את הפוסט הזה אני מפרסם אחת לכמה חודשים (בפעם האחרונה בדצמבר 2019). רוב הטקסט, אם כן, מועתק ישירות מהפוסט הקודם – אבל דאגתי לעדכן את מה שצריך לעדכן. כמו כן, ראו את העמוד בבלוג המוקדש לשווי הנקודות

לצורך הנוחות אשתמש בפוסט זה במילה ׳נקודות׳ גם כאשר מדובר על מועדון תעופה שמשתמש במיילים בתור מטבע.

המערכת המוניטרית של הנקודות

מועדוני תעופה ומועדוני מלונות הגיעו לעולם בתור כלים לשיווק, שימור לקוחות, תגמול על נאמנות וכיוצ״ב. מטרתם העיקרית היא לספק תמריצים ללקוחות לבחור באותם מותגים פעם אחר פעם אפילו כשהמחיר גבוה יותר או שמאפייני המוצר נוחים פחות. כלומר, לגרום ללקוח להעריך את המותג כך שיהיה קשה יחסית לפתות אותו לבחור באחר. אחד התמריצים היעילים ביותר הוא השימוש בנקודות.

נקודות הן מטבע וירטואלי שמנפיק המועדון והוא ששולט בערכן באמצעות שינוי מתמיד של אפשרויות הצבירה והמימוש.

כיום מרבית מועדוני הלקוחות המובילים הם גופים עצמאיים שלעיתים אחראים לאחוז גבוה מרווחי החברההאם. למעשה, במקרים מסוימים נתנו אנליסטים הערכות-שווי לפיהן מועדון תעופה שווה יותר מחברת התעופה לה הוא שייך. מועדוני הלקוחות הם גופים רווחיים כ״כ משום שעיקר עיסוקם הוא לנהל מסחר בנקודות שהם עצמם מנפיקים – ובין השאר מכירת נקודות לגופים מוסדיים שמעבירים אותן הלאהוהם פחות מתעסקים בשיפור חוויית הנוסעים ו/או תגמול נאמנות. לפעמים המועדונים האלו ממש שוכחים את השורשים שלהם (וראו את המצב הנוכחי באלעל…).

על כל פנים, ערכן של הנקודות נגזר מהתנאים שקובע המועדון: כמה נקודות ניתן לצבור מכל טיסה או מכל שהייה במלון, כמה נקודות ניתן לצבור מפעילות עם השותפים העסקיים של המועדון, מהו יחס ההמרה לנקודות של מועדונים אחרים (במידה ואפשר), כמה נקודות דרושות לכרטיס בונוס או ללילהבונוס, מהם תנאי המימוש, ועוד משתנים בשליטת המועדון.

ערכן הריאלי של נקודות

בהמשך הפוסט אתייחס לערכן הריאלי של נקודות של תשעה מועדוני תעופה וחמישה מועדוני מלונות ואסביר בקצרה אם חל שינוי בערכן בתקופה שחלפה מאז פרסום הפוסט הקודם.

מועדון תעופה: הנוסע המתמיד (אלעל)

שווי ריאלי: 0.40$ לנקודה

הערכה קודמת: 0.36$ לנקודה

ערך הנקודות של אלעל ממשיך לעלות לצד השינוי בשער הש״ח/דולר. אנחנו רואים עוד ועוד מבצעים למימוש נקודות, שחלקם די אטרקטיביים, אבל עדיין ישנו קושי אמיתי לממש נקודות של אלעל בגלל אי-נוחות השימוש באתר החברה וחוסר בהירות עבור חברי מועדון שאינם בקיאים באופן המימוש (מצב סה״כ צפוי לאחר השינויים המהותיים שהוחלו במועדון בשנה האחרונה). את השווי של הנקודות אני גוזר קודם כל מאפשרות מימוש אחת: המרת נקודות לשוברים של BuyMe, שעבור רבים הם שווי-כסף, כשהמרה כזאת נותנת שווי של כ-41 סנט לנקודה.

מועדון התעופה: MileagePlus (יונייטד)

שווי ריאלי: 14$ ל-1,000

הערכה קודמת: 14$ ל-1,000

לא היו שינויים משמעותיים באפשרויות המימוש של המועדון בשלושת החודשים האחרונים. בטבלאות המימוש של המועדון אפשר עדיין למצוא לא מעט מימושים אטרקטיביים ואופן המימוש הוא הכי קל שיכול להיות (ביחס למועדוני תעופה אחרים). יתרון נוסף הוא שהמועדון מתיר קונקשיין באירופה בדרך ליעדים באסיה והאזור הפסיפי.

מועדון תעופה: Executive Club (בריטיש)

שווי ריאלי: 13$ ל-1,000

הערכה קודמת: 13$ ל-1,000

בשנה שעברה שינתה בריטיש את טבלאות המימוש לכרטיסי בונוס בטיסות של חברות תעופה שותפות. השינוי היה שלילי אבל לא דרמטי – אבל אז בשעתו הורדתי במעט את הערכת-השווי שלי לאוויוס. המועדון עדיין גובה היטל-דלק במרבית כרטיסי הבונוס. כדאי לציין שבריטיש החלה לשלוח לת״א את המטוס החדש ביותר בצי שלה, עם מחלקת עסקים מצוינת, גם אם אין לכך ההשפעה על ערך המטבע.

מועדון תעופה: SkyMiles (דלתא)

שווי ריאלי: 12$ ל-1,000

הערכה קודמת: 11$ ל-1,000

שני שינויים קרו מאז תחילת דצמבר, אז פורסם הפוסט הקודם: (א) דלתא הודיעה על הוספת ארבע טיסות שבועיות לת״א, מה שאפקטיבית מגדיל את מספר מושבי הבונוס הזמינים לחברי מועדון ישראלים. (ב) לאטאם, חברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות ישירות מישראל לדרום-אמריקה, הקדימה את מועד עזיבתה את ברית-וורלד והודיעה שבעתיד הקרוב תחל בשת״פ הדוק עם דלתא וככל הנראה תצטרף בהמשך לברית סקיי. שני השינויים האלו מעלים במעט את ערך המיילים.

מועדון תעופה: Miles&More (קבוצת לופטהנזה)

שווי ריאלי: 13$ ל-1,000

הערכה קודמת: 13$ ל-1,000

בחודשים האחרונים לא היה שינוי מהותי באפשרויות מימוש המיילים.

מועדון תעופה: AAdvantage (אמריקן)

שווי ריאלי: 15$ ל-1,000

הערכה קודמת: 15$ ל-1,000

אמריקן הודיעה בשבועות האחרונים על מספר מהלכים משמעותיים שייכנסו לתוקף בשנה הקרובה. בין השאר שת״פ רחב עם קטאר איירוויס ואלסקה איירליינס, מה שיוביל לפתיחת קוים נוספים ובתוך כך אפשרויות מימוש נוספות למיילים. בכל זאת בחרתי שלא להעלות את ערך המיילים.

מועדון תעופה: FlyingBlue (אייר פראנס וק.ל.מ)

שווי ריאלי: 12$ ל-1,000

הערכה קודמת: 12$ ל-1,000

בחודשים האחרונים לא היה שינוי מהותי באפשרויות מימוש המיילים.

מועדון התעופה Miles+Bonus (איג׳יאן)

שווי ריאלי: 18$ ל-1,000

הערכה קודמת: 18$ ל-1,000

בחודשים האחרונים לא היה שינוי מהותי באפשרויות מימוש המיילים.

מועדון תעופה: MileagePlan (אלסקה איירליינס)

שווי ריאלי: 20$ ל-1,000

הערכה קודמת: 20$ ל-1,000

בשבועות האחרונים הודיעה אלסקה על שת״פ רחב עם אמריקן, שבין השאר יהפוך את שדה התעופה של סיאטל למרכזי יותר עבור שתי החברות (הוא כבר בסיסה של אלסקה), אבל החדשות הגדולות הן כוונתה של אלסקה להצטרף לברית וואן-וורלד בקיץ הבא. קשה לומר בשלב זה האם המהלכים האלו יעלו או יורידו את ערך המיילים של המועדון, ולכן לבינתיים אין שינוי בהערכת השווי שלי.

מועדון מלונות: Hilton Honors (קבוצת הילטון)

שווי ריאלי: 4$ ל-1,000

הערכה קודמת: 4$ ל-1,000

אני מתקשה למצוא הזדמנויות למימוש נקודות של הילטון בערך גבוה מ-0.5 סנט/נקודה, למעט מלונות יוקרה שאינם רלוונטיים לכלל חברי המועדון, והמודל הדינמי של הילטון אפקטיבית יוצר תקרה למימוש אטרקטיבי מדי של נקודות. מצד שני, לילות-בונוס של הילטון תקפים לטובת כל מבצע תקופתי וזה יתרון למימוש נקודות. אין שינוי בערך הנקודות.

מועדון מלונות: IHG Rewards (קבוצת אינטרקונטיננטל)

שווי ריאלי: 5$ ל-1,000 נקודות

הערכה קודמת: 4.5$ ל-1,000 נקודות

ישנם איתותים שבקרוב יהיה אפשרי לממש נקודות של המועדון ללילות-בונוס במלונות של רשת Six Senses (שלה בקרוב יהיה מלון בישראל) ובמלונות של רשת Mr&Mrs Smith (אוסף מלונות יוקרה). שני אלו יהיו אפיקי מימוש אטרקטיביים מאוד ככל הנראה – אלא אם המלונות ידרשו 100,000+ נקודות ללילה. במקביל, מימוש נקודות למלונות בישראל ממשיך להיות כדאי במיוחד.

מועדון מלונות: Marriott Bonvoy (קבוצת מאריוט)

שווי ריאלי: 6.5$ ל-1,000

הערכה קודמת: 7$ ל-1,000

המועדון ממשיך לאכזב את האנליסטים, הבלוגרים וחברי המועדון. ב-4 למרץ ישנו כ-29% ממלונות קבוצת מאריוט את הקטגוריה שלהם במועדון, ולצער חברי המועדון רובם יעלו בקטגוריה אחת לפחות ולא ירדו בקטגוריה אחת לפחות (22% לעומת 7% בלבד). באופן טבעי השינוי האחרון, לצד היעדר מבצעי מימוש כדאיים, מוביל לירידה קלה בשווי הנקודות.

מועדון מלונות: World of Hyatt (קבוצת הייאט)

שווי ריאלי: 18$ ל-1,000

הערכה קודמת: 18$ ל-1,000

קבוצת הייאט ממשיכה לגדול ולהשתפר. השת״פ של הקבוצה עם SLH מתרחב וכעת מאות מלונות של SLH זמינים להזמנה בנקודות של הייאט כמעט בלי מגבלות. תוספת ההיצע הזאת, גם של מלונות הקבוצה וגם של הגישה למלונות SLH, נותנת דחיפה חיובית למטבע של המועדון ומעלה את ערכו. אין שינוי לטבלאות המימוש או לתנאי המימוש, אז לא מדובר בעלייה משמעותית בערך המטבע, אבל בכל זאת עלייה.

מועדון מלונות: Radisson Rewards (קבוצת רדיסון)

שווי נקודות: 4$ ל-1,000

הערכה קודמת: 4$ ל-1,000

בחודשים האחרונים לא היה שינוי מהותי באפשרויות מימוש המיילים.

לסיכום

ראו בנקודות שלכם כמטבעות בעלי ערך ריאלי אמיתי. בדומה לשטרות במטבע זר שאתם אולי שומרים באיזו מגירה עד לביקור הבא באותה מדינה. נקודות הן לא ׳חינם׳ הן יקבלו את ערכן במימוש. המשיכו לאסוף אותן בכל הזדמנות, היו ערים לתפוגה האפשרית שלהן ודאגו לשמרן. ההשקעה תשתלם בהמשך הדרך.

זו המלצה טובה גם לנוסעים מזדמנים שאוספים מעט נקודות פה ושם, וזו המלצה טובה גם לנוסעים תכופים שצוברים עשרות ומאות אלפי נקודות בשנה.

13 תגובות

    • Lior@FlyingOut

      המועדון לא ייכנס לרשימה בקרוב.

      כאמירה כללית, למיילים של וירג׳ן יש ערך יחסית גבוה (1.5 סנט/מייל ומעלה) אם יש לך יתרה גבוהה ואתה מתכנן לרכוש כרטיס בונוס במחלקות הפרימיום של דלתא או אול-ניפון לדוגמה. כלומר, יש מימושים שווים במיוחד, אבל לא כל מימוש. אז לחבר המועדון הממוצע שפשוט רוצה כרטיס-בונוס ללונדון במחלקת התיירים – המיילים לא שווים המון.

      הגב
  1. PM

    נחמד שיש בלוגר בעברית. מוסיף לרשימה שלי לעקוב.
    לגבי נקודות, לדעתי לשים AA יותר מ וUA זה מוזר. נקודות של שאלסקה ס 2 סנט זה גם יותר מדי לדעתי. כמובן זה תלוי איפה אתה גר

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הערכת-שווי היא תמיד מאתגרת כי יש הרבה מאוד משתנים שמשפיעים על השווי. תמיד יש מקום לדיון, וגם בלוגרים ביניהם מתווכחים על ערכם של מטבעות וערכן של הטבות. בעיניי מיילים של אלסקה שווים המון בגלל אפשרויות המימוש (ולא רק לטיסות קתאי) ולישראלים מיילים של אמריקן שווים קצת יותר ממיילים של יונייטד.

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      מועדון התעופה Miles&Smiles לא ייכנס לרשימה בקרוב.

      עבור מי שמחפש לטוס לארה״ב במחלקת העסקים – למיילים של טורקיש יש ערך גבוה במיוחד, כי נכון להיום המועדון עדיין גובה רק 47,000 מיילים לכיוון-אחד (בתוספת 300$-100$ במסים). זה אחלה מימוש. ישנם מימושים טובים אחרים ליציאה מישראל. הבעיה היא שמימוש המיילים לטיסות של חברות אחרות בברית סטאר, מלבד טורקיש עצמה כלומר, זה קצת כאב ראש ולא ניתן לעשות את זה באופן מיידי. כל מספר בין 1 ל-1.5 סנט/מייל כנראה יזכה.

      הגב
      • דרור

        מחיפוש (קצר) באתר של טורקיש, אני מוצא טיסות לארה"ב בעסקים רק ב-120K מיילים (+300 ומשהו דולר במסים) לכיוון, בכמה תאריכים.

      • Lior@FlyingOut

        בטיסותיה שלה טורקיש מציעה זמינות רגילה וזמינות מוגברת. המחיר שציטטת הוא לזמינות מהסוג השני, שמבטיחה מושב כמעט בכל טיסה.

      • דרור

        תודה, לא הכרתי את זה.
        הבדל מטורף בין התעריפים, אחד ממש מעולה והשני לא משתלם בכלל (יותר יקר מהמחיר בכסף, אפילו בהערכה נמוכה לשווי המיילים).

    • Lior@FlyingOut

      באופן גס בין 0.6 ל-0.8 סנט/נקודה.

      מימוש נקודות של ווינדהאם בישראל ספציפית הוא אטרקטיבי יחסית כי מחירי המלונות גבוהים ולפיכך התמורה היחסית גבוהה. אפילו שהמלון בירושלים כבר לא עולה 7,500 נקודות/לילה. אז חבר מועדון שכל מטרתו היא להשתמש בנקודות לחופשות בישראל יכול להעריך את שווי הנקודות האלו בערך כפול לפחות מזה שציינתי.

      הגב
  2. PM

    איפה תגובה שלי? AA שווה יותר מ UA? לדעתי מוגזם ביותר. כמובן תלוי איפה אתה גר אבל בטוח באירופה ובישראל זה לא ככה.

    הגב
    • bAAl zvoov

      מתל אביב לאסיה בביזניס מיילים של AA שווים משמעותית יותר (50%+). וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על פירסט 🙂

      הגב

השאר תגובה