משרד הבריאות ממליץ לשקול את נחיצותה של כל נסיעה לחו״ל

אפקטיבית מדינת ישראל הפכה למדינה הראשונה בעולם שממליצה לאזרחיה שלא לצאת מגבולות המדינה. זאת לאור ההתפשטות המתמשת של וירוס הקורונה ברחבי העולם וגם במדינות קרובות יחסית לישראל כמו איטליה. נכון להיום ישראל אוסרת על כניסתם של אזרחים זרים ממספר מדינות ודורשת בידוד של 14 ימים לאזרחים ישראלים שחוזרים מאותן מדינות. רבים חולקים על המדיניות החריפה של משרד הבריאות, שפוגעת אנושות בענף התיירות הישראלי ובענפים אחרים, ובמקביל פוגעת ביחסי החוץ של ישראל, אך מנגד רבים מצדיקים את המדיניות הזאת בטענה שישראל היא למעשה המדינה היחידה שפועלת כהלכה. מדינות אחרות נוקטות בצעדים שונים בניסיון למנוע את התפשטות הוירוס בשטחן ובתוך כך מתבטלים אירועים רבים לרבות אירועי ספורט, כנסים מקצועיים וכיוצ״ב. כך, לדוגמה, גרמניה הודיעה על ביטול יריד התיירות הגדול בעולם שמתקיים כל שנה בתחילת מרץ בברלין.

אלעל סוגרת קוים זמנית, דוחה את פתיחת הקו לטוקיו ומתכוננת לפיטורים המוניים

וירוס הקורונה הוביל למשבר כלכלי בינ״ל חריף שמשפיע בראש ובראשונה על ענף התעופה. לפי הערכות אנליסטים, מניות בשווקים ברחבי העולם איבדו כבר למעלה מ-6 טריליון דולר מהשווי שלהן – והיד עוד נטויה. מניית אלעל ממשיכה לצנוח, כמו מניות כל חברות התעופה, והחברה סיימה את שבוע המסחר לפי שווי של קצת פחות מ-350 מיליון ש״ח בלבד (פחות ממחירו של מטוס הדרימליינר האחרון שרכשה…). המצב לא פשוט, ורבים קוראים לתמיכה בחברות הישראליות ובחברות התעופה הישראליות בפרט. לאור המצב הודיעה אלעל כי בכוונתה לפטר כ-1,000 עובדים, בעוד מצבת העובדים הנוכחית שלה שמונה כ-3,500 עובדים קבועים ו-2,500 עובדים לא-קבועים. כלומר, 1 מכל 6 עובדי אלעל יפוטר ככל הנראה.

מסלול מהיר לסטטוס גולד של הילטון – וההרשמה פתוחה לכולם

ההצעה פשוטה: הירשמו למסלול המהיר, השלימו ארבע שהיות בתוך 90 ימים והסטטוס שלכם יעודכן לגולד ויישאר בתוקף עד סוף ינואר 2022. בתנאי המסלול המהיר לא מצוין מועד אחרון להרשמה ולכאורה ההצעה פונה רק ללקוחות שיש להם אפיליאציה כלשהי לספורט (אבל בפועל כל אחד יכול לטעון שהוא אוהד של קבוצת ספורט וזו אפיליאציה). שימו לב שלא מדובר בהשוואת-סטטוס, אז אין צורך להוכיח סטטוס מקביל במועדון מלונות מתחרה, וכמו כן חשוב להדגיש שהסטטוס לא מתעדכן לאחר ההרשמה למסלול המהיר אלא רק לאחר השלמת ארבע שהיות במסגרת הזמן לעיל. לילות-בונוס תקפים.

אייר ניו-זילנד הציגה קונספט מעניין של מיטות במחלקת התיירים

מדובר במבנה הכולל שש מיטות, בשלוש קומות, שכביכול ניתן להתקין במחלקת התיירים. הקונספט החדשני הוצג החודש לאחר כשלוש שנים בפיתוח, וחברת התעופה הצבעונית צפויה להחליט בקיץ הבא האם המוצר יהפוך מקונספט לניסוי של ממש (ובינתיים, בתקווה, יירשם כפטנט). ישנן עדיין שאלות רבות לגבי ההיתכנות של המוצר ובפרט לאור דרישות בטיחות הטיסה המקובלות כיום. כך או כך, אייר ניו-זילנד הוכיחה פעם נוספת כמה חדשנית היא.

וירג׳ן אטלנטיק מבטלת את ׳הטבת הלימוזינה׳ לנוסעי מחלקת העסקים

עד היום הציעה וירג׳ן נסיעות פרטיות מ/אל שדה התעופה לנוסעי מחלקת העסקים שלה בשווקים מסוימים (לרבות ת״א) בתנאי שרכשו כרטיס לא-מוזל (ולא כרטיס בונוס בתוך כך). וירג׳ן הייתה אחת מחברות התעופה היחידות שהציעו הטבה כזאת. אך נראה שההטבה הייתה זמינה מלכתחילה לאחוז קטן מהנוסעים במחלקת העסקים ורובם כלל לא ניצלו אותה – אז וירג׳ן החליטה כעת לבטל את ההטבה.

אמריקן וקטאר איירוויס הודיעו על שותפות חדשה

מהלך מעניין ובמידה רבה מפתיעה. אומנם החברות שותפות בברית וואן-וורלד, אך מנגד בשנים האחרונות ישנו מאבק פומבי חריף בין שלושת חברות התעופה האמריקניות המובילות (דלתא, יונייטד ואמריקן) לבין שלושת חברות התעופה המובילות מהמפרץ הערבי (אמירטס, אתיהאד וקטאר איירוויס). השותפות החדשה בין אמריקן וקטאר איירוויס תכלול טיסות קודשייר ופוטנציאלית גם קוים חדשים.

5 תגובות

  1. lap

    שבוע טוב!, חבל מאוד! שהבלוג היפיפה הזה, לא נשלח לאחר יצאת השבת, השבת נותנת ברכה!!

    הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הי, רציתי לשאול אותך לגבי המסלול המהיר לסטטוס של הילטון, אם אני לוקח 4 חדרים למשפחה לחופשה, זה נחשב ל4 שהיות?
    תודה מראש

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אפשר לצבור נקודות עבור ארבעה חדרים באותו חשבון, אבל קרדיט לסטטוס רק עבור חדר אחד.

      הדרך המהירה ביותר לסטטוס של הילטון היא להוציא כרטיס פלטינום של אמקס (בעלות של כ-13 ש״ח לחודש, בשנה הראשונה, דרך ׳אנשים ומחשבים׳) כשאחת מהטבות הכרטיס זה סטטוס גולד של הילטון (מתעדכן תוך בערך שבועיים). לחילופין, אפשר להירשם למסלול מהיר לסטטוס גולד שדורש 4 שהיות ב-90 ימים (לא 4 לילות).

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם אני לוקח 4 חדרים לופשה משפחתית, זה לא מצטרף שכל חדר נחשב לשהיה? ואז בעצם יוצא ש4 חדרים=4 שהיות?
    (ואז אקבל גולד במסלול המהיר)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא. גם להזמין כל לילה בנפרד בשהייה של ארבעה לילות לא יעבוד. כאמור, אפשר לצבור נקודות מארבעה חדרים במקביל אבל קרדיט לסטטוס רק עבור החדר שבו אתה מתארח בעצמך.

      הגב

השאר תגובה