ישראייר צפויה להפעיל בקרוב טיסות לפאפוס בקפריסין

סנונית ראשונה של חזרה לשיגרה מסוימת בתעופה הבינ״ל מ/אל ישראל. זאת בעקבות הסכם חדש בין ישראל לקפריסין – שתי מדינות שסה״כ התמודדו יפה עם הקורונה – לפיו לא תהיה חובת בידוד על הנוסעים בשתי המדינות. יהיו מגבלות מסוימות כמובן, ובכלל זה הנוסעים יידרשו להגיע לנתב״ג כארבע שעות לפני הטיסה (!), אך סה״כ מי שירצה יוכל לטוס לנופש בפאפוס. ישראייר אף הגיעה להסכם עם איסתא ופתאל, המפעילות מלונות בפאפוס, כך שהנוסעים יוכלו לרכוש חבילות נופש ולבחור במלונות שמציעים אירוח ע״פ הסטנדרטים של משרד הבריאות הישראלי במסגרת יוזמת התו הסגול. מדובר בצעד חיובי מאוד לחידוש התיירות הבינ״ל אך זהו צעד קטן שאינו מספק בעיניי. גם קיומו של מסלול לנוסעים יוצאים מנתב״ג שדורש הגעה מוקדמת של ארבע שעות לשדה אינו ריאלי בעיניי.

עד מחר: תווי-קנייה של קבוצת מאריוט ב-20% הנחה

ניתן לרכוש תווי-קניייה החל מ-50$ ועד 1,000$ לפי מדרגות. המבצע מסתיים בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני ה-18 לחודש (שעון ישראל). ניתן לרכוש עד 5,000$ בתווי-קנייה (במחיר של 4,000$) והם ללא תאריך תפוגה כך שניתן להשתמש בהם בכל מועד עתידי. שימו לב לאותיות קטנות נוספות לפיהן לא ניתן להשתמש בתוו-הקנייה בתעריפים מוזלים שדורשים תשלום מראש ולא ניתן להשתמש בתווי-הקנייה במספר רשתות של הקבוצה (אם כי לא מדובר ברשתות המובילות והגדולות). סה״כ מבצע אטרקטיבי למי שמתארח בקביעות במלונות הקבוצה, אבל אנחנו נראה עוד מבצעים רבים מהסוג הזה בהמשך השנה ואולי אף עם הנחה גבוהה יותר.

מדיניות אטרקטיבית במיוחד לשינוי כרטיסים של חברת התעופה קטאר איירוויס

בחודשיים האחרונים כמעט כל חברת תעופה הציגה מדיניות מיוחדת לשינוי וביטול כרטיסים. רוב החברות עושות כל מאמץ שיווקי כדי לגרום ללקוחות לא לדרוש החזר כספי – או פשוט מגדירות שהחזרים כספיים יועברו רק בעוד חודשים ארוכים. בתחילת החודש פרסמה קטאר איירוויס את המדיניות החדשה שלה, והיא אטרקטיבית בצורה יוצאת דופן. לקוחות שיירכשו כרטיסים עד ה-30 לספטמבר, בכל מחלקות השירות, יוכלו להקפיא אותם לשנתיים ממועד ההזמנה, להמיר אותם למיילים, להמיר אותם לקרדיט עתידי בתוספת 10% ואם מדובר בטיסות עד סוף 2020 אפילו יוכלו לשנות את המוצא ואת היעד של הכרטיס ללא תשלום נוסף. את שדה היעד אפשר לשנות לכל שדה שהוא במרחק 5,000 מייל משדה היעד המקורי בכרטיס – שזו הטבה משוגעת לגמרי בפוטנציאל שלה.

היכונו לצרות: מירי רגב תהיה שרת התחבורה החדשה

הבלאגן הפוליטי האינסופי אמור להסתיים בימים הקרובים עם השבעתה של הממשלה הגדולה ביותר בתולדות המדינה הכוללת לא פחות מ-36 שרים. חלק מהמינויים מפתיעים למדי או מטורללים למדי – תלוי בדעתכם הפוליטית. בכל מקרה, מירי רגב, המכהנת כיום כשרת התרבות והספורט, תעבור בקרוב למשרד התחבורה והתשתיות (ובהמשך, ככל הנראה, למשרד החוץ). כצעד ראשון לאחר שנודע על מינויה בחרה רגב לפטר את מנכ״לית משרד התחבורה המוכשרת קרן טרנר-אייל שנמצאת בתחילת חופשת לידה. חבל מאוד שכך, ולא בטוח שהמהלך חוקי בכלל, אבל מובן שרגב מעוניינת שיהיה תחתיה מנכ״ל שעושה את דברה בלי להתווכח יותר מדי. במקביל נבחר אסף זמיר, מי שהיה סגן ראש עיריית ת״א, לתפקיד שר התיירות הבא. צפויה לו חתיכת הרפתקה בתפקידו הראשון כשר בממשלה.

תאילנד תאסור על כניסת תיירים עד סוף חודש יוני

הודעה מפתיעה יחסית ממדינה שכלכלתה נשענת באופן משמעותי על תיירות חוץ. במקביל הסירה תאילנד את סין מרשימת המדינות המסוכנות – צעד צפוי לאור העובדה שאחוז נכבד מהתיירים בתאילנד הם סינים – מה שאומר שהחל מיולי תהיה כניסה חופשית של סינים לתאילנד (יחד עם תיירים מכל המדינות האחרות שאינן מוגדרות מסוכנות). שוק התיירות בתאילנד נפגע בצורה קשה מאוד מהמשבר ואחוז נכבד מהמלונות במדינה פשטו רגל ככל הנראה. תאילנד טרם הצליחה להשתלט בצורה מספקת על הקורונה בשטחה.

מועדון התעופה Miles&More (לופטהנזה ושות׳) מאריך תוקף לסטטוסים ולשוברים

להודעה הזאת חיכו בציפיה רבים מחברי המועדון. ככלל בעלי סטטוס גבוה קיבלו הארכה של שנה שלמה לתוקף הסטטוס, וכך גם לשוברים שברשותם. במקביל הודיע המועדון על דחיית השקת השינויים המשמעותיים שהיו צפויים להיכנס לתוקף בתחילת 2021 – וכעת הם צפויים להיכנס לתוקף בתחילת 2022 (אך ייתכן שדברים ישתנו).

מצבה של אלעל עדיין לוט בערפל

עלה על שרטון המו״מ בין אלעל, המדינה ובנק לאומי על הלוואה בסך 400 מיליון דולר הנדרשת לאלעל כדי לצלוח את המשבר. כתוצאה מכך צפוי להתחדש המו״מ עם בנק דיסקונט. המדינה הציבה בפני אלעל שורה של דרישות לקבלת ערבות להלוואה – ולטענת בכירי אלעל מדובר בדרישות לא ריאליות – אך המו״מ נמשך. החלופה, כביכול, היא קריסת אלעל – והתומכים במהלך זה טוענים נחרצות כי על חורבותיה של אלעל תקום חברת תעופה חדשה שתהיה טובה ממנה ויעילה ממנה. בפועל, להערכתי, מהלך כזה יעלה למדינה כמה מיליארדי דולרים בטווח הרחוק והוא מהלך מטופש להחריד. אבל, כפי שכתבתי בפוסט ארוך לאחרונה, אני בהחלט מאמין שנכון להציב דרישות בפני אלעל כתנאי לקבלת הלוואה אבל הדרישות האלו חייבות להיות מכוונות למספר רעות-חולות בחברה (בפרט משכורות הטייסים) ולא לטרפד את יכולתה של אלעל לפעול בשוק תחרותי.

בונוס של 20% ברכישת תווי-קנייה של רשת SLH

עד ה-30 ליוני. תווי-הקנייה תקפים להזמנת כל מלון של הרשת עד 18 חודשים מיום רכישתם. שימו לב שמדובר בבונוס של 20% ולא בהנחה של 20%, כך שאפקטיבית מדובר בהנחה של כ-16.5% בלבד). המבצע הזה אטרקטיבי בעיקר למי שמתארח בקביעות במלונות הרשת או מי שמתכנן להתארח במלון מסוים של הרשת ומעדיף הזמנה ישירה. במקרים רבים זול יותר להזמין חדרים במלונות הרשת באמצעות סוכנים כמו Club1Hotels (שאגב, גם הוא מוכר כעת תווי-קנייה ב-20% הנחה…).

16 תגובות

  1. ליאור

    לא מתאים להכניס את הדעות בפוליטיקה לפוסט.
    בנוסף מירי רגב הודיעה לקרן ש יא תקבל את כל הזכויות כמובן ושזאת משרת אמון . מה רציתם ? שהיא תישאר בתפקיד?

    הגב
    • בועז

      מסכים לגמרי שהפוסט מיותר ולא מתאים למרות שאינני כלל מחברי המועדון שלה

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא התכוונתי לפתוח דיון פוליטי, אבל כן רציתי להעיר שההודעה על פיטורי המנכ״לית היא בעייתית מבחינה משפטית. אסור לפטר אישה ב-60 הימים שלאחר הלידה – מכוח חוק, שעליו לא גובר גם העקרון השלטוני המקובל של מינוי אנשי-אמון לתפקידים מסוימים. מה גם שמירי רגב אפילו לא נכנסה עדיין לתפקידה אלא רק הוחלט שזה יהיה המינוי שלה. זה צעד חריג, וכנראה גם לא-חוקי, במשרד שהוא אחד מהשניים הרלוונטיים ביותר לתעופה.

      הגב
      • מאיר

        ליאור אתה בכלל לא צריך להצטדק. עצוב שלציין פעולה לא חוקית של שר התחבורה זה נקרא "פוסט פוליטי". מה הקשר לדעות פוליטיות??

      • דורון

        אני קורא קבוע של הבלוג הזה וכימני בדעותיי הפוליטיות וכמי שמכבד ומעריך את פועלה של השרה מירי רגב, אני מאוכזב ממך. לא ראוי ולא מכובד להכניס דיון פוליטי לבלוג. אני בוחר להיפרד בזאת מהבלוג שלך.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מבצע מעניין שווה להזכיר הוא המבצע של מלונות בראון ללילה ב 480 ₪!

    הגב
  3. Tzvi Parvar

    מנכל משרד הינו משרת אמון. לפני שאתם כותבים, תלמדו על מה שאתם מדברים. אלא אם כן, הקטע הוא להיכנס ברגב.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אין ויכוח שזו משרת אמון. זאת לא הנקודה. אבל –

      א. מירי רגב עוד לא נכנסה לתפקיד בכלל, ועוד אין ממשלה בכלל, אז איך היא יכולה לפטר מישהו מהמשרד?

      ב. אסור ע״פ חוק לפטר אישה ב-60 הימים שאחרי הלידה. זאת תקופה מוגנת. אפילו במקרה של תפקיד כזה – ויש פסיקות בעניין.

      ג. ככה מתחילים קדנציה? שעה אחרי שמודיעים לה על התפקיד הבא שלה היא כבר מתקשרת לפטר מישהו מהמשרד? לא נשמע מוגזם?

      אז צבי, לפני שאתה כותב – תלמד על מה אתה כותב.

      הגב
  4. אלעד

    דווקא אסף זמיר הוא כנראה אופציה מצויינת, ובהחלט יכול להחזיר את ישראל למפה כאשר התיירות בעולם תחזור.
    (אין לי שום קשר אליו).

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כולנו תקווה. יש לו אתגר גדול, ואפשר אפילו לומר שמעולם לא נכנס שר תיירות לתפקידו בתקופה כ״כ מאתגרת לתיירות.

      הגב
  5. hemedr

    אז רק ישראייר יוכלו לטוס לקפריסין או שאוכל גם לטוס עם היוונים(צריך מיילים :)?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ישראייר לא קיבלה בלעדיות כלשהי. היא פשוט הראשונה לעשות את הצעד.

      הגב
  6. Yitzhak

    להבנתך, ישראייר תתחיל להחזיר כספים של טיסות שבוטלו בקרוב – הטיסות לקפריסין מגדירות את החברה כ׳חוזרת לפעילות׳? (זו הטענה הרשמית שנמנעו מלהשיב כספים עד עכשיו – שכל העובדים בחל״ת ואין מי ׳שיטפל׳ בבקשות ההחזרים…)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן, החברה תחזור לפעילות בחודש הבא. אם לא יהיו שינויים.

      בכל מקרה, כדאי לזכור שהיה תיקון לחוק המאפשר כעת לחברות התעופה להחזיר כסף בתוך 90 ימים מביטול העסקה (ולא בתוך 30 ימים, כפי שמופיע בחוק במקור).

      הגב

השאר תגובה