שדה התעופה של בולוניה קיבל מכונית ספורט נוספת

שדות תעופה מפעילים רכבים שנקראים בקיצור ״Follow-Me Car״. תפקידם להוביל מטוסים ברחבי השדה ע״פ הצורך. לרוב מדובר ברכבים רגילים לגמרי, בצבעים בולטים כמובן, אבל שדה התעופה של בולוניה משחק בליגה משלו. מדוע? כי בפרברי בולוניה נמצאים מפעלי יצרנית הרכבים האקזוטית למבורגיני והיא שדואגת ששדה התעופה הבינ״ל הסמוך יהיה ייחודי לפחות בדרך אחת. אז לשדה של בולוניה יש כיום שש מכוניות ספורט של למבורגיני והחדשה היא מדגם Huracán. כמובן שלטובת הובלת מטוסים בשדה לא צריך רכב עם מנוע של 5.2 ליטר שמייצר 580 כ״ס.

קוואנטס הודיעה כי בחרה באיירבאס כשותפתה ב-Project Sunrise

הפרוייקט של קוואנטס נועד לאפשר טיסות נון-סטופ בין סידני ומלבורן לבין ניו-יורק, לונדון ופריס. לאור מרחקי הטיסות ומספר המטוסים שקוואנטס מתכננת להזמין הרי שמדובר בפרוייקט יוקרתי שיצר תחרות מתוקשרת בין בואינג לאיירבאס. בואינג הציעה את ה-777X, שפיתוחו מתעכב בינתיים, בעוד איירבאס הציעה את ה-A351 שכבר נמצא בפס הייצור ואפשר כמובן גם ליצור גירסה ייחודית שלו ע״פ הצרכים המיוחדים של קוואנטס. על אף היתרון הכביכול-ברור של איירבאס ההחלטה בנושא לא התקבלה אבל כעת הודיעה קוואנטס שהיא תתקדם עם איירבאס אם כי לא מסרה פרטים נוספים כמו מספר המטוסים שהיא מתכננת לרכוש, מועדים או קונפיגרציה מיוחדת למטוס.

3,000 נקודות של הייאט לכל שהייה במלונות SLH בהזמנה באתר הייאט

להרשמה עד ה-31 לינואר, ולהזמנה ושהייה עד ה-2 למרץ. השותפות של קבוצת הייאט עם רשת SLH ממשיכה להתחזק, ולהיטיב מאוד עם חברי מועדון World of Hyatt, וכיום ניתן להזמין מעל ל-300 מלונות של רשת SLH ישירות באתר הייאט (רוב מלונות הרשת). בשהיות אלו לא מתקבלות כל הטבות הסטטוס במועדון, למי שיש, אם כי מלכתחילה כל הזמנה מזכה בסל הטבות לרבות ארוחת בוקר זוגית. כעת מציע מועדון WoH מבצע חדש במסגרתו יינתן בונוס של 3,000 נקודות (בשווי כ-50$) עבור כל שהייה במלונות רשת SLH. מבצע לא רע בכלל, אם כי כדאי לשים לב שלפעמים הזמנת מלונות הרשת באתר הייאט יקרה משמעותית מהזמנתם בערוצים אחרים לרבות אתר SLH. יחד עם זאת, כאמור לעיל, הזמנה באתר הייאט מזכה בסל הטבות בכל שהייה וכמו כן בצבירת נקודות וקרדיט לסטטוס במועדון WoH. כדאי!

פוסט קצר ומעניין של לאקי על צי המטוסים של טאפ

חברת התעופה הפורטוגלית נמצאת במהלכו של תהליך הצטיידות חריג בהיקפו ואיכותו. אם עד לאחרונה היא נחשבה לחברת תעופה כמעט אנמית, ובין השאר לאור צי מטוסים עייף, כעת החברה עשתה מהפך משמעותי ונחשבת לאחת מחברות התעופה המעניינות באירופה בזכות מטוסים חדשים עם מוצרים מצוינים ובפרט במחלקת העסקים. גם בקו לת״א, שבקרוב יעבור לתדירות של שתי טיסות יומיות, מפעילה טאפ מטוסים צרי-גוף חדישים עם מחלקת עסקים נהדרת. לביקורת שלי על מטוסים אלו – לחצו כאן.

אמריקן תאפשר לחלק מחברי המועדון שלה להשיג סטטוס גבוה על בסיס הוצאה בלבד

לא מדובר על חיובים בכרטיס האשראי הממותג של אמריקן. בחטא הנוראי הזה חוטא אך ורק מועדון הנוסע המתמיד של אלעל, כאחד מעוונותיו הגרועים ביותר בעיניי. במקרה של אמריקן מדובר בהוצאה כללית על כרטיסי טיסה – ובפרט באמצעות בחינת ה-EQD. נראה שמדובר בפיילוט כי ההצעה הזאת זמינה רק לחברי מועדון נבחרים ולא לכלל חברי המועדון, אבל במסגרתה אותם חברי מועדון יכולים להשיג כל סטטוס במועדון – לרבות EXP – על בסיס צבירת ה-EQD בחשבונם וללא דרישה נוספת לצבירת מיילים או סגמנטים. כלומר, הלכה למעשה, חברי מועדון אלו יוכלו להשיג סטטוס ברכישת מספר נמוך יחסית של כרטיסים אם אותם כרטיסים יקרים להחריד. כדי להשיג את הסטטוס הגבוה ביותר נדרשת צבירת 24,000EQD ופרוש הדבר הוצאה כללית של מעל 24,000$ על כרטיסי טיסה של אמריקן והשותפות שלה.

כתבה בגלובס: המלונאים בישראל בוכים אבל רושמים רווחים גבוהים

נראה שאין דבר שמלונאים ישראלים אוהבים יותר מאשר לבכות על בר-גורלם ועל הקשיים של ניהול מלון בישראל. בכל פעם שמתלוננים בפניהם על המחירים הגבוהים בארץ הם מאשימים את כל העולם ואישתו: האבטחה שנכפית עליהם, סידורי הכשרות היקרים והמפוקפקים, הארנונה הגבוהה ועוד ועוד. כל אלו הם תירוצים משניים והבעיה האמיתית של  שוק המלונאות המקומי הוא ניהול גרוע במיוחד וכוח עבודה בעייתי במיוחד. עובדים ישראלים, כאמירה כללית, הם בעלי תפוקה נמוכה מאוד ותודעת שירות שכמעט ולא קיימת. על כל פנים, אחרי כל הבכי וכל האתגרים המלונות בישראל מרוויחים המון וכבר שנים שהשוק נמצא בפריחה משמעותית. העובדה הפשוטה היא שעם ניהול נכון מלונות בישראל יכלו להיות זולים הרבה יותר וישראלים יכלו להנות מחופשה בישראל בלי להעדיף טיסות לחו״ל שהופכות להיות זולות יותר ויותר.

אלעל הודיעה על השגת מימון למטוסי ה-788 השני שלה

אתמול דיווחה אלעל לבורסה בת״א כי חתמה על הסכם לרכישת מטוס דרימליינר נוסף מבואינג בעלות של 122 מיליון דולר (בתוספת עמלה). המטוס צפוי להגיע ארצה בסוף החודש והוא יהיה מטוס הדרימליינר ה-14 של אלעל (מתוכם 12 מדגם 789). אלעל נמצאת בחובות של מיליארדים.

בונוס של עד 75% ברכישת מיילים של מועדון FlyingBlue

עד ה-14 לינואר. לא מדובר במבצע אטרקטיבי במיוחד אבל אולי שימושי למי שזקוק להשלמת יתרה למימוש. במסגרת המבצע מוצע בונוס מדורג וכדי להנות מהבונוס הגבוה ביותר יש לרכוש לפחות 30,000 מיילים (לא כולל הבונוס). המחיר, בשקלול הבונוס המקסימלי, הוא 17.3$ לכל 1,000 מיילים. בהחלט לא מחיר אטרקטיבי מדי והמועדון הציע בעבר בונוס של 100% ברכישת מייילים.

10 תגובות

  1. Zod

    הערה לגבי המלונות בארץ, נכון שמחירם גבוה בצורה הסטרית, אבל העובדות הפשוטות הן שמבנה העלויות בישראל בעייתי והמלונאים לא סתם מייללים. אני מזמין אותך להסתכל בדוח המגזרים בדוחות הכספיים של מלונות פתאל ולראות איפה רווחי יותר. אני לא עובד בענף התיירות, אבל מפגישה עם מלונאים בכירים שעובדים דווקא בתחום הבוטיק (שרגיש פחות לרגולציה ועלויות בהשוואה לחול) עולה תמונה דומה, החזר השקעה על מלון בוטיק (נדלן לא בבעלות) לוקח בישראל 4-5 שנים ובאירופה כשנתיים. כתבת על זה כמה פעמים, אבל למרות שישראל היא לכאורה שוק פרימיום (לפחות מבחינת שוק התעופה שהוא שוק שונה, אך עם מתאם מסויים) רשתות בינלאומיות מובילות פועלות בעצימות נמוכה יחסית ומנגד שחקנים ישראלים כן מצליחים בחול (כלומר אחרי הקשיים בארץ, בחול הכל נראה פשוט…).

    הגב
  2. אסף

    חוזר אני על שאלה ששאלתי שבוע שעבר ולא קיבלתי כל מענה מצד הקוראים:

    לפני כחודש שלחה אל-על מייל על פיצוי במסגרת הסכם פשרה בתצ 21074-04-14 בעניין דמי ביטול/שינוי כרטיס טיסה. מקבלי המייל נתבקשו למלא פרטים שלהם.
    האם מישהו מהקוראים בבלוג ,שקיבל גם כן את המייל,קיבל איזו התייחסות עד היום לנושא או שהנושא עבר חלף לו ונשכח, ןהחובה לפצות נוסעים תיגנז לה אי שם.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא, כמובן שלא, והנוסע הממוצע יגיע מהר יותר ל-100,000 מיילים.

      המסלול החדש להשגת סטטוס על בסיס הוצאה בלבד נועד לשרת את הנוסעים העסקיים התכופים שטסים בכרטיסים יקרים במיוחד שרוכש להם המעסיק עבור נסיעות של הרגע האחרון. יעידו על כך אנשי הייטק ישראלים שמוצאים את עצמם טסים לחוף המערבי של ארה״ב במחלקת התיירים בכרטיס שעלותו מעל 3,000$.

      בעיניי יש הגיון במסלול כזה אבל אם אני הייתי קובע את התנאים הייתי מגדיר שלפחות חצי מההוצאה צריכה להיות ברכישת כרטיסים של אמריקן בלבד (סטוק 001) ובנוסף הייתי דורש מינימום קטעי-טיסה עם אמריקן עצמה (נגיד 12).

      הגב
      • shay@kidsloveflying

        כלומר 12000 דולרים. כדי להגיע לסטטוס צריך לשלם 15000 דולרים. לא עדיף כבר לחסוך את ה9000 דולרים נוספים? או שמה פספסתי משהו?

      • Lior@FlyingOut

        לא, כיום ה-EQD הוא דרישה נוספת מעבר למיילים/סגמנטים. אתה לא מקבל סטטוס רק מצבירת 15,000 נקודות EQD.

השאר תגובה