לרכישת המיילים לחצו כאן

תנאי המבצע בתמצית:

  • יש לרכוש לפחות 15,000 מיילים כדי לקבל בונוס כלשהו. הבונוסים הנמוכים לא כדאיים.
  • ניתן לרכוש עד 150,000 מיילים לא כולל הבונוס (שמגיע עד 120,000 מיילים נוספים).
  • במועדון AAdvantage רק חשבונות בני 30 ימים ומעלה רשאים לרכוש מיילים.
  • רכישות מיילים, כמו תמיד, הן עסקאות אשר אינן ניתנות לביטול.
  • ניתן לרכוש מיילים במתנה עבור אדם אחר. אין הבדל במחיר.
  • המועדון לא פרסם את מועד סיום המבצע, ולכן יש להניח שהוא יכול להסתיים בכל יום.

מקריאת תנאי המבצע נראה שניתן להשתמש בחשבון בן 30 ימים לפחות כדי לרכוש מיילים במתנה לחשבון אחר שטרם מלאו לו 30 ימים. לא יודע אם זה יעבוד בפועל – אז הניסיון הוא על אחריותכם.

שבגלל הבונוס המדורג המחיר למייל תלוי ביתרה הנרכשת. כך, לדוגמה, ברכישת 15,000 מיילים (המינימום) המחיר יהיה 25.5$ לכל 1,000 מייליםוזה מחיר לא אטרקטיבי בעליל, אלא אם אתם חייבים באופן מיידי להשלים קצת מיילים לטובת כרטיס בונוס רצוי. רק ברכישת המקסימום האפשרי של 150,000 מיילים (וזו גם התקרה השנתית לחשבון) המחיר יורד ל-17.8$ לכל 1,000 מיילים. זה כמעט המחיר הנמוך ביותר שבו אמריקן מציעה מיילים בשנים האחרונות – אם כי היו מבצעים במסגרתם המחיר ירד עד 17.25$ לכל 1,000 מיילים (גם כן ברכישת היתרה המקסימלית).

במילים אחרות: המבצע אטרקטיבי למדי עבור מי שמוכן/מעוניין לרכוש יתרה גדולה של מיילים אבל אטרקטיבי הרבה פחות למי שזקוק רק ליתרה קטנה.

כמה שווים מיילים של אמריקן?

תלוי במימוש. פוטנציאלית המיילים שווים הרבה יותר מ-1.78 סנט/מייל

אני נותן למיילים של אמריקן ערך ריאלי של כ-1.5 סנט/מייל. אני עומד מאחורי הערכת השווי הזאת, כמובן, אבל היא גורפת ומייצגת בעיקר את הערך שייתקבל ממימוש המיילים בכרטיסי בונוס סטנדרטיים למדי שאופייניים לנוסעים מזדמנים.

במימוש מושכל לטיסות במחלקות הפרימיום אפשר בקלות לחלץ מהמייילים של אמריקן ערך גבוה מאוד.

מה אפשר לעשות עם יתרה של 270,000 מיילים?

לטבלאות המימוש של המועדון לחצו כאן

הנה מספר דוגמאות:

  • שלושה כרטיסי בונוס הלוך/חזור מת״א לכל יעד באסיה במחלקות העסקים של חברות תעופה מובילות כמו קתאי פסיפיק, קטאר איירוויסאתיהאד ואחרות. כל כרטיס יעלה 80,000 מיילים, בתוספת כמה עשרות דולרים במסים, כך שתישאר יתרה עודפת של 30,000 מיילים. אפשר להשתמש ביתרה העודפת כדי לשדרג את אחד הכיוונים למחלקה ראשונה לשלושת הנוסעים.
    – – –
  • ארבעה כרטיסי בונוס הלוך/חזור מת״א לכל יעד בתתהיבשת ההודית במחלקת העסקים. אציין שהמועדון של אמריקן לא מאפשר קונקשיין באירופה כמו מועדוני תעופה אחרים. כל כרטיס יעלה 60,000 מיילים, בתוספת כמה עשרות דולרים במסים, כך שתישאר יתרה עודפת של 30,000 מיילים.
    – – –
  • שני כרטיסי בונוס הלוך/חזור מאירופה לארה״ב (לא כולל הוואי) במחלקות העסקים של חברות תעופה מובילות כמו פינאייר, בריטיש, אמריקן, איבריה ואחרות. כל כרטיס יעלה 115,000 מיילים, בתוספת כמה עשרות דולרים במסים (לרוב, תלוי בחברה), כך שתישאר יתרה עודפת של 40,000 מיילים שיכולה להספיק לכרטיס בונוס בכיוון-אחד מישראל לכל יעד באסיה.
    – – –
  • שלושה כרטיסי בונוס הלוך/חזור מאסיה לאזור הפסיפי במחלקות העסקים של חברות תעופה מובילות כמו קוונטס, קתאי פסיפיק, ג׳אל, מלזיה איירליינס ואפילו פיג׳י איירוויס (כי פיג׳י נכללת באזור הפסיפי). כל כרטיס יעלה 80,000 מיילים, בתוספת כמה עשרות דולרים במסים, כך שתישאר יתרה עודפת של 30,000 מיילים. אם המוצא/היעד הוא בדרום אסיה, ולא ביפן או קוריאה, אז ניתן להשתמש ביתרה העודפת כדי לשדרג את אחד הכיוונים למחלקה ראשונה לכל הנוסעים.
    – – –
  • למי שיש יתרה קיימת של 10,000 מיילים או יכול להגיע ליתרה זו בכל דרך מלבד רכישת מיילים: שני כרטיסי בונוס הלוך/חזור מישראל לארה״ב (לא כולל הוואי) במחלקות העסקים של חברות תעופה מובילות כמו בריטיש, קטאר איירוויס, אתיהאד ובקרוב גם אמריקן עצמה שתחל להפעיל קו לת״א בהמשך השנה. כל כרטיס יעלה 140,000 מיילים בתוספת כמה עשרות דולרים במסים (למעט בטיסות של בריטיש שכנראה יובילו לתוספת כספית של מאות דולרים).

ארבע סיבות לאהוב מיילים של אמריקן

  1. המיילים, בפועל, הם חסרי תוקף. המועדון מוחק מיילים מחשבון שהופך לאפעיל וזה קורה לאחר 18 חודשים שבהם לא נרשמה כל פעילות בחשבון. אבל חשוב להבין ש״פעילות בחשבון״ לא חייבת להיות פעילות תעופתית (טיסה). כלומר, כל הכנסה או הוצאה של מייל אחד או יותר מהחשבון ׳מאפסת את השעון׳. ניתן לצבור מיילים במגוון רחב מאוד של דרכים ולכן קל יחסית לייצר פעילות בחשבון, אפילו אם מדובר בפעילות מינימלית מאוד, ומכאן שבפועל למיילים אין תוקף.
    – – –
  2. בדר״כ ניתן לשים כרטיסי בונוס על ׳הולד׳ למשך חמישה ימים. זה נכון גם כשאין בחשבון את יתרת המיילים הדרושה לכרטיסים. זו מדיניות נוחה מאוד שמעט מאוד מועדוני תעופה אימצו.
    – – –
  3. ניתן להשתמש במיילים כדי לטוס עם חברות תעופה מעולות. מלבד כל החברות בברית OneWorld, כמו קתאי פסיפיק, קטאר איירוויס, קוונטס או בריטיש, ניתן להשתמש במיילים של אמריקן גם כדי לטוס עם חברות תעופה מעניינות אחרות כמו אתיהאד (שמציעה את אחת המחלקות הראשונות הטובות בעולם), פיג׳י איירוויס, אייר טהיטי נואי ועוד.
    – – –
  4. אין היטלדלק ברוב המוחלט של כרטיסי הבונוס. בדומה למועדוני תעופה אמריקנים גם המועדון של אמריקן לא גובה היטלדלק כמעט בכל המקרים. ישנן מספר חברות שכן מתעקשות לדרוש היטלדלק, ובפרט בריטיש, ואז לא ניתן להימנע מהעלות הנוספת הזאת. אבל כאמירה כללית על מרבית כרטיסי הבונוס התוספת הכספית תהיה בין 20$ ל-50$.

בשורה התחתונה: האם כדאי לרכוש מיילים במבצע?

כהרגלי אני לא ממליץ על רכישת מיילים ספקולטיבית. אפילו במחיר נמוך של קצת מתחת ל-1.8 סנט/מייל.

אבלאם אתם מתכננים איזו נסיעה יקרה במיוחד בעתיד הנראה לעין אז שווה לכם לעשות שיעורי בית, לבדוק זמינות מושבי בונוס בטיסות הרלוונטיות (אפילו רק כדי לקבל אומדן על ההיצע השיגרתי) ולבחון כך אם רכישת המיילים יכולה להיות עסקה כדאית עבורכם. כפי שהצגתי בפוסט הדגש הוא על טיסות במחלקות הפרימיום כי מימוש מיילים לכרטיסי בונוס במחלקת התיירים הוא משמעותית פחות אטרקטיבי וברוב המקרים יהיה עדיף לרכוש כרטיסים בכסף.

חשוב גם לזכור שרכישת מיילים היא עסקה שאינה ניתנת לביטול, כפי שציינתי בתנאי המבצע לעיל, והיא אפקטיבית ׳מסנדלת׳ את הכסף לתקופה ארוכה. זו בפני עצמה לא סיבה להימנע מרכישת מיילים כאמירה כללית כי, כפי שניסיתי להציג, רכישת מיילים יכולה בהחלט להיות עסקה כדאית מאוד.

חיסכון נוסף 

ולסיום, ניתן ליצור חיסכון נוסף ולא מבוטל של 4% ע״י מעבר באתר הקאשבק האמריקני TopCashBack ודרכו לאתר Points.com. האחרון מפעיל את הפלטפורמה לרכישת מיילים של מועדוני לקוחות רבים, לרבות AAdvantage, אם כי אני לא יודע לומר האם רכישה במסגרת המבצע תזכה בהחזר כמובטח. שווה לנסות בכל מקרה.

4 תגובות

  1. hemedr

    לא הבנתי איך אפשר לרכוש 3 כרטיסים הלוך חזור מישראל לארה"ב ב160k כל אחד אם המקסימום שאפשר לרכוש עם הבונוס הוא 270k גם אם יש לי 10k כבר בחשבון.

    הגב
      • דאקי

        בעודי עובר ליד נתב"ג היום פתאום ראיתי 767 של אמריקן נוחת כאן. לפי פלייטראדאר הוא הגיע משאנון, מישהו יודע פרטים? אולי הכנה לקו שהם מתכוונים להפעיל?

השאר תגובה