קבוצת הייאט מנהלת כיום קצת יותר מ-900 מלונות ברחבי העולם. המספר הזה כולל את המלונות של מספר רשתות קטנות שהקבוצה רכשה בשנתיים האחרונות (ובפרט Thompson ו-Joie de Vivre). כלומר, קבוצת הייאט קטנה פי כמה מקבוצת ענקיות כמו מאריוט, הילטון, אקור, ווינדהאם, צ׳וויס ו-IHG.

אבל הייאט נחשבת לאחת המובילות בשוק בזכות פורטפוליו המלונות, היצירתיות העסקית, מועדון הלקוחות והשת״פים. הקבוצה מוכיחה, שנה אחר שנה, למה הקבוצות המתחרות עוקבות מקרוב אחר כל מהלך שהיא עושה ולמה מועדון הלקוחות שלה נחשב הטוב ביותר לנוסעים תכופים.

בנובמבר 2018 החל השת״פ של הייאט עם רשת מלונות היוקרה SLH. במסגרתו יכולים חברי מועדון World of Hyatt להזמין חדרים במלונות SLH ישירות באתר הייאט (ולהנות מסל של הטבות בהזמנה ישירה), לצבור נקודות מכל שהייה (כולל קרדיט לסטטוס ומבצעים תקופתיים) ולממש נקודות כדי לשלם על הלילות (ע״פ קטגוריות המימוש במועדון). בתחילת הדרך רק 50+ מלונות של SLH נכללו בשת״פ, ואיפשרו צבירה ומימוש של נקודות לחברי המועדון של הייאט, אך כיום הרשימה כוללת מעל ל-300 מלונות מתוך 500+ מלונות הרשת בעולם.

רשת SLH, אגב, שונה מהותית מרשתות מלונות טיפוסיות כמו הילטון, קראון-פלאזה או שרתון. בעוד הרשתות האלו מנהלות את המלונות, תחת מיתוג מלא שמגיע עד רמת העט שליד הטלפון בחדר, רשת SLH מציעה ׳מטריה שיווקית׳ למלונות יוקרה עצמאיים שהיא בוחרת בקפדנות תוך דגש על אופי מקומי. כלומר, SLH היא למעשה רשת של מלונות בוטיק יוקרתיים שלרובם תוכלו להיכנס בלי שתדעו שהם שייכים לרשת בינ״ל כלשהי. לאתר החדש של SLH – לחצו כאן.

המלון הישראלי של רשת SLH

בערי החוף של גוש דן – הרצליה, ת״א ויפו – אפשר למצוא מספר מלונות יוקרה מעניינים. החל מהסטאי, דרך הג׳אפה ועד הריץ-קרלטון. בתוך ת״א אפשר למצוא שורה של מלונות בוטיק יוקרתיים שגם כן מספקים חוויה מקומית מיוחדת ואיכותית.

לדעת רבים המלון הטוב ביותר בת״א הוא הנורמן (The Norman). המלון קטן למדי – 3 קומות, כ-50 חדרים וסוויטות, 2 מסעדות ובריכה על הגג – והכל בשני מבנים צמודים בני כמאה שנים במרכז העיר. המלון בתפוסה מלאה באופן די שיגרתי כשהמחיר ללילה לרוב נע בין 600$ ל-800$. והנורמן, אם כבר ניחשתם, הוא המלון הישראלי היחיד של רשת SLH.

החל מפברואר המלון זמין לחברי המועדון של הייאט. הוא בקטגוריה 8 – הגבוהה ביותר – ולכן לילה-בונוס עולה 40,000 נקודות. בהמשך השנה, כשייכנס לתוקף התמחור הדינמי, לילה-בונוס יעלה בין 35,000 נקודות ל-45,000 נקודות כתלות בתאריך.

בלוגרים מעריכים נקודות של הייאט בשוי 1.5 סנט/נקודה לכל הפחות, ואני מעריך שהשווי גבוה יותר בסביבות 1.8 סנט/נקודה, כך ש-40,000 נקודות הן בעלות שווי ריאלי של 600$ עד 720$ לפי הערכת השווי שמקובלת עליכם יותר. בתאריכים פחות מבוקשים הלילה יעלה 35,000 נקודות ׳בלבד׳ אבל עדיין מדובר על נקודות בשווי גבוה יחסית של 525$ עד 630$.

ועדיין – רכישת לילות בנקודות יכולה להיות כדאית לאור המחירים הרגילים בכסף, ובפרט בתאריכים מבוקשים בהם המחירים בכסף בשיאם. קחו לדוגמה את ערב ראש השנה, ה-19 לספטמבר, שבו לילה בחדר הבסיס עולה 680$ לא כולל מע״מ לתושבי ישראל. כלומר, כמעט 800$ סה״כ. במקרה הזה שימוש בנקודות יכול לחסוך כ-150$ פחות או יותר. כמובן בהנחה שיש לכם את הנקודות, כי אם תידרשו לרכוש אותן בכ-1.85 סנט/נקודה (המחיר כשיש מבצע) אז לא תהיה כדאיות אמיתית. בכל מקרה, טוב שיש את האפשרות.

חשוב לציין שהמחירים של מלונות SLH באתר הייאט לא תמיד זהים למחירים של אותם מלונות בערוצים אחרים לרבות האתר של SLH. אבל, כפי שציינתי קודם, הזמנה באתר של הייאט מזכה בסל של הטבות שכולל גם ארוחת בוקר זוגית.

6 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חשוב לציין בתקופה זו שמלון נורמן לא פתוח לקהל הרחב והוא תורם חדרים( או במחיר ממש זול) לצוותים רפואיים שנחשפו ונדרשים לבידוד.

    נקווה שאחרי הקורונה החיים יחזרו למסלולם ואנשים יוכלו לממש נקודות שם

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      יפה מאוד, תודה על העדכון החשוב!

      אני יודע שרוב המלונות לא מוכנים לקחת חלק באירוח חולים, אז שמח לשמוע על מלון שהסכים ועוד לאירוח צוותים רפואיים.

      הגב
  2. רועי

    לקוח ישראלי שהזמין חדר באמצעות נקודות, נדרש לתוספת מעמ?

    הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אז רכישת נקודות ואז מימושן זה מסלול עוקף מעמ? זה מוזיל משמעותית, לא?

      • Lior@FlyingOut

        מסלול עוקף מע״מ, בדיוק.

        לפעמים זה מוזיל מאוד, כן, אבל צריך לבדוק כל מקרה לגופו. פשוט ציינתי את המע״מ בפוסט כדי להזכיר שאם משווים את העלות בנקודות לעלות בכסף אז חשוב להוסיך 17% לעלות בכסף כדי שהחישוב יהיה נכון (ומצד שני אפשר להחזיר 5% עד 10% מהעלות בכסף לאור העובדה שאז תהיה צבירת נקודות).

השאר תגובה