בפברואר 2019 הודיע מועדון IHG Rewards שהוא מתכנן להפעיל מודל תמחור דינמי שיאפשר לכל מלון לשנות את העלות של לילה-בונוס לפי הביקוש ועלות הלילה בכסף. כלומר, בתאריכים מבוקשים המחיר בנקודות יהיה גבוה מהרגיל ובתאריכים פחות מבוקשים המחיר בנקודות יהיה נמוך מהרגיל. מודל דומה השיקו או עתידים להשיק רוב מועדוני המלונות המתחרים לרבות אלו של הילטון, מאריוט והייאט.

למודל כזה יש כמובן חיסרון מובהק עבור הלקוחות – כשמלונות יוכלו לדרוש מחיר גבוה מהרגיל בנקודות דווקא בלילות המבוקשים שנחשבים להזדמנות הטובה ביותר למימוש נקודות. מנגד, מודל כזה יווזיל משמעותית את הלילות בתאריכים פחות מבוקשים (רוב השנה ברוב המלונות) מה שיאפשר למי שגמיש בתאריכי הנסיעה שלו להנות מחופשה מוזלת בעשרות אחוזים. יש פה הגיון: הרי מי שאינו גמיש בתאריכי הנסיעה שלו בכלל הוא לרוב לקוח שאינו רגיש למחיר ולכן יהיה מוכן לשלם יותר כדי לא להתפשר, בעוד הלקוח שרגיש למחיר הוא בדר״כ גם הלקוח שכן יסכים להתפשר.

המודל החדש של IHG Rewards הושק בחודש שעבר למלונות בארה״ב, אירופה ואסיה. מאז נוספו מלונות ביעדים אחרים לרבות ניו-זילנד, אוסטרליה וגם ישראל.

המחירים הנמוכים

אין טבלה או נוסחה להצגת מחירם של לילות-בונוס בכל מלון בכל תאריך וכרגע אין מנוס אלא לבצע חיפוש רחב. מה גם ש׳המנעד׳ (גובה ההנחה הפוטנציאלית) אינו אחיד ולהבנתי כל מלון יכול לבחור אם להפעיל את המודל הדינמי או לא. במקרים רבים יהיה פער משמעותי במחיר בנקודות בין לילות אמצ״ש ללילות סופ״ש, בחודשים שונים או בתארכים בהם הביקוש גבוה מסיבה מיוחדת כלשהי – אבל מצאתי גם מקרים רבים בהם המחיר נמוך מאוד בתאריכים שלכאורה אמורים להיות תאריכים עם ביקוש גבוה.

לטובת הפוסט סקרתי עשרות מלונות מובילים של הקבוצה מרחבי העולם. התמקדתי במלונות שנחשבים איכותיים ויוקרתיים – כי בהם לרוב מתקבלת תמורה גבוהה יותר במימוש הנקודות. המחירים המוצגים כאן הם המחירים הנמוכים ביותר שמצאתי במלונות אלו והם לרוב זמינים בתאריכים נבחרים ובהחלט לא בכל הלו״ז. מלונות רבים מציעים הנחה של עד 50%, ורק מלון אחד שמצאתי הציע הנחה של למעלה מ-50% (אינטרקונטיננטל סינגפור).

ארה״ב וקנדה:

אירופה:

אסיה והפסיפיק:

בוננזה, כאמור. ברשימה לעיל מופיעים הרבה מלונות מצוינים, שברבים מהם זכיתי להתארח ואף כתבתי על חלקם כאן בבלוג, והמחירים אטרקטיביים במיוחד. לילה באינטרקון ב׳משולש הזהב של פריס׳ ב-30,000 נקודות ללילה? מלונות יוקרה בטוקיו, סידני ולונדון ב-25,000 נקודות ללילה? האינטרקון החדש של האנוי, שנחשב לאחד הטובים באסיה, ב-12,500 נקודות ללילה בלבד? לא פחות ממדהים.

אבל, איך לא, אליה וקוץ בה. כי הרוב לא מוכנים לתכנן כרגע חופשות לחודשים הקרובים או אפילו לשנה הבאה. מצד שני – הזמנות של לילות-בונוס הן לעולם גמישוות וניתנות לביטול ללא קנס ובכלל לא שימוש בכרטיס אשראי, כך שלחברי מועדון עם יתרת נקודות פנויה בהחלט כדאי לבצע כעת הזמנות חדשות ובמקרה הצורך לבטל אותן בהמשך הדרך. המחירים פשוט בריצפה.

המלונות הישראלים

לקבוצת IHG יש נוכחות גבוהה בישראל, ביחס למתחרותיה, והיא מפעילה כיום שמונה מלונות בישראל: שישה מלונות של רשת קראון-פלאזה (אילת, ים המלח, ירושלים, חיפה ושניים בת״א), מלון אחד של רשת אינדיגו (מתחם הבורסה ברמת-גן) וכמובן המלון של רשת אינטרקון בחוף ת״א. בימים אלו נבנה מלון נוסף של הרשת במרכז ירושלים אבל אני לא צופה שהוא ייפתח בשנתיים הקרובות.

חלק מהמלונות הישראלים של הקבוצה הורידו מחיר בזכות התמחור הדינמי. הם לא היו יקרים בצורה מיוחדת בנקודות גם ככה – אך כל הנחה היא מבורכת. בפרט אציין את האינטרקון בת״א שהוא מלון מקטגוריה 9 במועדון ולילה-בונוס בו אמור לעלות 50,000 נקודות, אבל בזכות המודל הדינמי ניתן להזמין בו לילות בעלות של 27,500 נקודות בלבד (כמעט 50% הנחה!). אם תרכשו את הנקודות באחד המבצעים של המועדון לרכישת נקודות – בעלות של 0.5 סנט/נקודה – הרי שבפועל תשלמו עבור הלילה כ-140$ בלבד (פחות מ-500 ש״ח) ולא יהיה מע״מ כמובן. כדאי!

לסיכום

אם אתם מוכנים להתחיל לתכנן את החופשות הבאות שלכם – לסוף 2020 ולתחילת 2021 – אז כנראה שתרצו להתחיל מלבדוק את המחירים החדשים של מלונות קבוצת IHG ביעד הרלוונטי. בטח תופתעו לגלות שהמחיר ירד בעשרות אחוזים לעומת המחיר הרגיל. כולל ביעדים מבוקשים ובתאריכים מבוקשים (לדוגמה: קראון-פלאזה בקווינסטאון בינואר – שיא העונה ביעד אולטרה מבוקש…).

אני מתקשה להגדיר את זה כ׳מבצע לאור הקורונה׳ אבל אין ספק שמדובר בהזדמנות ענקית. בהצלחה!

4 תגובות

  1. שמולי

    שלום.
    אני רואה שיש להם את המבצע של קונים נקודות ומקבלים 100% בונוס עד ה-20 לחודש. יש לי תוכנית לטוס לחו"ל בעתיד (ארצות הברית קנדה סוכות, אחרי חנוכה שוויץ, סוף החורף לונדון) ורוצה ללכת למלונות בארץ.
    האם אתה צצליץ ךקנות הרבה נקודות מהם. אני הצטרפתי למועדון ממש לאחרונה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      יש כל הגיון לרכוש נקודות במסגרת המבצע, כן, ובפרט אם אתה מאמין שיהיו לך מימושים רבים בעתיד הנראה לעין. מספיק שחלק מההזדמנויות האלו ינוצלו – ובפרט אם אתה גם מתארח במלונות בארץ – וזה יצדיק את רכישת הנקודות. אם תרכוש מעל 27,000 נקודות (לא כולל הבונוס) אתה תשלם את מחיר המינימום שהוא 5$ לכל 1,000 נקודות. זה מחיר הוגן לשלם והמחיר הנמוך ביותר שבו נמכרות הנקודות.

      הגב
      • שמולי

        מה אתה מתכוון 27 אלף לא כולל הנקודות?

      • Lior@FlyingOut

        מחיר הבסיס לנקודות של IHGR הוא מדורג. המדרגה הגבוהה מתחילה ב-26,000 נקודות (בעלות של 260$) ולכן כדי להגיע למחיר הנמוך ביותר צריך לרכוש לפחות את יתרת הנקודות הזאת.

השאר תגובה