דלתא מתכוונת לגייס כמיליארד דולר באמצעות מכירה והחכרה של מטוסים

חברות תעופה ברחבי העולם מתכוננות לתקופה ארוכה של הדממה חלקית/מלאה והתאוששות איטית לאחר המשבר עד שהביקושים יחזרו למרות שהיו בשנת 2019. בתוך כך הן פועלות לגייס כספים ולשמור על יתרת מזומנים גבוהה משמעותית מהרגיל. הצעד של דלתא – של מכירה והחכרה – הוא צעד חריג יחסית. בנוסף לצעד זה דלתא קיבלה גם הלוואה מהממשלה האמריקנית (כמו חברות תעופה אמריקניות אחרות – וסה״כ הממשל נתן עד כה סכום של 25 מיליארד דולר), קיבלה הלוואה נוספת של 2.6 מיליארד דולר (שיכולה לגדול ל-4 מיליארד דולר) וככל הנראה מיחזרה הלוואות קודמות כדי ליצור יתרה נוספת של כ-3 מיליארד דולר בכסף נזיל.

איזיג׳ט לקחה הלוואות בסך מיליארד פאונד

בדומה לדלתא, ככתוב לעיל, גם איזיג׳ט מעוניינת להגדיל משמעותית את יתרת המזומנים שברשותה. היא לא מוכרת מטוסים בינתיים אבל גייסה מספר הלוואות בסך כולל של כמיליארד פאונד. יחד עם היתרה הקיימת ומקורות פיננסיים נוספים – איזיג׳ט מחזיקה ביתרת מזומנים של כ-3.3 מיליארד פאונד, ולהערכתה יתרה זו אמורה לאפשר לה לקרקע את הצי שלה לתקופה של כשנה פחות או יותר (אם כי בספק רב שזה יידרש).

וירג׳ן אוסטרליה השלימה טיסה של קרוב ל-20 שעות

חברת התעופה האוסטרלית הפעילה ׳טיסת חילוץ׳ מאוקלנד לפריס דרך הונג-קונג. בטיסה זו היו בעיקר אזרחים צרפתים, כשהטיסה מהונג-קונג לפריס הייתה בחסות ממשלת צרפת. את הדרך חזרה לאוסטרליה המטוס עשה כמעט ריק ולכן יכל לטוס נון-סטופ מפריס לבריסבן. טיסה זו כיסתה בפועל מרחק של קצת יותר מ-18,000 ק״מ וארכה 19 שעות ו-45 דקות. אבל, כאמור, היא לא הייתה טיסה מסחרית. הטיסה בוצעה במטוס מדגם 777.

סאות׳-אפריקן איירוויס צפויה לפשוט-רגל ולפטר את כל עובדיה בסוף החודש

נושאת-הדגל של דרום-אפריקה נמצאת במצב כלכלי בעייתי כבר שנים, וללא כל קשר למשבר הקורונה, אך כעת כשלה בניסיונותיה לקבל הלוואה נוספת מהמדינה כדי להבטיח את המשך פעילותה. אי לכך קיים חשש כבד כי החברה תסיים את חייה לאחר 86 שנות פעילות, ובתוך כך יפוטרו קרוב ל-5,000 עובדים.

יונייטד פרסמה את הלו״ז החדש לטיסות בינ״ל במגוון קוים לרבות הקוים לת״א

הלו״ז החדש יכול בהחלט להשתנות בשבועות הקרובים, ככל שיתפתח המשבר לטובה או לרעה, ולכן יש לקחת אותו בערבון מוגבל. בתמצית: ב-4 ליוני צפויים להתחדש הקוים של החברה מניוארק לת״א (שתי טיסות יומיות ב-77W במקום ב-78X) ומסן-פרנסיסקו לת״א (טיסה יומית ב-77W). הקו השלישי של החברה מוושינגטון לת״א צפוי להתחדש רק ב-25 לאוקטובר (שלוש טיסות שבועיות ב-772).

הילטון מכרה לאמקס נקודות בעסקה בסך מיליארד דולר

בעיתות משבר, כשהמלונות בתפוסה נמוכה מאוד או פשוט סגורים, אחת הדרכים הטובות ביותר של קבוצת מלונות ליצור הכנסה מיידית היא במכירת נקודות באמצעות מועדון הלקוחות שלה. דרך המלך היא מכירת נקודות לגופים גדולים, כמו בנקים או חברות אשראי, בהיקף משמעותי ובמחיר מוזל. אבל עסקה של מיליארד דולר היא חריגה במיוחד למועדון מלונות (וחריגה פחות למועדון תעופה). אמקס תשתמש בנקודות במגוון דרכים לבחירתה ובין השאר לעידוד כרטיס האשראי שלה בשוק האמריקני. האם העסקה הזאת תיצור ירידת ערך לנקודות של הילטון? סביר להניח שלא.

יוסי פתאל מציע איחוד של חברות התעופה הישראליות

יוסי פתאל למיטב ידיעתי לא עבד מעולם עבור חברת תעופה כלשהי, אבל בתפקידו הנוכחי כמנהל לשכת מארגני התיירות הנכנסת וכסגן נשיא בארגון הבינ״ל UFTAA הוא בהחלט עוסק בתעופה. בכל מקרה, לטענתו יש לאחד את אלעל, ארקיע וישראייר לכדי חברת תעופה לאומית אחת שתקבל סיוע מהמדינה וכביכול תפטור את מרבית הבעיות מהן סובלות חברות התעופה הישראליות. כלומר, הוא מתעלם לחלוטין מהיתרונות של תחרות במשק בין חברות מקומיות ורואה רק את התחרות מול חברות תעופה זרות. בכתבה ישנה גם אמירה על המצב הלא-שוויוני בין ישראל וטורקיה לגבי פעילות חברות התעופה – אבל ההערה הזאת כ״כ לא שייכת לדיון שזה מביך.

כל הנוסעים מ/אל קנדה יידרשו לשאת מסכות פנים כתנאי לנסיעה

ההוראה החדשה תיכנס לתוקף ב-20 לאפריל, ובכך הופכת קנדה למדינה הראשונה שמחייבת שימוש במסכות לטיסות. להבנתי הדרישה אינה כוללת חובת לבישת המסכה בזמן הטיסה עצמה אבל כן בזמן המעבר בשדה התעופה כשהנוסע בסביבת אנשי הצוות בשדה או בסביבת נוסעים אחרים (בפרט במהלך הבידוק הביטחוני).

2 תגובות

  1. Elal@b.com

    86 שעות פעילות, ובתוך כך יפוטרו קרוב ל-5,000 עובדים. יש לכם טייפו של שעות במקום שנות.

    הגב

השאר תגובה