בואינג שוקלת לסגור את פס הייצור של מטוסי ה-747

המיתון הכלכלי והירידה המשמעותית בתעבורה אווירית – ובתוך כך בהכנסות של חברות התעופה – יוצרים אפקט דומינו לשווקים רבים. בואינג בצרות כבר זמן רב, וגם ללא כל קשר לקורונה, ונראה שמצבה ממשיך להחמיר. החברה פיטרה לאחרונה חלק משמעותי מכוח העבודה שלה. נכון להיום הלקוחה הגדולה ביותר של בואינג לסדרת ה-747 היא UPS שמחכה לקבל 13 מטוסים נוספים בתצורת מטען (748F). בואינג מייצרת מטוס 747 אחד כל חודשיים בערך – ומכאן שיידרשו כמעט שנתיים להשלים את ההזמנה הקיימת, בהינתן ש-UPS לא תשנה אותה. כעת לא ברור אם תמשיך בואינג לקבל הזמנות למטוסים נוספים מסדרה זו או שתאלץ להודיע על סגירת אחד מפסי הייצור האגדיים והרווחיים ביותר בהיסטוריה.

מועדון המלונות IHG Rewards ממשיך להתקדם עם תמחור דינמי

בן, מהבלוג OMAAT, קורא לזה ״Amazing Deal״ משום שהוא הצליח למצוא מספר דוגמאות ללילות-בונוס שהפכו זולים משמעותית עם תמחור דינמי. הוא לא טועה שזה המצב, כמובן, אבל זה המצב בגלל שהמלונות ריקים וגם המחירים בכסף נמוכים משמעותית מהרגיל. בהמשך הדרך, כשהמחירים יעלו חזרה לרמתם משנת 2019, אני מאמין שהתמחור הדינמי הנדיב ייעלם ואנחנו נצטער שהוא בכלל הגיע מלכתחילה. אבל לבינתיים – חגיגה קטנה נפתחה ומלונות רבים דורשים כמחצית הנקודות ללילה-בונוס להזמנה חודשים רבים קדימה.

משרד הבריאות ממשיך להתנגד להסרת חובת הבידוד לנוסעים נכנסים

אפקטיבית המשרד מתנגד לפתיחת נתב״ג ופתיחת שוק התיירות. מתוך הכתבה באתר גלובס: ״פרופ' איתמר גרוטו הדגיש כי פתיחת נתב"ג, נכון לשעה זו, לא צפויה להתרחש בקרוב; "אנחנו עדיין בשלב של היערכות לפתיחת נתב"ג. לא תכננו לפתוח בתחילת יוני. יש לנו עוד היערכות מול 'המדינות הירוקות'. זה לא עומד על הפרק נכון לחודש יוני. יש טיסות, אבל מי שיגיע לכאן יאלץ לשהות בבידוד".

וועד עובדי אלעל התפרץ לישיבה של הנהלת החברה עם וועד הטייסים

פורמלית וועד הטייסים של אלעל לא יכול לפעול באופן עצמאי מול הנהלת החברה כגוף נפרד משאר העובדים. אבל זה מה שקורה בפועל בכל זאת, כי לטייסים יש כוח אדיר בחברה. ההסתדרות משתפת פעולה עם הטייסים, מסיבותיה שלה, והלכה למעשה נוצר מצב שדווקא עובדי אלעל החלשים ביותר שמשתכרים משכורות שפויות לגמרי (ונמצאים כרגע בחל״ת ברובם המוחלט) הם שנפגעים בצורה הקשה ביותר בעוד חלק גדול מטיייסי החברה חזרו לפעילות בזכות טיסות המטען ומקבלים משכורות מלאות. וועד עובדי החברה התפרץ לישיבה של ההנהלה עם הטייסים והאירוע הפך אלים. ההתסדרות כמובן גינתה את וועד העובדים והשעתה אותו. הטייסים ממשיכים לקדם את ענייניהם מול ההנהלה על אף שרבים מהם צפויים לאבד את עבודתם אם החברה תיכנס להליך התייעלות כתנאי להלוואת-חילוץ שכבר הייתה אמורה להתקבל מזמן.

יו״ר ההסתדרות, ארנון בן דוד, בהצעה היתולית: לפתוח מחדש את שדה דב

הגופה כבר קרה אבל יש מי שמנסה לבצע החייאה לאור הקורונה. קצת אירוני, אפשר לומר. אין ספק שאילת בצרות ואין ספק שמצבה נפגע כתוצאה מסגירת שדה דב (ולהערכתי נפגע הרבה יותר כתוצאה מסגירת שדה התעופה של העיר), אבל יש פתרונות ויש פתרונות. שדה דב לא רק נסגר אלא נהרס – כלומר, מסלוליו הפכו לחצץ ומבניו פורקו – אבל זה לא מפריע ליו״ר ההסתדרות לבקש את פתיחתו מחדש (לשנתיים בלבד, כביכול). בהצלחה עם זה.

חברים בתוכנית אמבסדור של רשת אינטרקון? החברות שלכם הוארכה בשלושה חודשים נוספים

לפני מספר שבועות, בשיא משבר הקורונה בישראל ובאירופה, הודיעה רשת מלונות היוקרה אינטרקונטיננטל שהיא תאריך בשלושה חודשיים את שנת החברות של כלל חברי תוכנית אמבסדור ובמקביל תאריך בשלושה חודשים את תוקפם של כל השוברים הקיימים בידי החברים. קצת מדי ומאוחר מדי, אבל עדיף על כלום. כעת הודיעה הרשת על הארכה נוספת של שלושה חודשים – לסה״כ הארכה של שישה חודשים, גם לחברות בתוכנית וגם לשוברים.

וועד עובדי רש״ת מוכיח שוב שהוא הבוס האמיתי בנתב״ג

מסתבר שאלעל חייבת לרש״ת יותר מ-60 מיליון ש״ח עבור שירותים שהיא מקבלת בנתב״ג מאז פברואר (בעיקר טיסות מטען). אני מתאר לעצמי שאין הנחות או פטורים בעקבות הקורונה, כי רש״ת צריכה להתפרנס (על אף היותה חברה ממשלתית שרווח לא צריך להיות המניע העיקרי שלה). אלעל אומנם מכניסה כסף בזכות מיעוט הטיסות שהיא מבצעת אבל במצבה הנוכחי היא על סף פשיטת רגל בעוד הלוואת-חילוץ לא התקבלה. רש״ת כמובן דורשת תשלום בכל זאת אבל החוב נותר. אפשר היה לצפות שהמאבק הזה יישאר בין אלעל לרש״ת – אבל בחלוף הזמן התערב במאבק הבוס האמיתי של נתב״ג: וועד עובדי רש״ת. הוועד טוען שבגלל החוב של אלעל רש״ת לא יכולה להחזיר עובדים מחל״ת – תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שבקופה של רש״ת יש הר מזומנים שאין לאף חברה ממשלתית אחרת.

7 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה על הפוסט.
    מה באמת עתיד אל על נכון להיום? בטוח להזמין טיסה איתם בספטמבר לדעתך? וגם ההתנהלות של החברה שהטייסים קדושים לא ברורה, כי החברה לא תתקיים בלי שאר אנשי החברה גם אם ישארו 100% מהטייסים.
    לגבי התנהלות משרד הבריאות- זו כעת המדיניות ברוב המוחלט של המדינות אז אין החמרה יתרה. פשוט צריכים להכריז מתי יפתחו ואם יהיה שינוי יבטלו.

    הגב
  2. בני

    משרד הבריאות מתנגד, לא "מתנגב"
    ( הטעות מופיעה פעמיים – בכותרת החלק הרלוונטי ובמשפט הראשון בו)

    הגב
  3. סער

    אם יש לי נקודות באל על (מרביתן מכרטיסי אשראי), כדאי לממש אותן כבר עכשיו ל ביימי ולהתחיל לצבור נקודות לחברה אחרת?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לצערי אין לי תשובה טובה. גורלה של אלעל לוט בערפל, וזה נכון גם לנקודות של מועדון הנוסע המתמיד.

      על פניו מימוש נקודות לשוברים של BuyMe מתורגם לערך הוגן לנקודות האלו. לא מצוין, ולא קרוב למצוין, אבל גם לא גרוע במיוחד. אז אם יש לך הרבה נקודוות ואתה רוצה להבטיח תמורה מינימלית לחלק מהן או לכולן – רק כדי לבטח את עצמך מקריסת אלעל – אז כן, זו אפשרות לא רעה. אבל כרגע ההערכות הן שאלעל כן תקבל הלוואה והנקודות לא ייפגעו (לפחות לתקופה הקרובה).

      הגב

השאר תגובה