמובן שלא תקבל את ההנחה שלך כחבר מועדון, ולכן בדוגמה המסוימת הזאת ישתלם לך יותר לרכוש ישירות באתר של וויזאייר (אלא אם יש לך הרבה נקודות של מקס שאתה רוצה להיפרד מהן גם בערך נמוך יותר…).

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        סמארטאייר תופרים את הציבור חחחחחחחחחח
        ענק!

  2. ערן

    האם המחירים באתר זהים ברוב המקרים למחיר באתר של חברות התעופה, או שמדובר בפורטל שהמחירים בו גבוהים יותר?

    הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        כמו כל שחקן ישראלי ובינלאומי, יש סחורה שזולה ביחס לשוק ויש שיקרה ביחד לשוק. ליאור נתן דוגמא בפוסט לביזנס זול בצורה מחשידה של בריטיש, אני בטוח שגם באלעל יש בסמארטאייר מחירים טובים. מצד שני כנראה שאיזיג'ט הכי זול לקנות באיזיג'ט..

    • Lior@FlyingOut

      לא, בדר״כ אין זהות מוחלטת בין המחירים באתרי חברות התעופה לאתרי סוכנים. זו אמירה כללית שלא קשורה לסמארטאייר. בדר״כ המחיר באתרי סוכנים נמוך יותר.

      הפורטל של מקס מציג בדיוק את אותם מחירים כמו אתר סמארטאייר הרגיל, אבל בלי עמלת הזמנה, ואתר סמארטאייר ככלל אינו ייקר במיוחד ביחס לאתרי סוכנים והמחירים בו לא מנופחים.

      הגב
    • יאיר

      אז זהו זה
      דבר ראשון בדקתי את רמות המחיר ,וראיתי שפה טמון הכלב .
      למשל טיסה לונציה בתאריך מסוים עולה באתר של "איזי ג'ט" 54 דולר
      ובאתר שלהם ……76 דולר ……
      לך תבנה מדינה!!!!!!!!!

      הגב
  3. zvi henryk borenstein

    האם ניתן להשוות בין אמקס פלטינום לסקיימקס? העלות של האמקס יותר מכפולה (אחרי שניתן כרטיס שני חנם-בסקיימקס יש עמלה לכל כרטיס לפי תעודת זהות)בעיני היתרון של האמקס הוא במעמד הגולד ברשת הילטון והטבה זניחה של שתי כניסות חנם באמצעות הפריוריטי פס. האם לדעתך יתרונות אלו מצדיקים את המשך החזקת האמקס? או שכדאי להמירו לכרטיס החדש של מקס?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני לא חושב שזו השוואה נכונה.

      כרטיס הפלטינום של אמקס הוא מצוין בזכות ההטבות שלו ולא בזכות צבירת הנקודות שלו. הסקיימקס להפך. הם גם פונים לקהלים שונים והפלטינום של אמקס כרטיס יקר יחסית.

      הגב
      • ליאור

        ומה לגבי אמקס גולד (של אנשים ומחשבים)? הוא אינו עולה בדמי שימוש וצובר נקודות שניתן לממש ישירות לטיסות דרך אקספרס-פליי או להעביר ל-Flying Blue. במה היתרון של Sky-Max?

      • Lior@FlyingOut

        היתרון בקצב הצבירה. כרטיסי אמקס שאינם פלטינום/סנטוריון צוברים נקודות בקצב איטי מאוד והמימוש שלהן באתר ExpressFly הוא ביחס המרה לא אחיד ולא ידוע מראש.

  4. alon700

    3% עמלת המרה זה לבד מייתר את הכרטיס הזה. יש כרטיסים ב1-1.2%, גם אם הצבירה בהם 1 ל250 עדיין הם הרבה יותר משתלמים כי משלמים פחות 2% מכל עסקה ועוד יש להם החזר של כ 0.4%, בעוד פה ההחזר רק 0.62%.

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      כמה מתוך ההוצאות שלך הם בחו"ל? אין ספק שזה לא כרטיס לחו"ל אבל נשמע די משלם בשביל כל ההוצאות בארץ

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      תלוי איזה אחוז ממחזור החיוב שלך הוא בש״ח ואיזה במטבעות זרים. כמובן. זה חיסרון, והצבעתי עליו.

      הגב
  5. טל

    אם זה פחות או יותר חיקוי המודל של אמריקן אקספרס מדוע לא להשוות לכרטיסי אמקס השונים (שחלקם ניתן להוציא גם בחינם)?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      טיעון מעניין מאוד.

      השת״פ של אמקס עם סמארטאייר הוא כביכול אגבי. אפשרות מימוש אחת נוספת מתוך שורה. ואין יחס המרה קבוע אלא דינמי, כך שזה בשליטת אמקס במידה מסוימת. מקס מציעה יחס המרה אחיד וידוע מראש עם כרטיס שמפוקס על צבירה זו ומימוש בפורטל הזה. חיה אחרת.

      הגב
  6. משששששששה

    הכרטיס כנראה מאד משתלם לטיסות במחלקת תיירים
    לגבי מחלקת עסקים, אני חושב שהדוגמה שהצגת יוצאת דופן
    ביצעתי השוואה מדגמית לפברואר הקרוב:
    ברלין 1560נקודות + 65.38$ באלעל ו במקס 749$ שהם 2744 נקודות
    פריז 2470 נקודות + 138.45$ באלעל ו במקס 1274$ שהם 4406 נקודות

    דרך אגב, ב2 המקרים האופציה הכי זולה במקס היתה טיסה של אלעל

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נכון, כאמירה כללית ברוב הדוגמאות אני רואה שסקיימקס מנצח בכרטיסי אקונומי ומפסיד בכרטיסי פרימיום/ביזנס/פירסט. אבל זה מאוד תלוי. הדוגמה שהצגתי היא חריגה מאוד, שהסקיימקס ניצח גם בביזנס מול הפלייקארד-פרימיום, אבל מטרת הדוגמה הזאת הייתה להציג את הצבירה האפשרית מכרטיס בכסף ולא להוכיח שזה המצב הסטנדרטי.

      כאמור בהמשך השבוע אעלה פוסט המשווה בין הסקיימקס לפלייקארד (הרגיל, בעיקר) ואז אסקור מספר כרטיסי טיסה.

      הגב
  7. אסף

    ליאור
    בפוסט אחר כתבת על כרטיס חדש של פליי קארד של מאסטרכארד שאמור לצאת ב 17/11 לצד הדיינרס (כרטיס האסון) והאמריקאן . מברור במוקד לקוחות CAL הם טוענים כי הכרטיס הזה נועד רק ללקוחות דיסקונט (לעומתי שאני בלאומי). האם אתה יודע אם הכרטיס אמור להשתחרר לטובת כל הבנקים או רק באמת בהגבלה לבנקים מסוימים? אמנם בזכותך יש לי את אמריקאן של אנשים ומחשבים אבל כיון שדיינרס ממש גרוע בארץ האם כדאי במקביל להוציא כרטיס נוסף של אמריקאן אחד בתור פליי קארד והאחר מה שיש לי (שמשמש אותי להטבת גולד בהילטון מה שפליי קארד לא מעניק).

    הגב
      • מ

        התכוונתי שהזמנתי את הפלייקארד החדש לא בדיסקונט.
        אסף, אני מציע לך לבדוק שוב. לדעתי הטעו אותך

      • Lior@FlyingOut

        הפלטינום של אמקס נותן גולד של הילטון. הסנטוריון של אמקס נותן דיימונד של הילטון.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      הוצאתי 2 כאלה- אחד לאוצר החייל ואחד ללאומי. הטעו אותך..

      הגב
    • אורן

      אני הזמנתי כרטיס חוץ בנקאי של מאסטר קארד פרימיום פליי קארד.
      לדעתי הוא שווה הרבה יותר מסקיי מקס מכיוון שאלעל יוצאת לעיתים במבצעים חמים
      למשל אני רכשתי שני כרטיסי טיסה לבנגקוק במחיר של 650 נקודות לכרטיס בתוספת 62 דולר מיסי נמל ותוספות.
      עדיף לעבוד מול מסלול חבר בחברת תעופה ולא להסתמך על הסקי מקס שמגבילים אותך להזמין כרטיס טיסה רק דרכם ואז מפספסים את המבצעים שיש בחברת התעופה.

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        הטיעון על מבצעי כרטיסי הבונוס נכון, וזה בעצם מימוש אטרקטיבי בצורה מיוחדת לנקודות, אבל האמירה שדווקא כרטיס הסקייימקס מגביל אותך היא הפוכה מהמציאות. כשאתה בוחר לצבור נקודות אלעל – אתה מגביל את עצמך אפקטיבית למימוש עבור טיסות אלעל. זו מגבלה רצינית מאוד, ובפרט כי רבים לא אוהבים לטוס עם אלעל. לעומת זאת עם כרטיס הסקיימקס אתה לא מוגבל בכלל ויכול לבחור בכל חברת תעופה שתרצה, כשהמבצעים של חברות התעופה (על כרטיסים בכסף) מגיעים כמובן גם לאתרי ההזמנות.

    • Lior@FlyingOut

      לא. בכלל לא, ואף אחד ממקס לא ראה אותו טרם הפרסום.

      הבלוג כן מקבל תגמול על לקוחות שמגיעים לאתר מקס דרך הקישור הייעודי, אבל בזה זה מסתיים.

      הגב
      • צבי פרוור

        למה בקישור אי אפשר לבחור רמת כרטיס (פלטינום וכדו) ?

      • Lior@FlyingOut

        להבנתי זה ניתן אוטומטית ע״י מקס לפי ההיסטוריה שלך עם החברה ולפי הנתונים שאתה מציג בטופס הבקשה.

  8. שאול

    "כרטיס-בונוס לעולם כולל מזוודה" — זה כבר לא נכון, ניתן היום באתר אל על להזמין גם כרטיס בונוס "לייט" בפחות נקודות. לו רק היה להם ממשק משתמש נורמלי…

    הגב
  9. שאול

    ליאור, אני אשמח אם תעשה השוואה בין פלייקארד פרימיום לכרטיס הזה. לנוסעים תכופים שווה להחזיק פרימיום ולו רק בשל התוספת 20% נקודות בסיס שמקבלים.
    אני בעל פלייקארד פרימיום, מתכנן להחליף אותו או למשולב או למסטרכארד (ברגע שכאל יהיו מסוגלים לתת לי מידע מדיוק על ההבדלים ביניהם) אבל שוקל להוציא גם סקיימקס ולהשתמש בו קצת להוצאות שוטפות ולתשלומי ממשלה. דעתך?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אעלה פוסט עם השוואה לפלייקארד הרגיל, שהיא בעיניי רלוונטית ונכונה יותר, אבל בטח אתייחס שם גם לפלייקארד-פרימיום. טרם סיימתי לכתוב את הפוסט הזה.

      הגב
      • משששששששה

        גם אני הייתי מעדיף השוואה מול הפרימיום

      • ארז

        ליאור, האם אפשר להבין מכך שתשווה לפלייקארד הרגיל, שהפלייקארד פרימיום לוקח את המקס החדש, בהינתן ומדובר ב״משתמש כבד״ או בעל מעמד יוקרה באלעל שמכוון למימושים איכותיים?
        כי זו דעתי…

      • Lior@FlyingOut

        בגדול, כן. יש לכך שתי סיבות:

        (1) בעלי סטטוס גולד ומעלה לא משלמים על הפלייקארד-פרימיום החדש.

        (2) בעלי חיוביים גבוהים צוברים הרבה מאוד נקודות בשנה. ככל שיש יותר נקודות קל יותר למצוא להן מימוש אטרקטיבי או למכור אותן במחיר גבוה. כלומר, קל יותר להגיע להחזר גבוה לחיוב.

  10. תום

    שאלה חשובה: כרגע כרטיס של max צובר למסלול תעופה עם אפשרות המרה לאל על (ועוד יותר מזה – כל מה שנצבר עד 2017 ללא הגבלת תוקף). מה הסיכוי שמקס יודיעו על ביטול השותפות עם אל על והאם כדאי לחשוש ולהעביר את כל הקיים במהרה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני לא רואה סיבה כרגע שמקס תבטל את השת״פ שלה עם אלעל להמרת נקודות בכל הכרטיסים האחרים. בכל מקרה היא נדרשת להודעה מראש של תשעה חודשים במקרה כזה.

      הגב
  11. מגהץ קיטור

    זמן זה כסף – זו מושכלת יסוד.
    שיעור ההחזר בחישוב למעלה הוא נומינלי – בהנחה והערך הכספי של ההטבה מתקבל כאן ועכשיו, ביד, בד בבד עם החיוב הכספי שהקנה אותו.
    בפועל זה לא כך – החיוב הכספי יורד, וההחזר הכספי מצטבר וימומש (אם וכאשר) רק בעתיד. לפער הזמנים הזה בעצמו יש ערך כספי – ריבית – על ההפרש בין המועד בו היית זכאי להחזר למועד בו מימשת אותו – והריבית הזו למעשה שוחקת את ערך ההטבה המגולמת בכרטיס.
    כמו שציינו פה לפניי (כולל בפוסט עצמו), ההטבה לכשעצמה נשחקת עוד קודם הן בשל עלות הכרטיס (הדורשת מחזור חיוב חודשי של 3,200-6,400 ₪ רק כדי להגיע לנק׳ איזון) והן בשל עמלת ההמרה ממט״ח (שככלל, ב-Max היא הגבוהה ביותר – 3% – גבוהה פי כמה משיעור ההטבה בתחשיב בפוסט, ורק נזכיר את ההלימה בין אופי הכרטיס לסבירות שייעשה בו שימושים שכרוכים בהכרח בתשלום עמלה זו).
    כדי לסבר את האוזן, הבעיה (״זמן זה כסף״) אינה נחלת הכרטיס הזה באופן בלעדי, והיא מנת חלקו של כרטיס שמציע תכנית הטבות/נאמנות מבוססת החזר כספי (נצבר, עתידי), להבדיל מהמודל הישן (והטוב) של הנחה במעמד החיוב, לדוגמה (מעולם תוכן אחר) כרטיס האשראי המשויך למועדון Dream Card של רשתות Fox (אף הוא של Max).

    הגב
    • יעקב רוזנר

      טענתך בקשר ל 'זמן זה כסף', משוללת יסוד. אינך משכיב כסף באף מקום עד למימוש ההטבה.

      הגב
  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתנאי הכרטיס ראיתי שאין צבירה על תשלומים באפליקציות. מעניין אם זה יהיה גם המצב בפועל.
    להבנתי במאסטרקארד פלייקראד פרימיום החדש כן ניתן לצבור על תשלומים באפליקציות.

    הגב
    • משששששששה

      fly card premium diners כן צובר לי מאפליקציות. כשאקבל את המאסטרכארד אני אבדוק אם צובר ואגיב כאן

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      אין הטבה מעבר למנוי בסיסי של פריוריטי-פאס (כמו שמציעים כרטיסים רבים מדרגה מסוימת). בעיניי זה בגדר ״הטבות לטרקלינים״. אבל אם התכוונת לכניסה לטרקליני דן בנתב״ג – אז לא, אין הטבה כזאת.

      הגב
  13. ido.sela

    האם יש הגבלת קניות? כך שנקודות נצברות עד לסכום מסויים בלבד? או שעל כל סכום אני מקבל נקודות

    הגב
  14. אנונימי

    האם הכרטיס של מקס צובר למעמד? כי זה יתרון מאוד גדול של הפליי קארד.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הכרטיס של מקס לא קשור בכלל לאלעל. הוא לא צובר נקודות של אלעל, לא לסטטוס ולא בכלל.

      הגב
  15. נתנאל

    כתבת שיש היתרון בכרטיס הפלטינום שזה תוכנית המלונות של ויזה העולמית
    איך מצטרפים לזה ואיפה
    אשמח אם תוכל לתת תיאור קצר ולינק
    תודה רבה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא צריך להצטרף/להירשם. יש אתר ייעודי שדרכו אפשר להזמין – ופשוט כתוב בתנאים שהתעריף הייחודי מותנה בהחזקת כרטיסי פרימיום של ויזה (מדרגת פלטינום ומעלה). המלון אמור לבקש לראות את הכרטיס בעת הצ׳ק-אין ולכן מומלץ להשתמש באתר הזה רק אם באמת מחזיקים כרטיס ויזה מתאים.

      https://www.visaluxuryhotelcollection.com/

      הגב
  16. פיני

    האם העברה בביט נחשבת בפועל?
    על פי התקנון אני יודע שלא

    הגב

השאר תגובה