מועדון MileagePlan (אלסקה) נחשב לאחד המסקרנים והאטרקטיביים ביותר מבין מועדוני התעופה המובילים. הוא קטן משמעותית ממתחריו בצפון-אמריקה אך מציג תוצאות טובות יותר מהם ברוב הפרמטרים. אלסקה מודה שהיא מוציאה הון על מועדון תעופה נדיב יותר במובנים של צבירת מיילים – אבל זה משתלם לה.

בניגוד לשלושת מתחריו הגדולים – AAdvantage (אמריקן), MileagePlus (יונייטד) ו-SkyMiles (דלתא) – המועדון של אלסקה אינו מבוסס-הוצאה. צבירת המיילים במועדון עדיין מבוססת על מרחק הטיסה בפועל, עם בונוסים שונים, וזאת אחת הסיבות שמועדון MileagePlan הפך פופולרי הרבה יותר בשנים האחרונות. מנהלי המועדון אף טענו לאחרונה כי הם לא מעוניינים ללכת בצעדי המתחרים משום שמודל מבוסס-הוצאה יטיב רק עם אחוז קטן מחברי המועדון (ולהערכתי הם צודקים).

מבצע חדש ונדיב במיוחד

לעמוד המבצע לחצו כאן.

המבצע מבטיח צבירת מינימום 5,000 מיילים לכל כיוון בטיסות מ/אל צפון-אמריקה עם חברות התעופה השותפות של המועדון בין ה-1 למרץ וה-31 לדצמבר. לא נדרשת הרשמה מראש. למועדון שמונה-עשרה חברות תעופה שותפות אבל שתיים מהן כלל לא מפעילות טיסות מחוץ לצפון-אמריקה (PenAir ו-Ravn) ואחת אפקטיבית תחדול להיות שותפה של המועדון ב-1 למרץ (American).

אם כן, חברות התעופה השותפות שטיסותיהן יזכו בבונוס במסגרת המבצע: אלעל, בריטיש, קתאי, פינאייר, היינאן, קוריאן, לאטאם, קוונטס, סינגפור איירליינס, ג׳אל, איסנלדאייר, פיג׳י איירוויס, אמירטס, קונדור ואייר-לינגוס.

פרטים נוספים:

  • כותרת המבצע מבטיחה מינימום של 10,000 מיילים לכל כרטיס הלוך/חזור, אם כי המינימום המובטח הוא למעשה 5,000 מיילים לכל כיוון-אחד מ/אל צפון-אמריקה. המינימום הזה מובטח לכל כרטיס ולא משנה באיזו מחלקת כרטוס או איזו מחלקת שירות (כל עוד הכרטיס מזכה בצבירת מיילים באופן רגיל).
    – – –
  • אזור צפון-אמריקה כולל את המדינות הבאות: ארה״ב, קנדה, מקסיקו והאיים הקריביים.
    – – –
  • המיילים שייצברו במסגרת המבצע אינם תקפים לסטטוס. לדוגמה: אם לכרטיס הלוך/חזור צבירה רגילה של 2,500 מיילים (מחלקת כרטוס נמוכה), והמיילים האלו תקפים לסטטוס, הרי שהמבצע יקנה בונוס של 7,500 מיילים נוספים שלא יהיו תקפים לסטטוס.
    – – –
  • המיילים העודפים שייצברו בזכות המבצע כנראה לא יעודכנו בחשבון בצמוד למיילים שייצברו מהטיסה באופן רגיל אלא יעודכנו בשלב מאוחר יותר (עד שישה שבועות לאחר הטיסה).

למה המבצע הזה כ״כ אטרקטיבי?

נניח שחשקה נפשכם בחופשה קצרה בניו-יורק. אתם מעדיפים טיסות ישירות ומעדיפים לצבור מיילים של אלסקה – אז אלעל הייתה הבחירה הטבעית. חיפוש קצר העלה תעריף של 800$ לכרטיס הלוך/חזור לניוארק (EWR) במחלקת כרטוס U.

מרחק הטיסה המצטבר לכרטיס הוא כ-11,400 מייל. מחלקת כרטוס U היא הנמוכה ביותר של אלעל וצבירת המיילים הרגילה במועדון MileagePlan היא לפי 25% ממרחק הטיסה. כלומר, הכרטיס יצבור באופן רגיל כ-2,850 מיילים בלבד (בשווי ריאלי של קרוב ל-60$ ובערך 7.5% מעלות הכרטיס).

במקרה הזה המבצע יקנה בונוס של כ-7,150 מיילים וסה״כ ייצברו 10,000 מיילים מהטיסות (בשווי ריאלי של כ-200$ ובערך 25% מעלות הכרטיס).

מי לא יהנה מהמבצע החדש?

הנהנים העיקריים מהמבצע הם נוסעים שרגילים לטוס במחלקת התיירים ונוסעים שאין להם סטטוס גבוה במועדון. כל האחרים אומנם לא ייפגעו מהמבצע אבל כביכול יתרונם יישחק (אם כי זה לא משחק סכום אפס ולכן אין בעצם יתרון שיישחק). אלו הקהלים העיקריים שכנראה לא יהנו מהמבצע:

  1. נוסעים במחלקות הגבוהות. מועדון MileagePlan הוא אולי הנדיב ביותר בין מועדוני התעופה המובילים ולכן סביר להניח שכל כרטיס הלוך/חזור במחלקת כרטוס גבוהה מאוד במחלקת התיירים ובכל מחלקת שירות מעל מחלקת התיירים יצבור באופן רגיל יותר מ-10,000 מיילים.
    – – –
  2. נוסעים בעלי סטטוס גבוה. זה לא מובהר בתנאי המבצע המינימליים-מדי שפורסמו אבל להבנתי הבונוס לסטטוס ייספר כחלק מצבירת המיילים לכרטיס לפני הבונוס של המבצע, ומכאן שבעלי סטטוס גבוה שיטוסו בכרטיסים שיידרשו השלמה למינימום ייאבדו לכאורה את יתרונם ואת הבונוס שלהם מתוקף הסטטוס (כי ממילא תהיה השלמה ל-10,000 מיילים ולבונוס לסטטוס לא תהיה חשיבות).

לסיכום

כאמור, אין מי שייפגע מהמבצע החדש אבל יש הרבה שירוויחו ממנו. אז שוב תודה למועדון MileagePlan שמוכיח פעם נוספת מדוע הוא כ״כ אטרקטיבי וכ״כ פופולרי.

אפשר לומר שכל חברות התעופה השותפות של אלסקה הן המרוויחות הגדולות מהמבצע הזה כי בעת יש לחברי המועדון של אלסקה תמריץ גבוה יותר לבחור בהן לטיסות מ/אל צפון-אמריקה. אלעל מרוויחה בגדול בשוק הישראלי, ובפרט בשילוב עם תעריפים נוחים לארה״ב במחלקת התיירים.

2 תגובות

  1. lap

    אני נוסע בחודש הבא עם אלעל לארה"ב, איך זה יעדוכן במערכת אלסקה, וכן נסעתי בשנה שעברה בבריטיש, האם זה יכול להתעדכן באלסקה?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה צריך לעדכן את ההזמנה של אלעל עם מספר החבר שלך במועדון של אלסקה. המיילים יגיעו. אפשר לעדכן טיסות מספר חודשים אחורה, אבל כנראה שלא תוכל לקבל מיילים על טיסות של בריטיש משנה שעברה.

      הגב

השאר תגובה