השנה טסתי לחו״ל משמעותית פחות מבשנים קודמות וכתוצאה מכך גם ביליתי פחות לילות במלונות. הפוקוס שלי היה בעיקר על קבוצת IHG, ומכאן על מועדון IHG Rewards, על אף המגרעות שאפשר לציין גם לגבי הקבוצה וגם לגבי המועדון. הייתי שמח לרדוף אחרי סטטוס גלובליסט של הייאט, לדוגמה, אבל לצערי לו״ז הנסיעות שלי ב-2019 לא איפשר את זה. אחרי סטטוס גולד של הילטון אין לי סיבה לרדוף כי הוא מובטח לי מראש ע״י כרטיס הפלטינום של אמקס.

סטטוס ספייר (Spire)

בתחילת השנה הקדשתי פוסט לסטטוס הזה.

הדרישות להשגתו גבוהות יחסית – 75 לילות בשנה או צבירת 75,000 נקודות בסיס – ומנגד הטבותיו די מוגבלות ולא כוללות הטבות שהפכו מקובלות בסטטוסים מקבילים במועדונים אחרים כמו ארוחת בוקר בחינם, כניסה חופשית לטרקלין כשיש אחד, שדרוגים לסוויטות וכיוצ״ב. לכאורה, אם כן, זהו סטטוס לא אטרקטיבי בעליל לאור היחס של דרישות/הטבות. זה נכון, אבל –

  • לקבוצת IHG יש המון מלונות זולים יחסית, וזמינות גבוהה ללילות-בונוס, כך שיחסית קל להגיע ל-75 לילות בשנה כשהספירה כוללת לילות-בונוס. לקבוצת הייאט, לדוגמה, אין המון מלונות זולים כך שההוצאה הממוצעת ללילה בהכרח תהיה גבוהה משמעותית.
    – – –
  • רוב המלונות של קבוצת IHG מציעים את התוספת שנקראת ״Points Package״. תמורת כמה דולרים נוספים אפשר לרכוש נקודות שנספרות כנקודות בסיס. כלומר, כדי לצבור 75,000 נקודות בסיס לא צריך להגיע להוצאה כוללת של 7,500$ במלונות הקבוצה (בצבירה רגילה מתקבלת נקודת בסיס לכל 10$ בחיוב).
    – – –
  • השנה למדתי שעל אף שפורמלית סטטוס ספייר מציע סל הטבות מוגבל יחסית – בפועל מלונות רבים של הקבוצה נותנים הטבות משמעותיות לבעלי הסטטוס הזה. בפרט מלונות של רשת קראון-פלאזה.

כהערת אגב אזכיר שלקבוצת IHG יש נוכחות משמעותית בישראל עם שמונה מלונות שמתוכם חמישה מרשת קראון-פלאזה. כלומר, לחברי מועדון ישראלים יש יתרון קל באפשרות לממש נקודות לחופשה גם בארץ ולא רק בחו״ל. יתרה על כך – מימוש נקודות בישראל אטרקטיבי במיוחד לאור המחיריים בכסף.

פורמלית הטבות סטטוס ספייר הן בעיקר אלו:

  1. בונוס של 100% בצבירת נקודות משהיות במלונות הקבוצה (לעומת 50% לסטטוס פלטינום).
    – – –
  2. מתנת השגת/שימור סטטוס בסך 25,000 נקודות או הענקת סטטוס פלטינום לחבר מועדון אחר.
    – – –
  3. שדרוגים בעדיפות גבוהה וצ׳ק-אאוט מאוחר – אבל אלו לשיקול דעתו של כל מלון ואינן מובטחות.

השנה שלי עם סטטוס ספייר

את 2019 אני עתיד לסיים עם 36 לילות במלונות הקבוצה והוצאה כללית מוערכת של כ-4,000$ (והרבה נקודות, אבל היתרה והשווי שלה אינם רלוונטיים לדיון). בערך מחצית מהלילות האלו היו במלונות רשת קראון-פלאזה ובכל אחד מהם קיבלתי הטבות משמעותיות בזכות סטטוס ספייר לרבות שדרוגים לסוויטה, כניסה לטרקלין של המלון בכל מלון שיש לו טרקלין, ארוחות בוקר בחינם, צ׳ק-אאוט מאוחר בכל פעם שביקשתי ועוד. סה״כ יצאתי מרוצה מאוד ובפרט כי לא ציפיתי לקבל את כל הטוב הזה עם סטטוס ספייר שהוא פורמלית סטטוס חלש למדי.

אז כמה סובייקטיבית שווה לי הסטטוס הזה?

(א) הוצאה של כ-4,000$ פרושה צבירה של כ-40,000 נקודות בסיס. אם היה לי סטטוס פלטינום בלבד הייתי מקבל כ-20,000 נקודות בונוס בשווי של כ-100$. עם סטטוס ספייר קיבלתי כ-40,000 נקודות בונוס בשווי של כ-200$. לפיכך צבירת הנקודות המועדפת שווה לי כ-100$ נוספים.

(ב) שימור סטטוס ספייר מקנה בונוס של 25,000 נקודות בשווי של כ-125$.

(ג) בכ-18 לילות השנה קיבלתי הטבות משמעותיות שלא הייתי מקבל עם סטטוס פלטינום בלבד. אם נניח שעל כל לילה כזה הייתי מוכן לשלם כ-25$ נוספים עבור ההטבות (בפרט אם מדובר בשדרוג לסוויטה או כניסה לטרקלין) הרי שההטבות הנוספות האלו הגיעו לשווי של כ-450$ לאורך שנה.

סה״כ, אם נניח שהשנה הייתה כשנה ממוצעת, הסטטוס שווה קרוב ל-700$ בערך ריאלי מעבר לסטטוס פלטינום (אותו אני מקבל אוטומטית כחבר בתוכנית אמבסדור של רשת אינטרקון…).

The lounge at Crowne Plaza CDG Airport

איך אשמר את הסטטוס?

בינתיים צברתי השנה רק 46,730 נקודות בסיס. זה לא מפתיע כי מרבית הלילות שלי היו לילות-בונוס. אז כדי לשמר את הטסטוס אצטרך לצבור 28,270 נקודות בסיס נוספות. לכאורה זה ידרוש הוצאה של כ-2800$ במלונות הקבוצה, או, באפשרות טובה יותר, הזמנת מספר לילות עם חבילת-נקודות.

אז הזמנתי ארבעה לילות במלון אינטרקונטיננטל בוורשה להמשך החודש. התארחתי במלון הזה מספר פעמים בעבר. המלון מציע חבילת-נקודות אאטרקטיבית במיוחד של 5,000 נקודות נוספות לכל לילה (!) בעלות של כ-4$ לכל לילה בלבד. אי אפשר להתחרות עם זה. אבל כדי להנות מחבילת-הנקודות הזאת יש לבחור בחדרים מסוימים ובתעריפים מסוימים. כלומר, בפועל, חבילת-הנקודות גוררת עלות נוספות של יותר מ-4$ ללילה. אם כי זה לא משנה במקרה הזה. 20,000 נקודות שאקבל מחבילת-הנקודות לארבעת הלילות לא יספיקו לשימור הסטטוס ואצטרך עוד 8,270 נקודות שייצברו מעלות החדר. כלומר, אצטרך להגיע לחיוב של כ-827$ לכל הפחות, לא כולל המסים, עבור ארבעת הלילות.

במקור הזמנתי ארבעה לילות בחדר קלאב בעלות של 854$. בעת ההזמנה הציע אתר הקאשבק Rakuten החזר של 10% כך שהייתי אמור לקבל 78$ בחזרה (מסכום ההזמנה לא כולל המסים). זה היה מבטיח לי צבירה של כ-7,800 נקודות בסיס ומשאיר אותי כ-500 נקודות בסיס מהמטרה מה שאומר שהייתי ׳מייצר׳ חיובים נוספים במלון בסכום של כ-50$.

שלשום העלה אתר הקאשבק את גובה ההחזר והציע 12% להזמנות בקבוצת IHG. ניצלתי את ההזדמנות כדי לבדוק אם השתנו התעריפים וגיליתי שהם ירדו מעט. לכן היה כדאי להזמין מחדש, וכך עשיתי. ההזמנה החדשה לאותו חדר באותו תעריף הגיעה לעלות של 815$ בלבד ואני צפוי לקבל 90$ בחזרה. כלומר, יצרתי חיסכון של כ-50$ בתהליך שלקח שתי דקות. הבעיה? עכשיו אשאר במרחק של כ-900 נקודות בסיס מהמטרה מה שאומר שאצטרך ׳לייצר׳ חיובים נוספים במלון בסכום של כ-90$. כלומר, כמעט כל החיסכון שנוצר מתורגם ישירות להוצאה נוספת שאצטרך להוציא במלון כדי לצבור את נקודות הבסיס החסרות – ויש בזה משהו מצחיק.

האם כל ההפקה הזאת מצדיקה את עצמה?

מהשהייה אצבור ה-מ-ו-ן נקודות

בפרט בזכות המבצע התקופתי של מועדון IHG Rewards שמציע בונוס של עד 300% (החל מהשהייה הרביעית בתקופת המבצע – ואותה כבר עברתי). אם נניח שאוציא כ-100$ נוספים במהלך השהייה כדי להגדיל את החיוב הסופי בכוונה, הרי שצבירת הנקודות הצפויה היא:

  • 8,400 נקודות כצבירת בסיס.
  • 8,400 נקודות בזכות סטטוט ספייר.
  • 25,200 נקודות בזכות המבצע התקופתי.
  • 20,000 נקודות בזכות חבילת-הנקודות.
  • 25,000 נקודות עם שימור סטטוס ספייר.

סה״כ השהייה צפויה לעלות כ-825$ כולל ההוצאה הנוספת ובקיזוז הקאשבק. על בסיס הוצאה זו אני צפוי לצבור כ-87,000 נקודות בשווי ריאלי של כ-435$. כלומר, יותר מ-50% מעלות השהייה תחזור אלי בנקודות. לא רע.

אחרי השהייה אכתוב פוסט לסיכום הנסיעה כולה לרבות רשמים על המלון.

16 תגובות

  1. רן

    אני שנים חבר בihg. כרגע אמבסדור ספייר עם כ70 לילות ב2019. צבירת נקודות נחשבות לסטטוס של 110 אלף ועוד כ300 אלף נקודות שנצברו כנקודות בונוס ממבצעים שונים. בסופו של דבר אני מרוצה מהצבירות ומלילות חינם שניצלתי כולל בארץ בים המלח. לא נתקלתי בארוחת בוקר חינם או כניסה לטרלקין בחינם.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      מעניין, כי בקראון פלאזה בים-המלח, לדוגמה, בעלי סטטוס ספייר מקבלים כניסה לטרקלין ושדרוג לחדר (כולל סוויטות).

      הגב
    • Rotem

      אני ספייר-סופש שעבר בקראון בלגרד (חדרים שהוזמנו בנקודות) הציעו לי או 600 נק או לאונג וארוחת בוקר. לקחתי את הלאונג וגם נתנו בסוף נקודות.
      באינטר בוקרשט 2 חדרים שהוזמנו בנקודות בקיץ ושידרגו אותי לסוויטה הנשיאותית ! (מדהימה) כי אחד החדרים לא פונה בזמן .נתנו גם לאונג בחינם.

      הגב
  2. ארז

    אתה נוסע לורשה וצריך מלון, או שעיקר מטרת הנסיעה הוא שימור הסטטוס? כי אם זה החלק השני, אז יש עלות נוספת לשימור הסטטוס.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      המטרה העיקרית היא לשמר את הסטטוס, כן, אבל ממילא תכננתי נסיעה אז זו לא המטרה היחידה.

      הגב
  3. Asaf

    גם אני ספייר עלית ואמבסדור כמה שנים טובות – למעלה משש, ולא זכיתי להינות מארוחת בוקר או כניסה חינם ללאונגים מעולם…. מה שכן תמיד אני משודרג ומקבל לייט צ’ק אאוט. ברשת קראוון פלאזה ואינטר השידרוגים משמעותיים. באינדיגו רשת הבוטיקים שאני מאוד מחבב השידרוג הוא במקרה הטוב רק רמה אחת למעלה ובגדול הסבירו לי לא פעם שהם סוג של אח חורג ברשת וההטבות למועדון הם מאוד מצומצמות ומוגבלות כולל צ’ק אאוט מאוחר, צבירת נקודת ושידרוגים נחותים מרשת הבית קרוון ואינטר.
    לאחרונה הם הוסיפו רשתות מעניינות ובוטיקיות נוספות לקבוצה, דבר שמקל על מציאת מלון רלוונטי.
    חייב לציין שאפילו הרשת הזולה הולידי אין לפעמים מפתיעה לטובה כמו בקלאבים באנדורה, אתונה שדה התעופה והמלון במומבי ליד השדה. אבל אכן בדכ מדובר במלון בסיסי. אינטר בהחלט שומר על רמה ואיכות אחידה כמעט בכל מקום בעולם.
    מילה על קראוון פלזה בישראל… פרט למיקום מצויין של הסניף בעזריאלי עבור אנשי העסקים מדובר בעולב ומחלקת מזון ומשקאות הבאה לידי ביטוח בחדרי האוכל השונים היא לא פחות מנוראית ולא מתקרבת להילטונים, דן וישרוטל.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      השנה קיבלתי כניסה לטרקלין ושדרוג נדיב בכל מלון של קראון פלאזה שהגעתי אליו. בלונדון, במדריד, בפריס, בטוקיו וגם בת״א. זה כאילו שהסטנדרט החדש במלונות הרשת הוא להציע כניסה לטרקלין כמתנת-הגעה (כביכול במקום נקודות אלא שבפועל ברוב המקרים קיבלתי גם את הנקודות…). בקראון פלאזה בעזריאלי התארחתי שלוש פעמים בשבועות האחרונים ובכל ביקור קיבלתי שדרוג לסוויטה, כניסה לטרקלין המצוין וארוחת בוקר במסעדה בנוסף.

      הגב
  4. alon700

    נכנסתי כעת לrakuten – יש רק 3% קאשבאק כעת… אגב, יהיה מעולה פוסט על השוואה בין אתרי קאשבק שונים.
    לגבי IHG- אני ספייר איזה 7-8 שנים, כמעט בכל קראון פלאזה נותנים את הלאונג', באינטרקון לא נותנים אבל כן הרבה פעמים מציעים לאונג' במחיר מוזל של 35-50 יורו לחדר שזה גם שווה כי זה למעשה משדרג 2 אנשים לפנסיון מלא – אינטרקון בוקרשט נותנים את זה.
    ניצלתי אולי 100+ לילות חינם במשך השנים וגם אם המעמד לא מעניק הטבות דומות לרשתות אחרות מבחינת אפשרויות של לילות בונוס הוא מאוד נח.

    הגב
      • Lior@FlyingOut

        נכון. אתרי קאשבק לא מונעים צבירת קרדיט מלא במועדון הלקוחות.

      • alon700

        לא בדיוק. אם משתמשים בקוד קופון כלשהו או בקוד חברה למשל אז אתרי הקאשבק לא מזכים.

      • Lior@FlyingOut

        נכון. זה על תקן ׳אין כפל מבצעים׳. תעריפים מוזלים של מבצעים כן תקפים, אבל תעריפים לא-פומביים לרוב מבטלים את הקאשבק.

    • Lior@FlyingOut

      כן, גובה ההחזר משתנה. בדר״כ בין 3% ל-8% ב-Rakuten, ובמבצעים מגיע עד 15%. כנ״ל באתרי קאשבק אחרים אבל להזמנות של IHG אני ממליץ בחום על Rakuten או על האתר הבריטי של TCB.

      הגב
  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    באמת לא היו כמעט סיפורים אישיים השנה… התגעגענו

    הגב
  6. aka77

    אני פלטינום אמבסדור. השנה כשהייתי בקראון פלאזה פורטו, קיבלתי שידרוג מחדר בסיס (עם נוף יש לומר) לסוויטה, גם בן משפחה נוסף כשהגיע איתנו עם אותו הסטטוס קיבל את השדרוג. למעשה היינו 2 סוויטות עם דלת מקשרת. ביחד תפסנו אולי רבע קומה. הופתעתי מאוד, גישה לטרקלין לא קיבלתי וא.בוקר כבר הזמנתי מראש.
    גם באינטר ליסבון הופתעתי לטובה אבל ממשהו אחר (שמפנייה ועוגה לכבוד יום הולדת).

    הגב

השאר תגובה