אלעל השיקה רשמית את הדור החדש של כרטיסי הפלייקארד

לאחר דחייה של כשבועיים, בעקבות המצב בדרום, התקיים האירוע הנוצץ של אלעל בנמל ת״א. בין מאות המשתתפים היו רבים מבכירי המשק בישראל וכמובן רבים מאנשי אלעל. יחסית לאירוע יח״צ זו הייתה הפקה מרשימה מאוד. באירוע נחשפו חמשת כרטיסי הפלייקארד החדשים: כרטיס מאסטרכארד המשווק גם כפלייקארד וגם בפלייקארד-פרימיום, כרטיס משולב של דיינרס (בארץ) ומאסטרכארד (בחו״ל) המשווק גם כפלייקארד וגם כפלייקארד-פרימיום ובנוסף לאלו תמשיך אמקס לשווק כרטיס פלייקארד-פרימיום משלה. את הכרטיסים המשולבים ניתן להנפיק ככרטיסים בנקאיים. אין כל ספק שכרטיסי הפרימיום החדשים הם שדרוג משמעותי על הקודמים, ובפרט שהם מציעים פטור מדמי שימוש חודשיים לבעלי סטטוס גולד ומעלה במועדון הנוסע המתמיד (לא לכל הכרטיסים הבנקאיים – אז בדקו מול הבנק שלכם).

היום בלבד: 100% בונוס ברכישת מיילים של Miles+Bonus (איג׳יאן)

המבצע המצוין שהתקיים רק פעם אחת בעבר, בדיוק לפני שנה, חוזר במהדורה נוספת. חברי מועדון שלא הייתה בחשבונם פעילות כלשהי בשנה האחרונה רשאים לרכוש עד 30,000 מיילים וחברי מועדון אחרים רשאים לרכוש עד 50,000 מיילים (לא כולל הבונוס). הבונוס ניתן לכל יתרת מיילים ברכישה והמחיר, בשקלול הבונוס, יורד עד 12.5 אירו לכל 1,000 מיילים בלבד. זו עסקה פנטסטית כי יחסית קל לחלץ ערך גבוה משמעותית מהמיילים של איג׳יאן. אבל חשוב לציין שמוקדם יותר החודש ׳עדכן׳ מועדון Miles+Bonus את טבלאות המימוש שלו, ומדובר בשינוי שלילי מובהק, כך שאפקטיבית שווי המיילים של המועדון ירד במעט (וטרם עדכנתי את טבלת שווי הנקודות בבלוג… עמכם הסליחה).

כתבה מצוינת של תוכנית ברקוד על מלונות המדבר היוקרתיים בישראל

הקישור לעיל הוא לכתבה המלאה שהועלתה לערוץ היוטיוב של התוכנית. אורך הכתבה 10 דקות, ובעיניי זו חובת צפייה אז קחו הפסקה מהחיים ותהנו לראות מה יש ועוד יהיה לישראל להציע לתיירים שירצו לחוות קצת מהדרום הנהדר. כולל הצצה ראשונה וחריגה למלון המטורף-לגמרי שנבנה בימים אלו באזור שחרות וינוהל ע״י רשת מלונות היוקרה Six Senses.

מועדון AAdvantage (אמריקן) מוכר מיילים במחיר נמוך במיוחד – אבל יש קאצ׳ 

המבצע מבוסס על בונוסים בשיטה מדורגת ועל מנת להנות מהמחיר הנמוך ביותר – 17.8$ לכל 1,000 מיילים – עליכם לרכוש את היתרה המקסימלית לרכישה במסגרת המבצע של 150,000 מיילים (ואז מתקבל בונוס של 120,000 מיילים). כאמירה כללית זה חריג שהמועדון מוכר מיילים בפחות מ-19$ ל-1,000 מיילים, גם במסגרת המבצעים הטובים ביותר, אבל המחיר הנמוך ביותר אי פעם היה 17.2$ ל-1,000 מיילים אז המחיר הנוכחי לא שבר שיא.

רשת מלונות היוקרה הצבעונית קימפטון ממשיכה עם מסורת ׳הקוד החברתי הסודי׳

עתידים להתארח החורף במלון של הרשת? אל תשכחו לומר בצ׳ק-אין את צמד המילים ״Stay Human״ – הקוד החברתי הסודי החדש – כדי לקבל הטבה כלשהי מהמלון שיכולה להיות ארוחת בוקר בחינם, חנייה בחינם, שדרוג לחדר ועוד. סתם ככה, כי המלון יודע שאתם עוקבים אחרי הפרסומים של קימפטון ברשת החברתית. בנוסף, ובלי כל קשר, מציעה הרשת מספר מבצעים כעת אז שווה להעיף מבט.

עד 50% הנחה על כרטיסי בונוס של מועדון Miles&smiles (טורקיש)

להזמנות עד ה-2 לדצמבר ולטיסות עד ה-15 למרץ. תקף לכרטיסי בונוס גם במחלקת התיירים וגם במחלקת העסקים. לא כל יעדי החברה משתתפים במבצע ולא בכל התאריכים קיימים התעריפים המוזלים.

שדה התעופה החדש של ברלין מתוכנן להיפתח בסוף אוקטובר 2020

השדה החדש, ברנדנבורג (BER), הפך כבר מזמן לבדיחה של ממש. הוא נבנה בהשקעה כספית עצומה והיה אמור להיפתח לפני כמעט עשור, אבל שורה אינסופית של פאשלות לא-אופייניות-לגרמנים הובילו לאינספור עיכובים ושיבושים בהקמה. מיותר לציין שהתקציב התנפח וחרג מכל התחזיות אבל ברלין וגרמניה מחוייבת לפרוייקט אז אין מנוס. כעת הודיעה הנהלת השדה העתידי שהטיסה הראשונה עתידה לנחות בו בסוף אוקטובר בשנה הבאה. נחיה ונראה.

100% בונוס ברכישת נקודות של רדיסון

בתוקף עד ה-3 לדצמבר. כל חבר מועדון רשאי לרכוש עד 80,000 נקודות בשנה (לא כולל הבונוס). המחיר, בשקלול הבונוס, הוא 3.5$ בלבד לכל 1,000 נקודות. זה הבונוס המקסימלי שמציע המועדון על רכישת נקודות וסה״כ די קל לחלץ ערך מספק מהנקודות במימוש סביר אז בהחלט כדאי לנצל את המבצע הזה ל׳השלמות׳ ככל שנדרשות.

עד 100% בונוס ברכישת מיילים של מועדון MileagePlus (יונייטד)

הבונוס מדורג ועל מנת להנות מהבונוס המקסימלי יש לרכוש לפחות 35,000 מיילים. דרישת-סף סבירה מאוד בעיניי. בשקלול הבונוס המקסימלי מחיר המיילים יורד עד 18.8$ לכל 1,000 מיילים. לא רע בכלל, אבל לא הייתי רוכש מיילים במחיר הזה באופן ספקולטיבי לגמרי. המבצע בתוקף עד ה-2 לדצמבר בלבד.

בתום הרבעון השלישי לשנה – אלעל בחובות של 3.1 מיליארד דולר

השבוע פרסמה אלעל את הדו״ח לרבעון השלישי של 2019, שהסתיים בספטמבר, בו הרוויחה החברה כ-26 מיליון דולר. באותו יום צנחה מניית אלעל בכמעט 25% – נתון מדהים בפני עצמו, אפילו למנייה תנודתית כמו זו של אלעל. הטענות מדברות על פעילות שורט משמעותית נגד החברה אבל זה כרוח-גבית לעובדה שמשקיעים מאבדים אמון בחברת התעופה שנמצאת בחובות-ענק ולא מצליחה לייצר רווחים נאים יותר. בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הפסידה אלעל קרוב ל-30 מיליון דולר. בינתיים קיבלה אתמול אלעל את מטוס ה-788 הראשון שלה בטיסה ישירה ממפעלי בואינג בסיאטל.

11 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הטקסט על תוכנית ברקוד מופיע בכתב מראה

    הגב
  2. Yoel

    אתה בד"כ כותב שעדיף לא לרכוש מיילים באופן ספקולטיבי. ואתה צודק. אבל… מה בנוגע למועדון שבו אין למיילים תוקף. האם כדאי לנצל מבצע עכשיו לרכישת מיילים במחיר נמוך (מאוד), לשימוש עתידי כבד, ובידיעה שיתכן וטבלאות המימוש ישתנו?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בדיוק, הסיבה העיקרית לא לרכוש נקודות היא שטבלאות המימוש משתנות מדי פעם ולפעמים ללא הודעה מוקדמת. כמו שעשתה איג׳יאן החודש, ובכל התייקרו גם כרטיסי בונוס ישראל-ארה״ב.

      ההמלצה שלי נגד רכישה ספקולטיבית נועדה בעיקר לקהל הרחב שאינו בקיא במועדוני תעופה. אני לא רוצה לגרום לאנשים להשקיע כמה אלפי דולרים בנקודות רק כדי לגלות בהמשך הדרך שהמימוש של הנקודות האלו לא קל או נוח או אטרקטיבי כמו שהם קיוו במקור. מי שנהנה מגמישות גבוהה במימוש ומכיר את דפוסי הפעולה של מועדוני התעופה יכול להרגיש בנוח לרכוש נקודות גם באופן ספקולטיבי לגמרי – והסיכון עליו. אני עצמי רוכש לא מעט נקודות בכל שנה.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם לאדם הרגיל בכלל משתלם כרטיס אשראי של אלעל?
    יחסי ההמרה כל כך גרועים שצריך לבזבז מאות אלפי שקלים כדי שזה יהיה שווה משהו.
    בכלל כדאי?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כרטיסי הפלייקארד בעיקר משתלמים למי שטס עם אלעל באופן שיגרתי.

      הגב
  4. shay@kidsloveflying

    תודה על הפוסט ליאור. שתי שאלות:
    1. למה שקימפטון תציע הטבה למי שעוקב אחריה ברשתות החברתיות?
    2. איזה כרטיס אשראי יותר מומלץ: סקיימקס החדש או פלייקארד החדש?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      1. כי זו רשת מגניבה.

      2. כתבתי על זה פוסט שלם. אין תשובה קלה.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        הי יניב, אשמח ללינק שלך על ההשוואה בין סקיימקס ופלייקארד החדש. תודה

  5. פרי

    לגבי ההבדל בין סקיי מקס לפלייקארד: האם העובדה שפלייקארד מעניקים נקודה על 500 ש"ח [הטבה מוחרגת] ואילו סקיי מקס מעניקים 1 נקודה על כל 320 ש"ח אמורה ללמד ששווה לבצע עסקאות מוחרגות בסקיי מקס?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בחישוב שטחי – כן. אם נקודת אלעל שווה כ-1.25 ש״ח אז אתה מקבל החזר של 0.25% בפלייקארד לעומת החזר של כ-0.31% בסקיימקס.

      אבל אם אתה טס הרבה עם אלעל, ומכוון לסטטוס גבוה במועדון שלה, ומעדיף נקודות אלעל על כסף, אז הפלייקארד אולי עדיף לך. לא הייתי מפצל ביניהם – כרטיס אחד לחיובים רגילים וכרטיס אחר לחיובים מוחרגים.

      הגב

השאר תגובה