המשקיע האגדי וורן באפט מכר את כל אחזקותיו בחברות תעופה

וורן באפט, שנחשב לגורו בעולם ההשקעות ובעיניי רבים המשקיע המחונן ביותר אי פעם, סירב רוב הקריירה שלו להשקיע בחברות תעופה. יש ציטוטים רבים שלו על אי-הכדאיות של השקעה בענף התעופה בהיותו ענף ממונף ובעל סיכון גבוה במיוחד. אבל לאחר עשורים רבים של מניעה מוחלטת, בעשור האחרון הוא שינה גישה והתחיל להשקיע בחברות תעופה אמריקניות. עד לאחרונה היו בבעלות חברת ההשקעות שלו ׳בארקשייר האת׳וואי׳ כ-10% ממניותיהן של חברות התעופה דלתא, סאות׳ווסט, אמריקן ויונייטד (הוא השקיע בכולן, אבל בדלתא קצת יותר). זו התבררה כשהקעה גרועה למדי, בהתאם לכל תחזיותיו המוקדמות. לאור המשבר, ולאור אי-הוודאות לגבי הליך שיקומו של ענף התעופה האמריקני בפרט והעולמי בכלל, החליט באפט למכור את כל אחזקותיו ולהמשיך הלאה. בקיץ יחגוג באפט יום-הולדת 90, אגב.

מועדון המלונות Hilton Honors מאריך את המבצע התקופתי עד ספטמבר

במסגרת המבצע יכולים חברי המועדון של קבוצת הילטון לצבור 2,000 נקודות מכל שהייה ובונוס נוסף של 10,000 נקודות לאחר כל עשרה לילות. כלומר, שהייה אחת של עשרה לילות תזכה ב-12,000 נקודות סה״כ. המבצע היה אמור להסתיים החודש אבל כעת הוארך עד ה-7 לספטמבר. נדרשת הרשמה לפני השהייה הראשונה.

ממשלת איטליה הזרימה 3 מיליארד אירו לחברת התעופה הלאומית

כך עושה מדינה שרוצה להציל את נושאת-הדגל שלה, ואפילו שמדובר בנושאת-דגל כושלת למדי שרק מפסידה כסף כבר אינספור שנים. בכל זאת, אליטליה תולאם ותקבל סיוע בסך 3 מיליארד אירו בנוסף לסיוע בסך 600 מיליון אירו שכבר ניתן לה בשלב מוקדם יותר של המשבר (אמצע מרץ). חברת התעופה מתכננת לפטר עובדים רבים בהמשך השנה ולצמצם את הצי שלה כהכנה לביקוש הנמוך לטיסות שצפוי לה בשנים הבאות.

בעל קניון באילת מציע כרטיסי טיסה בחינם ללקוחות שירכשו בקניון ב-1,000 ש״ח ומעלה

הנה לכם קמפיין צרכני יצירתי וייחודי. ניסים יניב, בעליו של קניון ׳אייס מול׳ באילת, רכש 5,000 כרטיסי טיסה אותם יכולים לקבל לקוחות הקניון שיירכשו ב-1,000 ש״ח ומעלה בכל חנויות הקניון. למעשה הלקוח רוכש בעצמו את כרטיס הטיסה בעלות של 220 ש״ח ומקבל החזר על כל הסכום במידה והוא מציג קבלות בסך 1,000 ש״ח ויותר – ופוטנציאלית מדובר במבצע אטרקטיבי מאוד לתושבי המרכז שיכולים אפילו לטוס לאילת מהבוקר ועד הערב כדי לעשות קניות פטורות ממע״מ.

קבוצת מאריוט מציגה מדיניות גלובלית רשמית לשמירה על ניקיון במלונות

כך נוהגות בימים אלו כל קבוצות המלונות הגדולות מתוך הבנה בעתיד הנראה לעין לנוסעים תהיה תשומת לב יתרה לנושא ההגיינה. המטרה בהצגת ׳מדיניות רשמית׳ היא ליצור נרטיב לפיו רמה גבוהה של ניקיון היא לא רק בחירה של כל מלון ומלון אלא גם הנחייה מפורשת מחברת הניהול עם כללים ברורים החלים על כל המלונות בכל העולם. חברות תעופה, חברות מלונות, חברות השכרות רכבים וחברות אחרות בתחום התיירות יצטרכו להתמודד בשנים הבאות עם לקוחות חששנים ולשווק את עצמן כחברות שמבינות את הצורך המיוחד שנוצר ועושות הכל כדי לשמור על בריאות האורחים והנוסעים.

אלעל מאריכה את החל״ת של כמעט כל עובדיה עד לסוף חודש יוני

נמשך המו״מ לחילוץ אלעל עם הלוואה בערבות המדינה, ובמקביל המדינה מסרבת להציג מדיניות ברורה לפתיחת השמיים ושיקום הדרגתי של ענף התיירות שקרס בעקבות המשבר. אי לכך לאלעל אין ממש ברירה אלא להודיע שלא תחזור לפעילות סדירה עד סוף יוני, ובהתאם מרבית עובדיה ייאלצו להישאר בבית בחל״ת. עד כה ההנחה הייתה שאלעל תחזור לטוס כבר בסוף מאי, וגם זה לאחר דחייה מהתכנון המקורי שהיה אמצע מאי. כאמור, הכל משום שהממשלה מסרבת לסיים את המו״מ לחילוץ אלעל ומסרבת לדון בהנחיות לפתיחת נתב״ג לתנועה אווירית.

מועדון המלונות IHG Rewards מציע בונוס של 100% ברכישת נקודות

מבצע סטנדרטי למדי של המועדון, והייתי מצפה שבתקופה הנוכחית הבונוס יהיה אפילו גבוה יותר. המבצע הנוכחי יימשך עד ה-15 ליוני וכדי להנות מהבונוס יש לרכוש לפחות 7,000 נקודות. אבל – כדי להגיע למחיר המינימום – 5$ לכל 1,000 נקודות – יש לרכוש לפחות 26,000 נקודות (לא כולל הבונוס). באופן רגיל יכול חבר מועדון לרכוש עד 150,000 נקודות בשנה (לא כולל כל בונוס ממבצעים) אך במסגרת המבצע הנוכחי המגבלה הזאת מוגדלת ל-250,000 נקודות כך שבעצם ניתן להוסיף לחשבון עד 500,000 נקודות סה״כ (בעלות של 2500$). לילה-בונוס במלון של קבוצת IHG עולה בין 10,000 נקודות ל-70,000 נקודות עם מספר מלונות מוחרגים שדורשים 100,000 נקודות לכל לילה.

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ערך נקודות IGH ירד משמעותית בשנים האחרונות, ולכן כנראה המבצעים התדירים…

    הגב

השאר תגובה