הבלוג חוגג החודש שש שנות פעילות. על כך אספר בפוסט נפרד שיעלה בתחילת מאי, כי אני מקפיד לציין את יום-ההולדת של הבלוג בכל שנה עם פוסט חגיגי וחלוקת מתנות לקוראים.

ככל שקהל הקוראים גדל לאורך השנים – כך גדל הצורך בבמה לדיונים, שאלות, המלצות וכו׳. לפעמים הייתי מפרסם פוסט ייעודי בימי שלישי, אבל זה בהחלט לא הספיק.

באוקטובר 2018, בעזרתו של גיא, קמה קבוצת הלאונג׳ בפייסבוק. הקבוצה נועדה לשרת את קהילת קוראיי הבלוג ובכלל את קהילת הנוסעים התכופים בישראל וכל מי שמתעניין בעולמות התוכן שבהם עוסק הבלוג. לצוות הצטרף מייקי ומאז שלושתינו מנהלים את הקהילה (לצד שלושה אדמינים נוספים). במרץ 2019 הצטרף החבר ה-1,000, בנובמבר 2019 הצטרף החבר ה-2,000 ואתמול הצטרף לקהילה החבר ה-3,000. מזל טוב!

לא חברים עדיין בקבוצת הלאונג׳ בפייסבוק? הצטרפו כעת – ואל תשכחו לענות על שאלון ההצטרפות!

מה הספקנו עד כה?

על אף שאינה גדולה במובני פייסבוק, קהילת הלאונג׳ נחשבת איכותית מאוד עם רמת מעורבות גבוהה של החברים בה. לשמחתי היא מוכרת לרבים העוסקים בתעופה בארץ, לסוכני נסיעות, לעיתונאים ועוד. בשל כך היו לנו הזדמנויות ליצור שת״פים מעניינים, כשחברות תעופה וגופים אחרים זיהו את הפוטנציאל.

בחודשים האחרונים היינו בקשר עם מספר חברות תעופה ביניהן אלעל, וירג׳ין, קתאי וטורקיש. כך, לדוגמה, בדצמבר השקנו שת״פ עם מועדון FlyingClub (וירג׳ין) במסגרתו הציע המועדון השוואת-סטטוס בלעדית לקהילת הלאונג׳ ומאות מחברי הקהילה קיבלו סטטוס גולד. בתחילת השנה השקנו שת״פ מעניין עם קתאי אך לצערנו הוא לא יכל להתקדם לאור משבר הקורונה.

באוקטובר התקיים בת״א המפגש הראשון של הקהילה. התוכנית הייתה לקיים מפגש כזה אחת למספר חודשים – אבל גם התוכנית הזאת נעצרה.

מה התכנונים להמשך?

משבר הקורונה עושה נזקים חסרי-תקדים לשוק התעופה אבל אין ספק שאנשים יחזרו לטוס. בהתאם אני מחכה לשיגרה שבה רוב הפוסטים אינם עדכונים חדשותיים על המצב העגום אלא עדכונים על מבצעים שווים, תעריפים אטרקטיביים וכל דבר שנועד לשדרג את חוויות הנסיעה.

כשההזדמנויות יחזרו – אני מבטיח שנעשה כל מאמץ לקדם שת״פים מעניינים עבור הקהילה ולהביא ערך גם בתקופה של אי-וודאות. אני מאמין שחברות תעופה רבות, וגם גופים אחרים, ירצו לקדם פעילויות שונות בהמשך השנה כדי לעודד צמיחה בשוק שחטף מכה כה קשה.

כמו כן, אני מקווה שבהמשך השנה נוכל לארגן מפגש קהילה נוסף. זה יקרה אך ורק אם יוסר כל חשש מהותי ממפגשים מרובי-משתתפים. לא נעודד התקהלות גם אם פורמלית זה יהיה מותר ע״פ הוראות משרד הבריאות, כי לא נרצה שאנשים יחששו להגיע או יגיעו למרות חשש כבד.

מדוע זו עדיין קבוצה סגורה בפייסבוק?

בתחילת הדרך קיבלנו החלטה שלא השתנתה ולא צפויה להשתנות: להעדיף איכות על כמות.

הגדרת הקבוצה כ׳ציבורית׳ – כך שכל משתמש יוכל לקרוא את הפוסטים וכל משתמש יוכל להצטרף עצמאית – בהכרח הייתה מובילה לגידול משמעותי במספר החברים, אבל סביר להניח שגם הייתה מובילה לירידה משמעותית באיכות הפוסטים וברמת המעורבות. לא חסרות בפייסבוק קבוצות שעוסקות בנסיעות לחו״ל, ולא הייתה לנו כוונה ליצור סתם עוד אחת כזאת.

זאת ועוד, הצורך באישור ידני של כל מצטרף חדש מאפשרת לנו המנהלים לוודא שלא יצטרפו לקהילה דפים עסקיים או משתמשים פיקטיביים. הסינון הזה מוכיח את עצמו כיעיל. ראוי לציין שאנחנו לא מסננים מעבר לכך ובעצם מאשרים כל בעל פרופיל אמיתי שעבר על תנאי הקבוצה.

מה אתם יכולים לעשות כדי לעזור לקהילה להשתפר?

ראשית – נשמח אם תקחו כמה רגעים ותחשבו על חברים, קולגות ובני-משפחה שלדעתכם יוכלו להנות מהתכנים ואולי אף לתרום מניסיונם לרווחת הקהילה, ושלחו להם הזמנה. לא רק קישור אלא ממש הזמנה אישית. אנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר נוסעים תכופים.

בכל רגע נתון יש מעל מאה אנשים ברשימת ההמתנה ללאונג׳. מדוע? כי אנחנו מעוניינים לאשר אך ורק את מי שעברו על תנאי הקבוצה. רבים מהחברים שולחים הזמנות לחברים וקולגות, וזה מבורך, אבל אותם חברים וקולגות כלל לא רואים את ההזמנה (כי היא נשלחת בפייסבוק כעוד אחת מבין רבות) והם בעצם ברשימת המתנה על אף שכלל אינם מודעים לקיומה של הקהילה.

שנית – נשמח לשמוע מכם כל הצעה לשיפור או הצעה לקמפיין עתידי שהייתם רוצים לראות. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו בניהול הקהילה אבל לא מתיימרים לעשות הכל נכון.

שלישית – אם אתם במקרה עובדים בחברת תעופה, סוכנות נסיעות או כל חברה מסחרית אחרת ויש לכם דרך לקדם שת״פ כלשהו עם הלאונג׳ אז בהחלט נשמח לשמוע על כך!

ולסיכום: תודה לכם, קוראיי הבלוג וחברי הלאונג׳, על עידוד השיח בנושא שאנחנו כ״כ אוהבים!

השאר תגובה