קוראיי הבלוג הקבועים יודעים שתוכן-ממומן אין כאן, וכנראה גם לא יהיה, אך למען הסר ספק חשוב לי בכל זאת להבהיר שהפוסט הזה לא נכתב לבקשת המלון ושמעולם לא קיבלתי יחס מועדף במלון כבלוגר או מכל סיבה אחרת למעט העובדה שיש לי סטטוס ספייר במועדון IHG Rewards. זה ׳מלון הבית שלי׳ בת״א ומבחינתי הוא העסקה הכי טובה בעיר בנוקאאוט. המלון היחיד שמתחרה בו על תשומת ליבי הוא אחיו: קראון-פלאזה בחוף, שעבר שיפוץ מקיף ואתארח בו בשבוע הבא.

תעודת זהות

שם: Crowne Plaza City Center Tel-Aviv

האתר הבינ״ל: www.ihg.com/crowneplaza/hotels/us/en/tel-aviv/tlvcc/hoteldetail

האתר הישראל: www.h-i.co.il/hotels/crowne-plaza-tel-aviv-city-center

מיקום: מגדל עזריאלי המרובע הצמוד לתחנת הרכבת השלום ובמרחק דקות הליכה ממתחם שרונה.

חדרים: 273 חדרים וסוויטות בין קומות 11 ל-23.

מתקנים: בר בקומת הלובי, הולמס-פלייס בקומה ה-10 (לא שייך למלון אבל האורחים זכאים להיכנס), מסעדה בקומה ה-11 (ארוחות בוקר, צהריים וערב) וטרקלין עסקים בקומה ה-20.

מחירים: לילה בחדר רגיל עולה בדר״כ בין 250$ ל-350$ כולל מע״מ, והרי ידוע שהמחירים למלונות בישראל גבוהים מאוד, אך את אותו לילה באותו חדר תוכלו לרכוש גם תמורת 30,000 נקודות.

חנייה: למלון אין חנייה ייעודית, אומנם, אבל אורחיי המלון זכאים ל-50% הנחה בחניון עזריאלי.

הערות: מלונות קבוצת IHG בישראל, למעט אינטרקונטיננטל, מנוהלים ע״י חברת אפריקה-ישראל. החברה מנהלת גם את מלון BayView בחיפה שיועד במקור להיות ברשת הולידיי-אין. חברי מועדון IHG Rewards יכולים לצבור ולממש נקודות בכל מלונות הקבוצה, כמובן, ובמקביל למלונות קראון-פלאזה בישראל יש מועדון לקוחות עצמאי בשם ׳מועדון הלקוחות המאושרים׳ המשרת רק אותם ומקנה לחבריו הנחות והטבות אחרות. המועדון בתשלום שנתי גבוה והמחירים באתרים הישראלים של המלונות שונים מהמחירים באתר IHG (אם כי לרוב מעט גבוהים יותר, אז עדיף להזמין באתר הבינ״ל).

הטבות סטטוס ספייר

החל מ-2019 מלונות רשת קראון-פלאזה ברחבי העולם מציעים הטבות משופרות לבעלי סטטוס ספייר גם אם הן אינן מופיעות בתנאי מועדון IHG Rewards. בפרט מציעים מלונות הרשת כניסה לטרקלינים (ובתוך כך ארוחת בוקר ללא עלות נוספת כי כמעט כל טרקלין מציע ארוחת בוקר).

מה מציע המלון בת״א?

  1. שדרוג נדיב לחדר. לרוב השדרוג יהיה לסוויטת אקזקיוטיב אבל זה תלוי זמינות. לפעמים השדרוג יהיה לחדר הטוב ביותר מתחת לסוויטה, ובמקרים חריגים לטובה השדרוג יהיה לסוויטה גבוהה יותר מסוויטת אקזקיוטיב. המלון אף נוהג לעדכן את השדרוג מראש (החל מ-24 שעות לפני הצ׳ק-אין). אני מדגיש כי השדרוג לסוויטה אינו בגדר הטבה מובטחת לבעלי סטטוס.
    – – –
  2. כניסה לטרקלין עם שני אורחים נוספים. זו הטבה אטרקטיבית במיוחד כי מדובר בטרקלין מצוין שמוגשת בו ארוחת בוקר מלאה, כיבוד במהלך היום וארוחת ערב קלה, והכל לצד שירות של צוות נהדר.
    – – –
  3. ארוחת בוקר במסעדת המלון. חשוב להבהיר שזו אינה הטבה של מועדון IHG Rewards אבל המלון מציע אותה בינתיים מיוזמתו באופן לא-שיגרתי.
    – – –
  4. צ׳ק-אאוט מאוחר. גם זו הטבה שאינה מובטחת בתנאי מועדון IHG Rewards. לרוב המלון מאפשר צ׳ק-אאוט מאוחר עד 16:00 אבל זה תלוי בתפוסת החדרים באותו יום. גם צ׳ק-אין מוקדם לרוב אפשרי.

בשורה תחתונה, המלון נותן יחס מועדף במיוחד לבעלי סטטוס ספייר. הרבה מעבר לנדרש והרבה מעבר למצופה. האוריינטציה של המלון עסקית – ואולי זו הסיבה, כי רוב בעלי הסטטוס הם נוסעים עסקיים.

ביקורת מקוצרת

המלון נמצא כחמש דקות הליכה מתחנת רכבת השלום וכעשר דקות הליכה ממתחם שרונה. ניתן להגיע מתחנת הרכבת דרך הקניון, וזה נוח אם מזג האוויר בחוץ לא נעים במיוחד, אבל הדרך הזו ארוכה יותר.

הלובי בקומת הרחוב במתחם עזריאלי. הוא סטנדרטי למדי ורוב שטחו מוקצה לבר. במלון יש שש מעליות כך שנדיר להמתין למעלית יותר מכמה שניות. אלו ׳מעליות חכמות׳ כשלוח המקשים הוא מחוץ למעלית מה שמייעל משמעותית את השימוש בהן ובפועל כמעט מבטיח שכל מעלית תוקצה לאורח אחד.

המלון לא עבר שיפוץ משמעותי מאז נפתח, אומנם, אך הוא עדיין במצב תחזוקתי טוב ובעל עיצוב מודרני. אני לא חושב שהמלון טעון שיפוץ בשלב זה, אם כי אני מאמין שזה יקרה בשנים הקרובות לאחר שיסתיימו תהליכי השדרוג של כל מלונות הרשת האחרים בישראל (בקרוב יושלם התהליך ב-4 מתוך 6).

סוויטת אקזקיוטיב, בה אני מתארח כמעט בכל שהייה, היא סוויטה נוחה ומרווחת. להערכתי כ-80 מ״ר עם סלון מלא וחדר שינה גדול במיוחד. ברוב המקרים אני מקבל סוויטה פינתית בקומה ה-22.

ארוחת הבוקר מוגשת במסעדת המלון בקומה ה-11. ההיצע מרשים כנהוג בישראל, השירות סה״כ טוב ויש עמדה ייעודית לחביתות וכו׳. בעיניי עדיפה ארוחת הבוקר במסעדה לעומת ארוחת הבוקר בטרקלין, אם כי גם בטרקלין ההיצע מספק (והישיבה נוחה יותר).

הטרקלין נמצא בקומה ה-20 והכניסה אליו היא באמצעות כרטיס החדר. הצוות פשוט מעולה והשירות אקטיבי. בצוות יש גם עובדים זרים של הרשת, וזה כחלק מהשאיפה של המלון לפנות לקהל בינ״ל של נוסעים עסקיים ולא רק לקהל הישראלי (אם כי לתחושתי מרבית אורחיי הטרקלין הם ישראלים – ובין השאר כי המלון מוכר ׳כרטיסיות לטרקלין׳ כדי לאפשר לאנשי עסקים לקיים שם פגישות עבודה). בכל מקרה, זה אחד הטרקלינים הטובים ביותר שיצא לי לראות במלון של הרשת ובפרט מבחינת ההיצע.

כאמירה כללית השירות במלון מצוין. בפרט בטרקלין, אבל גם בדלפק הקבלה ובשירות החדרים. 100%.

לסיכום

לילה-בונוס עולה 30,000 נקודות של מועדון IHG Rewards. זו פשוט העסקה הכי טובה בעיר עבור חברי מועדון בעלי סטטוס ספייר שזוכים להטבות משמעותיות בכל שהייה. ממליץ בחום!

8 תגובות

  1. Ben Dan

    פוסט מקיף, שבא בדיוק בזמן שאני חושב על שהיה בתל אביב ואחד ממלונות קראון פלאזה 🙂
    אני בעל דרכון ישראלי, אבל יש לי לילה חופשית דרך הכרטיס אשראי של Chase. אני אשלם מע"מ על הלילה החינם?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן, בהחלט, אם הוא משלם על החדר בכסף. אם הוא משלם בנקודות/שובר – אין על מה לשלם את המע״מ.

      אגב, טכנית זה לא קשור לאזרחות. הפטור ממע״מ ניתן לאורח שמציג דרכון זר לצד ספח כניסה לישראל (במקום החתימה בדרכון שהייתה ניתנת פעם).

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        מלון מצויין. צוות מעולה. לבעלי מעמד תמיד יש שידרוג. יש לציין את מנהלת המלון עידית שעושה הכל בכדי שהאורח יהיה מרוצה.

  2. סער

    מחכה לסקירה על הסניף על חוף הים. החדר ששודרגתי אליו לאחרונה (אקזקיוטיב) היה מהטובים שהייתי!

    הגב
  3. רשמים מלילה במלון קראון-פלאזה בחוף ת״א - FlyingOut

    […] לרשת קראון-פלאזה שני מלונות בת״א: אחד במתחם עזריאלי ליד תחנת רכבת השלום ואחד על החוף ליד המרינה. הם מנוהלים בנפרד אבל בבעלות משותפת. המלון בחוף הוא הוותיק מביניהם, ונהנה ממיקום טוב יותר לתיירים, בעוד השני הוא מלון מתקדם יותר, חדש יותר ועם אוריינטציה עסקית מובהקת (ואני ממליץ עליו בחום). […]

    הגב

השאר תגובה