אירוע היסטורי ועצוב: אלעל עצרה את פעילותה לגמרי

אלעל בצרות מאז תחילת המשבר ובינתיים אין אור בקצה המנהרה. הבנקים מהססים לתת הלוואה, המדינה מהססת לתת ערבות לאותה הלוואה, בעלי החברה לא מעוניינים לאבד את שליטתם, עובדי החברה מיואשים וטייסי החברה כשיגרתם מבקשים שיתנו להם עוד אבל כמובן מטילים את האחריות על הנהלת החברה בלבד. זו לא פעם ראשונה שטייסי אלעל מטרפדים עסקה שיכולה להטיב מאוד עם החברה. לא ברור מהו הגורם המזיק ביותר לאלעל כיום – סימן שאלה. בשעות האחרונות של חודש יוני פרסמה אלעל את הדו״ח שלה לרבעון הראשון של השנה – שעיקר המשבר לא נרשם בו – והמספרים בעייתיים בלשון המעטה. יתרת המזומנים של אלעל עומדת להיגמר והמדינה לא מסייעת. מניית אלעל יורדת אבל לא בטוח שזה ישנה אם החברה תגיע לפשיטת רגל. כ״כ חבל שלכאן הגענו.

מטוס ה-737MAX של בואינג ביצע טיסות כשירות של ה-FAA

יצרנית המטוסים האמריקנית נמצאת במשבר החמור בתולדותיה, שהתחיל עוד הרבה לפני הקורונה, אבל אחרי שהשקיעה מיליארדים רבים בפיתוח דגם ה-MAX של ה-737 כמובן שאין לה כוונה לוותר עליו. אז בצל המשבר, כשהתקשורת עסוקה בדברים אחרים וחברות תעופה קורסות מימין ומשמאל, ממשיכה בואינג לקדם את התקינה של מטוסי ה-MAX ע״פ דרישות ה-FAA (הרשות האמריקנית לתעופה – שהיא אפקטיבית הגורם המכריע גם ברמה הבינ״ל). ה-FAA עוד לא נתן אור ירוק למטוס אבל טיסות הניסוי עצמן הן צעד משמעותי בדרך של בואינג.

ראיון מעניין עם מנכ״ל ישראייר אורי סירקיס

אדם מצוין שבהחלט כדאי להקשיב לו, ומנכ״ל מוערך מאוד. מתוך הכתבה של מיכל רז-חיימוביץ׳: ״שבוע סוער עבר על ענף התעופה והתיירות – מההפגנה הסוערת מול משרד האוצר, בה נכחו אלפים מעובדי הענף בדרישה לתמיכה כלכלית מהמדינה ולגיבוש מתווה של פתיחת שמיים, ועד ביטולי הטיסות של אל על כפועל יוצא של סכסוך בין ההנהלה ובין הטייסים. למעשה כעת, ישראייר נשארה החברה הישראלית שהפעילה טיסות נוסעים (מיעדים נקודתיים באירופה ובקו מאילת), בשעה שגם ארקיע נמצאת בהדממה מוחלטת בחודשים האחרונים״.

מועדון AAdvantage מוכר מיילים החל מ-1.76 סנט/מייל

המבצע בתוקף עד ה-30 ליולי. כדי להנות מהמחיר הנמוך ביותר – תוך שקלול הנחה של 45% – יש לרכוש את היתרה המקסימלית של 150,000 מיילים תמורת כ-2640$. זה מחיר הוגן למיילים של אמריקן, אם כי מוקדם יותר השנה מכר המועדון מיילים החל מ-1.6 סנט/מייל בלבד וסביר שמבצע דומה יגיע בהמשך השנה (או אפילו במחיר נמוך יותר…).

מתחדשות הטיסות בשמי אירופה – כשהגבולות באיחוד פתוחים כמעט לגמרי

מאות טיסות נחתו בשדות התעופה של יוון בימים האחרונים. התיירות המקומית מתחילה להשתקם, אם כי יעבור עוד זמן רב עד החזרה לשיגרה. גם מדינות אחרות באירופה החלו לקבל תיירים במספרים גדולים בימים האחרונים, וכך למשל נפתחה מחדש כנסיית ׳סגרדה פמיליה׳ המפורסמת בברצלונה. ישראל, לצערנו, ירדה לדירוג C הסופ״ש ונחשבת כעת ל׳מדינה מסוכנת׳ שאזרחיה אינם רשאים לנחות באירופה ללא צורך בבידוד. בתקווה שזה ישתנה בקרוב – אם כי לאור החלטות הממשלה זה לא נראה כך.

בונוס של 100% בהמרת נקודות של צ׳וייס למיילים של יונייטד

מחזיקים במקרה יתרת נקודות במועדון Choice Privileges? לא מוצאים מה לעשות איתן, לפחות בעתיד הנראה לעין? זאת ההזדמנות שלכם להמיר את הנקודות האלו למיילים של יונייטד ביחס של 2:5 (קרי 5 נקודות תמורת 2 מיילים) בניגוד ליחס הרגיל של 1:5. כדי לבצע את ההמרה צריך קודם כל לקשר בין החשבונות בשני המועדונים – תהליך מובנה באתרי המועדונים, בשל השת״פ ביניכם בשנים האחרונות – ולאחר מכן ההעברה מתבצעת מיידית. אזכיר בהזדמנות זו שלמיילים של יונייטד אין תוקף כל עוד החשבון נשאר פעיל. מבצע ההמרה עד ה-31 ליולי.

חברת התעופה פקיסטן איירליינס היא כנראה המסוכנת ביותר בעולם

כשליש מטייסי החברה ככל הנראה זייפו את רישיון הטיס שלהם, עובדי החברה נתפסו שוחטים עז בטקס לשיפור בטיחות הטיסה של מטוס אחרי שיפוץ, טיסות יצאו עם יותר נוסעים ממושבים כך שחלק מהנוסעים נאלצו לעמוד לאורך הטיסה, עדויות לשוחד לפקידים ועוד ועוד. המילים ״שחיתות״ ו״עולם שלישי״ אפילו לא מתחילות לכסות את הקטסטרופה שהיא חברת התעופה הלאומית של פקיסטן, וזה עוד לפני שהתרסק לה מטוס. פשוט אסור לטוס איתה.

אמריקן עוברת לטרמינל 5 בהית׳רו

חדשות טובות לכל מי שרגיל לעשות קונקשיין בהית׳רו בין טיסות של בריטיש ואמריקן. בריטיש, כמובן, נמצאת בביתה בטרמינל 5 בעוד אמריקן נמצאת בטרמינל 3 (שהוא המועדף עלי בהית׳רו, אבל לא בגלל אמריקן). החל מהחודש, לאור ההאטה המשמעותית בפעילות של בריטיש ובעצם כל חברת תעופה אחרת, תעבור אמריקן להתארח בביתה של בריטיש בטרמינל 5. נוסעי אמריקן יוכלו להנות מהטרקלינים של בריטיש כולל טרקלין המחלקה הראשונה (עם המעבר הסופר-נוח מעמדות הצ׳ק-אין הייעודיות).

2 תגובות

  1. hemedr

    ממשלת ישראל צריכה לאשר לאל על להעסיק 50% טייסים זרים כדי למנוע את הלחץ הלא הגיוני של הטייסים.

    הגב
  2. Guri

    תיקון קל – אזרחים ישראלים רשאים לטוס לאירופה. תושבים ישראלים אינם.
    אין מניעה לאזרח ישראלי שגר באחת מהמדינות שלתושביהן מותר להיכנס לאירופה להיכנס לאירופה.

    הגב

השאר תגובה