זה בין הסיפורים הכי שוליים בתולדות הבלוג, אומנם, אבל הוא כולל מספר אתרי הזמנות, מימוש נקודות, קופון ותוכנית BRG. אז חשבתי שאכתוב על זה.

רקע בקצרה

כנראה שבאוגוסט אצטרך לבלות לילה בת״א. מטעמי פרטיות לא אציין את התאריך המדויק – וזה גם לא משנה לסיפור. ברירת-המחדל שלי בת״א הוא מלון קראון פלאזה בעזריאלי, עליו המלצתי לא מזמן בפוסט נפרד, אבל באותו לילה באוגוסט יהיה לי נוח יותר להתארח במלון בדרום העיר. מבין האפשרויות המובילות בחרתי את מלון דריסקו (Drisco) מרשת LHW אשר נחשב לאחד ממלונות הבוטיק היוקרתיים בת״א.

ההזמנה היא לחדר מקטגוריית הבסיס במלון (Classic) לשני אורחים כולל ארוחת בוקר. כל המחירים להבא מתייחסים להזמנה בתנאים אלו וכל התעריפים ניתנים לביטול ללא קנס.

השוואת מחירים

במסגרת מבצע של המלון לעונת הקיץ מוצעים חדרים החל מ-700 ש״ח ללילה בלבד (כ-198$). לפני הקורונה מחיר כזה לא היה זמין אפילו בתאריכים הכי פחות מבוקשים בעונת החורף, ובעונת הקיץ המחיר היה בקלות מעל 1500 ש״ח ללילה. תעריף המבצע הוא לשני אורחים וכולל צ׳ק-אין מוקדם וצ׳ק-אאוט מאוחר (ע״פ זמינות). התעריף לא כולל ארוחת בוקר אבל כן כולל מע״מ (בניגוד לתעריפים שיצוטטו הלאה). בתאריך שלי המחיר כולל ארוחת בוקר היה 800 ש״ח (כ-226$).

באתר של LHW המחיר היה 195$. לא כולל מע״מ.

באתר אקספדיה המחיר היה 184$. המלון הוא חלק מאוסף ׳VIP Access׳ והמשמעות היא שלנקודות של אקספדיה יש ערך כפול במימוש במלון זה. יתרת הנקודות שיש לי כעת מאפשרת לי לקבל הנחה של כ-24$ להזמנה של מלון רגיל או 48$ אם מדובר במלון VIP. כך הייתה לי האפשרות להזמין את הלילה הרצוי ב-136$ בלבד. אחלה עסקה.

כמה ימים אח״כ מצאתי קופון באתר CheapTickets (אתר אקספדיה בצבעים אחרים) המקנה 16% הנחה לכל הזמנה. בשקלול ההנחה המחיר היה 155$ בלבד. כלומר, על פניו, הנקודות שלי בתוכנית של אקספדיה לא הקנו לי הנחה של 48$ אלא הנחה אמיתית של 19$ בלבד. כבר לא אחלה עסקה. עמדתי לבטל את ההזמנה באתר אקספדיה ולהזמין מחדש באתר CheapTickets, אבל אז…

תוכנית ה-BRG של אתר Club1Hotels

המחיר שמצאתי באתר C1H היה 202$. זה היה מפתיע כי בדר״כ האתר הזה מצטיין במחירים מוזלים למלונות יוקרה.

שלחתי מייל לשירות הלקוחות עם בקשת BRG. הצגתי את המחירים שמצאתי וצירפתי צילום מסך מאתר CheapTickets עם המחיר הנמוך ביותר שהוא תוצאה של שימוש בקופון בצורה גלויה (וזהו קופון פומבי, שכל לקוח יכול להשתמש בו…). ככלל בקשות BRG שמבוססות על מחירים שמוזלים באמצעות קופון לא מתקבלות – וזה נכון לכל תוכניות ה-BRG – אבל הניסיון שלי עם אתר C1H כ״כ חיובי שהחלטתי לנסות בכל זאת. הרי בתקופה הנוכחית, כשכמעט אין מי שמבצע הזמנות חדשות ואתרי הזמנות מפסידים כסף בכל יום, ישנה מלחמה על כל לקוח ועל כל הזמנה. אז חשבתי שאם כבר אני צריך לתת כסף לאתר הזמנות כלשהו – עדיף שזה יהיה C1H.

קיבלתי מענה מהיר, כרגיל, ולשמחתי הוא היה חיובי. נציג השירות אכן ציין שבקשה כזאת לא אמורה להתקבל בגלל הקופון אבל לאור הקשר הבריא של הבלוג עם האתר (ונודה על האמת – גם בגלל שהם נואשים לקבל הזמנות) הם אישרו את הבקשה והוסיפו 10$ הנחה כדי לנצח את המחיר של אתר CheapTickets לאחר שקלול הקופון. זה כאמור לפנים משורת הדין ואני מניח שלא כל לקוח היה מקבל את התשובה הזאת, אבל כל הכבוד לאתר הזמנות שנותן מענה כזה ללקוח קבוע.

לסיכום

הלילה יעלה 145$ בלבד והנקודות של אקספדיה יחכו להזמנה אחרת. אם אדרש לשלם מע״מ הוא יהיה בסך 30$ כי המחיר הנקוב באישור ההזמנה הוא 178$ (לא בטוח למה). כלומר, אשלם או 510 ש״ח או 620 ש״ח, ובכל מקרה משמעותית פחות מהמחיר באתר המלון. אני מרוצה.

ההתעסקות עם ההזמנה הזאת הייתה בגדר רענון טוב בתקופה מנומנמת וגם הזדמנות להעיף מבט על אתרי הזמנות קלאסיים שמהם אני נוהג להימנע. עבור נוסעים תכופים, ובפרט אלו המעוניינים במלונות יוקרה, נדיר שאתר הזמנות כמו בוקינג, הוטלס או אקספדיה הוא ערוץ ההזמנה הכדאי ביותר. אבל כדאי לשים לב אליהם – ובפרט כשהם מציעים קופונים אטרקטיביים מספיק.

7 תגובות

  1. Bucket List

    תודה על השיתוף!

    בתור נוסעת עסקית תכופה עד לקורונה, שעכשיו אין לה נסיעות צפויות עד סוף השנה, התחלתי לחשוש ממחיקה אפשרית של מיילים ונקודות עקב היעדר תנועה בחשבון.
    אז רעיון לפוסט בעידן קורונה: תזכורת לפרקי הזמן למחיקת נקודות/מיילים במועדוני תעופה ומלונות מובילים, וצעדים שישראלים יכולים לעשות כדי להימנע מכך (לא כולל טיסות ולינות, כמובן).

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      תודה.

      בינתיים כמעט כל המועדונים (אני לא יכול לחשוב על אחד שלא…) הקפיאו את מדיניות מחיקת הנקודות שלהם. לפחות עד סוף 2020. אז לא צריך למהר לעשות פעולות פיקטיביות.

      הגב
  2. ערן

    התגעגעתי, באמת שהתגעגעתי לפוסטים מהסוג הזה… 🙂

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אם כבר קראון-פלאזה על החוף ב-30,000 נקודות.

      האינטרקון מיושן למדי, והסטטוס שלי לא ייתן לי יותר מדי (ספייר אמבסדור). אני לא מחשיב אותו לאחד ממלונות היוקרה של ת״א. הוא מלון עסקי מצוין, ובמיקום מצוין, וסה״כ תמורה טובה למחיר ב-50,000 נקודות, אבל זה בגדול זה. מה גם של-50,000 נקודות יש מבחינתי שווי ריאלי של כ-250$ – ואני מעדיף לשלם 100$ פחות ולהישאר במלון יוקרתי יותר שכולל גם ארוחת בוקר.

      הגב
  3. אלברט

    התמחור רק מראה עד כמה המחירים הרגילים של המלונות בישראל מופרעים לגמרי. אין סיבה שלילה במלון בוטיק חמוד ככל שיהיה בדרום תל אביב יעלה בשגרה 400$ וצפונה. לא פלא שהישראלים מעדיפים במחיר הזה לטוס לחו"ל, התמורה ל-400$ גבוהה הרבה יותר באירופה, בוודאי במזרח אירופה. העובדה שהלילה עולה "רק" 200$ הופכת את סגירת השמיים למדכאת עוד יותר. ב-200$ ללילה אפשר לישון במריוט בורשה, בסופיטל בבודפשט או בהילטון בבוקרשט. דיכאון

    הגב

השאר תגובה