היריעה קצרה מלפרט על כל הערוצים והשירותים של ׳טיסות סודיות׳, והמותג הזה כבר מוכר היטב לכל ישראלי שאוהב לטוס. ככה זה כשיוצרים קהילה של למעלה מחצי מיליון איש. בפוסט הזה, אם כן, אתמקד רק בשירות הדירוג שקיים באתר.

למה השירות הזה כ״כ חשוב?

האם פעם התלבטתם לגבי רכישת כרטיס טיסה מסוים כי מעולם לא טסתם עם חברת התעופה שתפעיל את הטיסות? האם פעם התלבטתם לגבי הזמנה מאתר מסוים כי לא ידעתם אם אפשר לסמוך עליו שיטפל בהזמנה כנדרש או שלא יציע לכם שירות טוב במקרה של צורך בשינוי/ביטול? אם אתם אוהבים לטוס לחו״ל – וודאי שהמקרים האלו קרו לכם. הם קרו לכולם. אפילו מי שטס בתכיפות ומבצע את כל ההזמנות בעצמו לא יכול להכיר את כל חברות התעופה או את כל אתרי ההזמנות – ובטח שלא עם ניסיון מספק מול כל חברה או כל אתר.

מהסיבה הזאת טריפאדוויזור הפך כה פופולרי, ובהתאם כל אתר הזמנות שמכבד את עצמו (כמו אקספדיה ובוקינג.קום) מקפיד לעודד את לקוחותיו לדרג את המוצרים והשירותים שרכשו. מידע הוא כוח, ובמאה ה-21 לקוחות כבר הורגלו להסתמך על חוכמת ההמונים.

אבל בניגוד לטריפאדווזיור או לאתרי הזמנות, ׳טיסות סודיות׳ יצרו שירות – הטוב מסוגו שיצא לי לראות, בארץ או בכלל – שכל מטרתו היא לספק ערך מוסף לגולשיי האתר. השירות לא מסובסד ע״י חברת תעופה כלשהי או אתר הזמנות כלשהו ובכלל באתר של ׳טיסות סודיות׳ לא ניתן לבצע הזמנות כך שהשירות לא נועד לעודד את הגולשים לבצע פעולה. בעיניי זה יתרון עצום.

כמו שירותים דומים אחרים, גם ערכו של השירות הזה מכפיל כוחו ככל שיותר גולשים משתמשים בו. יותר דירוגים = ציון משוקלל יותר, סטיית תקן קטנה יותר וביקורות רבות יותר = ערך הציון גבוה יותר והוא יכול להוות מדד אמין ומדויק ליתרונות ולחסרונות של כל חברה או אתר.

לכן אני ממליץ לכם להקדיש כמה דקות לדירוג חברות תעופה ו/או סוכנויות נסיעות שיצא לכם לנסות לאחרונה. לא חובה לפרט בכתב ואפשר להסתפק בדירוג בלבד, אבל מוטב להוסיף ביקורת אישית כי הערך שלה משמעותי.

איך להשתמש בשירות?

כנסו לעמוד הייעודי באתר: www.secretflights.co.il/reviews

הרשימה כוללת 113 חברות תעופה וסוכנויות נסיעות לרבות אתרים בינ״ל ואתרים ישראלים. ניתן לסנן את התוצאות ע״פ סוג החברה/האתר. אם אתם מעוניינים לדרג חברה מסוימת או אתר מסוים אז תוכלו להשתמש בכפתור החיפוש בחלק השמאלי העליון של המסך.

בעמוד של כל חברת תעופה או סוכנות נסיעות מופיע מעט מידע עליה, הדירוג המשוקלל עד כה עם ארבעה מדדים (שירות, נוחות, עמידה בזמנים ותמורה למחיר), רשימה של דירוגים/ביקורות שאושרו עד כה והזמנה להוספת דירוג/ביקורת. שימו לב שהכל מאושר ידנית ע״י צוות האתר כדי למנוע מידע מסחרי/מזויף שיפגע באיכות התוצאות.

הנה, לדוגמה, דירוג וביקורת שכתבתי על חברת התעופה קתאי פסיפיק:

לסיכום

בעיניי השירות בנוי היטב ונוח לשימוש, ופוטנציאלית הוא בעל ערך עצום עבור נוסעים ישראלים אם וכאשר מספר הדירוגים ייגדל משמעותית. אם 10 גולשים יעידו שחברה X מציעה שירות טוב – זה נחמד לדעת. אם 100 גולשים יעידו את זה – זה כבר פרקטי. אם 1,000 גולשים יעידו את זה? בשלב הזה המילה הנכונה היא ״וודאי״. עכשיו תארו לכם שנוכל לקבל ציון וודאי על יותר מ-100 חברות תעופה וסוכנויות נסיעות בארץ ובחו״ל, והכל בעברית ובצורה נוחה.

אז קדימה, כנסו לאתר ודרגו לפחות חברת תעופה אחת או סוכנות נסיעות אחת. לטובת כולנו.

11 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכן שימושי מאוד

    אבל ליאור לצערי הם עושים טעויות רבות שיטו את הציון כמו:

    לבקש לדרג חברה בזמן קורונה . לא רלונטי כולן גרועות כרגע בעל כורחן. הערתי להם זאת .

    יש להסיר דירוגים מאז התפרצות הקןרונה עד חלוף זעם

    בנוסף
    המדרגים ברובם לא אנשים מיומנים שיודעים להשוות ולכן זה מטה מאוד . ראיתי אנשים שרושמים: אין אוכל . ברור שאין באיזיגט. או מאשימים תקלות בשדה את חברת התעופה ועוד ועוד

    בקיצור נאלץ להסתייג רבות כרגע מהכלי

    אורי

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      פייר אינף. העלית טענות טובות. כמענה חלקי,

      (א) אני לא חושב שצריך להסיר את השירות בתקופה הנוכחית. הדירוג הוא לא רק על שירות לקוחות – ואז יתכן שלקורונה תהיה השפעה שלילית מאוד על התוצאות – אלא הדירוג הוא כללי על טיב חברת התעופה ומבוסס על ניסיון אישי של המדרגים (ככל הנראה בתקופה שקדמה לקורונה, והם פשוט מגישים את הדירוג כיום).

      (ב) הדירוג אמור להיות כללי לאוכלוסיה ולא ׳דירוג מומחים׳. תחשוב IMDB ולא Rotten Tomatoes. כתוצאה מכך בהכרח יהיו פה ושם ביקורות לא-רלוונטיות או מועטות אבל זה הרעיון בחוכמת המונים – שאם יהיו מספיק דירוגים אז האיכות תהיה גבוהה וכל אותן ביקורות לא-רלוונטיות יהיו לא רלוונטיות לציון הכללי. שים לב שהצוות יודע גם לתת חותמת ״מאומת״ לביקורת שנכתבה ע״י מישהו שמוכר לצוות, ואז הגולשים יכולים לתת ערך גבוה יותר לביקורת כזאת.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        מה קורה אם נוסע אחד של אירופלוט נותן חוו"ד מטיסה על 321 והשני על טיסה מהארץ ב 777 . חוויית הלקוח שלהם שונה לחלוטין. כך גם הפריסה הרחבה של מוצרי אל על .
        מעבר לכך הבעיה הישנה המעיקה על טריפ אדוויזר . חוות דעת מוטות לשני הכיוונים

      • Lior@FlyingOut

        גם במקרה הזה – ׳הבעיות׳ ברובן נפתרות כשיש מסה גדולה מספיק של דירוגים. אם יש 10-5 דירוגים לאירופלוט, ובמקרה כולם של נוסעים שטסו במטוס מדגם מסוים, אז באמת יש סיכוי שהדירוג של החברה לא ישקף בצורה נאותה על המציאות. אבל אם יהיו 1,000 דירוגים? חלקם בהכרח יהיו של נוסעים שטסו ב-777, או בכל דגם אחר, וסה״כ יווצר איזון. לא יכול להיות דירוג מושלם – אבל ככל שהמספרים גדלים הציון הכללי מתכנס טוב יותר.

  2. איתן

    איך מונעים ביקורות מזוייפות? ביקורות מטעם נותני השירות או חברות התעופה עצמן?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אין דרך לוודא ב-100% שלא יהיו ביקורות מזויפות. זה נכון כמעט לכל מערכת דירוג, למעט אולי מערכות של אתרי הזמנות שיכולים לאמת את זהות המדרג בהיותו לקוח שהשלים הזמנה (אבל לך תסמוך על האתרים האלו שיציגו לך מידע אמיתי כשיש להם אינטרס מובהק למכור חדרים או מוצרים אחרים).

      אפשר לצמצם משמעותית את היקף הביקורות המזויפות ע״י דרישה לכתובת מייל ואישור ידני של כל דירוג. זה מה שקורה באתר של SF. אם בסופו של דבר יש לך דירוג שמבוסס על 95%+ ביקורות אמיתיות אז המצב מדהים, כי נגיד בטריפאדוויזור לפי הערכות מסוימת 50%+ מהביקורות הן מזויפות/ממומנות (ולכן הדירוגים של TA כבר מזמן לא נחשבים אמינים).

      הגב
  3. דוד הכהן

    תוכל לבקש מהם שיוסיפו את האפשרות לתת ביקורת לחברות אמירייטס ואתיחאד בבקשה?

    הגב
  4. דב

    אל תשכח שיש הבדל עצום בחווית הטיסה גם באיזה מעמד אתה וסוג המחלקה שהנך נוסע
    נתחיל בזה שמי שנוסע בביזנס 90 אחוז מהמקרים ידרג את חווית הטיסה כמצוינת בגלל שלא חיכה בתור והפקידים והדיילים תמיד יחייכו אליו ויעזרו לו כמובן יש את הביטחון המהיר והלאונג והעליה הראשונה למטוס [חוץ מסינגפור איירליינס שהראשונים לעלות הם פירסט ואנשים במעמד סוליטר ואחרי זה ביזנס יחד עם דרגת PPS] והאוכל המצוין בדרך כלל ובהמון חברות המזוודות יצאו ראשונים

    נעבור למחלקת התיירים יש פה גם הבדל עצום דוגמא אל על יש תור מהיר למעמד יוקרה בביטחון לפני הצק אין ובצק אין תחשוב שלקוח רגיל שצריך לחכות למסירת מזוודות יכול לעמוד לפעמים שעה רק למסור מזוודות כבר יורד לו הדירוג הלקוח א GLּ ומעלה ישים דירוג 10 והרגיל ישים 5-7
    אחרי זה יש את הלאונג שמוסיף לדירוג של הנוחות לחברי היוקרה
    אחרי זה הקדימות בעליה למטוס שעוזרת להתמקם יותר טוב ולסדר את התיק יד בטיסות מליאות מי שזכה לעלות מאוחר תיק היד שלו ירד למטה איזה לא נחמד זה שוב יש דירוג
    שירות בטיסה יש לנותני השירות רשימה של הנוסעים ומצוין שם גם הדרגה של הנוסע במידה והוא עדכן
    בדרך כלל יתנו שירות מצוין יותר למחזיק בדרגה גבוהה בחברת התעופה
    כמו שדרוגים או ניסיון לסדר מושב טוב יותר או ריק לידך במידה ויש
    ומי שטס מבין טוב מה עוד לא כתבתי אז גם בשירות כשהוא רגיל ולא יוצא מן הכלל הרגיל ידרג 3 והמתמיד 4 מתוך 5
    בקיצור גם את זה צריך להוסיף לאתר הדירוג האם אתה נוסע מתמיד בחברת התעופה ודרגה

    הגב

השאר תגובה