רשת ישרוטל פתחה מחדש את המלון היוקרתי ׳מצפה הימים׳

המלון המפורסם, שהפך לשם-דבר בצפון הארץ ונחשב לאחד המלונות הבריאותיים הראשונים בישראל, עבר שיפוץ מקיף בעלות של כ-80 מיליון ש״ח לקראת פתיחתו המחודשת. אחד השינויים המרכזיים שנעשו, בעיקר לרווחת הקהל הדתי-מסורתי, הוא בקבלת תעודת כשרות. טרם השיפוץ המלון היה ידוע כמלון לא-כשר עם תפריט בריאותי. ישרוטל ממשיכה לבסס את מעמדה כרשת המלונות הבכירה בישראל, או לפחות אחת מבין בודדות, ומנייתה בהתאם ממשיכה לעלות ונותנת לחברה שווי נוכחי של כ-3 מיליארד ש״ח. רוצים לנסות את המלון החדש ולחסוך מעט? בידקו את האפשרות להשתמש בנקודות של אמקס לרכישת שוברים לשהיות במלונות בישראל.

יונייטד פוגעת בבעלי הסטטוס שלה בשינוי מדיניות חדש

החל מהחודש, וללא הודעה מוקדמת, מועדון MileagePlus החיל שינוי מדיניות לפיו בעלי סטטוס גבוה לא יוכלו להיכנס לטרקלין בשדה התעופה, ברוב שדות התעופה בעולם, לפני טיסות במחלקת התיירים. המדיניות החדשה נוגעת למעשה ל׳טרקלינים שותפים׳ (Partner Lounges) שהם טרקלינים המופעלים ע״י גוף מקומי שאינו חברת תעופה (ובפרט לא יונייטד). בעלי סטטוס גולד של ברית סטאר, ממועדוני תעופה אחרים בברית, ימשיכו להנות מכניסה חופשית לטרקלינים לפני כל טיסה של הברית בכל מחלקת שירות.

מבצע של מועדון Radisson Rewards לרבעון הראשון של השנה

נדרשת הרשמה מראש. לשהיות עד ה-31 למרץ. במסגרת המבצע מוצע בונוס מדורג לפי שהיות שיכול להגיע עד לסכום מצטבר של 150,000 נקודות לאחר 15 שהיות. כלומר, במקסום המבצע מתקבל בונוס ממוצע של 10,000 נקודות לכל שהייה (בשווי כ-40$) וזה אטרקטיבי למדי אבל כמובן מחייב יחסית המון שהיות בתקופת זמן קצרה. באופן מעניין וכדאי במיוחד גם לילות-בונוס וגם לילות בתעריף נקודות+כסף תקפים לטובת המבצע! לילה-בונוס במלון מקטגוריה 1 עולה 9,000 נקודות בלבד כך שתיאורתית ניתן להזמין 15 לילות-בונוס בעלות של 135,000 נקודות (בנפרד, כך שיהיו 15 שהיות) ולצבור בונוס של 150,000 נקודות ולצאת ברווח. נקודה למחשבה.

דלתא ממשיכה לבצר את מקומה כחברת התעופה המובילה בארה״ב עם נתון מעניין

בשנים האחרונות מתקיים שיח משמעותי סביב הפרקטיקה של אובר-בוקינג בטיסות ובפרט סביב הסירוב להעלות נוסעים לטיסות בשל כך (מה שנקרא ״Denied Boarding״). אין ספק שחברות תעופה לא יפסיקו לבצע אובר-בוקינג לטיסותיהן, ויש לכך הגיון בריא שמתורגם להוזלה של מחירי הכרטיסים, אבל חברות התעופה האמריקניות נזהרות יותר לאחר מספר מקרים מתוקשרים ולאחר הקשחת הנהלים מצד משרד התחבורה האמריקני (DOT). רוצה לומר – חברות תעופה נקנסות ונדרשות לשלם פיצויים משמעותיים בכל פעם שהן מסרבות להעלות לטיסה נוסע שמחזיק בכרטיס טיסה תקף. אמריקן ממשיכה לחגוג בלי רסן וב-2019 סירבה להעלות לטיסותיה מעל 15,000 נוסעים בשל אובר-בוקינג. יונייטד, שעדיין נמצאת בפוסט-טראומה לאחר כמה מקרים מתוקשרים שפגשו בתדמיתה, סירבה ב-2019 רק ל-107 נוסעים. שיפור דרמטי לעומת השנים הקודמות. ודלתא? דלתא לא העלתה לטיסותיה רק 9 נוסעים במהלך 2019 בשל אובר-בוקינג. וזה בעצם צריך להגיד הכל.

ישראל נמצאת לראשונה בין עשר מדינות המקור המובילות לתאילנד

מתוך הכתבה של עירית רוזנבלום באתר IAS: ״לשכת התיירות של תאילנד TAT, מפרסמת נתוני תיירות מהם עולה כי ב-2019 הגיעו לממלכה כמעט 40 מיליון תיירים, המהווים גידול של מעל 4% בהשוואה לשנת 2018 – שגם היא הייתה שנת שיא. המנצחת הגדולה מבחינת עליית תיירים ב-2019 היא ישראל, עם מספר שיא של 197,000 כניסות – עליה של 6% בהשוואה לשנת 2018 […] מספר נתונים מעניינים נוספים: ההוצאה הממוצעת של התייר הישראלי היא בין הגבוהות בעולם: הישראלי הוציא מעל 92 אלף באהט בעת השהות שלו בתאילנד כ-10,500 שקל). לעומת כמה מדינות אחרות כמו ספרד – 62 אלף באהט, אוסטריה – 75 אלף באהט והולנד– 69 אלף באהט״.

רויאל אייר-מארוק תצטרף לברית וואן-וורלד ב-1 לאפריל 2020

יצאה הודעה רשמית לתקשורת, אם כי הידיעה הזאת אינה חדשה. בכל מקרה, מדובר בתוספת משמעותית לברית כשחברת התעופה המרוקנית נותנת חשיפה מצוינת ליעדים באפריקה ובאגן הים-התיכון. רויאל אייר-מארוק, אגב, מפעילה מספר מטוסים חדישים עם מחלקת עסקים מצוינת ששוווה לנסות. כפי שכתבתי בפוסט השבוע – בעיניי זוהי הברית הטובה ביותר לנוסעים תכופים.

תלמה ממשיכה במסע קניות – והפעם רוכשת את ׳אמריקן אקספרס נסיעות׳

תלמה, הנחשבת לאחת מחברות התיירות המוערכות בישראל ומנוהלת כיום בהצלחה רבה ע״י ארז שמול (שהוריו הקימו ובנו את החברה), עתידה להנפיק מניות בבורסה בקיץ הקרוב. לקראת המהלך היא ממשיכה בפעילות אינטנסיבית שמטרתה להגדיל את שווי השוק שלה ולהציג אותה כשחקן ראשי בשוק עם יציבות גבוהה ופעילות ענפה. מוקדם יותר החודש הודיעה תלמה שתרכוש ב-40 מיליון ש״ח את סוכנות סמארטאייר, שבה השקיעה בעבר, וכעת מודיעה תלמה כי תרכוש ב-130 מיליון ש״ח את הזכיינית המקומית של זרוע הנסיעות של אמריקן אקספרס העולמית. מדובר ברכישה משמעותית של אחת השחקניות הגדולות בשוק הנסיעות העסקיות. העסקה כמובן כפופה למספר אישורים רגולטוריים.

בואינג בקריסה: מסירות המטוסים ב-2019 היו נמוכות בצורה מדאיגה

בואינג, אחת משתי יצרניות המטוסים הגדולות בעולם, קיבלה ב-2019 הזמנות ל-246 מטוסים בלבד ולצידן ביטולי הזמנות ל-192 מטוסים. כלומר, בשורה תחתונה, דרישה ל-54 מטוסים חדשים בלבד. זאת לעומת דרישה ל-893 מטוסים חדשים בשנת 2018. אחרי קיזוז חשבונאי מול הזמנות של שנים קודמות, שחלקן שונו או בוטלו גם כן, בואינג סיימה את 2019, בפעם הראשונה מזה שנים רבות, עם נתון שלילי של 87 מטוסים שירדו מצבר ההזמנות הכללי של החברה. בינתיים פוטר מנכ״ל החברה מוקדם יותר החודש וחברות תעופה הודיעו כי לא יטיסו את מטוסי ה-737MAX בחודשים הקרובים.

מועדון המלונות IHG Rewards משפר את הטבות סטטוס ספייר במלונות בסין, טייוואן והונג-קונג

אגב, המועדון הוא אחד מבין אינספור גופים שנכנע לאיומים הסיניים ומתייחס לטיוואן והונג-קונג כחלק מסין תחת השם ״Greater China״. אני, לעומת זאת, מבדיל בין המדינות. בין ההטבות החדשות שמוצעות לסטטוס ספייר: מתנות-הגעה, קרדיט לשימוש במלון בכל רשת וכניסה לטרקלינים של רשת קראון-פלאזה.

אתיופיאן מתכננת לבנות שדה תעופה חדש בעלות של כ-5 מיליארד דולר

אתיופיאן היא נושאת הדגל של אתיופיה, ובבעלות ממשלתית, והיא חברת התעופה הגדולה באפריקה מבחינת צי מטוסים וגם חברת התעופה הרווחית ביותר באפריקה. המיקום הגיאוגרפי של שדה הבית שלה, בצפון-מזרח אפריקה, מקנה לה יתרון משמעותי בשילוב מטוסים מתקדמים כמו בואינג 787 שנמצאים בצי שלה. בשדה הבית של החברה באדיס-אבבה (ADD) נפתח בשנה שעברה טרמינל נוסף שהעלה את הקיבולת של השדה ל-22 מיליון נוסעים בשנה. השדה העתידי המתוכנן אמור להגיע לקיבולת שאפתנית של עד 100 מיליון נוסעים בשנה.

6 תגובות

  1. אורי

    נראה שדוקא טרקלין דן חריג לטובה מבחינת בעלי סטטוס ביונייטד. הם עדיין מקבלים גישה לטרקלינים בזרועות B/C, ונוסעי מחלקת העסקים לזרוע E.

    אני מניח שמדובר בתגובה לבעיית הצפיפות בטרקלינים, כתוצאה מאינפלציה של בעלי סטטוס, פריוריטי פס וכדומה. הם לא יכולים להשלים עם מצב שאדם רוכש כרטיס במחלקת עסקים ולא מוצא כסא פנוי בטרקלין.
    כמובן שיונייטד בחרה פתרון שכרוך בצמצום עלויות, במקום פתרונות יקרים של הרחבת המקום בטרקלינים.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זו פשוט דרך של יונייטד לחסוך בעלויות. ספציפית בישראל מהלך כזה יפגע בהם מאוד, כי יש תנועה עסקית חזקה מאוד שלא תשלים עם המצב, אבל גלובלית זה מסתבר.

      הגב
  2. hemedr

    רכישות ענקיות לתלמה אבל אני מודה שמעולם לא שמעתי עליהם.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כלקוח פרטי אין סיבה שתכיר את תלמה. היא מתמחה בשוק העסקי.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מחירים זולים מאד בבריטיש tlv – mia הלוך בפירסט כל הדרך חזור עסקים, כאשר הלג בחזור של לונדון – תא
    בביזניס קלאב סוויט החדש – מעניין סהכ 3200 דולר לראש

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      היו לאחרונה תעריפי פירסט אפילו זולים יותר. החל מ-2600$ לחוף המזרחי והחל מ-2800$ לחוף המערבי. אפשר היה לבחור שכל הטיסות יהיו בפירסט כולל בין ת״א ללונדון.

      הגב

השאר תגובה